Auteur |
Bericht |
@f!n@
7e jaars

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 07, 2005 19:05 |
 |
kydnav schreef: | Dreaming Angel schreef: | Absoluut niet, ik vind dat Thea Beckman een veel betere schrijfster was. Niet alleen omdat ze in verschillende genres heeft geschreven, maar ook omdat ze gewoon een manier van schrijven had, welke ervoor bleef zorgen dat je verder wilde lezen. Dit is iets wat Simone vd Vlugt nog niet bij mij heeft bereikt, helaas.
De Amulet vind ik wel erg goed van Simone vd Vlugt, &andere boeken ook wel.. Maar ik ken eigenlijk alle boeken van Thea Beckman &die vind ik toch ietsje beter dan die van Simone vd Vlugt.. |
als je een boek wilt van Van der Vlugt wat je wil blijven lezen tot je het uit hebt moet je echt de reunie lezen!!! Het is haar eerste volwassende literatuur boek maar ook goed voor een beetje volwassen tiener lezen.. (als je me snapt). Maar goed, hij is echt heel goed!!! |
Dat ben ik echt helemaal met je eens... zoals ik al eerder zei moet ik het boek voor Nederlands lezen... ik moet zeggen dat ik het echt heb uitgesteld omdat ik volwassenen literatuur echt zoooooooowww saai vind!! Ik heb sowieso een hekel aan lezen (Behalve HP en de jongerenboeken van Simone dan), maar dit boek leest echt lekker vlot en is hartstikke leuk!!!!! |
|
|
  |
 |
SjmvA
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 07, 2005 19:10 |
 |
een schrijfster heeft nooit een opvolgster.
een zakenman die laat zich opvolgen door zijn oudste zoon, maar die zoon heeft misschien veel geleerd van zn pa, maar werkt op zijn eigen manier.
en zo gaat dat met alles. dus ook met schrijven.
simone en thea's boeken of schrijfstijl lijken misschien beetje op elkaar maar toch werken ze op hun eigen manier.. |
|
|
  |
 |
Moezzz
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 08, 2005 19:49 |
 |
ben t met je eens
maar iemand anders zei dit
en ik was t er nie mee eens
simone schijnt het een compliment te vinden... |
|
|
  |
 |
SjmvA
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 10, 2005 20:40 |
 |
ze zou gek zijn als ze dat niet vind. |
|
|
  |
 |
Heksjuh
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 10, 2005 20:59 |
 |
SjmvA schreef: | ze zou gek zijn als ze dat niet vind. |
Jah idd (al was het wel een erg kort berichtje)
maar een schrijver heeft geen opvolger.
En ik vind de boeken van Beckman super en die van Simone niet zo heel veel
aan ik ben nog nooit door 1 heen gekomen.
Ze hebben ook gewoon een andere schrijfstijl niet met elkaar te vergelijken.
Ze schrijven toevallig allebei over geschiedenis, maar hoeveel schrijfers doen dat niet? Over elk onderwerp is zoveel geschreven....Opvolger
Never, Thea Beckman was/is gewoon een super schrijfster!!!!!(net zoals Rowling |
|
|
  |
 |
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Di Mrt 15, 2005 18:36 |
 |
Ik vind Thea Beckman beter, maar dat komt maby omdat ik een tijdje een verschrikkelijke thea bui had en al haar historische en toekomst romand heb gelezen. Hasse Simonsdochter en het gulden vlies van thule zijn THE BEST, maar simone is ook erg leuk met het amulet en jehanne. nou ja, everybody zijn mening, of lees ze gewoon allemaal |
|
|
  |
 |
micky_moony
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 11, 2005 12:28 |
 |
Thea Beckman is mijn favoriete schrijfster allertijden! Zelfs Riwling heeft dat nog niet kunnen veranderen. Mijn lievelingsboeken zijn de drie boeken over Thule en Kruistocht in Spijkerbroek.
Simone van der Vlugts boeken zijn ook wel aardig, maar nog lang geen Beckman kwaliteit! |
|
|
  |
 |
thinkie_1990
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 24, 2005 11:49 |
 |
Ik weet niet hoe jullie hie rop zijn gekomen. Ik doe nu de derde havo ove rnieuw en we moeten dit jaar zoals gewoonlijk weer een recensie houden. Maar nu kregen we een oorbeeld recensie vaan inderdaad Van der Vlugt wordt vergeleken met Beckman. (<---Weet niet of de namen zo goed zijn gespeld) Maar ik vindt beide schrijvers goed. Iedereen heeft zo zijn eigen manier van schrijven en ik geef meer zelf ook om het verhaal. |
|
|
  |
 |
noepie
1e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 08, 2005 18:41 |
 |
nou, die is makkelijk, Thea Beckman natuurlijk! Ik heb het gevoel bij de boeken van Simone van de Vlught dat ze er nooit álles heeft uitgehaald, het blijft zo oppervlakkig. dan denk je: 'was dit het?' tuurlijk, de boeken zijn mooi en leuk om te lezen, maar niet dat je erna nog over gaat denken. bij de boeken van Thea Beckman heb ik dat wel. (vooral simone's boek de bastaard viel me tegen). en ook al gaan de boeken van simone over heel andere dingen steeds, toch heb ik het gevoel dat ze op elkaar lijken... allemaal een beetje het zelfde formaat. thea beckaman had altijd heel leuke, vaak verschillend onderwerpen.
mijn favoriete boeken van haar zijn de trilogie over de honderdjarige oorlog (geef me de ruimte, triomf van de verschroeide aarde, het rad van fortuin) heb ze alle drie en lees ze regelmatig weer het onderwerp boeit me zo dat ik allemaal oudfranse teksten over die hoofdpersonen aan het vertalen ben... (= heel lastig) maar wel erg leuk om te doen.
thea beckman gaat er gewoon veel dieper op in en dat 'ouderwetse' taalgebruik vind ik alleen maar mooi. het past een beetje bij die tijd. je kunt haar vergelijken met j.k rowling. het ene moment vind ik ook thea bekcman beter, dan weer j.k rowling... ik denk dat thea bekcman toch 'beter' is, maar j.k rowling heeft zo veel fantasie (en ze kan spannend vertellen, dat ook)
de serie over thule vind ik trouwens ook heeel mooi, daar wordt je helemaal lyrisch (?) van, zo'n mooie wereld... ook heel goed bedacht. en hasse simonsdochter, alleen vind ik het eind daar niet leuk van
maar voor iedereen een aanrader, (als je haar boeken nog niet gelezen had...) |
|
|
  |
 |
Fleur Delacour
5e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 27, 2005 20:00 |
 |
Ik heb nooit echt van Thea Beckmans en Simone van der Vlugt dr boeken gehouden.. Ik ben niet zo'n geschiedenisboeken type (hoewel de boeken me nu ook ontgroeid zijn - ik ben dr te oud voor...) However, zoals hier al meerdere keren is gezegd, De Reunie is een supergoed en spannend boek en zeker een aanrader voor tieners. Het is inderdaad geen moeilijk te verwerken boek, maar leest gemakkelijk weg, al vanaf de eerste bladzijde. Zeker ook een aanrader voor detectiveliefhebbers![/enthousiaste reclamestem] |
_________________ I get lost in this world
I get lost in your eyes
And when the lights go down
That is where I'll be found |
|
  |
 |
noepie
1e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 12, 2005 20:42 |
 |
Fleur Delacour schreef: | Ik heb nooit echt van Thea Beckmans en Simone van der Vlugt dr boeken gehouden.. Ik ben niet zo'n geschiedenisboeken type (hoewel de boeken me nu ook ontgroeid zijn - ik ben dr te oud voor...) However, zoals hier al meerdere keren is gezegd, De Reunie is een supergoed en spannend boek en zeker een aanrader voor tieners. Het is inderdaad geen moeilijk te verwerken boek, maar leest gemakkelijk weg, al vanaf de eerste bladzijde. Zeker ook een aanrader voor detectiveliefhebbers![/enthousiaste reclamestem] |
ja, idd, heb het gelezen en vond het erg mooi! het houdt je best wel bezig. ook mooi geschreven - alleen het einde is wel erg vaag.... maar verder leuk  |
|
|
  |
 |
@f!n@
7e jaars

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 12, 2005 22:33 |
 |
ik ben nu begonnen in storm in de stad van thea beckman... ik dacht laat ik die ook maar es lezen, maar tot nu toe vind ik de boeken van simone toch echt beter... die van thea beckman zijn iets moeilijker te lezen en dikker  |
_________________ If real doctors would look like McDreamy, I'd fake an injury |
|
  |
 |
child of the other side
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
1066 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 22, 2006 15:25 |
 |
Hmm, hoewel ze allebei over het verleden schrijven vind ik niet dat je ze echt kunt vergelijken, ze hebben toch allebei een andere schrijfstijl.
Verder hebben beide schrijvers mooie boeken, al ben ik persoonlijk meer fan van Simone van de Vlught, al zal ik ook wel meer van haar gelezen hebben. |
_________________ insanity is contagiousAny fear, any memory will do;
and if you've got a heart at all,
someday it will kill you too
|
|
  |
 |
Skay
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 27, 2006 18:59 |
 |
De één is niet beter dan de andere, ze zijn allebei gewoon steengoed!!!
Van beide heb ik de boeken en ik lees ze echt elke keer weer, zo leuk en goed zijn ze geschreven, ik mag ze alleen niet meer voor mijn lijst lezen  |
_________________ Your arrogance and conceit, your selfish disdain for the feelings of others made me realize that-"
*kicks Elizabeth away* "Ofcoarse I'll marry you, my own Mr. darcy!"
Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf |
|
  |
 |
Princess_Morgan
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 27, 2006 21:44 |
 |
Ik heb de boeken van Simone nog niet gelezen, maar ik ben nu bezig in Kruistocht in Spijkerbroek. De filmversie dan! En misschien ga ik daarna de boeken van Simone lezen. Ik heb gehoord dat het allebei goede schrijfsters zijn, die veel historische boeken schrijven...lijkt me leuk. |
_________________ One day your prince will come,....mine just took the wrong turn, got lost and is too stubborn to ask for directions. |
|
  |
 |
|