Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 22:16 

Afbeelding

Isabella glimlacht wanneer Elizabeth zegt dat haar aanwezigheid vast op prijs gesteld zal gaan worden. Ze kijkt dan ook op wanneer Elizabeth zegt dat het tijd is om te vertrekken. Isabella wil al opstaan en ze bedanken voor hun gastvrijheid, wanneer ze meteen het aanbod krijgt om nu al mee te gaan. Oh, okay!
"Natuurlijk, dat lijkt me wel fijn ja." knikt ze dan ook, dan had ze meteen iedereen ontmoet, buiten het feit dat ze al eerder met een van de onderzoekers gepraat had.

Isabella staat dan ook op en bedankt ze nog even voor het drankje, waarna ze wacht tot de onderzoekers haar voor gaan naar binnen toe, zodat zij braaf kan volgen. En hierbij stuur ik ze dus vast naar binnen toe, zodat we verder kunnen @@

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 23:13 

Afbeelding

Lucy loopt het gemeentehuis uit. Ze is zojuist zo ongeveer genegeerd door Finlay en vervolgens moest ze ook nog eens aanzien hoe ze als een ‘gelukkig’ stel samen wegliepen.
Ze zucht en loopt wat doelloos over het plein. Ze spot twee van de onderzoekers met Isabella en blijft kort staan. Wat moest dat voorstellen? Had Isabella iets te maken met de moord? Pff, als dat zo is dan weet Lucy het echt niet meer.

Na wat rondlopen ziet ze verderop David zitten. Hoe dichterbij ze komt, hoe meer de irritatie van zijn gezicht is af te lezen. Bij hem aangekomen blijft ze staan.
‘Mijnheer David,’ begroet ze hem vriendelijk, ‘Is alles wel goed?’

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 8:27 

Afbeelding

Oliver laat zich neerploffen in hun kleine vergaderzaaltje terwijl hij in afwachting is tot de andere onderzoekers.
Hij haalt vluchtig een glimlach boven als Emily al in de vergaderzaal zit.
Ze is dan misschien een vrouw, maar ze is wel altijd netjes op tijd!
Straks gaat hij haar nog waarderen...

Hij heeft geen één van de twee onderzoekers gevonden die niet aanwezig waren geweest tijdens de vergadering met de bewoners.
Stiekem begint hij zich toch een beetje druk te maken, en anders waren ze het gewoon afgetrapt. De schijtluizen.
Rebecca kan hij nog begrijpen, hij zou ook niet graag terug keren naar een dorpje waarbij hij zoveel jaren geleden verbannen was geweest. Misschien kon ze de druk niet aan? Maar de ander... Zijn slijmbal...Waar is die naar toe?

Oliver ontwaakt uit zijn gedachten als Elizabeth en Tristan binnenkomen...Met Isabella.
Zwijgend staart hij even naar het tafereel, maar vermant zich dan terwijl hij een diepe frons tevoorschijn haalt in zijn voorhoofd.
'Wat heeft dit te betekenen?'
Ze heeft toch geen bekentenis afgelegd? =O Lieve Isabella toch niet?

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 20:36 

Afbeelding

Emily kijkt even op als de deur open gaat. Oliver loopt binnen.
Hij kijkt haar even aan en schenkt een vluchtige glimlach. Dat was even een verschil met normale blik van walging.

Emily schrijft haar laatste zin op en klapt dan het notitieboek dicht. Oliver is gaan zitten. Het is nu wachten op de rest. Die meteen al binnen komt.
Elizabeth en Tristan stappen de kamer binnen, gevolgt door Madame Isabella!

Dat is onverwacht. Meteen gaat Emily rechter zitten en legt haar handen gevouwen op tafel. Wat is hier de bedoeling van?
Ze besluit het meteen te vragen.

Pardon... Deze vergadering is alleen voor onderzoekers. Tenzij u van plan bent een moord te bekennen. Mag ik anders vragen wat u hier doet Juffrouw Fowler?

Sometimes the HEART
Should follow the MIND
Sometimes the HEART
Should tell the MIND to
STAY AT HOME and
STOP INTERFERING

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 14:04 

Afbeelding

Isabella loopt met Tristan en Elizabeth mee naar de ruimte waar ook de andere onderzoekers zitten. Haar blik blijft even hangen bij Oliver, en dan volgen al gauw de vragen richting haar kant. Okay, niet meteen de beste eerste reactie die je kan krijgen. Haar blik schiet dan ook even richting Tristan en Elizabeth.

