Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 10:39 

Er zijn heel veel fantasie-wezens in de Harry Potter-boeken. Maar welke vinden jullie het mooist verfilmd?

-Had je meer details willen weten over de wezens
-Wat vind je er bijzonder aan.
-Zou je er ook zo een willen
-Heb je zelf een verzonnen HP wezen.
En voeg gerust wat toe als je meer hebt.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 22:48 

Hippogriefen vind ik zallig. Vooral de adelaars versie dan. Ik zou er graag meer over te weten komen. Het is zo'n mysterieus wezen. Het zou super interessant zijn om te weten hoe ze ontstaan zijn en van waar ze komen. De hippogrief in HP spreekt mij ook aan door de band met Sirius. De manier waarop je moet omgaan met het dier is ook leuk.
Terzielers zijn ook mysterieus. Je kan ze alleen zien wanneer je iemand hebt zien sterven. En eigenlijk is het raar dat niemand weet dat zij de koetsen trekken. Eigenlijk weten we ook over deze dieren weinig. In het 5de boek leren ze over hen in de lessen Verzorging van Fabeldieren, die les zou ik wel graag hebben bij gewoond xD

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 6:01 

Zelf vind ik:
De draken wel goed ze hebben me altijd wel aangesproken, zulke mysterieuze gevaarlijke mythische wezen. Oud en wijs en zoveel meer.
En Aragog, een gevaarte waar je de rillingen van krijgt maar toch iets heeft?
Scheurbek ook wel net als de feniks, ze hebben iets statigs en heel mooi overzich.
Pluisje is ook goed, ben dol op honden en als je dit beestje aan kan kun je er heel wat mee doen. Hoewel kosten voor t voedsel zal wel oplopen.

Ik had zoiezo meer details over ze willen weten, al weet ik bij enkele al heel wat.
En van alle zou ik er zeker wel een willen hebben.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 9:26 

2daemon schreef:
Zelf vind ik:
De draken wel goed ze hebben me altijd wel aangesproken, zulke mysterieuze gevaarlijke mythische wezen. Oud en wijs en zoveel meer.
En Aragog, een gevaarte waar je de rillingen van krijgt maar toch iets heeft?
Scheurbek ook wel net als de feniks, ze hebben iets statigs en heel mooi overzich.
Pluisje is ook goed, ben dol op honden en als je dit beestje aan kan kun je er heel wat mee doen. Hoewel kosten voor t voedsel zal wel oplopen.

Ik had zoiezo meer details over ze willen weten, al weet ik bij enkele al heel wat.
En van alle zou ik er zeker wel een willen hebben.


Goed, maar laten we een beetje on-topic blijven ofzo, want nu hebben we het eigenlijk over hoe interessant je elk fantasiewezen an sich vindt? Eigenlijk hoort dat dan thuis bij de boeken, maar aangezien we het hier eigenlijk over films hebben..

Ik vind de meeste dieren wel mooi vormgegeven in de films. Bijvoorbeeld de Phoenix vind ik echt mooi gedaan. Ik heb geen zin om elk apart fantasiewezentje te gaan bespreken (laten we zeggen dat ik Dobby maar niet als fantasiewezentje beschouw, maar een gewoon personage), maar wat ik wel wat minder vond was de Hippogrief. Ik vond hem er nogal heel fake en gekunsteld uitzien. Ik weet niet of dat aan mij ligt, maar daar vond ik de CGI niet helemaal geweldig om de één of andere reden. Ook al beantwoordde hij wel aan hoe een Hippogrief er hoort uit te zien natuurlijk, maar ik vond 'm dus niet helemaal geslaagd.

De Basilisk vond ik dan bijv. wel weer heel erg geslaagd. Alsook de draken vind ik echt goed gedaan. En nu probeer ik in mijn hoofd een beetje te overlopen welke wezentje we nog zoal hebben. OH! De Thestrals vind ik ook wel cool gedaan - die zagen er heel mooi uit.

Een beeeeetje minder vond ik de Dementors. Vooral in PoA dan eigenlijk. Ze zagen er net iets minder eng uit dan ik had gedacht. Weer een beetje 'te gekunsteld' ofzo. Ze zijn een beetje aangepast in de loop van de films, bijv. in OoTP en verder waren ze een stuk enger. En dat vond ik toch wel stukken beter stiekem. Ik kreeg er echt schrik van soms, en dat is toch wel de bedoeling (terwijl die in PoA eigenlijk gewoon mannetjes met een cape leken).

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 10:08 

Charlie schreef:
maar wat ik wel wat minder vond was de Hippogrief. Ik vond hem er nogal heel fake en gekunsteld uitzien. Ik weet niet of dat aan mij ligt, maar daar vond ik de CGI niet helemaal geweldig om de één of andere reden. Ook al beantwoordde hij wel aan hoe een Hippogrief er hoort uit te zien natuurlijk, maar ik vond 'm dus niet helemaal geslaagd.

Een beeeeetje minder vond ik de Dementors. Vooral in PoA dan eigenlijk. Ze zagen er net iets minder eng uit dan ik had gedacht. Weer een beetje 'te gekunsteld' ofzo. Ze zijn een beetje aangepast in de loop van de films, bijv. in OoTP en verder waren ze een stuk enger. En dat vond ik toch wel stukken beter stiekem. Ik kreeg er echt schrik van soms, en dat is toch wel de bedoeling (terwijl die in PoA eigenlijk gewoon mannetjes met een cape leken).

Nee daarin heb je wel gelijk, de hippogrief had beter gekund. Ik weet niet het had wel iets weg van een kip hoe ie zich bewoog hahaha!
Van de Dementoren zal het wel liggen aan hoe ze het hadden gewild, en als je n lange reeks hebt ontwikkelen ze uiteindelijk steeds beter. Maar dat is bij alles natuurlijk. Vond ze ook in latere films er enger uitzien.
Hoewel het enger had gekund, dan dat gevlieg en angsten zuigen laten zien.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 22:28 

Charlie schreef:
2daemon schreef:
(laten we zeggen dat ik Dobby maar niet als fantasiewezentje beschouw, maar een gewoon personage)).


Vind je dobby geen fantasie wezen dan? Die wou ik namelijk opnoemen als mijn favoriet en mooist verfilmt wezen, i love Dobby :D

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 22:36 

Lily_flower schreef:
Charlie schreef:
2daemon schreef:
(laten we zeggen dat ik Dobby maar niet als fantasiewezentje beschouw, maar een gewoon personage)).


Vind je dobby geen fantasie wezen dan? Die wou ik namelijk opnoemen als mijn favoriet en mooist verfilmt wezen, i love Dobby :D


Tuurlijk is Dobby wel een wezentje. Maar ik vind hem er minder bijhoren omdat hij ook meer een menselijke persoonlijkheid krijgt en een stem + meer uitgewerkte bewegingen. Daardoor vind ik hem minder in het rijtje tussen 'doorsnee fantasy creatures' thuishoren. That's all. Maar tuurlijk kan ik hier even neerzetten dat ik Dobby zeker mooi 'gemaakt' en uitgewerkt vind. :')

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 15:27 

Charlie schreef:
Lily_flower schreef:
Charlie schreef:
2daemon schreef:
(laten we zeggen dat ik Dobby maar niet als fantasiewezentje beschouw, maar een gewoon personage)).


Vind je dobby geen fantasie wezen dan? Die wou ik namelijk opnoemen als mijn favoriet en mooist verfilmt wezen, i love Dobby :D


Tuurlijk is Dobby wel een wezentje. Maar ik vind hem er minder bijhoren omdat hij ook meer een menselijke persoonlijkheid krijgt en een stem + meer uitgewerkte bewegingen. Daardoor vind ik hem minder in het rijtje tussen 'doorsnee fantasy creatures' thuishoren. That's all. Maar tuurlijk kan ik hier even neerzetten dat ik Dobby zeker mooi 'gemaakt' en uitgewerkt vind. :')

Volledig mee eens. Hij behoort in mijn ogen meer tot de mens ofzo

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 12:39 

Ik heb nu wijnig tijd en reageer later beter, Ik vind de kelpie een gaaf wezen zo sneaky :P


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 15:11 

Ik vind de wezens in Harry Potter geweldig, en ik had er wel wat meer over willen weten. De Eenhoorn en de Glamorgana blijven mijn favoriet. En Hedwig, de gewone sneeuwuil uit HP is schitterend.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 16:04 

Moest ik kunnen kiezen zou ik een Dobby adopteren, niet om als huis-elf te gebruiken, maar gewoon als gezelschapelfje. :P

Maar aangezien Dobby een gewoon personage is, moet ik toch een andere kiezen.

Dan is het moeilijk, want ik vind de draken heel interessant, maar ook de hippogriefen.

Over draken komen we al veel te weten, aangezien ze in deel 1, 5 en 7 voorkomen.

Dus ga ik maar voor een hippogrief, die vind ik er leuk uitzien. Ze zien er een beetje koninklijk uit, met veel trots, maar ik denk dat als je ze goed kent, het hele lieve beesten zijn.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 9:52 

Met dat er hier iemand iets over Glamorgana's zei, bedacht ik me dat ze daar in de film bitter weinig over zeggen... Oké, Fleur is knap maar ze heeft dat bovennatuurlijk zo niet. Ik had enorm graag die scene van het WK gezien waarbij de Glamorgana's kwaad werden en hun ware gelaat toonden, dat zou zo awesome geweest zijn...
Een duidelijk beeld van eenhoorns miste ik ook... ooooeh, en de Schroeistaartige Skreeften, daar zou ik geld voor geven om die in de films te zien :p

Maar goed, het topic gaat eigenlijk over wezens die WEL in de film komen...
De draken vind ik echt machtig. Ik stel me draken altijd veel te schattig voor (vraag me ook niet hoe ik het doe :p) en die van de film zien er tenminste uit zoals een draak er hoort uit te zien!
De hippogrief vond ik ook niet danig super, iedereen een beetje onnatuurlijk.

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 17:56 

Ik vind dit nog steeds een uiterst moeilijke vraag. Er zijn namelijk meerdere wezens die ik echt awesome vind.
Zo vind ik een phoenix die herrijst uit zijn eigen as echt heel mooi. En het feit dat ze helende tranen hebben, vind ik ook heel gaaf.

Maar een draak staat ook wel hoog. Ik vind het leuk dat het heel erg gevreesde wezens zijn in de boeken en ik vind draken ook echt iets wat in fantasie boeken hoort. En als ik er over nadenk komen er in Harry Potter eigenlijk behoorlijk wat draken voor. Het begint al in PS met Norbert(a) en dan in deel GoF hebben ze die opdracht met de draken en in DH ontsnapt het trio op de rug van een draak uit Gringotts. Ja, draken zijn leuk!

En ik heb altijd al een zwak voor Buckbeak de hippogriff gehad. Het half paard/half vogel staat me wel aan. Ze zijn lekker trots en sterk en ik vind ze gewoon mooi.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme