Auteur |
Bericht |
scorpion knight
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 18:07 |
 |
Van Harry weten we dat zijn ouders door Voldemort zijn gedood. Een groene flits en het was afgelopen.
Marcel z'n ouders zijn gemarteld tot ze krankzinnig werden en als een soort levende wrakken verder moeten leven. Ze herkennen hun eigen zoon niet eens.
Zowel Marcel als Harry hebben hun ouders nooit echt gekend of echte herinneringen aan hun.
Wat is nou eigenlijk erger?
Harry zonder ouders of Marcel met zijn ouders die geestelijk zo goed als dood zijn en hem niet eens herkennen. (Sommigen beweren dat Marcel's ouders nog zullen genezen, omdat hun Heler wordt betaald om ze zo te houden, maar laten we daar maar niet van uitgaan. Ze zijn ongeneesbaar.) |
_________________ Look to history
Watch the present
And See the future |
|
  |
 |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 18:09 |
 |
Ik denk dan toch dat de situatie van Harry het ergst is. Harry heeft z'n ouders niet eens echt gekend. Hij heeft ze helemaal niet meer. Marcel daarentegen heeft ze nog, niet hoe ze vroeger waren maar hij heeft ze nog steeds! Het is een groot verschil, vind ik !
Greetz Charlie |
  |
 |
MINmeisje
6e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 18:13 |
 |
Hoort dit niet bij algemeen ?
Ik vind het van Marcel zijn ouders het ergst.
Marcel ziet zijn ouders nog en moet er mee leven dat ze hem niet herkennen en krankzinnig zijn. Dat is heel erg dat je ouders je niet kennen.
Harry die heeft zn ouders nooit gekend en denkt er ook niet echt veel over na maar zou ze wel willen kennen. Ik weet ook niet waarom ik het minder zielig vind maartoch. |
_________________ Make a wish and close you're eyes
Ik wens iedereen een gezonder en gelukkiger jaar dan 2006 =) |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 19:23 |
 |
Natuurlijk dat de dood van Harry's ouders erger is.
Marcel kan zijn ouders nog altijd bezoeken , ze knuffelen tegen hen babbelen.
Ze weten dan misschien niet precies wat er allemaal gebeurd maar toch. Ze zijn er, ze bestaan.
Harry daarentegen heeft niks, niemand om te bezoeken of knuffelen of zeggen hoe hard Sneep hem pest. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
MINmeisje
6e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 19:24 |
 |
Maar Harry heeft de wemels ook een beetje e , Molly vind Harry net haar zoon , en ik wil wedden dat Harry ook wel een beetje een fijn gevoel bij haar heeft. |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 19:27 |
 |
MINmeisje schreef: | Maar Harry heeft de wemels ook een beetje e , Molly vind Harry net haar zoon , en ik wil wedden dat Harry ook wel een beetje een fijn gevoel bij haar heeft. |
De liefde die je van je moeder krijgt is onvervangbaar.
(Dit geld dan ook wel voor Marcel want zijn moeder is niet meer in staat om van haar zoon te houden.)
Hoe fijn Harry Molly ook vindt, ze kan zijn moeder NOOIT vervangen. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
WesleyMulder
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 19:31 |
 |
Ja alleen sirius was voor Harry echt een vader maar dat kwam ook omdat hij zijn peetvader was |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 19:51 |
 |
Eerlijk gezegd weet ik niet wat erger is een moeder die je niet herkent maar wel kunt knuffelen en zien of geen moeder hebben maar die niet krankzinnig is geworden. Voor allebei is het heel moeilijk.
En Ma Weasly ziet hem mischien als een zon maar voor Harry is dat niet hetzelfde als een echte eigen moeder. |
 |
MINmeisje
6e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 19:54 |
 |
Maar Harry zit er niet mee , iedereen weet van zijn ouders en Marcel zit er wel mee , hij schaamt zich niet maar is alleen een beetje bang om het te zeggen.
Ik vind dat Harry er mee heeft leren leven en dat Marcel zijn ouders nog moet zien heel pijnlijk vind... Ook al vind harry de dromen ook pijnlijk maar toch |
|
  |
 |
Groemppie
1e jaars

Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 19:58 |
 |
Dit is wel moeilijk, het lijkt me moeilijk als je moet toezien dat je ouders leiden onder de vloeken van Voldemort, maar het lijkt me ook erg als je je ouders nooit gekend hebt , dus jah, ik zou het eigenlijk niet weten  |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 19:59 |
 |
Het is heel moeilijk om iedereen met zijn vader of moeder te zien spelen, praten, knuffelen en jij kan dat niet met je ouders omdat je die niet meer hebt en vaak "verstop" je dat diep van binnen zodat niemand het ziet dat je verdrietig bent en het er best wel moeilijk mee hebt |
 |
Malou
Unspeakable

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 20:04 |
 |
Ik denk dat het het ergst is als je ouders krankzinnig zijn... Ieder mens gaat dood, en Harry heeft tenminste nog goede herinneringen aan zn ouders door die foto's.
Mochten de ouders van Neville dood gaan, herinnert hij ze als krankzinnigen. |
  |
 |
Mystic
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: in het Krijsende kot ,geen krot!!!, (-> als je me niet gelooft...wacht tot je men broer hoort!!!:
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 20:07 |
 |
Ik vind krankzinnig erger dan de dood. Harry heeft misschien geen ouders meer maar hij heeft wel veel mensen die echt om hem geven zolas de wemels, Ron, Hermelien. Marcel heeft misschien wel ouders maar ze herkennen hem niet en dat is ook niet het leukste. Ze zullen waarschijnlijk nooit meer normaal worden. Dat vind ik erger dan de dood. |
_________________ ***....Passion is the scent that led us into an endless excess....***
****I love you, I need you, I miss you, I want you.. damnzZ why can't I tell YOU this?...****
http://s1.bitefight.nl/c.php?uid=25559 |
|
  |
 |
WesleyMulder
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 20:10 |
 |
Ja marcel heeft ze ouders gewoon nog maar hij ken gewoon niet normaal met ze praten ..... dat is nog veel erger |
|
|
  |
 |
DevinSoul
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 20:23 |
 |
Hoe erg het ook voor Harry is dat zijn ouders dood zijn..Ik vin het erger voor marcel dat zijn ouders krankzinnig zijn..ze herkennen hem niet..en hij ziet ze zowat voor zich weg kwijnen..nee..dan heb ik liever mijn ouders niet gekend..al is het bruut gezegt
Kusj |
|
|
  |
 |
|