"Oh nee, zoiets is helemaal niet van toepassing." zegt ze dan ook tegen de onderzoekster als die haar vraagt of ze een moord komt bekennen. Wanneer ze vervolgens vraagt wat ze hier doet, kijkt ze voorzichtig richting Tristan. "Misschien is het gepaster als onderzoeker McCloud dat uitlegt." brengt ze dan ook voorzichtig uit.

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 14:55 

Afbeelding

Isabella geeft aan dat ze hier niet is om een moord te bekennen.
Ze lijkt zich een beetje ongemakkelijk te voelen. Ze vertelt dat Tristan het misschien beter even uit kan leggen.
Wat is hier in vredesnaam aan de hand? dacht Emily

"Monsieur McCloud, zou u dan misschien zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen waarom Madame Isabelle hier aanwezig is?"

Sometimes the HEART
Should follow the MIND
Sometimes the HEART
Should tell the MIND to
STAY AT HOME and
STOP INTERFERING

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 20:22 

Afbeelding
Tristan - Onderzoeker

De gezichtsuitdrukkingen van de anderen onderzoekers maken dit alles al onbetaalbaar. Hoewel Oliver nog altijd nette vragen weet te stellen weet hij vrij zeker dat de man van binnen toch een beetje zenuwachtig moet zijn. Emily komt ook meteen ter zake, ze doet hem zelfs heel even aan Oliver denken. Hij werpt Isabella dan ook een geruststellende glimlach toe als die een ietwat onzekere houding aan neemt. "Maar natuurlijk" antwoord hij Isabella terwijl hij de deur achter zich sluit. "Madame Rose en ik keken toevallig door de papieren van het budget heen en zagen dat er daar nog wat ruimte was voor extra hulp. We zouden het erg op prijs stellen als Mejuffrouw Isabella ons team zou kunnen komen versterken. Als een soort secretaresse of junior onderzoeker." hij richt zich voornamelijk op Emlily nu "Daarmee voorkomen we ook direct dat de administratieve zaken en simpele dingen als het verzorgen van de lunch, koffie of het maken van afspraken ons van het echte werk zal afleiden" hij laat zijn blik even richting Oliver darten en kijkt Emily dan weer gemeend aan "of dat deze onterecht worden toebedeeld aan u of Madam Rose. U bent namelijk net z'on volwaardig onderzoeker als elke andere man." Ja even op het feminisme inspelen. Hij laat zijn blik nog even tactvol tussen Oliver en Emily heen en weer gaan. "En mejuffrouw heeft ons beloofd integer te zijn en voorzichtig met de informatie om te springen. Ze wil ons gewoon graag helpen en wie weet verbreed het haar blikveld als jonge vrouw nog.." Emily zag vast graag meer vrouwen als onderzoekers. Zijn blik gaat even naar Isabella, niet dat ze hem het type onderzoeker lijkt, maar je mag altijd valse hoop geven nietwaar. "Maar goed, dit uiteraard allemaal met de toestemming van ons team" om het af te maken zet hij dan een charmante verkopers glimlach op. Ja, hij kan altijd nog de commerciële kant op. Om het extra kracht bij te zetten legt hij nog even vriendelijk zijn hand op Isabella haar schouder, om haar te steunen. Oke goed, eigenlijk gewoon om Oliver te irriteren.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 20:52 

Afbeelding

David zit voor zich uit te staren in de verte, zijn gedachten verzonken in twintigduizend ideeën om Lana bij hem te krijgen. Eén voor één manieren waarvan hij goed genoeg weet dat ze nooit zullen pakken. Tenzij hij plots op één of andere manier aan massas veel geld komt zodat hij Lana kan geven wat ze verdient.

Hij wordt uit zijn gedachten gerukt als hij een stem naast hem hoort. Hij kijkt op en ziet Lucy staan. Een erg geforceerde glimlach kan er nog net af.
"Juffrouw Lucy..." Begroet hij haar kort.
Hij gebaart naar de stoel naast hem, dat ze zich gerust mag zetten als ze wil. Hij had toch niet bepaald iets beters te doen.

"Een beetje moeilijkheden met het werk... Geeft hij haar maar als een verklaring voor zijn zure uitdrukking.
Hij verzacht zijn blik en laat die op haar rusten. "Alles in orde met u?" Vraagt hij dan maar. Een gesprek is altijd beter dan zuur zitten wezen. Nu Lana er toch niet is, heeft hij niets anders om zich af te leiden dan Lucy. En ergens is afleiding wel welkom.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 21:15 

Afbeelding

Emily is even verbijsterd. Door het antwoord van Tristan.
Hoe stom kun je zijn door een verdachte mee te laten doen in het onderzoek!
Wil Emily bijna zeggen maar ze slikt de woorden in. En dan de argumten waar Tristan mee komt. Nee.. dit sloeg echt alles.

Emily gaat staan en kijkt Tristan recht in de ogen aan.
Mag ik u er van bewust maken dat het wel een verdachte is waar u het over heeft. Ze zou zomaar de moord gepleegd kunnen hebben. En dan wilt u haar de afspraken laten maken? Wie zegt dat we haar kunnen vertrouwen?!

Ze kijkt even naar Isabella en gaat dan verder. En ik stel het zeer op prijs dat u mij als een volwaardige onderzoeker ziet, wat ik ook ben. Dat wil niet zeggen dat als we Isabella's hulp niet hebben, ik noch Juffrouw Rose deze taken op zich zouden nemen. Mannen zijn daar ook heel goed toe in staat!

Emily merkt dat ze zich boos en beledigd voelt. Kom op Emily, verman je zelf. Geen emoties tijdens het onderzoek Denkt ze bij zichzelf. Emily gaat daarom weer zitten haalt diep adem en zegt dan tot slot.
Ik ben het er niet mee eens, en draag geen verantwoordelijkheid voor deze jonge dame zegt ze op een rustige toon en knikt naar Isabella.

Sometimes the HEART
Should follow the MIND
Sometimes the HEART
Should tell the MIND to
STAY AT HOME and
STOP INTERFERING

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 21:29 

Afbeelding

Oliver slaat zijn armen over elkaar en kijkt met een quasi verveelde blik naar Tristan die plechtig zijn uitleg begint te doen omtrent het feit dat Isabella in de vergaderzaal staat.
Hij onderdrukt sterk de neiging van een verwonderde blik te werpen naar de twee onderzoekers voor zijn neus als hij hoort wat de bedoeling is.
Een bewoonster laten opdraaien als dienstmeid?

Zijn wenkbrauwen schieten in de lucht, want het idee staat hem niet geheel aan, maar tegelijkertijd is Isabella dan wel constant in zijn buurt. Bingo!
Alhoewel...De onderzoekers ook. Dan moeten ze nog meer geheimzinnig doen.
De twijfel... Ugh.

Oliver wil net reageren op de verkooptrucjes van Tristan, hier gaat Oliver echt niet in trappen...Zelfs de lokale verkoper van zijn geboortestad had hem nooit kunnen overtuigen. Stelletje charlatans.
Maar dan gaat Emily ontzet in de strijd en gooit Elizabeth en Tristan een hoop verontwaardige woorden naar hun hoofd.
Oliver kan dan ook geen zelfingenomen grijns onderdrukken en kijkt duidelijk geamuseerd toe naar Emily die als een bezetene tekeer gaat.
Héérlijk.
'Nou...Waarde collega's. Ik geloof dat al minsten één van ons niet akkoord is met jullie absurde idee. Ik moet helaas mijn vrouwelijke collega -' Hij knikt even naar Emily. 'gelijk geven. Het risico is te groot. Tenzij we met zekerheid weten dat ze geen enkel gevaar is voor ons onderzoek en ze er zelf niets mee te maken heeft. Dit ruikt zelfs een beetje naar vriendjespolitiek.'

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 21:48 

Afbeelding

Lucy neemt plaats op de stoel naast David en laat haar blik even onderzoekend over hem heen gaan. Moeilijkheden met zijn werk.. En dat als bakker? Iedereen heeft toch brood nodig. Ze trekt haar wenkbrauwen even kort op, maar besluit er op een ander moment wel op terug te komen. Het heeft tenslotte vast iets met Lana te maken.

Ze knikt kort wanneer hij vraagt of alles in orde is met haar. ‘Over het algemeen wel ja,’ antwoordt ze om een soort van gesprek op gang te krijgen, ‘Ik vraag me af hoe de onderzoekers het gaan doen. Ik zal Lana eerder al met een van hen praten…’ Ze stopt even en haalt dan zogenaamd luchtig haar schouders op. ‘Maar dat kan natuurlijk ook geweest zijn om hen uit te nodigen op haar bruiloft.’
Lucy valt even stil en weet nu niet zo heel goed wat ze moet zeggen. Dan maar een voor de hand liggende vraag, ‘Gaat u nog wat leuks doen deze middag?’

Elizabeth Rose

Elizabeth kan een gefrustreerde zucht niet onderdrukken als ze de bezwaren van hun collega’s hoort. Ze wisselt een blik met Tristan en besluit om zelf maar eens een poging te doen. Voordat ze begint, werpt ze Isabella nog even vlug een bemoedigend glimlachje toe. Ze denkt even zorgvuldig na over haar woorden en bedenkt dat dit gesprek misschien beter niet in het bijzijn van Isabella gevoerd kan worden. ‘Juffrouw Isabella, zou u ons alstublieft even alleen kunnen laten? U kunt binnen een paar minuten wel weer terugkomen, u kunt wat koffie nemen. Wat u wilt.’ Ze kijkt de jongedame vriendelijk aan.

Zodra Isabella uit de kamer verdwenen is, recht ze haar rug en richt ze haar aandacht op de ‘geliefde’ collega’s. ‘Mag ik jullie beide erop attenderen dat wij alle hulp kunnen gebruiken?’ ze begint vrij vriendelijk, ‘Wij zouden hier met 6 onderzoekers zijn, echter zie ik er maar 4. Ik vind het dan ook vrij knap dat jullie ze zo snel weggejaagd hebben. Maar he, als het aan de heer Olliver had gelegen, zou ik hier nu ook niet staan.’ Lichtelijk arrogant kijkt ze Olliver dan ook aan. ‘En natuurlijk is Isabella een verdachte, alhoewel ik sterk betwijfel of zo’n meisje, dat geen enkel motief heeft en niet eens de wijze waarop de moord is gepleegd kan volbrengen, de moordenaar is. En stel ze is het wel, zal ze het nu extra zwaar hebben met ons die zo op haar lip zitten.’

Haar blik gaat even naar Tristan. ‘Daarbij ben ik bereid de verantwoordelijkheid van Isabella op mij te nemen. Ze wordt natuurlijk niet bij ons onderzoek betrokken en is puur hier voor de niet-gerelateerde zaken af te handelen.’ Ze kan een grinnikje niet onderdrukken, ‘Als dit al niet kan, kunnen we net zo goed niet meer in het dorp gaan eten, want misschien heeft de bakker het wel gedaan en vergiftigd hij ons allemaal.’

Vervolgens kijkt ze Emily nog even aan. ‘Het is overigens wel typisch dat u er nu geen problemen mee heeft om uw bezwaren te laten horen. Misschien is het een idee om dat ook voor het volk te doen? U was daarstraks namelijk stil.. Maar dat is maar een aanmerking, kiest u er maar voor om er wat mee te doen of niet.’ Zo. Die zal nu ook even twee keer over haar woorden gaan nadenken. Tevreden zoekt ze even oogcontact met Tristan.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 10:59 

Afbeelding

Emily kan niet geloven dan ze Elisabeth eerst als een gelijke zag. Die vrouw was duidelijk nog erg onervaren.

Ik vind dit toch wel iets heel anders den brood bij de bakker halen. We doen dat in onze vrije tijd en niet wanneer we aan het vergaderen zijn. Dat is als het eerste verschil. En iedereen is en blijft een verdachte tot het tegendeel is bewezen.

En ik gebruik mij energie liever nuttig en relevant. Het was niet relevant om iets te zeggen tijdens de eerste bijeenskomst. Want alles was namelijk al verteld. En we vallen niet graag in de herhaling toch...?

Emily keek Elizabeth lang en doordringent aan.

Sometimes the HEART
Should follow the MIND
Sometimes the HEART
Should tell the MIND to
STAY AT HOME and
STOP INTERFERING

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 11:18 

Afbeelding

David blikt opzij als hij Lucy hoort antwoorden op zijn vraag. Hij wist dat Lana gepraat had met de onderzoekers, maar voor hij daar een conclusie over kon trekken, hoort hij Lucy zeggen dat het geweest zou kunnen zijn om hen uit de nodigen op de bruiloft.
Davids gezicht vertrekt in een grimas. Bruiloft. Het woord alleen al deed een jaloerse steek door zijn hart gaan.

Hij gaat er vanuit dat Lucy zijn grimas opgemerkt zal hebben, maar laat er verder niets over merken. Hij kijkt haar eventjes zwijgend aan als ze vraagt of hij nog iets leuks ging doen vanmiddag. "Nou... Ik heb nog niet echt plannen. Als u een voorstel heeft, hoor ik het graag? We kunnen natuurlijk niet te ver gaan... Zie dat de onderzoekers één van ons beiden nodig hebben?"
Hij kijkt haar eventjes afwachtend aan. Lana is toch bij haar Finlay en geeft hem de kans niet om iets uit te leggen, waarom zou hij dan gewoon niet verder doen met wat hij bezig was?

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 11:20 

Afbeelding

Hij laat zijn blik over Isabella gaan als zij de kamer verlaat nadat ze moest van Elizabeth. Ze blijft toch een prachtmeid. Goed...Zaken.
Oliver haalt een overdreven geeuw boven terwijl hij zo aandachtig mogelijk probeert te luisteren naar de ultieme overtuigingsuitleg van zijn - nu al geliefde *kuch* - collega.
Jees, wat kan dat mens doordrammen zeg. Waarom doet ze hem zelfs aan zijn moeder denken? Gruwelijk!
Hij schudt zijn hoofd en laat zich meer onderuit zakken terwijl hij zijn handen gevouwen op zijn buik laat rusten.
Een minachtend glimlachje verschijnt op zijn lippen als Elizabeth dan begint te hakken op het gedrag van Emily.
Nuja, ze had inderdaad niet veel gezegd, maar ze mocht ook niet van Oliver. x'D
'Als ik mij mag excuseren.' Hij kucht weinig overtuigend en gaat recht zitten. 'U zit af te geven op uw collega dat ze niet op de voorgrond stond tijdens de bespreking naar de bewoners toe. Maar mag ik u er attent op maken dat juffrouw Dupoix al meer heeft verricht dan u in dit onderzoek, juffrouw Rose? Aangezien u meer dan een dag te laat was?'

Oliver laat een kleine zucht ontsnappen door zijn lippen die een kleine krul rond hun mondhoeken hebben.
'Maar goed? U neemt u volledige verantwoordelijkheid op de jongedame?'

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 18:09 

Afbeelding
Tristan - Onderzoeker

Oke, dit werkt overduidelijk niet. Niemand is enthousiast over het idee en de sfeer wordt er niet echt beter op. Olivier zijn zelfingenomen grijns doet zijn beeld wat Tristan betreft dan ook alleen maar bevestigen. Olivier was een zelfingenomen flapdrol. Elizabeth doet nog flink haar best maar ook de franse juffrouw vertoont vijandig gedrag. Waarom doen ze allemaal zo onaardig tegen elkaar? Ze moesten een team vormen. Hij zucht even en werpt een blik op zijn zakhorloge. Gelukkig biedt Elizabeth zelf aan om de verantwoording te dragen. Want eerlijk is eerlijk, dat had hij nooit gedaan. Je wist het nooit met z'on jonge meid en Olivier die in haar nek liep te hijgen.

"Volgens mij is het de bedoeling dat we een team vormen, alleen op die wijze zullen we de moord oplossen. In plaats van elkaar van alles verwijten en zo minachtend met elkaar om gaan." En dat geldt voor iedereen. Hij gooit zijn aktetas op de grond en gaat zitten om verder te werken alsof er niets is gebeurd. "Het was slechts een suggestie die wij deden. Het enige wat het tot dusver heeft bewezen is wat een waardeloos team we zijn. Een beetje profesionaliteit zou wel op z'n plaats zijn." Met een zucht buigt hij zich over de lijst met namen heen en begint hij indelingen te maken wie op welke dag en hoe laat verhoort kan worden. Iemand moet het doen, zeker zolang de anderen zich niet professioneel gedragen. Djeezz, hij begrijpt nu waarom zijn vader begravenisondernemer z'on leuk beroep vond. De doden houden tenminste hun mond.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 227 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: