Auteur |
Bericht |
Loezzy
3e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 24, 2004 11:57 |
|
Op wie van jullie scholen ga je op uitwisseling? Ik heb net te horen gekregen dat ik naar Tsjechie ga.. Volgende week komt 't meisje hier, en aan't eind van 't jaar ga ik daarheen..
Mijn vraagjes:
1. Ga je nog op uitwisseling, of ben je al 'ns geweest?
2. Naar welk land?
3. Heb je d'r zin in/ was 't leuk?
4. Hoe moesten jullie je erop voorbereiden?
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen....
|
Laatst aangepast door Loezzy op Do Mrt 24, 2005 16:06; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 24, 2004 15:14 |
|
Ik ben niet met m'n school maar met m'n kerk op uitwisseling geweest naar Roemenie...(Sibiu inderdaad van m'n woonplaats hier)..
Ik had er erg veel zin in...schrik niet van andere culturen je kunt er namelkijk ontzettend veel van leren..sta open voor andere meningen en opvattingen....Maak het de mensen hier naar de zin (meestal is naar de zee gaan echt een uitstapje voor ze)....
Voorbereiden was gewoon individueel..ik heb wat op internet gekeken..Roemenie is namelijk een heel arm land....
Achteraf was het de mooiste 'vakantie' die ik ooit gehad heb...geweldig..je leert er zoveel....en je ziet dingen die je als gewone toerist niet ziet.... |
|
|
|
|
MeLoveSnape
Hotemetoot
Verdiend:
1077 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 24, 2004 15:30 |
|
Ik ben ook met mijn kerk naar Roemenië geweest, nu twee jaar geleden, in Bacau wat de hoofdstad is van een provincie die ook Bacau heet. We gingen daar een speelplaats bouwen bij een kindertehuis.
We sliepen in een ontzettend oude, vieze en verrotte flat waar onder ander Roemeense studenten zaten. Er was alleen maar koud water om te douchen en als er al warm water was (tussen 5 en 6 's ochtends) dan was het bruin....
Alhoewel dit vrij ranzig klinkt, vonden wij het niet zo heel erg. We zaten midden tussen de bevolking en je leert er ontzettend veel. Het was één van de meest leerzame vakanties ever.
Het was trouwens niet echt een uitwisselingsproject want wij gingen daar alleen maar heen. Een paar maanden later zijn er wel twee Roemeense jongens een tijdje bij ons geweest maar niet echt voor een bepaald project ofzo. |
|
|
|
|
Ry-rahrr
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
112 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 24, 2004 17:54 |
|
Ik zelf ben nog nooit op uitwisseling geweest, maar vorig jaar hadden wij een hele aardige Italiaan op school, en volgende week gaat een vriendin naar Spanje! *snif, ik mis haar nou al* |
|
|
|
|
Arjel
5e jaars
Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 24, 2004 18:33 |
|
Ik heb wel op de basisschool een uitwisseling gehad met een Duitse klas, ik denk dat ik toen ik groep 7 moet hebben gezeten.
Ondanks dat we toen geen uitwisseling hebben gehad waarbij de een bij jou kwam te logeren en jij bij die persoon, was dit ook wel erg leuk ..
Ik heb toen wel adressen uitgewisseld met 2 meisjes, maar nooit wa naar geschreven .. Ach ja .. Ik sprak toen geen woord Duits, maar toch .. |
|
|
|
|
-= Luna =-
2e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 24, 2004 18:52 |
|
Jaah! Volgende week ga ik naar Engeland! Aan het begin van dit jaar is er een meisje bij mij geweest.. en volgende week ga ik met een grote groep met de boot naar Engeland naar hetzelfde meisje. We gaan ook naar Londen en ik ga 2 dagen naar die Engelse school daar. Ik vind het heel spannend om te gaan.. ik heb pas 2 jaar Engels
Naja, het gaat vast superleuk worden! |
|
|
|
|
*Loena Leeflang*
4e jaars
Verdiend:
58 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 26, 2004 8:38 |
|
-= Luna =- schreef: | Jaah! Volgende week ga ik naar Engeland! Aan het begin van dit jaar is er een meisje bij mij geweest.. en volgende week ga ik met een grote groep met de boot naar Engeland naar hetzelfde meisje. We gaan ook naar Londen en ik ga 2 dagen naar die Engelse school daar. Ik vind het heel spannend om te gaan.. ik heb pas 2 jaar Engels
Naja, het gaat vast superleuk worden! |
met welke boot ga je?
toen ik 4 was ben ik een keer met de HSS geweest.(niet van school! )
Verder heb ik nooit een uitwisselingsreis gehad.(gelukkig.. )
Ik zou het ook nite willen.
Groetjes, Luna |
|
|
|
|
Tonks
5e jaars
Verdiend:
83 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 26, 2004 11:54 |
|
Ik ben een keer met school naar naar Polen toe geweest. Je sliep dan bij een gastgezin, dat vond ik wel moeilijk want de ouders van het meisje konden maar een paar woorden Engels, en zij zelf kon ook niet zo goed Engels spreken. Als we op die school waren ging ik snel naar m'n klas toe! Ook is dat meisje bij mij geweest en dat was erg vermoeiend, want ik was zegmaar de enige tegen wie ze sprak, en ze moest bij mij op de kamer slapen. Ik had dus helemaal geen privacy en aan het eind van de week was ik zo moe dat ik in huilen uit barste. Het was wel leuk geweest, maar Polen is een heel arm land, sommige van mijn klasgenoten moesten douchen met steenkoud water! En overal lag afval langs de (zand) weg. En veel krakkemikkige huisjes, maar het was wel een hele ervaring! |
|
|
|
|
MissRockBabe
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 27, 2004 8:02 |
|
wij hebben op dit moment een uitwisseling enne mey engeland heb nu een engels irritant meisje! maja wel aardig! ik ga nu troost (=irritant wijf komt en k wiord afgenblaft!
dikke kus een diep ongelukkig in de stomme les zittend uitwisselings meisje! |
|
|
|
|
Dínbrethilien
3e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 27, 2004 12:57 |
|
Ik ben in de 4de naar Englenad geweest en het was ZO gaaf!!! Ik houd echt van Engeland. En de huisjes zijn ook zo liefug daaro! echt kicke! Ik wil echt heel graag nog een keer naar Engeland. Ga ik ook misschien met kerstmis, kerstinkopen doen in londen! |
|
|
|
|
SilverUnicorn
6e jaars
Verdiend:
229 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 01, 2004 8:50 |
|
Ik zit op 't moment midden in een uitwisseling ^^, Ik zit nu namelijk in Australie (Perth), wat sommigen al weten. Ik zit hier op een school die erop gericht is om buitenlanders engels te leren. Ik zit in een gastgezin samen met een duitse jongen. Ik ben hier nu anderhalve week, maar 't 'k heb me nog geen moment verveelt . Ik blijf her voor 9 maanden. |
|
|
|
|
arlena
6e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches
|
Geplaatst:
Vr Okt 01, 2004 8:53 |
|
Ik ga zelf nooit op uitwisseling [best wel dûh ], maar mijn vriendin is ooit eens vanuit haar school op uitwisseling gegaan in Texas gegaan Toen kwam ze dus op mijn school terecht
Ze is alleen niet het volle schooljaar gebleven, omdat ze toch wel wat heimwee had en uiteindelijk heel graag naar huis wilde. |
|
|
|
|
Loezzy
3e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 01, 2004 12:35 |
|
SilverUnicorn schreef: | Ik zit op 't moment midden in een uitwisseling ^^, Ik zit nu namelijk in Australie (Perth), wat sommigen al weten. Ik zit hier op een school die erop gericht is om buitenlanders engels te leren. Ik zit in een gastgezin samen met een duitse jongen. Ik ben hier nu anderhalve week, maar 't 'k heb me nog geen moment verveelt . Ik blijf her voor 9 maanden. |
cool!!! lijkt me echt leuk! Als je maar wel af en toe op hpf komt he
Morgen komt 'mijn Tsjech' (oke, klinkt heel erg bezitterig...) Ik heb d'r wel zin in, maar heb nog geen idee wat ik op de 'familiedag' (=zondag) moet gaan doen :S iemand ideeen? |
|
|
|
|
Satina
Dreuzel
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 17, 2004 15:36 |
|
Ik ben met een uitwisseling al eens naar Zuid-Afrika geweest, veel voorbereiding, heel duur (1500euro, moeten gaan werken dus) ennu zijn mijn broertjes verschrikkelijk jaloers!!! |
|
|
|
|
my
Dreuzel
Verdiend:
47 Sikkels
Woonplaats: ergens op een vet mooi eiland, lekker aan het genieten van de zon.
|
Geplaatst:
Zo Okt 17, 2004 18:32 |
|
he allemaal
ik ben naar duitsland geweest drie dagen .
was wel geini
-xxx- my |
|
|
|
|
|