Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

ACTEURS/ACTRICES in het algemeen (non HP!) Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 10:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vertel in dit topic wie jouw favo acteur/actrice (NON HP) is! Leg er wel even uit waarom je dit vindt, en het is ook leuk als je wat info geeft over de desbetreffende persoon!

NB: dit is nu een gezamelijk topic voor NON HP acteurs/actrices, zodat er niet voor elke acteur/actrice een nieuw topic geopend hoeft te worden.

Profiel bekijkenStuur privébericht
SjmvA
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

SjmvA is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 14:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Katie Holmes.. werd bekend door Dawson's Creek waar ze Joey Potter speelde (ja potter, heel toevallig Very Happy)
is geboren op 18-12-1978 in Toledo was gisteren dus jarig. nog gefeliciteerd!
deze films heeft ze in gespeeld :

1997: The Ice Storm als Libbets Casey
1998: Disturbing Behaviour als Rachel Wagner
1999: Go als Claire Montgomery
1999: Muppets From Space als Joey Potter (niet op de titelrol)
1999: Teaching Mrs. Tingle als Leigh Ann Watson
2000: Wonder Boys als Hannah Green
2000: The Gift als Jessica King
2002: Phone Booth als Pamela McFadden
2002: Abandon als Katie Burke
2002: Kermit's Swamp Years: The Real Story Behind Kermit the Frog's Early Years (niet op de titelrol)
2003: The Singing Detective als zuster Mills
2003: Pieces of April als April Burns
2004: First Daughter als Samantha Mackenzie

Fans van de tv-serie 'Dawson´s Creek´ kennen Katie Holmes vooral als Joey Potter. Een charmant, elegant en vooral slim meisje die er een heftige vriendschap op na houdt met hoofdpersoon Dawson (James Vanderbeek). Toch was het niet 'Dawson´s Creek´ waar Katie Holmes mee debuteerde in de entertainment-wereld.

Via een manager van Katie´s Highschool kreeg Katie een rolletje in Ang Lee´s 'The Ice Storm´ als Libbets Casey (het enige dat Kevin Kline in de film over haar te zeggen heeft, is: 'What a strange name she has!´.) Na deze rol ging het allemaal van een leien dakje. Haar auditie voor 'Dawson´s Creek´ ging bijzonder goed. Zogoed zelfs dat, toen Holmes de rol afsloeg vanwege een rolletje in het eindstuk van het schooltheater, de tv-makers wel wilde wachten met de opnames totdat zij met het schoolstuk klaar zou zijn. Na een klein rolletje in 'Disturbing Behaviour´ herenigde ze zich in 1999 met de schepper van de tv-serie waarmee ze haar carrière begon, Kevin Williamson. Hij regisseerde 'Teaching Mrs. Tingle´ waarin Holmes een van de hoofdrollen op zich nam. Tegelijkertijd was ze bezig met de opnames van de succesvolle tienerfilm 'Go´.

Op stapel staan een paar interessante projecten. De verfilming van Michael Chabon´s succesvolle boek 'Wonder Boys´, waar ze tegenover Michael Douglas speelt. En alsof het nog niet genoeg had ze een mini-rolletje in 'Muppets From Space´. Zo is Katie Homes niet alleen een druk bezette jonge actrice, ze is ook nog eens een van de meest belovende actrices die Hollywood rijk is.

Ry-rahrr
Oude Forumnaam: Little Werewolf Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 112 Sikkels

Ry-rahrr is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 18:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben onwijs fan van Johnny Depp.
Hij is geboren op 9 juni 1963 in Owensboro, Kentucky in de VS. Zijn ouders verhuisden vaak<ongeveer 14x per jaar>, en daarom werd hij een zogenoemde "rebel". Toen zijn ouders scheidden, stopte hij met school en kwam aan de drank en drugs. Ook stapte hij in een bandje, The Flame. Toen hij later naar L.A. verhuisde,trouwde hij met visagiste Lori Allison, die hem een baantje bezorgde in A Nightmare on Elmstreet en Private Resort. Na 3 seizoenen in de tienerserie 21 jumpstreet was hij de rol van tieneridool zo zat dat hij in Cry-Baby speelde, het satirische broertje van Grease. Van tieneridoolrollen was hij overgens definitief af<hielp niet, maar OK>: hieruit kwamen Donnie Brasco en Fear and Loathing in Las Vegas. Aan zijn rol van Edward Scissorhands hield hij zijn verloofde Wiona Ryder over. Daarna was hij oa verloofd met Sherilyn Fenn en Jennifer Grey. Nu is hij getrouwd met Vanessa Paradis, met wie hij in Frankrijk woont. hierna was hij te zien in The Astronauts Wife en The Ninth Gate. Ook was hij te zien in Sleepy Hollow<mijn favoriete film>, en later nog in Pirates of the Caribbean. Nu is hij in de bios te zien in Finding Neverland.

Filmografie:
1986: The Platoon
1987: 21 Jump Street<tv-serie van 1987 tot 1990>
1990: Edward Scissorhands
1990: Cry-Baby
1993: What's eating Gilbert Grape
1993: Benny & Joon
1993: Arizona Dream
1994: Ed Wod
1995: Nick of Time
1995: Dead Man
1995: Don Juan DeMarco
1997: The Brave
1997: Donnie Brasco
1998: Fear and Loathing in Las Vegas
1999: Sleepy Hollow
1999: The Astronaut's Wife
1999: The Ninth Gate
2000: Chocolat
2000: Before Night Falls
2000: The Man Who Cried
2001: From Hell
2001: Blow
2003: Lost in La Mancha
2003: Nailed Right In
2003: PotC:CotBP
2004: Secret Window
2004:Finding Neverland
2005: PotC 2

Lang berichtje...

Justintime
Oude Forumnaam: brahimfreakske Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Justintime is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 19:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tobey Maguire, misschien omdat hij ook meespeelt in één van mijn lievelingsfilms, Spider-man. Hij heeft ook een heel erg knappe verschijning volgens mij en kan volgens mij ook goed acteren.

Filmographie als acteur:
2007: Spider-man 3
2004: Spider-man 2
2003: Seabiscuit
2002: Spider-man
2001: Cats&Dogs
2001: Don's Plum
2000: Wonder Boys
1999: Ride with the devil
1999: The Cider House Rules
1998: Pleasantville
1997: Deconstructing Harry
1997: The ice storm
1996: Joyride
1996: Duke of Groove
1996: Seduced by Madness: The Diane Borchardt Story
1995: Empire Records
1994: Healer
1994: Revenge of the Red Baron
1994: A Child's Cry for Help
1994: S.F.W.
1994: Spoils of War
1993: This Boy's Life
1992: "Great Scott!"
1990: Tales from the Whoop: Hot Rod Brown Class Clown
1989: The wizard

Image

Site

Helentje
1e jaars
1e jaars

Helentje is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 20, 2004 14:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Little Werewolf schreef:
Hij is geboren op 9 juni 1963 in Owensboro, Kentucky in de VS. Zijn ouders verhuisden vaak<ongeveer 14x per jaar>, en daarom werd hij een zogenoemde "rebel". Toen zijn ouders scheidden, stopte hij met school en kwam aan de drank en drugs. Ook stapte hij in een bandje, The Flame. Toen hij later naar L.A. verhuisde,trouwde hij met visagiste Lori Allison, die hem een baantje bezorgde in A Nightmare on Elmstreet en Private Resort. Na 3 seizoenen in de tienerserie 21 jumpstreet was hij de rol van tieneridool zo zat dat hij in Cry-Baby speelde, het satirische broertje van Grease. Van tieneridoolrollen was hij overgens definitief af<hielp niet, maar OK>: hieruit kwamen Donnie Brasco en Fear and Loathing in Las Vegas. Aan zijn rol van Edward Scissorhands hield hij zijn verloofde Wiona Ryder over. Daarna was hij oa verloofd met Sherilyn Fenn en Jennifer Grey. Nu is hij getrouwd met Vanessa Paradis, met wie hij in Frankrijk woont. hierna was hij te zien in The Astronauts Wife en The Ninth Gate. Ook was hij te zien in Sleepy Hollow<mijn favoriete film>, en later nog in Pirates of the Caribbean. Nu is hij in de bios te zien in Finding Neverland.

Filmografie:

Lang berichtje...

Ik ben ook een grote fan van Johnny Depp.
Hij is een supergoeie acteur. En nou ja, ik wou de films ook al zetten maar dat moet nu niet meer.
Maar ik vind hem dus een geweldige acteur.
Hier is nog een fotootje van hem.
Image

Groetjes
xxx
Helentje

@f!n@
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 52 Sikkels

@f!n@ is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 20, 2004 17:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn favorietje is toch wel Holly Marie Combs. Holly werd vooral bekend als Piper uit Charmed. Holly werd op 3 december 1973 geboren in San Diego. Zelf kreeg ze op 26 april 2004 een zoontje, Finley Arthur.

Holly speelde o.a. in de volgende films:

2003- "See Jane Date" (TV) as Natasha Nutley
2001- "Ocean's Eleven" as Herself but unaccredited

2000- "Women of Charmed" (TV) as Herself/Piper Halliwell

1998-Present "Charmed" TV Series as Piper Halliwell and she's also a Producer.
1997- "Our mothers murder" ("Daughters") (TV) as Alex Morrell
1997- "Love's Deadly Triangle: The Texas Cadet Murder" ("Swearing Allegiance") (TV) as Diana Zamora
1996- "Sins of Silence" (TV) as Sophie [About] [Stills]

1996-1997 "Relativity" TV Guest Appearance (episode "Billable Hours # 1.14, 18/1/1997) as Anne Pryce
1996- "Vector" as unaccredited

1995- "A Reason to Believe" as Sharon
1994- " A Perfect Stranger" (TV) as Amanda
1992- "Chain of Desire" as Diana
1992- "Dr. Giggles" as Jennifer Campbell
1992-1996 "Picket Fences" TV Series as kimberly Brock
1992- "Simple Men" ("Uomini Semplici") as Kim
1989- "Born on the Fourth of July" ("Geboren am 4. Juli") as Jenny but unaccredited
1989- Francis Ford Coppola's "New York Stories" as unaccredited (Costume party guest, Section:"Life Without Zoe")
1988- "Sweet Hearts Dance" as Debs Boon
1985- "Walls of glass" ("Flanagan") as unaccredited (She was a classmate in flash back)
Other Unaccredited Appearences:

"The Guiding Light" (TV Series)
"As the World Turns" (TV Series)
A pilot for CBS called "Rockenwagner"

Talk Show Appearences:

Regis & Kathy Lee
The Late Late Show with Craig Kilborn
KTLA News
The Sharon Osbourne Show

Hostess:

1999- Nickelodeon Kids Choice Awards

ff een plaatje van haar en haar zoontje Finley

Image

Wat een schatje, is Finley niet???

Jet
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Jet is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 20, 2004 21:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Colin Firth is één van mijn favoriete acteurs.

Daarom hier wat info:

Colin Firth werd geboren op 10 september 1960 te Grayshott, Engeland, als de zoon van academici. Hij bracht zijn vroegste jeugd door in Nigeria, waar zijn grootouders als missionarissen werkzaam waren. Hij keerde vervolgens op vijfjarige leeftijd terug naar Engeland. Hij hield al op zeer jeugdige leeftijd van toneelspelen en zijn talent werd vroeg ontdekt.

Op 18-jarige leeftijd besluit hij een opleiding te volgen aan het Drama Centre, in Noord-Londen. Hij valt op door zijn geweldige vertolking van Shakespeare's Hamlet, wat heeft geleid tot zijn debuut in de Londense toneelwereld in Another Country. Een stuk dat later tevens zijn filmdebuut zou betekenen aan de zijde van Rupert Everett.

Naast een aantal rollen voor televisiefilms, waaronder de succesvolle BBC serie Pride and Prejudice naar de gelijknamige roman van Jane Austen, speelde hij onder andere in de volgende bioscoopfilms: A Month in the Country, Apartment Zero, Valmont, The Hour of the Pig, The English Patient, Fever Pitch, Shakespeare in Love, Bridget Jones's Diary, Love Actually en Girl With a Pearl Earring.

Colin Firth is gehuwd met Italiaanse documentairemaakster Livia Giuggioli, met wie hij twee zoontjes heeft, Luca en Matteo. Uit zijn vroegere relatie met actrice Meg Tilly (Mme de Tourvel in Valmont) is ook een zoon geboren, Will.

De eerste serie die ik heb gezien waar Colin in speelde was Pride and Prejudice. Hij viel me daar al gelijk in op. Hij speelde zijn rol fantastisch en erg geloofwaardig.
Daarna heb ik nog meer films van hem gezien, maar ik begon het een hele leuke acteur te vinden nadat ik de film "Bridget Jones The Edge Of Reason" heb gezien.

Als afsluiter even een leuke foto ^^ :

Image

Laatst aangepast door Jet op Zo Dec 26, 2004 14:58; in totaal 1 keer bewerkt
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2004 16:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben ook een superfan van Johnny Depp, maar aangezien LW hier al iets over hem heeft gepost, doe ik dat niet meer. Dan maar over de wondermooie man: Eric Bana!

Image
Alvast een plaatje waar hij erg mooi opstaat, MET baard.

De in 1968 in Melbourne geboren Eric Bana maakt deel uit van de horde Australiers die momenteel Hollywood veroveren. Hij is in zijn thuisland bekend geworden door middel van stand-up comedy en verschijningen in verschillende tv series. In 1991 begon hij in een lokale bar in Melbourne met zijn comedy optredens om zijn carrière van de grond te krijgen.

Bana speelde in de jaren daarna aanvankelijk slechts kleine bijrolletjes of rollen in onbekende films en begon pas echt mee te tellen na zijn vertolking van de Australische seriemoordenaar Mark Read in de film 'Chopper'. De film kreeg veel kritiek over zich heen op verschillende fronten, maar iedereen was het erover eens dat de prestatie die Bana neerzette niet gering was.

Ondertussen was hij ook al hard bezig met zijn internationale carrière. Hij werd opgemerkt door Ridley Scott, die hem graag wilde hebben als sergeant in het oorlogsdrama 'Black Hawk Down', waarin hij overigens voor de eerste keer naast Orlando Bloom verschijnt.

Zijn definitieve doorbraak in Hollywoord kwam vervolgens met zijn vertolking van Bruce Banner in de stripverfilming 'Hulk'. Hoewel de film niet al te positief werd ontvangen, was de naam van Bana gevestigd. Dit zorgde ervoor dat hij in 'Troy' de rol van Hector voor zijn rekening mag nemen, waar hij voor de tweede keer met Orlando Bloom naast zich te zien is.

[Bron; Filmfocus.nl]

Vengeance (2006) (pre-production)
Lucky You (2005) (pre-production) .... Huck Cheever

Troy (2004) .... Hector
Hulk (2003/II) (VG) .... Bruce Banner
Hulk (2003) .... Bruce Banner
Finding Nemo (2003) (voice) .... Anchor
Finding Nemo (2003/II) (VG) (voice) .... Various voices
The Nugget (2002) .... Lotto
Black Hawk Down (2001) .... Sfc. Norm "Hoot" Gibson
"Something in the Air" (2000) TV Series .... Joe Sabatini (2000-2001)
Chopper (2000) .... Mark Brandon 'Chopper' Read

"Eric" (1997) TV Series .... Various Characters
The Castle (1997/I) .... Con Petropoulous
Eric (1996) (TV) .... Various Characters
"Full Frontal" (1993) TV Series .... Various (1993-1996)
... aka Fast Forward Presents Full Frontal (Australia: first season title)

[Bron; Internet Movie DataBase]

Moonlight
3e jaars
3e jaars

Woonplaats: Somewhere wishing that all our wrongs could be right

Moonlight is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2004 19:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn Favoriete Actrice = Nicole Kidman
Ik vind haar gewoon een superactrice, dat zie je ook echt in haar films ^^!
Ze komt ook voor in de nieuwe reclame van Chanel Number 5...!
Echt een prachtige reclame Very Happy!
Mijn Favoriete films van Nicole:
- Practical Magic
- The Others
- Moulin Rouge

Image

Ze heeft trouwens ook een duet uitgebracht met Robbie Williams...
Something Stupid heet iej...

Whoever said What you don't know can't hurt you was a complete and total moron.
Because, for most people I know, not knowing is the worst feeling in the world.

- Meredith (Grey's Anatomy)
Evilduck
2e jaars
2e jaars

Evilduck is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 22, 2004 22:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Little Werewolf schreef:

Filmografie:

Lang berichtje...

Hier ga ik in mee, ik ben al heel lang fan van hem ook vóór PotC.

En ook fan van Nicole Kidman, omdat ze veel karakter legt in haar rollen.

So laugh and joke around
Remember cuddles in the kitchen
Still it's right hard to remember
That on a day like today when you're all argumentative
And you've got the face on.
SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 16:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mensen, alleen lijsten editen heeft ook weinig nut... over het algemeen lezen leden geen lijsten, maar vinden ze alleen je mening interessant. Dus als je een lijst van films wil noemen, praat dan alleen over de films die je zelf gezien hebt, en als je een filmografie wilt noemen, geef dat bijvoorbeeld de link naar IMDB.COM. Bij deze is dat nu gedaan... dus geen waardeloze lijsten meer please! ^^

LolligLuitje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

LolligLuitje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 18:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb niet bepaald een favo acteur/actrice...
Maar Joanna Lumley bijvoorbeeld vind ik heel goed.

Image
Image

Ik ken haar vooral van haar rol als Patsy in Absolutely fabulous (dat zoiezo al een geweldige serie is Razz ). ze speelt Pats ongelooflijk goed, ze is het voor mij helemaal gewoon! Als achtergrond: Patsy (ofwel Pats) is de beste vriendin van Edina (ofwel Eddy), twee gestoorde, vrijgezelle vrouwen, die constant (vooral Pats) roken en drinken. Het ziet er gewoon geweldig uit als Joanna daar in dat chaotische huis paft... Razz

Joep
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 274 Sikkels

Joep is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 19:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben toch ngo echt steeds fan van Alen Rickmann en natuurlijk Daniel Radcliff. Ik vind dat Daniel het perfect doet als harry potter, ook omdat ikh et puberige leuk vind in film 3 en Alen Rickmann is gewoon goed, dat is een FEIT Razz

Het gaat hier om NON HP acteurs..... gr SS

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 249 Sikkels

Amtjah is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 22:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn favoriete acteur is Orlando Bloom.
Bijna iedereen kent hem van :
Lord of The Rings (I,II en III) als Legolas Greenleaf, Troy als Paris en Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl als Will Turner.

Geboortedatum : 13 januari 1977. Zijn vader overleed toen Orlando vier jaar was. Hij bleef achter met zijn moeder en oudere zus. Zijn moeder stimuleerde haar kinderen tot creativiteit. Op 16 jarige leeftijd verliet Orlando dan ook de 'gewone' school om mee te toen aan het National Youth Theatre in Londen. Na twee jaar hield hij het hier echter voor gezien en besloot hij zijn heil te zoeken op de Britisch American Drama Academy. Dit was het ook niet helemaal, dus vertrok hij naar de Guildhall School of Music and Drama waar hij eindelijk op zijn plek was.
In 1998 brak de waaghals zijn rug toen hij uit een raam viel en drie verdiepingen naar beneden donderde. Volgens de doktoren zou het nooit meer goed komen en zou hij voor altijd verlamd zijn. Twaalf dagen later liep hij fluitend uit het ziekenhuis. De durfal heeft wel meerdere botten gebroken. Dat is ook niet vreemd als je hobby's parachutespringen, surfen en bungee jumpen is.
Orlando begon zijn acteercarrière met bijrollen in tv series als 'Casualty' en 'Midsummer Murders'. Zijn eerste echte film rol was voor het drama 'Wilde'. Maar zijn eerste grote rol was die van Legolas in 'The Lord of the Rings' trilogie. Hij deed auditie voor Faramir, maar Peter Jackson zag in hem de perfecte elf.

Mijn mening:Ik vind ongelooflijk knap en hij acteert heel goed !
Hier is een foto van Orlando.
[img]http://www.posterworx.co.nz/images/film_tv/Pp0949OrlandoBloom-B&W_F.jpg[/img]

Eef
1e jaars
1e jaars

Eef is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 26, 2004 14:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn favo acteur is Orlando Bloom (jaja ik weet het, het is niet erg orgineel) Ik vind hem leuk omdat hij goed kan acteren en hij ziet er natuurlijk best lekker uit Cool

Zoals Amtjah al zei, Orlando speelt in onder andere de films, Lord of The Rings (I,II en III) als Legolas Greenleaf, Troy als Paris en Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl als Will Turner.

Jullie kennen hem vast allemaal al en jullie weten hoe hij eruit ziet, dus dat zal ik jullie niet allemaal nog gaan vertellen.

Huhg grant vind ik ook een hele leuke acteur. Ik heb van hem maar een paar films gezien (o.a nothing Hill, Love actually) Maar ik vind hem echt geweldig! hij kan echt supergoed spelen en hij speelt ook altijd leuke rollen. Verder weet ik niet precies hoe oud hij is enzo.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp