Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

TV: Detectives Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Welke detective(s) ken/kijk jij?

A Touch of Frost
1%
 1%  [ 1 ]
Midsomer Murders
1%
 1%  [ 1 ]
Morse
5%
 5%  [ 3 ]
CSI:Miami
15%
 15%  [ 8 ]
Baantjer
39%
 39%  [ 20 ]
Elke die ik kan zien!
15%
 15%  [ 8 ]
Anders, namelijk...
19%
 19%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 51

Auteur Bericht
shadowfax
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

shadowfax is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2004 19:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een dinsdag een Dvd gekocht met 2 afleveringen van de tv-serie Poirot. Heel mooi en hoe hij uiteindelijk dan de zaak oplost is geweldig. Soms denk je hoe kan hij het allemaal weten.

Poirot is gespeeld door verschillende mensen maar David Suchet blijft voor mij de enige echte Poirot.

Image

Profiel bekijkenStuur privébericht
Fleur Delacour
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Fleur Delacour is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2004 15:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb gisteren in 1 dag Tien kleine negertjes van Agatha Christie gelezen. Heel erg spannend, eng en mysterieus.. Hij wordt overal aangeraden omdat hij zo'n fantastisch plot zou hebben, maar ik vond het plot eerlijk gezegd een klein beetje tegenvallen. Helaas. Maar dat wil niet zeggen dat het een aanrader is, zeker voor op een saaie, regenachtige, zondag waarop je niks te doen hebt zou ik je 'm zeker weten aanraden! ^^

Dit staat er op de achterkant van het boek:

In een eenzaam huis op een eiland zijn tien mensen uitgenodigd door een gastheer die zelf niet verschijnt. Ze zijn volkomen van de bewoonde wereld afgesloten en aangewezen op elkaars gezelschap, terwijl ieder van hen steeds sterker wordt achtervolgd door de schaduwen uit het verleden.
    En dan wordt er een van hen vermoord... En nog een. En langzamerhand wordt het leven voor hen die overblijven tot een hel.

Zeker een keertje lenen bij de Bieb hoor! Alleen zou ik 'm niet lezen als je alleen thuis bent of als je 's avonds in je warme nest (je bed dus) ligt...

shadowfax
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

shadowfax is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 27, 2004 21:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb 10 vijflingen van Agatha Christie staan telkens 5 verhalen in, en dan nog een stuk of 10 gewone pocket boekjes.

Op 1 van die vijflingen staat dat verhaal van Tien kleine negertjes ook in. Heb het wel gelezen maar is al heel lang geleden.
Wat ik nog wel weet is dat ik het toen een heel mooi verhaal vond.
Ga het binnen kort nog maar eens uit de kast halen. Als ik klaar ben met mijn boek wat ik nu aan het lezen ben.

Wat ik ook een heel mooi verhaal vindt, van Agatha Christie is:

Hotel Bertram:

Hotel Bertram is deftig, rustig, onopvallend en erg duur.
Een stukje Londen dat de laatste zestig jaar niets veranderd lijkt te zijn.
De meeste hotelgasten zijndaar alleen maar blij om.
Miss Marple, die een week in het hotel logeert, vindt het echter een beetje verdacht. En natuurlijk blijkt ze gelijk te hebben.
In het deftige, ouderwetse hotel gebeuren raadselachtige dingen.
En sommige van de gasten zijn heel wat minder keurig dan ze lijken

Is ook een aanrader en minder eng dan de 'tien kleine negertjes'. Smile

Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2004 13:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gisteren weer eens naar Frost gekeken, niet helemaal want 'dat is te laat' volgens mijn moeder. Tja, misschien heeft ze gelijk, het was pas om half twaalf gedaan...
Anyway, ik vind het echt geweldig, het zijn eindelijk nieuwe afleveringen en ze zitten in een heel nieuw gebouw en tis echt grappig. Die reacties van Frost overal op. Ik heb echt veel respect voor de man die Frost speelt (David Jason) en ik hoop hem nog eens tegen te komen wanneer ik in Engeland ben ^^

Fleur Delacour
5e jaars
5e jaars

BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2004 14:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

shadowfax schreef:
Ik heb 10 vijflingen van Agatha Christie staan telkens 5 verhalen in, en dan nog een stuk of 10 gewone pocket boekjes.

Op 1 van die vijflingen staat dat verhaal van Tien kleine negertjes ook in. Heb het wel gelezen maar is al heel lang geleden.
Wat ik nog wel weet is dat ik het toen een heel mooi verhaal vond.
Ga het binnen kort nog maar eens uit de kast halen. Als ik klaar ben met mijn boek wat ik nu aan het lezen ben.

Wat ik ook een heel mooi verhaal vindt, van Agatha Christie is:

Hotel Bertram:

Hotel Bertram is deftig, rustig, onopvallend en erg duur.
Een stukje Londen dat de laatste zestig jaar niets veranderd lijkt te zijn.
De meeste hotelgasten zijndaar alleen maar blij om.
Miss Marple, die een week in het hotel logeert, vindt het echter een beetje verdacht. En natuurlijk blijkt ze gelijk te hebben.
In het deftige, ouderwetse hotel gebeuren raadselachtige dingen.
En sommige van de gasten zijn heel wat minder keurig dan ze lijken

Is ook een aanrader en minder eng dan de 'tien kleine negertjes'. Smile

Ik ken 'm al! Hij werd me aangeraden en toen ben ik 'm gaan lezen, en hij is inderdaad wel een aanrader, hoewel het wel erg lang duurt voordat er iemand vermoord wordt (en dat vind ik altijd iets minder; snel en veel moorden, das ietsje leuker! ^^). De ontknoping is ook erg verrassend! En om nu toch bij de Miss Marple - detectives te blijven; heb je Wie adverteert een moord! gelezen?, ook van Miss Marple, en een leuk en spannend verhaal.

Verder ben ik net begonnen in Het doek valt, de laatste moordzaak die Poirot oplost.. Het schijnt een zielig einde te hebben (ik al heb zo'n vermoeden..). Maar goed, omdat we nu toch bezig zijn met het overtypen van de achterkanten van boeken:

De laatste moordzaak van de beroemde Hercule Poirot speelt zich af op dezelfde plaats als zijn eerste (de zaak Styles). Het landhuis is inmiddels een pension geworden, de oude bewoners zijn gestorven. En de eens zo welgedane Poirot is nu een magere oude man. Maar zijn befaamde 'grijze cellen' werken nog perfect. En er is nog iets dat niet verandert is: de rol van Poirots trouwe vriend Hastings. Ook nu begrijpt hij pas op het allerlaatste moment hoe de zaak in elkaar zit...

@f!n@
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 52 Sikkels

@f!n@ is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2004 15:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kijk heel soms Baantjes, maar al die andere detectives vind ik supersaai!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn vader is er echt helemaal verslaafd aan, en daar ergeren ik en mijn moeder ons echt aan! Zelfs op vakantie kijkt hij naar die troep!

Sage
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Sage is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2004 15:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zie je wel, detectives zijn leuk^^

Als het goed is krijg ik binnen niet al te lange tijd een DVD van Frost thuis! Woei! Kijken wanneer ik maar wil!

Ik hoop dat mijn ouders morgen Frost voor me opnemen, want ik heb zelf gen TV :S

jelloke75
1e jaars
1e jaars

jelloke75 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 03, 2004 15:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

mijn naam is de cock met C O C K
..pr8ig

Oude Forumnaam: brahimfreakske Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Justintime is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2004 10:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oew.. Ik heb heel veel afleveringen gezien van Agatha Christie. Ze zijn heel spannend, en ik zoek altijd mee wie de moordenaar is Razz Meestal is dat dan wel niet juist... Maarja! Ik ben Poirot ofzo niet Wink

like a lovers song
Fleur Delacour
5e jaars
5e jaars

BerichtGeplaatst: Di Okt 19, 2004 19:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Grappig dat zoveel mensen Agatha Christie lezen of kijken. Had ik nooit verwacht. ^^

Maar goed, ik post hier omdat ik maar liefst 2 (!) afleveringen van Midsumer/Midsomer (?) Murders heb gezien. Eentje ging over touwen.. Ik zal niet verklappen hoe hij ging, mocht hij nog herhaalt worden - ooit. Mensen die 'm wel hebben gezien weten wel waar ik het over heb (toch?), ik moet zeggen dat hij best wel eng was eigenlijk.. De tweede die ik gezien heb ging over een moord in een aquarel/schilder club. Ik zal ook hier niets over vertellen, maar volgens mij weten de mensen die 'm gezien hebben ook hier wel waar ik het over heb.

Penguino
1e jaars
1e jaars

Woonplaats: In het verboden bos...want bomen zijn vet gezellig ... heb je ooit een bos gezien...zonder bómen?

Penguino is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 19, 2004 20:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik veel boeken van Sherlock Holmes in het Engels gelezen, en één van Agatha Christie, en nog een detective van diezelfde schrijfster. Ook kijk ik elke vrijdag Baantjer. Ik vind Sherlock Holmes tot nu toe de beste detective, echt geniaal hoe het verhaal in elkaar zit, en het roept zo'n mooie authentieke sfeer op.

Penguino

Sage
5e jaars
5e jaars

Sage is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2004 17:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sherlock Holmes de persoon is alleen wat minder aangenaam... Je kunt jezelf In My Humble Opinion beter identificeren met wat menselijkere personages als Miss Marple en Frost.

@Fleur Delacour: Oeh, die laatste heb ik ook gezien! Hoe ze op het laatst die mannen in die kluis beetnamen was geweldig!

En: Yay! Mijn Frost DVD is binnen! Dat wordt kijken kijken kijken (na Coleridge).

Jana Padfoot
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Jana Padfoot is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2004 21:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Detectives vindt ik altijd erg leuk om te kijken maar zoals gewoonlijk vergeet ik de namen hiervan weer. *slaat zichzelf tegen het voorhoofd* Van dat lijstje weet ik alleen dat ik Inspector Morse wel eens kijk. Het interessantst is het als het zich in de middeleeuwen afspeelt, zoals Cadfael, een serie die ik wel eens keek.

Ook heb ik jaren terug een film gezien van ik geloof Sherlock Holmes en ben sindsdien een aantal keer op zoek geweest naar de naam van die film. Wat ik me kan herinneren was dat Mr. Holmes zelf (geloof ik) nog studeerde. Ook zat er iets met een bordeel in (of haal ik nu twee films door elkaar, *zucht* ik ben ook zo'n chaoot)

Edit: Heb net even gekeken naar foto's van de series in dit topic en kwam erachter dat ik Frost ook wel eens kijk (ey, ik ken dat hoofd!). Spannende detective!

Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2004 10:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jana Padfoot schreef:
Detectives vindt ik altijd erg leuk om te kijken maar zoals gewoonlijk vergeet ik de namen hiervan weer. *slaat zichzelf tegen het voorhoofd* Van dat lijstje weet ik alleen dat ik Inspector Morse wel eens kijk. Het interessantst is het als het zich in de middeleeuwen afspeelt, zoals Cadfael, een serie die ik wel eens keek.

Ook heb ik jaren terug een film gezien van ik geloof Sherlock Holmes en ben sindsdien een aantal keer op zoek geweest naar de naam van die film. Wat ik me kan herinneren was dat Mr. Holmes zelf (geloof ik) nog studeerde. Ook zat er iets met een bordeel in (of haal ik nu twee films door elkaar, *zucht* ik ben ook zo'n chaoot)

Edit: Heb net even gekeken naar foto's van de series in dit topic en kwam erachter dat ik Frost ook wel eens kijk (ey, ik ken dat hoofd!). Spannende detective!

Ahum!
Volgens mij speelt Morse zich niet af in de Middeleeuwen! Het kan natuurlijk zijn dat ik het fout heb, maar eigenlijk denk ik niet.
En Morse is spijtig genoeg niet meer op tv! =(

Frost gelukkig wel en ik kijk het wanneer ik maar kan, probeer altijd mee te denken, al vind m'n moeder dat onzin. Is het meestal ook, want ik heb het niet altijd juist. Toen ik het voor de eerste keer keek, toen zei ik bij elke persoon die in beeld kwam: "Hij deed het! Hij was het!"

Jana Padfoot
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Jana Padfoot is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2004 12:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kelly Griffel schreef:
Jana Padfoot schreef:

Ahum!
Volgens mij speelt Morse zich niet af in de Middeleeuwen! Het kan natuurlijk zijn dat ik het fout heb, maar eigenlijk denk ik niet.
En Morse is spijtig genoeg niet meer op tv! =(

Klopt ja, maar je moet het eigenlijk ook als 2 verschillende zinnen lezen. Die zin over de middeleeuwen heeft niets meer met Morse te maken.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp