Auteur |
Bericht |
Amtjah
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
249 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 31, 2004 3:30 |
 |
Ik heb nog niet zolang geleden boeken van Cate Tiernan ontdekt. Wicca ,of in het Amerikaans Sweep, reeks. Het zijn echt geweldige boeken en ik heb er 6 in het Nederlands al gelezen.
Mijn vraag is : Heeft iemand anders ook de boeken gelezen en wat vind je er van ?
Voor degene die de boeken niet kennen :
Wicca is een reeks en heeft in totaal 16 boeken heeft.Er zijn momenteel 8 boeken ervan vertaal en nog maar recent uitgekomen.
Boek der Schaduwen Er gebeurt iets met me dat ik niet begrijp. Ik zie dingen, voel dingen op een nieuwe manier. Ik kan dingen die normale mensen niet kunnen. Machtige dingen. Magische dingen. Ik vind het eng.
Heksenkring Ik weer dat ik geen gewone tiener ben. Ik ben een heks. Een heks naar het bloed. Mijn ouders zijn mijn ouders niet. Mijn zuster en ik zijn niet hetzelfde. Zelfs in de coven heb ik te veel macht. Ik ben te anders, ik hoor er niet bij. Ik ben alleen, maar ik heb Cal nog.
Heksenbloed Ergens op de wereld is iemand die ik lief heb. Ik hoorde bij hem en hij hoort bij mij. Het stond al in de sterren geschreven, nog voordat ik geboren werd. Zo gaat dat met meisjes zoals ik. Meisjes met heksenbloed.
Zwarte Magie Ik hield van Cal. Ik vertrouwde hem. Hij heeft me met Wicca laten kennismaken. Hij heeft me geholpen te ontdekken wie ik ben. Toen leerde ik Hunter kennen. Hij waarschuwde me dat Cal gevaarlijk is... slecht. Nu moet ik achter de waarheid komen. Als Hunter gelijk heeft, verkeren we allemaal in groot gevaar.
Ontwaken Wicca heeft mijn leven veranderd. Ik heb vrienden verloren en nieuwe gevonden. Ik heb liefde gevonden - maar ook verraad...Toch is er nog zo veel te leren. Ik weet dat Wicca voor het goede én het kwade gebruikt kan worden. Nu nog uitvinden wat goed is en wat kwaad.
Morgan weet nu dat ze heksenbloed heeft. Maar ze weet niet op wie ze kan vertrouwen - alleen op haar magie.
Behekst Het is bijna Yule - de meest vreugdevolle tijd van het jaar. Mijn magie is sterk. Mijn vriendschappen worden sterker. Ik zou gelukkig moeten zijn. Maar ik moet een keuze maken. Een keuze die mijn leven voorgoed gaat veranderen. Kan ik wel het juiste pas kiezen?
Noodkreet Eindelijk in het zonlicht. De gevaren zijn voorbij. En ik ben verliefd. Ontzettend verliefd.
Maar ik heb last van dromen. Dromen over iemand die in groot gevaar verkeert. Er gaat iemand dood, tenzij ik dat kan voorkomen.
Wie heeft mijn hulp nodig? En wat zijn de gevolgen als ik help?
Erfgoed Nog altijd geen vaste grond onder mijn voeten. Ik dacht dat ik de waarheid over mezelf nu wel kende. Maar alles wat ik tot nog toe heb geleerd, zijn leugens gebleken. Ik zal alles doen wat nodig is, want ik moet het weten. Ik wil er bijna alles voor opgeven. Ik moet weten wie - of wat - ik ben.
Dan zijn er nog 7 boeken maar die zijn nog niet vertaald. Om de 4 maanden komt er 2 nieuwe boeken uit.
(Sorry voor de lange post, maar nu kunnen jullie geen nuteloze post achterlaten zoals wat voor boeken het zijn enzo..) |
Laatst aangepast door Amtjah op Wo Jun 08, 2005 19:24; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
Faiths Love
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 31, 2004 18:36 |
 |
Ik ken haar boeken; Cate Tiernan
Ze schrijft heel erg goed en uitgebreid. Ik heb alleen nog de eerste 2 gelezen omdat de rest nog niet verkrijgbaar zijn in onze bibliotheek. Ik hoop dat ik ze ooit allemaal mag hebben want ze zijn een echte aanrader voor een beginnende Wiccaan ^^ (ofzo).. Ik vond ze heel erg goed!! |
_________________ Sometimes we get second chances,
and sometimes we never make it past the first.. |
|
  |
 |
Leetah
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 10, 2004 19:34 |
 |
WHAAA!! Ik ben helemaal verslaafd aan die boeken. Echt helemaal geweldig en ze lezen zo ontzettend lekker weg!!
Ik heb alle 8 de delen die nu uit zijn in het Nederlands. Kan niet wachten op de volgende twee, maar dat duurt nog een aantal maanden. (drie geloof ik)
Oh en het zijn (maar) 15 delen.
*knuf* Leetah |
_________________ Green grows the lilly oh |
|
  |
 |
Eldarion'
6e jaars

Verdiend:
26 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 13, 2004 10:27 |
 |
Cate Tiernan ja..
Ik heb er vaak over gehoord, iemand uit onze klas las ze ook altijd, maar zelf heb ik er nog ooit een boek van in m'n handen gehad..
Vaak zoek ik ze in de bieb, maar volgens mij hebben ze die boeken daar niet Ik zou ze graag willen lezen..
*Gaat hopeloos op zoek in de bieb*
En ik had zoiets gehoord dat er binnenkort een paar nieuwe uitkomen.. |
|
|
  |
 |
Yami
2e jaars

Verdiend:
21 Sikkels
Woonplaats: in een huis tuurlijk en niet in een kartonnen doosje
|
Geplaatst:
Za Nov 13, 2004 19:55 |
 |
ik heb ook de eerste 6 gelezen. het was heel duidelijk geschreven en er zit een goed verhaal in. toen ik het eerste boek uit had las ik de andere ook in een keer uit. maar ik wist niet dat er nu 8 uit zijn in nederlands dus ik ga ooit eens naar de boeken winkel voor 7 en 8 |
_________________ voor een leuke babbel over van alles en nog wat of over je problemen, dan kan je hier wel wezen: de hpf-chat |
|
  |
 |
StarDust
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 14, 2004 9:39 |
 |
Ik heb de 8 boeken en ik vind ze ook geweldig goed.
Vooral omdat ik nogal vrij obsessed ben door wicca zijn deze boeken echt wel handig ..
K' Kan ook niet wachten op het volgende deel! |
|
|
  |
 |
Amtjah
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
249 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 14, 2004 20:26 |
 |
@Leentah en Yami : Om de vier maanden komen er 2 boeken tegelijk uit. Dus de laatste boek zou rond Oktober 2005 uitkomen, maar ik weet niet of boek 15, Extra boek, wordt uitgebracht met boek 13 en 14 anders word het pas februari 2006  |
|
|
  |
 |
Moonlight
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Somewhere wishing that all our wrongs could be right
|
Geplaatst:
Za Dec 11, 2004 20:57 |
 |
Jaa Sweep is leuk =D
De Sweep-Reeks is echt leuk en makkelijk te lezen.
Na Harry Potter is het een van mijn favo boeken. ^^"
Ik heb nog maar een boek uit -het boek der schaduwen- en die was geweldig.
Zo leer je veel over verschillende geloven.
|
Laatst aangepast door Moonlight op Vr Jul 15, 2005 10:11; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Dezray
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 11, 2004 21:05 |
 |
Ik heb ze ook alle acht, ze zijn geweldig vind ik, net als de serie Witches Chillers van Silver RavenWolf, dit gaat ook over een zestien-jarig meisje dat met wicca in aanraking komt.
Er is één website, in het engels weliswaar, waar hele goede informatie op staat: http://firefairy.eve7k.com
maar kijk uit, als je nog niets wilt weten over hoe het afloopt, want op deze website staan heel veel spoilers.
Er is ook een nederlandse website, www.wicca.nl , maar daar wordt niets aan gedaan, en er staat niet veel op, hij moet worden bijgewerkt. |
|
|
  |
 |
Pandora
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In a Forgotten Place. Where I can B my Self and Live a Life without Love, Light and Sunshine
|
Geplaatst:
Za Dec 25, 2004 16:34 |
 |
Ik heb vandaag het 6de deel gekregen en heb hem al bijna uit :$
Ik ben echt verslaafd aan deze serie. Boek der Schaduwen kwam ik toevallig tegen in een boek winkel en na er een beetje door heen te hebben gebladderd, had ik hem gelijk gekocht. 2 week er na, had ik de eerste 4 delen in huis.
Cate Tiernan schrijft erg goed vind ik, uitgebreid maar niet tot in zo'n detail dat het saai wordt. Ze vertelt precies genoeg om je te laten lezen, om je nieuwsgierig te houden. ^^ |
|
|
  |
 |
ElvenKoningin
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 30, 2004 12:17 |
 |
Ik heb ze nog nooit gelezen.
Maar ik weet dat ze heel goed zijn.
Tja helaas.
Het kan niet. |
|
|
  |
 |
Yami
2e jaars

Verdiend:
21 Sikkels
Woonplaats: in een huis tuurlijk en niet in een kartonnen doosje
|
Geplaatst:
Vr Jan 28, 2005 17:37 |
 |
heb eindelijk de 8 uitgelezen en ik kan niet wachten tot het volgend deel, morgan maakt nu zoveel op een korte tijd mee
groetjes Yami |
_________________ voor een leuke babbel over van alles en nog wat of over je problemen, dan kan je hier wel wezen: de hpf-chat |
|
  |
 |
Amtjah
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
249 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 28, 2005 20:22 |
 |
Yami schreef: | heb eindelijk de 8 uitgelezen en ik kan niet wachten tot het volgend deel, morgan maakt nu zoveel op een korte tijd mee
groetjes Yami |
Ze maakt inderdaad nogal veel mee ja. Maar boek 10 gaat helemaal van uit Hunter's 'standpunt' worden geschreven. Hunter gaat naar Canada om zijn vader te gaan zoeken. In de andere boeken word er ook een geschreven rond Alisia Soto die haar familie gaat opzoeken.
Dit heb ik over boek 9 gevonden :
Prijs: €7,95 Prijs: / €7,95
Imprint: Uitgeverij M
Uitvoering: Paperback, 224 blz.
Oorspr. titel: Strife / Seeker
Verschijnt: april 2005
Vertaling: Gerda Wolfswinkel
ISBN: 9022541622 /9022541630
NUR: 334 - Fantasy
*** Dat schijn gedrukt is, is informatie over boek 10. Als er niets schijngedrukt staat wilt het gewoon zeggen dat het hezelfde is. De gewone tekst is informatie over boek 9.
Bron :www.uitgeverij-m.nl
|
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 28, 2005 20:33 |
 |
ow maar dat klinkt goed (ik heb het 1e berichtje even gelezen waar het over ging).
ik zelf ben al jaren gek op wicca en hekserij en doe er zelf ook een beetje aan
ik ga ze zeker een keer lezen
bedankt voor de "tip" |
|
|
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 28, 2005 20:36 |
 |
dit lijken me leuke boeken om te lezen,wicca vind ik leuk om te lezen *gaat naar de bieb om ze te zoeken* |
|
|
  |
 |
|