Auteur |
Bericht |
Joep
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
274 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 20, 2005 14:51 |
|
*Komt vrolijk topicje binnen huppelen*
Oké, het gaat hier dus over kostuum *sneer*.. De laatste tijd heb ik niet echt zo heel erg veel aan mijn kostuum van Harry Potter gedaan, eigelijk heb ik het alleen op carnaval gedragen omdat ik een tijdje Hpfan Off ben geweest. Nu ben ik dus weer freak en haal mijn kleren dus weer uit de kast. Eigelijk heb ik een gewoon gewaad met een uilenlogo erop (eehm.. ja, dat gewaad is volesn mij ook niet echt van Zweintein) met zowel een zwarte al een paarse kant. Hij heeft ook een keep maar eigelijk wil ik gewoon nog eens echt hp kleren, zodra ik daar geld voor heb *knipoog* Ik heb dan ook nog de makeup doos van Nine waar ik een oogpotloodje uit mee jat als ik een echte hp met litteken wil zijn *sneer naar Nine*.. Maar meestal doe ik dat niet.......... IK heb ook nog een plastic harry potter bril en gewoon zwarte kleren onder het gewaad. Eigelijk moet ik dus weer niewe kleren aanschaffen. Ik hoop dat ik iets leuks kan vinden voor de EFF!
Groetjes,
Joep
@SBG: wauw, vette kleren:D |
_________________ Hij die zal vaehren! |
|
|
|
Nine
4e jaars
Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 20, 2005 15:10 |
|
Sirius Black's Girl! schreef: | Ik had nog een algemeen vraagje...weet iemand wat voor stof de Cloaks van de Fellowship het best benaderd of is.....
Ik kon laatst in de stoffenwinkel door de bomen het bos niet meer zien.. En ik ben nou niet iemand die thuis is in stoffennamen en hoe ze dr uit zien.. |
Ik geloof dat de officiele cloaks gemaakt zijn van losgewoven Nieuw Zeelandse shapenwol (goh, verassend). Dit is een ongeverfde grijzige wol met groene en blauwe ondertonen. Er is een soort golvend patroon ingeweven dat je kunt zien op close-up foto's van de kostuums (www.alleycatscratch.com/lotr). De stof is, als je deze tegen het licht houdt, enigszins transparant. Ik geloof dat het vooral belangrijk is dat de stof niet al te zwaar valt, kleuren en dergelijken zijn namelijk nog wel te veranderen door middel van een Dylon kleurbadje (koop je bijvoorbeeld grijze stof, dan kun je wat experimenteren met groenige verf).
Trouwens, ik ben ook niet helemaal accuraat met de stof voor mijn Chase Dress. Deze is officieel van suede, maar dat is onbetaalbaar. Ik heb gekozen voor een (ahem, niet echt goedkoop, maar nog steeds betaalbaar) geschoren corduroy in een soort ijzig grijs. *wrijft handjes tezamen* Keimooi stofje, als het maar lijkt he!
Succes met de cloak!
Ennuh @ Joepie, waarom zit je me te beschimen ('sneer' is schimpen --> de Dikke van Dale staat in de kamer in de boekenkast! ).
Trouwens, je hebt ook nog zo'n hippe oprolbare punthoed!
Toodles! |
_________________ Circumnavigate this body
Of wonder and uncertainty
Armed with every precious failure
And amateur cartography
~The Weakerthans - Aside~ |
|
|
|
Joep
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
274 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 21, 2005 12:08 |
|
Eehm Nine, Sneer is een gemene lachje (Gehoord van SaS)... Oohja, waar ook. Die fluwelen opvouwbare hoed, hèhèhè... die kan ik natuurlijk ook op doen op de EFF:D Maar nu zit ik met een probleempje, ik wil namleijk heel graag deze mantel maar ik denk dat dat een beetje duur uit gaat vallen dus ik moet nog eens eventjes gaan kijken, en hebben ze die wel in mijn maat? Ik kan natuurlijk ook mijn moeder een mantel voor me laten maken.. Of ik zelf maar dan moet iemand me dat eerst leren. Dus ik moet nog eens goed denken over hoe ik naar de EFF kom maar ik kom in kostuum, dat zeker. Oja, piratenthema, dan zorg ik misschien wel voor een ooglapje en neem ik in plaats van een toverstok een neppistooltje mee!
Groetjes, Joep |
|
|
|
Rudy
True Dumbledore
Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 21, 2005 17:06 |
|
Ik heb die mantel die jij wilt Joep.
Tja het kost wat, maar dan heb je ook wat.
De grootste maat is echter te lang voor je. De kleinste maat (kindermaat) zou nu denk ik heb best zitten, maar waarschijnlijk binnen een jaar al niet meer. Dus dan zou ik in jouw geval voor de middelste maat gaan, daar heb je nog jaren plezier van.
Maar op de site staan de lengtes dus ff aan je ouders vragen welke het beste is. (op die site heb je sowieso hulp van een becreditcarde ouder nodig) |
|
|
|
|
Joep
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
274 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 21, 2005 21:35 |
|
Haha, voro die credtiskaart zorg ik wel;) Ik betaal dat allemaal wel terug. en mij ouders zijn net met het idee gekomen om het zelf te gaan maken, is ook een optie maar dan moeten ze me wel helpen want ik weet niet precies hoe het moet. Kindermaat.. hmm, ben ik nu uit aan het groeien en een maat van 1 meter 95 lijkt me ook niks.. (uiteraard voor jou wel ) en dan is de middelmaat inderaad het beste, welke is dat precies?
Rudy says: Als je op de site kijkt dan zie je dat vanzelf! |
|
|
|
lord of the snakes
3e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 24, 2005 17:29 |
|
uhm ja, nou ik ben eigenlijk alleen nog op zoek naar hoge rijlaarzen en dan is mijn outfit compleet, maar op dit moment heb ik 2 zwarte polsbeschermers van (echt) leer een t-shirt zonder met print vaan een draak mouwen met goude banden en een effen, zwarte broek, dus als iemand iets weet voor de rijlaarzen, laat het mij weten, owjah de mantel komt er binnenkort ook aan |
|
|
|
|
Nine
4e jaars
Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 24, 2005 21:04 |
|
@ lord of the snakes: Heb je al in een kringloopwinkel gekeken voor rijlaarzen? Daar zou je best nog wel eens een tweedehands paar op de kop kunnen tikken. Ook zijn er winkels waar je tweedehands (dus goedkoper) paardrijspullen kunt kopen. Of hang een briefje op in een nabijgelegen manege ofzo.
Succes! |
_________________ Circumnavigate this body
Of wonder and uncertainty
Armed with every precious failure
And amateur cartography
~The Weakerthans - Aside~ |
|
|
|
nusch
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 25, 2005 11:36 |
|
Rijlaarzen? Als in paardrijlaarzen? Moet je kijken op www.marktplaats.nl worden heel veel paardrijspullen verkocht tegen redelijke prijzen. En anders inderdaad bij de manege een briefje ophangen, werkt vaak ook wel als je tenminste een gangbare maat schoenen hebt. |
|
|
|
|
*Diooh*
5e jaars
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 29, 2005 20:42 |
|
@Nusch: Woohhw!! Echt mooi! Die mouwen! *kwijl*
Ik heb zelf deze jurk in de kast hangen:
(Ik ben niet diegene op de foto) Ik had hem aan op de Midwinter Fair.
Verder maak ik zelf eigenlijk nooit jurken of kostuums. Ik was het wel een keer van plan omdat die jurken echt super duur zijn maar dan was ik in 100 jaar nog niet klaar denk ik.
En aangezien m'n moeder een hekel aan naaien heeft en het ook niet kan is dat ook wel jammer.
Heb dus ook geen plannen om iets te gaan maken.
Ik ben van plan om voor de Elf Fantasy Fair een corset te kopen, dan doe ik daar een zwart rokje onder (als het goed weer is).
Alleen zit ik weer met het probleem dat ze zo duur zijn, van die hele mooie kosten al zo'n 70 tot 100 euro
Ik heb op www.gotika.nl wel een paar mooie van 17.95 gezien, alleen vind ik het niet echt op een corset lijken maar meer een gewoon topje.
Ow. Ik zie net dat het ook geen corset is maar een corselet. Of hoe het dan ook heet. Maar toch vind ik ze mooi =P
Nou dat zijn dus deze: (kosten allemaal 17.95)
Ik ben van plan daar eentje van te kopen.. welke vinden jullie het mooist?
Ik heb ook van zo'n soort netpanty's maar dan voor om de armen, die zou ik daar bij kunnen doen.
En ik ga nog eens in een carnavals winkel kijken of ze van die duivelshoorntjes hebben die aan zo'n soort haarband ding zitten. Die vind ik wel vet ^^ (voordeel van in Limburg wonen )
En hier in de buurt is een winkel waar ze allemaal spullen voor je haren hebben, en dan ga ik kijken of ze van die hele langen nepharen hebben zoals hier:
Deze kosten namelijk 30 euro en dat vind ik veel te duur.
(Lange post ^^)
Edit: Ik draag zo'n kleren btw niet elke dag ofzo.. Ik doe ze alleen aan naar zo'n evenementen enzo. En dan hoop ik altijd dat ik geen bekende tegenkom ^^ |
|
|
|
|
nusch
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 30, 2005 23:02 |
|
Ik weet niet precies waar je woont, maar je hebt een redelijk groot aantal gothic winkels in Nederland en die hebben soms hele mooie op corset lijkende topjes. Daar heb ik er ook eentje vandaan. ik ga altijd naar Black Widow in Rotterdam, maar er zitten ook een paar goede in Utrecht, Amsterdam en Nijmegen. (hier ken ik er een aantal van)
Verder moet je af en toe eens kijken bij de H&M, die hebben af en toe ook wat corsetten, corseletten hangen. Simpel en redelijk goedkoop en zien er niet al te slecht uit.
In het begin hoopte ik ook nooit bekende tegen te komen op evenementen, maar nu maakt het me niet meer zoveel uit. Heb cape ook gewoon gedragen naar buiten. Iedereen kijkt je dan wel aan, maar wat maakt mij het uit. Ben een keer met cape en gothic kleren met paard en wagen gaan rijden samen met een vriendin van mij. Echt iedereen kijkt dan om en je hebt veel bekijks, maar er was niemand die me uitlachtte, ze vonden het eerder een leuk gezicht.
Die jurk is trouwens nu helemaal op mijn maat gemaakt moest nog aardig wat aan veranderd worden. Hij was te lang, mouwgaten waren iets te klein en mouwen waren veel te lang. Alles is dus is een dagje afgemaakt en hij is echt fantastisch. |
|
|
|
|
Derk
3e jaars
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 31, 2005 19:22 |
|
Tja... Ik ga naar mijn eerste meeting
dus iets beters dan een simpel carnavalkostuum kan geen
kwaad. Ik ging met carnaval atlijd als harry potter met
een simpel gewaad een toverhoofddeksel op mijn hoofd
en een platic brilletje,,, nou ja! Dat was ook in groep 6...
Nu ik in de eerste zit is het tijd voor iets beters... Dus ik
heb dit uitgezocht:
Gewaad
Voor om mn hals:P |
|
|
|
|
Joep
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
274 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 12, 2005 20:10 |
|
Ook naar de Amersfoord meet kom ik in stijl, máár niet in een gewaad.. De foto's zullen nog komen want ik kom in een spijkerbroek met een t-shirt, gratis toegestuurd gekregen van JKRowling. ER staat het hpb logo op aan beide kanten bovenin. En op de voorkant staat erop: Crew
Dus hip(H), ook past mijn gewaad hierbij, mss doe ik dat ook om, maar ik weet niet of dat wel moet omdat het mss niet zo makkelijk is.
Joep! |
|
|
|
Tarantallegra
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
129 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 12, 2005 20:44 |
|
Kostuums in mijn kast heb ik eigenlijk nog niet zoveel (al denkt men af en toe dat mijn normale kleding ook een soort kostuum is... best grappig eigenlijk).
Wel ben ik dit jaar als Mary Poppins naar de EFF geweest Dus die outfit hangt aan mijn kast (hij is te groot om erin te hangen )
De outfit bestaat uit de witte Mary Poppins jurk (d'oh) (dubbellaags trouwens), een oranje onderrok, witte schoentjes, en een roze/geel parasolletje (eigenlijk gewoon een omgebouwde paraplu.. ).
Op het parasolletje na is de jurk ongeveer geheel door mijn oma gemaakt Foto voor de geinteresseerden:
http://img266.echo.cx/img266/8957/mp1jpg2fw.jpg
Toendertijd had ik nog geen bijpassende tas maar inmiddels heb ik een pinguin-obertas gespot
Momenteel ben ik voor iets nieuws van alles bij elkaar aan het rapen (want ik kan nog steeds niet naaien) en breien (dat kan ik wel ). Stoffen en patronen haal ik - zonodig - van de standaard plaatsen: markt, stoffennwinkel, internet. |
|
|
Serenity_Snape
2e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 13, 2005 9:01 |
|
ik heb helaas nog geen zelfgemaakte kostuums. Zelf kan ik absoluut niet naaien. Wat ik op zich wel jammer vind. Toch maar eens een paar lessen nemen bij mijn moeder.
Mijn oma en mijn moeder zijn wel heel goed. Ik heb deze week besloten dat ik ga vragen of ze voor mij een middeleeuwse (niet elven want dat vind ik niet iets TE, meer Eowyn achtige) jurk willen maken en een mantel.
Ik heb nog niet deze hele thread gelezen, maar waar halen jullie goedkoop stoffen vandaan? Patronen zijn probleem. Mijn oma en moeder hebben mijn moeders trouwjurk zelf ontworpen, dus ik vertrouw zo 100% daarin. |
_________________ Who loves you!......me |
|
|
|
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
459 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 13, 2005 16:15 |
|
@ Derk: dat hangt bij mij van het weer af. Ik zal niet gaan in mijn HP outfit, nee die is enkel besteed aan de MWF en EFF... Mocht het een lekkere nazomerse dag zijn, waarbij de zon schijnt en het zo rond de 20 graden is dan zal je me aantreffen in een beige korte broek met 1 van mijn vele hawaii achtige blousjes. Mocht het weer niet meezitten dan zal ik komen in spijkerbroek met een shirt..
Maargoed qua outfits, ik maak niets zelf ik koop of ik ga outfits samenstellen die ik zelf mooi vindt. De kleding koop ik. Ik heb wel een moeder en oma die beiden zeer thuis zijn in het werken met stoffen en op de naaimachine (overigens ik kan zelf ook overweg ermee, ik heb op school 3 jaar lang Textielvorming gehad, en toen kregen we een "diploma" na diverse dingen gemaakt te hebben op de naaimachine ) maar ik heb er geen tot mijn beschikking dus kies ik de kortste en duurdere weg.... alles kopen |
_________________ Neville Longbottom: Bellatrix Lestrange!
Bellatrix Lestrange: Neville Longbottom is it?... How's Mum and Dad?
Neville Longbottom: Better now they're about to be avenged!
[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we? |
|
|
|
|