Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 14:59 

Harry Potter

    Expelliarmus!



Harry James Potter, dé ster van de Harry Potter reeks. Zeven boeken lang hebben we hem en zijn leven gevolgd, gezien wat hij zag en meemaakte. Of je hem nou een leuk personage vindt of niet, je kan niet om hem heen.

Hier vind je een link naar de pagina van Harry Potter op HP Lexicon met alle informatie over Harry.

In dit topic kan je alles over Harry bespreken. Vind je hem leuk of totaal niet? Wat vind je van wat hij allemaal heeft beleefd, de keuzes die hij heeft gemaakt? Dat en meer (of minder) kan je hier kwijt.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 23:03 

Geweldig dat een hele gewone jongen zulke bijzondere dingen gaat doen.
Heel veel mensen die hij tegenkomt kijken tegen hem op. De jongen die Voldemort heeft verslagen.
Prachtig dat een jongen, die van zijn oom en tante heel weinig aandacht kreeg, zo'n fantastisch leven kreeg. Vrienden, lol, leuke dingen beleven, een ster in Zwerkbal en als klap op de vuurpijl een hele lieve pleegvader.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 23:14 

Maar maakt hem dat juist niet een overdreven personage? Ik zie mijn buurjongen van 12 die dingen echt niet meemaken. Het zou gewoonweg te absurd zijn wanneer dit soort dingen werkelijk zouden overkomen.
Op een gegeven moment kan ik me best voorstellen dat er iets is als een profetie. Maar ik kreeg van Harry steeds meer het gevoel dat hij de Chosen One was, en dat hij daarmee de belangrijkste persoon was die ooit geleefd zou hebben.
Als je het met deze wereld zou vergelijken, hij zou zelfs nog beroemder zijn dan een Barack Obama.
En dat is iets dat hem voor mij onuitstaanbaar maakt. Evenals het gedrag dat zich rond het vijfde boek begon te ontwikkelen. Een puber is echt niet 365 dagen per jaar chagrijnig en dat idee kreeg ik van Harry wel.
Nee, Harry is absoluut geen favoriet van mij.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 22:16 

Ben het wel eens met Aisling. Ik ben ook niet zo kapot van harry zelf.
Voor mij is harry dan ook niet 'De jongen die overleefde' maar juist 'De jongen die gewoon geluk heeft gehad en zonder de hulp van zijn vrienden al ontelbare keren het loodje had gelegd.'
En hij schreeuwt teveel. :mrgreen:
Ik vind juist de andere karakters veel interessanter.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 13:44 

Harry is zeker wel één van mijn favoriete personages. Ik vond hem niet vervelend in het vijfde boek. Elke puber wordt weleens irritant en het is natuurlijk zo dat je vanuit zijn eigen POV leest, wat het allemaal benadrukt.

Sowieso vind ik dat Harry niet echt zo bijzonder is. Als in, hij is het wel, maar hij wil het niet. Hij loopt er niet mee te koop, hij doet niet alsof hij geweldig of slim is. Harry kan het niet alleen: hij wil het soms wel, maar al met al leert hij ons ook dat je mensen nodig hebt. Je kunt en hoeft niet alles alleen te doen.

Ik vind Harry een mooi personage :)

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 14:17 

Maar juist door iets niet te willen, kan het ook weer uiterste vormen aannemen. En dat gevoel kreeg ik heel sterk bij Harry. Hij wil het niet en dan wordt hij maar chagrijnig.
Ik weet ook niet wat ik gedaan zou hebben als ik in zijn schoenen zou hebben gestaan. Waarschijnlijk hetzelfde. Want ik denk dat geen enkel kind er op zit te wachten om ineens beroemd te zijn en het jaar in jaar uit tegen Voldemort op te moeten nemen.
Toch denk ik dat hij wel eens wat meer had mogen praten over alles wat hem dwars zat, nu gooide hij voor mijn gevoel toch wel vaak alles in een keer over Hermelien en Ron heen.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 17:31 

@Aisling: Ooh, dat ben ik met je eens. Maar dat is een karaktereigenschap waar ik zelf ook heel lang last van heb gehad. Dat je eigenlijk wel veel dwars zit, maar dat je mensen daar niet lastig mee wilt vallen of denkt dat het niet belangrijk genoeg is. Harry gooit dat er uiteindelijk uit tegen Ron en Hermione, omdat zij zijn beste vrienden zijn, denk ik. Ze staan toch wel het dichtst bij hem.
Dat is geen goede karaktereigenschap, maar Harry is dan ook niet perfect :P

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 18:48 

Ik heb me er ook wel is aan geí¯rriteerd dat hij zo snel boos werd, als het even niet ging zoals hij wou kreeg hij een woede aanval.. hij blijft natuurlijk Harry Potter dus echt een hekel kun je denk ik niet aan hem hebben maar dat irriteerde me wel is aan hem.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 21:41 

Kat1 schreef:
Ben het wel eens met Aisling. Ik ben ook niet zo kapot van harry zelf.
Voor mij is harry dan ook niet 'De jongen die overleefde' maar juist 'De jongen die gewoon geluk heeft gehad en zonder de hulp van zijn vrienden al ontelbare keren het loodje had gelegd.'
En hij schreeuwt teveel. :mrgreen:
Ik vind juist de andere karakters veel interessanter.


Ik sluit me eigenlijk ook hier bij aan. ;)
Ben nooit een fan van "Harry Potter" geweest, maar juist om de personen die erom heen spelen. Kan het niet beter uit leggen. :P

_________________
" Schaduwen van morgen, zijn in het verleden gezaaid.
Opdrijfzand en zorgen, gehuld in mist of gebeiteld in steen... " 


" Tom Riddle" 


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 0:26 

Arianna schreef:
@Aisling: Harry gooit dat er uiteindelijk uit tegen Ron en Hermione, omdat zij zijn beste vrienden zijn, denk ik. Ze staan toch wel het dichtst bij hem.
Dat is geen goede karaktereigenschap, maar Harry is dan ook niet perfect :P


Ik vind het allang verbluffend dat hij niet is onderuitgegaan aan alle stress en trauma's. Een normaal mens zat allang in het gesticht, met kwijl op de lippen en brabbelend voor zich uit starend. Serieus: monsters, confrontraties met Voldemort en moorden, pesterijen, nachtmerries, een bezeten-achtige toestand meemaken met die emoties en dromen, niemand die gelooft en denkt dat je gek ben, het verliezen van je peetvader, duizend keer dat je denkt dat je doodgaat, weten dat er een paar moordzuchtige gekken achter je aan zitten, van school gestuurd worden, een vreselijke familie hebben, dode ouders, en wat al niet - dan kan ik iemand best vergeven als hij af en toe een beetje depri of irritant wordt. En hij moet het aan IEMAND kwijt.

Ik vind Harry een prima personage. De omschrijving van hoe hij zich voelde over Ginny in boek 6 vond ik echt idioot en hij schreeuwt inderdaad te veel. Maar toen Hermione tegen hem zei dat hij de neiging had om de held uit te hangen, maakte dat een hoop goed voor mij.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 9:35 

Ben het eens met mij bovenposter, hij heeft veel te verduren gehad en er zo goed mee omgaan is een sterk staaltje.
Maar zonder z'n vrienden en andere hulp had ie het vele malen niet gered.
Iedergeval is ie veel gegroeid en veranderd, hij heeft z'n mindere kwaliteiten maar wat wil je dan met alles wat er gebeurd. En zeer goeie kwaliteiten, het is ook zo goed dat ie zichzelf blijft en zoveel geluk heeft.

Het is iedergeval anders dan andere helden die er alleen op af gaan.
uniek persoon uniek boek.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 20:09 

2daemon schreef:
Maar zonder z'n vrienden en andere hulp had ie het vele malen niet gered.


Jaaa. En dat weet Harry ook echt perfect en dat vind ik ook net een mooie eigenschap aan hem (hij zegt het zelf ook letterlijk ofzo een paar keer in het boek). Ik snap daarom ook niet meteen waarom sommige fans zo'n 'hekel' hebben aan Harry. Het is niet dat dat maar een select groepje is, ik lees dat best wel vaker.

En dan denk ik: ik vind Harry net zo leuk eigenlijk. Neen, het is niet mijn favoriete personage (ik heb het ook echt nooit - of heel af en toe - dat een hoofdpersonage uit een reeks mijn favo personage blijkt te zijn), maar ik hou wel van Harry. Ik vind hem heel menselijk op een manier. Ik heb me nooit aan hem geërgerd ofzo. Ook niet aan de momenten dat praktische elke zin die hij zei in CAPS was. Ik voelde en voel nog steeds heel veel empathie met het hoofdpersonage in deze reeks en vind hem daarom een mooi, sterk en origineel personage.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 5:54 

Het feit dat ie zo menselijk overkomt in een toverwereld, is ook datgene wat het boek zo sterk en uniek maakt! Net als Harry overigens, hij is zo origineel omdat ie er ook niet voor kiest de held te zijn. Hij probeert zichzelf te blijven en moet zo alles doorstaan, wat al lastig genoeg is als je tiener bent. Daardoor voel je empathie voor hem. Dat zie je lang niet bij alle helden die juist wel een keuze hadden.
Bedenk ook wel dat het door Roweling komt, ze had m ook anders kunnen maken.
Dan was ie heel anders geweest, en misschien zoals andere die vaak de wereld redden.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 9:31 

2daemon schreef:
Het feit dat ie zo menselijk overkomt in een toverwereld, is ook datgene wat het boek zo sterk en uniek maakt! Net als Harry overigens, hij is zo origineel omdat ie er ook niet voor kiest de held te zijn. Hij probeert zichzelf te blijven en moet zo alles doorstaan, wat al lastig genoeg is als je tiener bent. Daardoor voel je empathie voor hem. Dat zie je lang niet bij alle helden die juist wel een keuze hadden.
Bedenk ook wel dat het door Roweling komt, ze had m ook anders kunnen maken.
Dan was ie heel anders geweest, en misschien zoals andere die vaak de wereld redden.


Nuja, zó origineel is de anti-held nu ook niet, he? Ik kan wel tal van boeken of films of wat dan ook opnoemen waarbij 'het hoofdpersonage' als 'de held' wordt gezien, maar dat eigenlijk niet zo had gewild. Daar doelde ik eigenlijk niet zo heel hard op - al siert het Harry natuurlijk wel. Langs de andere kant had je dan wel weer momenten waarop Harry 'zich laat gaan' en duidelijk maakt dat hij The Chose One is, dus hmm, op zich valt het nog ietwat te betwisten dat 'nobele' aspect aan Harry.

Ik wil maar zeggen. Tuurlijk is Harry een soort anti-held, waardoor ie sowieso al meer sympathie krijgt (zoals praktisch iedere anti-held - denk ik). En ja, ik ben me er zeker van bewust dat dat door Rowling komt :') (haha, vond dat een grappige opmerking xD). Maar ik vind niet dat Harry daarin 'uniek' is (tuurlijk is de reeks wel uniek, maar daarom niet Harry als personage). Uniek is een beetje een groot woord. Het is wel de basis waarom ik Harry zo'n interessant hoofdpersonage vindt, maar het is niet uniek ofzo.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 9:59 

Ja daarin heb je wel gelijk, maar ik kwam ook niet echt op de juiste woorden om t goed te omschrijven. En uniek is maar een zijwoord om het geheel te omvatten, omdat er nog zoveel meer is dan je op eerste gezicht ziet.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme