Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

[AF] .. In the end I wanna be standing at the... Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 20, 2005 11:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heyla!!
Ik ben laatst begonnen aan een verhaal over James en Lily, die al op andere sites staan. Dus ik dacht laat ik hem hier ook even plaatsen Laughing

Dingen die je moet weten zijn:
° Ze zitten in het 7de jaar
° Zijn allebei hoofdmonitor
° Het verhaal begint eind oktober

Komt ie..
Enjoy!!

.. ιи тнє єи∂ ι ωαииα вє ѕтαи∂ιиg αт тнє вєgιиιиg ..

Hoofdstuk 1: Freaks.

‘Potter!!’ Een 17-jarige Lily Evers, rende in een waas van vurig rood haar, de meisjes slaapzaal uit op zoek naar warrige pieken. Iedereen in de leerlingenkamer keek haar verschrikt en verbaasd aan. Het was muisstil, afgezien van een gesmoord geluidje dat van achter de zetel net voor het haardvuur stond. Lily draaide zich razendsnel om en negeerde de stekende pijn in haar nek. Ze zag een paar verdwaalde pieken zwart haar, boven de rand van de zetel uitsteken, en liep er met grote passen op af.
‘Potter!’
‘Oh, hoi Evers zocht je mij?’ Een jongen met een verbluffend knap uiterlijk stond recht, en raakte haar wang zachtjes aan, terwijl er een duivelse schittering in zijn ogen opflakkerde. Lily, echter sloeg zijn hand verveeld weg.
‘Ik word ziek van je’ Siste ze, voor dat James er op in kon gaan, ging ze weer verder met schreeuwen.
‘Ben je helemaal op je kop gevallen?! Een spin in haar bed leggen? Hoe durf je!’
‘Ik? Helemaal niet, hoe kom je daar bij?’ Vroeg James zo onschuldig mogelijk.
‘Waarom? Ik zal je eens zeggen waarom! Omdat alleen een onnozele oelewapper als jouw, zoiets idioot zou doen!’
‘Je kwets me, weet je dat?’ Hij wierp zich aan haar voeten met een hand op zijn hart gedrukt
‘Urg, ga van me af!’zei ze vol walging in haar stem terwijl ze een stap naar achter deed. James stond op en stond nu wel heel erg dichtbij haar, ze moest moeite doen om aan de verleiding te weerstaan om flauw te vallen.
‘Weet je wat? Je kan het weer goed maken als je wilt, zaterdag is het eerste uitstap naar Zweinsveld, ga met me uit, en ik vergeef je’ fluisterde hij in haar oor, zodat alleen zij hem kon horen. Ze wist dat het niet lang zou duren, eer ze door haar knieën zou zakken.
Maar het mocht niet, ze moest zich concentreren, ze moest het negeren.
‘Je bent ongelofelijk weet je dat?
‘Bedankt’
‘Dat was geen compliment!’ James’ grijns veegde snel van zijn gezicht. Lily leek haar normale doen weer terug gevonden te hebben.
‘Je weet goed genoeg dat ze een spinnenfobie heeft! Allemachtig, dat kind had bijna een hartaanval, jij onbenullige trol die je bent!! En dan nog eens iets, hoe kom jij bij Merlijns baard op onze slaapzaal?!’ ze ademde zwaar van ingehouden woede.
‘Ooit gehoord van toveren?’ fluisterde hij, terwijl hij met zijn toverstaf speelde,
‘Wees er maar zeker van dat je moeder hier van hoort!’ James versteende, en werd lijkbleek, terwijl Lily hem triomfantelijk aan keek. Ze wist goed genoeg dat mevr. Potter de enige was die hij ooit gevreesd had, als het om zijn kattenkwaad ging.
Maar James kon zich nu niet belachelijk gaan maken waar heel Griffoendor bij zat en haar smeken om zijn moeder niet te contacteren. Ze draaide zich resoluut om en liep met een uitzonderlijke grote grijns op haar gezicht terug naar haar slaapzaal.
James plofte terug neer in zijn luie zetel, en keek verslagen naar zijn beste vrienden. Sirius had een enorme grijns op zijn gezicht. Hij keek hem beschuldigend aan, en zei;
‘Het is niet grappig Sluipvoet, als mijn moeder dit te weten komt, ze vilt me levend!’
‘Sorry, maar je moet toegeven, ze is veel te slim voor je’
‘Wat wil je daarmee zeggen?’
‘Nou, gewoon, ten eerste: je krijgt haar nooit, maar dan ook nooit mee op een date. En ten tweede: ze is je weer eens te slim af.’
Hij had het kunnen denken, Lily zou wéér eens kwaad op hem worden, zou wéér eens zijn moeder contacteren, en zou dan nog eens een preek krijgen van zijn moeder, waar heel de school bij zat. Hij huiverde bij die gedachten. De laatste keer dat Lily zijn moeder had verteld wat er gebeurd was, had heel de school toegekeken, hoe James een uitbrander kreeg, van een Brulbrief, die een half uur lang de grote zaal in kakelde…

.x.X.x.
Loony

Profiel bekijkenStuur privébericht
Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 20, 2005 17:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoi Hoi
Ik heb al leuke reacties gehad, bedankt !!
Nieuw stukje..

Ondertussen was Lily al terug in haar slaapzaal, en probeerde wanhopig haar vriendin te kalmeren. Afi, een meisje van Griekse origine bibberde fel en staarde glazig voor zich uit. Alsof ze elk moment kon barsten.
‘Komaan Afi, het was maar een kleintje, zo erg was het niet’ Lily had een arm om haar vriendin geslagen en suste haar stilletjes, maar ze reageerde niet.
Met een zucht gaf ze het op een keek haar best vriendin smekend aan.
‘Myla, misschien kun je even een kalmering drankje gaan halen, bij madam Verband. Dan slaapt ze tenminste nog’ ze keek even op haar horloge en merkte tot haar schrik dat het half 3 in de morgen was. ‘Voor de tijd die er nog rest’ voegde ze er nog mompelend aan toe. Myla knikte, stond van het bed op en liep de kamer uit.
‘Oh wacht als ik James te pakken krijg! Ik vermorzel hem’ Mompelde Afi woest terwijl ze een van de kussens tot moes probeerde te knijpen.
‘Hey Afi, ben je der weer?’ vroeg Lily op een amusante toon.
‘Als je denkt dat je grappig bent, heb je het mis. Wacht maar, ik neem hem nog terug. Ik…ik…ik..’
‘Rustig nou maar, ik zal er hoogst persoonlijk voor zorgen dat hij er spijt van gaat krijgen, of beter gezegd daar heb ik al voor gezorgd.’ Afi keek haar verbaasd aan, en draaide toen met haar ogen.
‘Zeg nu niet, dat je weer hebt zitten dreigen om zijn moeder hier van te vertellen? Lily, doe even normaal, heb je dan nog niet gemerkt dat dat niet werkt bij zo’n misselijke idioot’ zei ze droog
‘Ah daar heb je Myla, en ze heeft je drankje bij’ negeerde Lily haar opmerking, ze was heus niet van plan om zijn moeder te contacteren.
‘Hier, drink nou maar’ Myla gaf haar het flesje met de paarse vloeistof. Even later viel Afi plat achterover en snurkte luidruchtig. Lily en Myla keken elkaar grijnzend aan, en liepen toen naar hun eigen bed.
‘En, wat denk je?Zullen we hem terug pakken?’ vroeg Myla, met een duivelse grijns
‘Neh, ik heb misschien gezegd dat ik zijn moeder ga schrijven, maar ik doe het niet’
‘Hoezo?’
‘En hem terug pakken help ook niet’ vervolgde ze, Myla’s vraag negerend ‘Ik bedoel, weet je nog die keer dat hij een paling in mijn bed had gelegd, en ik hem toen terug pakte met een emmer stinksap over hem heen te gieten, die zelfde avond had hij me weer te pakken. Het blijft gewoon duren. Hij haalt een grap uit, wij nemen wraak, en dan doet hij het zelfde.’
‘Ik snap wat je bedoeld’
‘Ik ben het gewoon zo beu, kan die gast niet even serieus zijn?’ Myla haalde haar schouders op, mompelde ‘Trusten’ en viel als een blok in slaap. Bij Lily duurde het wat langer eer ze in slaap geraakte. Ze wist niet of haar vriendinnen het wisten, maar zei wist het wel. Al probeerde ze de gedachten alleen al van zich af te zetten. Sinds vorige zomer, was James nog knapper geworden dan hij al was, en tot Lily’s grote afschuw; Hij wist dat hij knap was. Dat alleen al maakte hem een verwent, arrogant rotjoch. Maar iets in hem, trok haar ongelofelijk fel aan. Ze vroeg zich af of de James Potter die ze kende, wel degelijk de James Potter was die hij zich voordeed. Had hij ook nog andere kanten dan grappen uithalen, de arrogante zak uithangen, en iedere week een ander meisje aan de haal slaan? Ze zuchtte. Hij had haar al vanaf het 4de jaar de hele tijd uitgevraagd, maar ze zei resoluut ‘nee’. Een glimlach gleed over haar gezicht toen de herinnering voor haar ogen terug kwam. James had haar uitgevraagd, met een grijns alsof hij elk meisje kon krijgen. Ze had toen ‘Nee’ gezegd, zijn gezicht was miljoenen waard. Het was de eerste keer dat iemand hem afwees. Hij was er zo van ontdaan dat hij zelfs een week op zijn kamer had gezeten, denkend of hij zijn charmes verloren was of niet. Dat had ze van Afi gehoord. Ze zit samen met James in het zwerkbal team van Griffoendor als jager. James had al meerde malen aan haar gevraagd of ze soms met hem uit wou gaan, maar telkens wees ze hem af. Sinds kort had ze er voor de eerste keer spijt van gekregen. Dat had haar aan het denken gezet. Ze kon het niet toe geven, niet aan haar vriendinnen, niet aan zich zelf, niet aan James…

Tot de volgende =)
xXx
Loony

Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 21, 2005 10:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk 2: Zweinsveld.

Het was een winderige oktoberdag, toen James, Sirius, Remus en Peter zich aan de tafel van Griffoendor voegde voor het ontbijt. Hij zette zich zoals altijd langs Lily, en schoof een bord havermoutpap naar zich toe. Lily keek vol walging toe en snoof.
‘Dat je dat binnen krijgt, urg’
‘Nou het is niet moeilijk hoor Evers, kijk, het gaat zo’ James keek haar glimlachend aan, nam een lepel en begon ‘Dus, je neemt een lepel, schept een beetje van die pap op, je steekt het in je mond en dan doe je dit’ James draaide zich naar haar toe, en begon luid te smekken met zijn mond vol pap. Tot Lily’ grote afschuw, zag ze de havermout, gemalen morden in zijn mond en voelde ze haar toast weer naar boven komen.
‘Ok, ok, ik snap het. Moest dat nu echt! Walgelijk mens!’ ze stond op en liep met een hand stevig tegen haar mond gedrukt, de grote zaal uit.
‘Je bent echt walgelijk James!’ zei Afi ‘Ohja, euh, weet jij soms wie de nieuwe aanvoerder is van het zwerkbal team. Danicha is er nu niet meer’
‘Had ik dat nog niet gezegd dan.’ Vroeg James verbaasd, hij keek haar geamuseerd aan. Sirius grijnsde
‘Dames en Heren, mag ik u voorstellen, de nieuwe aanvoerder van het zwerkbal team: de heer James Potter’ repliceerde Sirius
‘Dank je Sluipvoet, dat was echt niet nodig. Maar zoals hij al zei, ben ik de nieuwe aanvoerder’ zei hij veel trots in zijn stem. Hier had hij al van gedroomd al van toen hij nog maar net in het team zat.
‘Wel gefeliciteerd, ik had het eigenlijk niet anders verwacht’ Afi gaf hem een hand over de tafel heen, maar James leek eerder beteuterd.
‘Wat is er? Ben je niet blij dan?’
‘Jawel, maar ik had liever een zoen gehad’ zei hij langs zijn neus weg. Ze keek hem geamuseerd aan, stond op en zei:
‘Nu ik eindelijk weet wie de aanvoerder is, kan je me soms vertellen wanneer de trainingen beginnen?’
‘Ben er volop mee bezig, ik moet Anderling nog om toestemming vragen voor het zwerkbal veld te kunnen boeken.’
‘Goed, en ohja, over die zoen’ ze lachte schamper en vervolgde: ‘Sorry, Potter maar misschien een andere keer, ik ben je flauwe grap van een paar dagen geleden nog niet vergeten. Dus kijk maar uit je doppen, mijn wraak zal zoet zijn. En als je me nu wilt excuseren ik heb les, Myla kom je’ Myla knikte en liep met een laatste blik op Remus achter haar aan. Ze maakte zich al langer zorgen om hem, hij zag er erg ziek uit, zo bleek had ze hem nog nooit gezien. Hij was regelmatig ziek, en een paar dagen afwezig. Maar ze had er nooit veel aandacht aan gegeven, nu ze er zo over nadacht, begon ze toch stilaan haar conclusies te trekken. Ze schudde heftig haar hoofd, en dacht er voor de rest van de dag niet meer aan.
‘Uh, Afi, misschien kunnen we eens gaan kijken of het wel gaat met Lily’
‘Ja goed idee’ samen rende ze naar de meisjes toiletten en gooide de deur met een zwaai open.
‘Lily! Ben je hier’
‘Ja’
‘Gaat het?’
‘Nee’
‘Misschien kun je beter even naar de ziekenzaal gaan.’ Stelde Myla voor op dat moment hoorde je het gorgelende geluid van een toilet die doorgespoeld werd. En kwam Lily naar buiten die met haar mouw, haar mond afveegde en zich naar de wastafels begaf.
‘Je gaat me toch niet vertellen, dat James je zo misselijk heeft gemaakt, omdat hij de inhoud van zijn mond liet zien he?’ zei Afi. Lily schudde haar hoofd
‘Nee, ik heb men maandelijks bezoek weer over de vloer, als ik het zo mag stellen’ zei ze met een grimas terwijl ze zichzelf in de spiegel bekeek. ‘Misschien heb je gelijk, ik ga eens kijken of madam Verband soms geen middeltje heeft. Zeg maar tegen professor Baning dat ik me verslapen heb.’ Haar vriendinnen knikten, en liepen samen met Lily de meisjes toiletten uit…

De volgende dag zou hun eerste uitstap naar Zweinsveld van dit schooljaar plaatsvinden. Lily, Afi en Myla, liepen samen het bordes af, op weg naar de koetsen, toen plots;
‘Evers! Hey Evers!’ Lily rolde haar ogen, ‘niet weer e’ dacht ze.
‘Wat moet je Potter’ snauwde ze, toen James hen had ingehaald.
‘Weet je zeker dat je niet wilt afspreken? Je weet niet wat je mist’ zei hij verleidelijk. Lily zuchtte
‘Ok dan, wanneer en hoe laat?’ James keek haar verbaasd aan, dit had hij totaal niet verwacht. Hij herpakte zich echter vlug en vervolgde.
‘Vandaag, als je wilt, om twee uur? In de 3 bezemstelen?’ stelde hij voor
‘Ok, dan zie ik je, om twee uur, in de 3 bezemstelen,… aan het einde van mijn leven’ voor hij ook nog maar iets kon zeggen. Was ze al weg en liep ze verder naar de koetsen. Toen ze instapte zei Lily;
‘Had je zijn gezicht gezien?’ vroeg ze amusant. Maar haar vriendinnen reageerde niet
‘Wat is er nou?’ beide haalde hun schouders op. Afi voerde als eerste het woord.
‘Ik snap eigenlijk niet waarom je hem steeds afwijst.’ Het was net alsof er een blok ijs neerplofte in haar maag. "zouden ze het doorhebben?" vroeg ze zich af
‘Ik bedoel, hij valt best wel mee, als je hem beter leert kennen’ ging Afi verder
‘Hoe bedoel je?’
‘Nou, op het zwerkbal plein is hij een heel ander persoon. Oké hij haalt soms, ongrappige dingen uit’ Afi rilde bij de gedachtenis van een paar dagen geleden, dat er een spin in haar bed kroop. ‘Maar zo slecht is hij nog niet’
‘En lelijk al helemaal niet’ zei Myla.
‘Oké hij is knap, maar daar blijft het bij. Het is niets meer dan een verwent rotjoch, hij meent echt dat elk meisje aan zijn voeten ligt. Ik bedoel hoe verwaant kun je zijn?’ zei Lily
‘Nou, wat die meisjes betreft, ze liggen ook allemaal aan zijn voeten.’ Zei Myla bedenkelijk. Ondertussen waren de koetsen al aangekomen aan het stationnetje van Zweinsveld, en stapten de meisjes uit.
‘Behalve jij natuurlijk, al snap ik niet waarom!’ zei Afi lachend.
‘Omdat ik niet nr. weet ik veel op zijn lijstje wil zijn!’ Het was er uit voor ze erg in had. Haar vriendinnen keken haar grijnzend aan
‘Wat?’
‘Dus je geeft toe, dat je hem leuk vind maar gewoon niet nr. zoveel wilt zijn?’
‘Helemaal niet!’ riep ze verontwaardigd. ‘Hij is misschien wel knap, maar ik val op het innerlijke. Ik ben niet zo oppervlakkig als al die andere trienen. En daar bij, moest ik verliefd op hem zijn, dan hing ik nu boven de toilet te kokhalzen van zelfwalging.’ Zei Lily op een toon, die duidelijk moest maken “einde discussie”
Heel de dag bleef het stil rond dat onderwerp, maar Lily’s gedachten zweefden vaak terug naar hun gesprek eerder op de dag.
‘Op het zwerkbal plein is hij een heel ander persoon.’ Had Afi gezegd. "Zou het waar zijn?" dacht ze "Had hij ook nog andere kanten? Nee, zwerkbal deed hij gewoon graag, dan verander je ook even van personaliteit. Misschien, misschien moet ik toch maar eens even naar een van de trainingen gaan, ik kan gewoon zeggen dat ik Afi kom aanmoedigen."
‘Lily, ik vroeg je iets?’Myla keek haar bezorgd aan’ Lily schrok op uit haar gedachten en keek Myla verbaasd aan.
‘Huh? Wat is er?’
‘Wil je ook nog wat van Zacharius’ beste chocolade?’ ze glimlachte
'Ah, wij vrouwen en chocolade hé' zei ze geamuseerd. Na veel twijfelen welke ze kon nemen van de 100 verschillende smaken koos ze die met; banaan, amandel, bosvruchten, en rozijnen vulling. Van ieder had ze misschien wel 5repen gekocht met daarbij nog, dropslakken, peperduiveltjes, en zoutzuurtjes. Even later gingen ze afrekenen, en gingen ze verder, op naar de volgende winkel.

.x.X.x.
Loony Luna

Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 22, 2005 10:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey!!
Bedankt voor de leuke reacties =)

Volgend Stukje..

Hoofdstuk 3: James’ trots

De volgende maandag, liep James met zijn bezem over zijn schouders naar het zwerkbal plein. Sirius volgde, en ze liepen rechtstreeks naar de kleedkamers.
‘Gaffel we zijn een half uur te vroeg! Ik had nog gerust mijn middageten kunnen uitbreiden.’ Verwijten hij hem
‘Sluipvoet, ik ben aanvoerder, ik kan het niet maken om te laat te komen’
‘Moet je daarom een half uur eerder vertrekken, het veld is toch dicht bij het kasteel’ mompelde hij.
‘En sinds wanneer geef jij er om, om op tijd te komen, zolang je in het zwerkbal team zit ben je nog nooit op tijd geweest’ James grijnsde even en zei toen
‘Zoals ik al zei ben ik aanvoerder, dat veranderd de situatie’ zei hij op een toon alsof hij het nieuws op de tovenaars radio vertelde. Sirius schudde lachend zijn hoofd en trok zijn gewaad al aan.
10 minuten later kwam de rest van het team de kleedkamer binnen, voor gegaan door een jongen met donkerbruin krullend haar, die verbaasd naar James keek. (waarschijnlijk omdat hij eens op tijd was)
‘Goed, als jullie je al aan kleden, dan kan ik de kist met de ballen al naar buiten sjouwen.’ James wreef in zijn handen van genoegen en liep naar een zijkamertje waar hij een kist uit zeulde, en die vervolgens met een spreuk de lucht in liet zweven, voor zich op, op weg naar het veld.

Lily zat nog maar net op de tribune die hoog boven het Zwerkbalveld torende, of ze hoorde al een zware deur dicht slaan. Ze keek verschrikt op en zag een gestalde over het grasveld lopen met een zwevende koffer voor zijn ogen. Ze wist direct dat het James was, dat warrige haar kende ze uit de duizenden. James liet de kist dalen, en keek rond zich, even later bleef zijn blik op haar tribune hangen. Vlug keek ze fluitend om zich heen alsof ze toevallig in het stadion was. Gelukkig werd James’ aandacht getrokken door zijn team dat net uit de kleedkamers kwam. Hij grijnsde even en begon met zijn training.

Opnieuw wreef hij in zijn handen van genoegen en keek zijn team aan.
‘Ok, onze eerste overwinning van dit jaar zal zoals altijd tegen Zwadderich zijn. Ik heb de opstelling van het team gezien, en ik moet zeggen; ze staan er goed voor. Ze hebben een nieuwe jager, hij is best goed, dus let goed op hem.’ Waarschuwde hij hen. Daarna opende hij de kist die lichtjes trilde vanwege de beukers, en haalde er een rode bal uit.
‘Goed, je kent de routine wel: we gaan eerst een paar balworpen doen, dan een paar rondjes rond het veld voor het snelst, en dan zullen we nog een potje zwerkballen. Iedereen op z’n bezem’ bijna tegelijk stegen ze op en bleven een paar 15m. boven de grond zweven. James gooide de slurk eerst naar de jongen met het donker bruin krullend haar die Anekan heette. Die gooide hem dan weer naar Angelina, zei naar Sirius maar die ving de bal niet. James keek geïrriteerd naar Sirius die niks door had en vrolijk met Afi praatte.
‘Sluipvoet!!’ Sirius schrok zich een hoedje en keek verschrikt op naar James. ‘Hou dat flirten voor buiten mijn training wil je!’ Sirius grijnsde even en haalde toen de slurk die verloren op het grasveld lag. Een half uur later, liet James één beuker los, en speelde ze een match.
Keanu, de wachter hield bijna iedere bal tegen behalve die van Derek.
‘Je gooit veel te hard man!!’ verwijten hij hem, met een grijns op zijn gezicht terwijl hij de slurk terug in het spel gooide. James moest hem even ontwijken maar zag daardoor niet, dat de ontweken bal rechtstreeks op Afi suisde en haar vol in haar gezicht ramde. Ze wankelde even verbaasd en gleed toen van haar bezem. James resette achter aan en ving haar nog net op tijd op voor dat ze grond raakte. Hij stapte af en legde haar voorzichtig neer in het malse gras.
Lily was ondertussen woedend opgestaan en stond nu pal achter James.
‘Potter!’ riep ze, James schrok en keek haar even aan voordat hij zich weer over een bewusteloze Afi boog.
Hij haalde een zakdoek uit zijn binnen zak en veegde het bloed van haar voorhoofd.
‘Potter, ga uit de weg dan breng ik naar de ziekenzaal’ zei Lily die bezorgd naar haar vriendin keek. James die nu even geen zin had in een zagende Lily, stond woedend op en keek haar aan.
‘Ik breng haar wel’ zei hij met opeen geklemde kaken.
‘Jij?’
‘Ja ik. Is dat dan zo raar misschien?’
‘Nee, natuurlijk niet als je een idioot bent’ mompelde ze
James slikte zijn opmerkingen door, sprak een spreuk over Afi, zodat ze voor hem op zweefde. Hij zei nog snel dat training afgelopen was, en ging richting ziekenzaal…

-xXx-
Loony

Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 23, 2005 9:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het vervolg Very Happy

Tamtadata..

Enkele uren later zat James op een stoel in de ziekenzaal, met zijn handen onder zijn kin. Afi lag op een van de bedden, in de ziekenzaal met haar ogen geslote. Lily was er ook bij.
‘Ze ziet een beetje pips’ mompelde hij. Lily keek hem woedend aan
‘Wat?’ snauwde hij
‘Zal ik je soms een van je bezem gooiden van 20m. hoogte, ik zou wel eens willen zien of je hier bewusteloos zou liggen of in je kamer rondjes staat te dansen van pret.’
‘Het is ook allemaal jou schuld’ vervolgde ze stil
‘Oh nu nog mooier, is niet al erg genoeg dat je mijn leven dag na dag ruïneert, dat je ook nog eens verwijten naar mijn hoofd slingert’ zei hij bitter terug.
‘Ik gooi je geen verwijten naar je hoofd Potter, ik zeg alleen maar de waarheid.’
‘Denk je nu echt dat ik dit grappig vind ofzo?
Denk je nu echt dat ik het geplant had dat die bal op haar af suisde? Je bent niet goed bij je rooie hoofd Evers, als je zo’n bal tegen je aan krijgt, ik kan je verzekeren dat is géén lachertje. Het was een ongeluk, meer niet.’ Hij begon weer kwaad te worden.
‘Wat deed je daar eigenlijk?’ vroeg hij na een pijnlijke stilte.
‘Ik kwam voor Afi, is dat soms ook al verboden?!’
‘Hey, je hoeft niet zo te schreeuwen, met mijn gehoor is niets mis’ zei hij met opeengeklemde kaken. ‘Dat ze maar snel beter word, ik kan geen auditie meer geven voor een nieuwe jager, de match tegen Zwadderich is volgend weekend al’
‘Ohja, natuurlijk dat is ook alles waar je om geeft e! Dat stomme zwerkbal! Dat je iemand een hersenschudding hebt bezorgd doet je natuurlijk weer niets. Jij egoïst!’
‘Ik zei al! Het was een ongeluk!’ zei hij kwaad ‘Weet je wat Evers, ik maak misschien wel onbenullige grappen, en weet ik veel wat nog allemaal wat jou niet aan staat, dat geef ik best toe. Dat je me haat, heb ik geen problemen mee, maar dat je me uitmaakt voor een onnozele trol, zonder ook maar een greintje respect gaat te ver!’ hij stond woedend op en liep schoorvoetend de ziekenzaal uit.

Het is een beetje aan de korte kant..
Maar ik denk dat vandaag het vervolgje er nog op staat..

Nog bedankt voor de leuke reactie Hermelien!!

.x.X.x.
Loony

Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 24, 2005 10:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hai!! Laughing

De dagen liep voorbij, Afi was ontslagen uit de ziekenzaal, en scheen er weer helemaal bovenop te zijn. Tot ergernis van Lily, verwijten ze James niets.
Tot James’ opluchting, mocht ze de volgende zwerkbal wedstrijd mee doen, en wonnen ze in minder dan 20min. met 180-20 tegen Zwaderich.
Het was dicht tegen middernacht, toen James, Sirius en Remus nog steeds niet sliepen.
‘En? Iemand al een mooi vangst gezien?’ vroeg James geeuwend.
Remus rolde lachend zijn ogen, Peter hoorde je hard grommen in zijn slaap en Sirius haalde zijn schouders op.
‘Geen idee, Evers is anders ook wel veranderd de voorbije zomer.’ James die net een slok had genomen van een beker water dat op zijn nachtkastje stond, sproeide de helft van zijn dekbed onder.
‘Evers? Die roodharige betweter? Evers?’
‘Ja, Evers. Je gaat me toch niet vertellen dat je haar lelijk vind?’
‘Sluipvoet, voel je je wel goed?’
‘Maanling, zeg jij er ook eens iets van?’ probeerde Sirius
‘Nou lelijk is ze niet, maar als ik mocht kiezen, zou ik voor Afi kiezen’ zei hij luchtig
‘Afi! Zie je, hij heeft tenminste nog smaak! Met haar kan ik nog leven’ Zei James, blij dat er iemand zijn kant koos.
‘Natuurlijk kan jij met haar leven Gaffel, ze houd van Zwerkbal’ zei Sirius lachend. James sputterde verontwaardigd, maar zei niets.
‘In ieder geval, om op Evers te vallen moet je heel ziek zijn.’ Vervolgde hij op een toon van “einde discussie” Sirius zuchte verveeld.
‘Komaan James, we weten allemaal dat jullie als kat en hond zijn maar geef gewoon toe dat ze mooi is’ James gaf echter geen antwoord. Hij rukte de gordijnen van zijn hemelbed dicht, mompelde ‘welterusten’ en legde zich op zijn zij neer. Hij zou alles doen dan toe te geven dat hij Lily leuk vond. Op zo’n momenten als deze zou hij walgen van zich zelf om ook maar te denken dat ze mooi was. Maar sinds kort gebeurde dat zelfs niet meer. En het maakte hem steeds ongeruster. Wat als dat zo was? Hij zou z’n eigen nooit vergeven…

Short? I know, I know
Maar ik ga het goed maken.
Ik zal vandaag nog een stukje posten.
En dan kunnen we even lachen =)

Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 24, 2005 15:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zoals beloofd =)

Hoofdstuk 4: Hoe wraak zoet kan zijn.

Enkele dagen vlogen in een waas voorbij, en voor ze het goed en wel beseften was het al Kerstmis. De vorige dag mochten de leerlingen nog even naar Zweinsveld voor hun laatste boodschappen voor Kerst. Uiteraard, alleen de leerlingen van het derde jaar en hoger met een toestemming formulier.
Ze had zich zo kostelijk geamuseerd, dat ze s’avonds als een blok in slaap viel.
Een straaltje zonneschijn scheen vrolijk door het spleetje gordijnen van haar hemelbed. Langzaam opende ze haar ogen, en begon het geluid van scheurend papier tot haar door te dringen. Toen ze haar gordijnen open schoof, waren de goud, blonde lokken van haar vriendin duidelijk zichtbaar tussen tonnen inpakpapier, het eerste wat ze zag.
‘M-morgen Myla!’ zei Lily geeuwend.
‘Hoi, vrolijk Kerstfeest!’ klonk de vrolijke stem van Myla. ‘Er zijn pakjes! Heb je het al gezien?’
Lily glimlachte even, en keek naar eigen stapel cadeaus aan haar voeteinde. De opwinding, en nieuwsgierigheid won het van de drang om naar de badkamer te lopen, om haar eerst wat op te frissen. Ze kroop over haar dekbed heen en pakte het eerste pakjes dat ze vast kon krijgen. Er hing een kaartje aan dat haar informeerde dat het pakje van Myla was.
‘Hey, deze is van jou!’
‘Wel, doe dan open’ snel scheurde ze het rode papier van het pak. Een nieuw dekbed met een witte zwaan op een parelachtig meer kwam te voorschijn. Er gleed een grijns over haar gezicht. Echt iets voor Myla om zo iets te geven.
‘Bedankt hij is mooi’ ze legde het zorgvuldig aan de kant, en keek naar de rest. Meteen viel haar blik op een klein pakje, met een glinsterend papier dat fel afstak tegen de effen gekleurde cadeautjes. Ze nam het van de stapel, en trok als een bezeten gek, het papier van het pakje. Er rolde een fluweel, donker groen doosje over haar bed, en een keurig opgevouwen perkament dwarrelde op haar schoot. Ze keek van het pakje naar het perkament, alsof ze hoopte dat die zouden zeggen wat ze als eerste moest openen. Ze koos toch maar dat ze eerst wou weten van wie het was, en plooide daarom eerst het perkament open en begon te lezen;

Lily

Jij!
Lieflijk
sterretje
aan de hemel
Ver weg van ons
Niet van deze wereld
Maar toch mooi in het zicht
Jij moest eens weten hoe bloedmooi je bent, hoe stralend, puur helder wit
Jij moest eens weten hoe ik hier wegdroom terwijl ik naar je kijk en zit
Jij moest eens beseffen wat je me waard bent, met al je charme
Je fonkelt en straalt het pure licht dat mij doet verwarmen
Jij kijkt me zo mooi aan, met ogen zo lekker groen
Je kameraad de maan straalt vrolijk met je mee
Reflecties van licht over water van de zee
Andere sterren laten nog meer licht bij me komen
En stralen eindelijk neer op het meisje van mijn dromen
Echt, al dat mooie waarmee ik net dat sterrenlicht beschreef
Hoe ik er op wegdroomde en nu ik wakker ben pas de realiteit beleef
Bleek niets minder te zijn dan de reflectie van prachtig sterrenlicht op jou
Nu in vol besef van de waarde en charmes van dat bloedmooie wit & blauw
Want alles is me overduidelijk
Het prachtige sterrenlicht
Daar op jouw gezicht
Is als het kersje
Op de taart
Perfectie
liefde …

Ze staarde vol ongeloof, naar het stuk perkament waar geen naam onder stond. Met trillende handen draaide ze het perkament om, in de hoop dat op de achterkant misschien een afzender stond. Maar die hoop ebde snel weg. Er stond niets op.
Het drong langzaam tot haar door, dat er een vergeten kistje op haar bedprei lag. Ze staarde er even wezenloos naar, en hakte toen de knoop door. Snel nam ze het doosje van haar bed, en met een zachte klik, en vol bange voor gevoelens, ging het open. Meteen snakte ze naar adem, toen een fonkelende zilveren ketting haar totale zicht in beslag nam. Er hing een hangertje aan, in de vorm van een feeachtig wezentje. Ze herkende het direct als een Pixie. Het was klein, maar het was duidelijk zichtbaar. Het zilvere, wezentje, had een spits gezicht en vleermuisachtige oren. Haar vleugels waren wijd en eindigde in een spitse punt
‘Van wie heb je die?’ de stem leek van mijlen ver te komen, maar het ontwaakte haar van haar gedachten. Myla zat voor haar, en keek met grote ogen naar de ketting. Zou ze het zeggen? Dat er geen naam onder stond. Myla kenende, zou ze smachtend en dromend met sterretjes in haar ogen de kamer rond dansen, en verklaren dat ze een geheime aanbidder had. Ze keek op van haar cadeau, en zei ten slotte;
‘Men - men vader’ zei ze uiteindelijk. Ze kreeg een krop in haar keel, als ze weer terug naar de ketting keek. ‘Wow, hij is zo mooi, zal ik hem je’m om doen?’ ze leek haar blik eindelijk los te kunnen scheren van de ketting, en keek nu verlangend naar Lily. Eigenlijk had ze veel liever de ketting veilig terug in het doosje gelegd en in haar nachtkastje opgeborgen. Maar voor ze ook maar iets kon zeggen, had Myla het al uit haar handen geritst, en drapeerde ze de ketting rond haar slanke hals. Meteen daarna trok ze Lily van het bed en duwde haar voor de lange spiegel die in het midden van de kamer stond. Lily keek er in en gleed met haar vingers over het snoer, en kon amper geloven dat iemand zo iets moois aan haar zou geven. Ze was altijd al gek geweest op Pixie’s. ze vond ze zo mooi, en sprookjesachtig. Ze had honderden boeken over Pixie’s gelezen. En had thuis zelfs ook een hele collectie boeken. Dat de wezentjes gemeen waren konden haar geen barst schelen. Ze geloofde het echter nog niet eens. Fotolijstjes met afbeeldingen over deze fabeldiertjes stonden op haar nachtkastje tussen enkele foto’s van haar familie.( Hier en daar zag je een nors kijkende zus: Petunia)…

.x.X.x.
Loony

Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 24, 2005 16:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is misschien dubbel post ofzo.
Ik weet niet of dat hier ook is.

Maar voor de nieuwschierige onder jullie;

---> http://www.paganpretties.com/magickalfireflyfairy.jpg <---

Je bent een linkje verwijderd naar Lily's verassend Kerst cadeau

Is het niet een pareltje =)

Doei
.x.X.x.

Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 25, 2005 9:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eyla!!
@ Hermelien: Ja dat was te bedoeling dat het een ster zou vormen. Maar ik kreeg hem niet gecentreerd dus is het maar een halve ster =)
Bedankt voor de leuke reactie. Je moet me eens vertellen hoe je aan die blauwe kleur kwam =D

Ok nieuw stukje..

Enkele minuten later voegde Afi zich bij hen, die net een douche had genomen, en gingen ze verder met de cadeautjes. Om daarna met z’n drieën zicht naar de Grote Zaal te begeven.
‘Echt, Afi, bedankt voor dat boek. Ik was er al maanden naar op zoek. Ze zeiden telkens dat het uitverkocht was.’ Zei Lily, toen ze zich neer zette aan de tafel van Griffoendor.’ Ik kan niet wachten eer dat ik er aan kan beginnen, de betovering in met een pixie door Miranda Valon’ ze zuchtte bewonderend, en nam een stuk toast van de schaal. Ze had net wat toast op haar bord gelegd, of een meisje met vaal, donkerblond haar staarde haar gefascineerd aan
‘Scheelt er iets?’ vroeg Lily verbaasd. Uit haar ooghoeken zag ze James en co de zaal binnen wandelen, maar ze gaf er geen aandacht aan.
‘Van wie heb je die ketting?’ zei het meisje met een gezonde blos op haar wangen, die nog steeds als gehypnotiseerd naar haar hals staarde.
‘Mijn vader, heeft het me gegeven voor mijn Kerst’ zei ze simpel. Ze glimlachte eventjes naar het meisje, en keek toen naast haar. James was ondertussen er bij komen zitten. Hij leek niet echt blij te zijn met iets. Zijn blik gleed even naar haar hals, en toen naar haar gezicht dat hem verbaasd aan keek. Hij snoof, en schoof een bord havermout pap naar zich toe en begon aan zijn ontbijt. Lily boog zich naar Afi toe.
‘Ok, hier klopt iets niet? Is hij ziek ofzo? Normaal begint hij onmiddellijk te slijmen.’ Zei ze grinniken.

Het feit dat er geen Kerstbal georganiseerd was, maakte Myla nog al van slag. Ze mopperde de hele dag aan een stuk door, verwensingen naar de onbekende persoon die het Kerstbal op eens geen goed idee meer vond. ‘Ik bedoel, wat is Kerstmis op Zweinstein zonder Kerstbal?’ zei ze gepikeerd. Toen ze op weg waren naar de toren van Griffoendor. Lily haalde haar schouders op net als Afi, die doodleuk wuifde naar de aanvoerder van het zwerkbal team van Zwadderich, dat de laatste wedstrijd radicaal verloren hadden.
‘Jij bent anders wel heel opgewekt vandaag, hé? Is er iets dat we moeten weten misschien?’ zei een verbaasde Myla. ‘Geen idee, oh daar is Sirius. Tot straks!’ ze liep giechelend naar Sirius toe die net het wachtwoord zei tegen de dikke dame(Odenneboom).
‘Heb ik iets gemist?’ vroeg Lily, terwijl ze een wenkbrauw trok.
‘Geen idee, laten we kijken wat ze van plan is.’ Ze klommen beidde door het portretgat, en zagen Afi op één van de knusse sofa’s voor de haard, zitten met Sirius langs haar. Even later hoorde je een gesmoord kreetje door de leerlingenkamer galmen, en sprong een hyper actieve Afi van haar zetel.. ‘Voor wat deed je dat?’ schreeuwde Sirius haar nog na, maar ze zei niks en liep regelrecht naar haar slaapzaal. ‘Alle slangen en serpenten op een stokkie, die heks is niet goed bij haar hoofd. Venijnig, klein ro-…’ hij vloekte zachtjes, terwijl hij met zijn hand op zijn achterhoofd, mompelend de leerlingen kamer verliet. Lily, en Myla keken hem nog even na, en holde toen de wenteltrap op naar de meisjesslaapzaal
‘Wat had dat te betekenen?’ vroeg Lily, met een grijns op haar gezicht
‘Wat bedoel je?’ vroeg Afi zo nonchalant mogelijk. ‘Ik had gewoon zijn haar nodig’ vervolgde ze nuchter.
‘Zou, het onnatuurlijk zijn als ik vroeg waarom?’
‘Natuurlijk niet, weet je nog die grap dat James in het begin van het schooljaar bij me uithaalde?’ wijzend op de enorme spin in haar bed.
‘Euhm, ja. Maar wat heeft Sirius daarmee te maken?’ vroeg ze aarzelend. Afi schudde echter haar hoofd, en betrad de badkamer, Lily en Myla volgde haar, en zagen nu pas dat er een ketel op het toilet stond, waar een blubberende drank in borrelde.
‘Is dat wat ik denk dat het is?’
‘Yep’ ze nam een klein flesje uit haar zak en vulde het met het brouwsel, voegde daar het haar van Sirius bij, en dronk het in een teug uit. Een paar tellen later, na kokhalzende geluidjes, stond er een dubbelganger van Sirius voor hun neus.
‘Afi, ik hoop dat je weet waar je mee bezig bent, je breekt minstens 50 schoolregels’ Afi haalde haar schouders op en verliet grijnzend de meisjesslaapzaal…

Dat was ie weer, tot de volgende
.x.X..x.
Loony

Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 26, 2005 11:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

!! Hoi Hoi !!
.. Nieuw stukje ..

‘Sirius! Daar ben je, ik heb je overal gezocht! Ik moet je iets laten zien, komaan!!’
‘Wat is er James?’ Afi keek even over haar schouder en knipoogde even naar een verbijsterde Lily en Myla.
‘Mijn vader heeft me net, nog iets gestuurd, komaan’ Hij wuifde met een vierkant pak, dat hij blijkbaar al eens open had gedaan, want het papier zag er verscheurd uit. Ze volgde hem naar de jongenslaapzaal. En ging zitten op een van de bedden, waarvan ze hoopte dat het bed van Sirius was. ‘Nou, wat is er James’ Ze gleed met haar blik door de kamer, en zag de muren een bloed rode kleur hadden, terwijl de meisjes zaal een gouden kleur had. Het was er rommeliger dan op haar eigen slaapzaal. James ging zitten op zijn eigen bed, dat uitpuilde van de gebruikte sokken, en legde het pak op zijn knieën.
‘Moet je zien.’ Zei hij ‘de nieuwste catalogus van de helleveeg, wat vind je van deze?’ hij bladerde tot op een bepaalde pagina, en liet een prent zien van de helleveeg 3000. De bezem had een, slanke steel van dennenhout, en een staart van taxus twijgjes. Op het moment dat Afi antwoord wou geven, ging de deur van de slaapzaal open ,en kwam een gefrustreerde Remus binnen. Afi, zag van uit haar ooghoeken, dat James iets op raapte van de grond en snel weg moffelde in zijn hutkoffer.
‘Let niet op mij, ik kom gewoon mijn boek van gedaanteverwisselingen halen.’ Momelde hij ‘Euh, Remus, je weet toch wel dat de kerstvakantie toch nog bezig is, en je nog tijd genoeg hebt?’ vroeg James fronsend, boven het deksel van zijn hutkoffer
‘-Waar heb ik dat nou weer gelegd, huh? Wat? Ohja, dat weet ik maar ik wil er zo snel mogelijk van af zijn! Oh, hier is het. Tot straks bij het avond eten, doei.’ Hij draaide zich om en beende met grote passen de slaapzaal uit.
‘Wat was dat?’
‘Wat was wat?’ vroeg James verstrooid
‘Wat je zo snel weg stak’
‘Ow, dat. Dat was Teddy Petty’ Afi grijnsde, stond van het bed op, liep om het bed van James, en stak haar hoofd in zijn hutkoffer. Even later hield ze een versleten teddy beer, dat al één oog miste de lucht in. Ze grinnikte
‘Teddy Petty?’ vroeg ze verbouwereerd.
‘Ja, Sirius, nu leg hem terug voor dat iemand hem ziet. En zeg me wat je van die bezem vind.’ Hij draaide zich weer om en keek gefascineerd, naar het prentje met de bezem. Afi stond op en wreef over haar kin, en een grijns verspreide zich op haar gezicht. James draaide zich terug om en keek naar waar zijn vriend bleef. Hij stond ineens op, en keek geschrokken naar Afi. ‘Ik vertrouw die schittering in je ogen niet, Sirius, wat ben je van plan’ hij keek haar wantrouwig aan, en stak zijn hand uit ten teken dat hij zijn knuffel terug wou.
‘Hmmm’ zei ze enkel, ze liep om James heen en liep achterwaarts naar de uitgang van de slaapzaal.
‘Sluipvoet, nee dat – dat doe je niet.’ Stotterde hij. Afi grijnsde weer en zette nog een stap in de richting van de deur. ‘Sluipvoet, ik zweer het je, zet een voet buiten de slaapzaal, je zal het berouwen.’ Ze zette uitdagend haar voet over de drempel. ‘Sirius ik meen het. Geef hem terug. Dit is niet grappig Sirius, geef hem hier’ maar het was te laat. Afi stormde de trap af, met een luid brullende James op zijn hielen.
‘SIRIUS!!’
‘Pak hem dan ,als je kan’ ze bleef even staan zodat James haar inhaalde aan de openhaard met een rood fluwelen zetel tussen hen in. Dat leek haar veiliger, de geziene omstandigheden. ‘Sirius, geef hier.’
‘Oh, mis je, je Teddy Petty?’ zei ze met een plagende, kinderzoete stem.
‘Sirius, ik meen het’ Afi zette het echter terug op een lopen, en rende de hele leerlingenkamer minstens 3 keer rond met James knuffelbeest hoog boven haar hoofd. James holde als een bezeten achter haar aan terwijl alle leerlingen die op Zweinstein gebleven waren, lachend toe keken. Lily en Myla die natuurlijk wisten wat er aan de hand was, klapte dubbel van het lachen en Remus keek alleen maar verbaasd toe, zich afvragend waarom hij dat beest nog nooit eerder had gezien. Zonder dat James het eigenlijk besefte, rende Afi de toren van Griffoendor uit, op weg naar de grote zaal. Ze hoorde James luid vloekend achter haar aan hollen. En moest moeite doen om niet te blijven staan, voor te lachen. Haar knieën knikte al, en dreigde te bezwijken, door het ingehouden lachen. Ze haalde de Grote zaal echter met succes. De leerlingen die net bezig waren aan hun avondmaal, keken verbaasd op, maar toen ze James achter hem aan zagen hollen ,barste de hele zaal in lachen uit. James haar stond nog feller overeind dan gewoonlijk en zijn bril stond op het puntje van zijn neus. Pas toen de lachende geluiden tot hem doordrongen, verstijfde hij. Hij scheen nu pas door te hebben dat hij in het midden van de grote zaal, stond te smeken om zijn geliefde teddy beer terug te krijgen.
‘Sirius, we hebben genoeg gelachen nu, geef hem hier’ siste hij zodat alleen Afi hem kom horen.
‘Sorry, James ik verstond je niet, wat zei je daar?’ ze liet haar oor wat naar voor komen met haar andere hand, en deed alsof ze aan een kant permanent doof was.
‘Geef hier!’ James’ ogen fonkelde kwaadaardiger dan ooit. ‘Ik zeg het je nog één keer, geef hier’ maar Afi had geen aandacht meer voor James, ze keek naar de ingang van de grote zaal en zag Severus net binnen komen gevolgd door zijn gebruikelijk lijfwachten. Hij zag het tafereel, maar al te goed en kwam op hen afgelopen, en zijn mondhoek krulde akelig om. ‘Potter! Wat moet dat-‘ hij wees naar de beer die Afi nog steeds boven haar hoofd hield ‘voorstellen?’ vervolgde hij schamper. Lily en de rest van de Griffoendors, kwamen ook de grote zaal in gerent. En keken lachend naar het tafereel.
‘Zie je dat dan niet? Jezus, Secretus ik wist dat je dom was, maar blijkbaar kijk je ook nog eens zo scheel als een otter. Sirius, ik zweer het je maatje, geef hier! Jij weet als geen ander hoe ver m’n toverkunsten gaan, dus als je liever niet vervloekt wordt, zou ik maar vlug die beer terug geven!’ voegde hij er sissend aan toe.
‘Ik heb een beter idee’ zei Afi, ze kwam dichter bij James staan, met de beer nog steeds boven haar hoofd, zodat James’ graaiende armen hem niet konden afpakken…

... Wat zal het zijn, Wat zal het zijn ... Twisted Evil
Tot de volgende

.x.X.x.
Loony Luna

Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2005 10:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heyla!!
Bedankt boor de leuke reacties allemaal. =D

Ik heb weer een vervolgje
Wat zal het zijn, Wat zal het zijn..
Twisted Evil

‘Wat zou het toch leuk zijn, als jullie eens een wapenstilstand houden?’ ze knikte van James naar Severus die een wenkbrauw optrok. James keek haar met grote ogen aan, alsof ze een slag van de molen had gekregen.
‘Nu ben je echt wel klaar voor het gesticht!! Vriendschap sluiten, met Secretus? Je bent niet goed bij je bolle hoofd!’
‘Nou, als jij Teddy Petty zo graag terug wilt hebben zou ik maar rap handjes schudden, James’ zei ze gladjes.
‘Dat is chantage Sirius! Jeetje, wat is er mis met je? Je hem zelf niet zien of horen!’ riep hij verontwaardigd terug. Afi liet de beer langzaam zakken, en James stak zijn hand al uit om hem aan te nemen, maar ze stak een waarschuwende vinger in de lucht, en wees toen naar Severus. James, die wist dat hij niet meer kon winnen, draaide zich met tegenzin om, en stak zijn hand uit. Severus trok zijn wenkbrauw nog hoger op zodat hij schuilging onder vettig sluik haar.
‘Wat moet dat nou weer voorstellen, Potter?’
‘Wapenstilstand’ antwoordde hij nors, alsof hij nauwelijks kon geloven dat hij dit werkelijk deed.
‘Ben je gek? Ik denk er niet aan, om jou hand te schudde, zet dat maar rap uit die ketelkop van je. Ik wist dat je geschift was Potter maar dit slaat echt de stoppen door.’ Hij vouwde zijn armen zelfvoldaan over elkaar en keek met een grimas naar James. Lily, stond ondertussen naast Afi, en keek naar Severus. En dacht blijkbaar, dat dit nog eens een grappig onderwerp zou zijn, om James mee te chanteren, als hij nog eens moeilijk deed.
‘Komaan, Severus zo erg is het nu ook weer niet? Gewoon even handen schudden, en je hoeft elkaar voor de rest van je leven niet meer aan te kijken.’ Severus, staarde geschokt naar Liy, alsof hij haar pas voor de eerste keer zag. Er verschenen rode blosjes op zijn bleke, tanige huid.
‘Ik had jou niks gevraagd Lily, maar goed, Als jij het zegt’ zijn blosjes werden nog heviger. Terwijl Lily hem verbaasd aanstaarde. “Had hij me nu net Lily genoemd in plaats van modderbloedje?” dacht Lily.
James merkte niks, hij dacht alleen maar aan zijn Knuffel, die hij zo graag terug wou hebben. Dus hij schudde de hand van Severus, om hem vrijwel direct weer los te laten, met een uitdrukking op zijn gezicht van intense afkeer. Onmiddellijk draaide hij zich naar Afi, en fronste zijn voorhoofd.
‘Nou, dat was toch niet zo moeilijk’ grijnsde Afi. Maar James staarde haar alleen maar aan
‘Sirius? Heb jij soms iets verkeerd ingenomen ofzo?’ vroeg hij fronsend. Hij wees met een trillende vinger, naar haar haar, dat de normale kroezige krullen weer liet tonen van Afi, die ze van haar Griekse moeder had geërfd. Haar grijns veegde zo snel van haar gezicht, alsof het er nooit eerder was geweest en alleen maar een hallucinatie was. Haar uur was voorbij, de wisseldrank moest uitgewerkt zijn. Ze moest maken dat ze weg was.
‘Euhm… ik denk dat, eh-‘ ze liet de beer helemaal zakken, en wreef onrustig over de zachte kruin van het knuffeldier. ‘-deze’ ze kuchte even nerveus, en duwde toen zo onverwachts de beer terug in James’ handen zodat hij even dubbel klapte ‘van jou is’ vervolgde ze op gehaaste toon. Ze liep in een boogje om James heen, en rende de grote zaal uit. Maar het was al te laat, James had het al gezien, en scheen, na enkele seconde hard na te denken, door te hebben wat er gebeurd was.

‘JOHNSON! MAAK DAT JE TERUG KOMT! IK KRIJG JE NOG WEL, JIJ NAGEL AAN MIJN DOODSKIST!! KOM TERUG!!’

‘James! Hier ben je! Ik heb je overal gezocht man. Ik wou nog even naar de keukens gaan om-’ Sirius was terug gekeerd van weg geweest, en staarde ongelovig naar het geen wat James in zijn handen had. Hij boog zich dichter naar James en zei op fluistertoon: ‘Euh, Gaffel je weet toch dat je in het midden van de grote zaal staat met Teddy Petty in je handen, hè?’ James trok woedend een wenkbrauw op en vroeg op sarcastische toon, alsof hij het zelf ook niet geloofde.
‘Je meent het?’

Toen James een uur later met Sirius en Remus op de slaapzaal waren. Had James Sirius alles uitgelegd, met de nodige onderbreking van Sirius’ blaffende lach. En de enorme ergernis van James, die zijn beer nog steeds vast had.
‘Gaffel, ik moet toegeven, dat ik niet begrijp waarom je bij Merlijns baard vriendschap sluit met Secretus.’ Zei Sirius gniffelend.
‘Nou, ze had goede argumenten’ mompelde James, met licht getinte wangen. Toen hij zag dat Sirius zijn wenkbrauw lachend op trok zei hij snel; ‘Komaan Sirius, denk je nu echt dat ik niet wist dat jij het niet was. Ik had het direct door. Ik speelde gewoon mee. Morgen ben ik weer gezworen vijanden met Sneep.’ Hij keek zijn vrienden expres niet aan, en alleen al daarom begon Sirius weer hard te lachen. James, keek nors naar zijn beste vriend die op zijn knieën op de rijk gepolijste houten vloer zat, en schudde van het lachen.
‘Sluipvoet! Het is echt niet grappig! Ik ben voor schut gezet voor heel de school. Door een meisje!!’ voegde hij er aan toe, alsof het feit dat hij voor schut gezet werd door een meisje de zaak nog veel erger maakte.
‘Nou, technische gezien niet heel de school James, meer dan ¾ is thuis voor de Kerstvakantie.’ Zei Remus wijs, al moest hij nog zoveel moeite doen om niet te lachen.
‘Kan best zijn, maar zodra de kerstvakantie erop zit, zal heel de school het te weten komt als het van Zwadderich afhangt.’ James liet zich weer op zijn bed ploffen, en staarde naar het plafond.
‘Maar je moet me eens vertellen, waarom ik dat beest nooit gezien heb?’ vroeg Remus.
‘James kreeg hem met zijn geboorte, en heeft er nooit afscheid van kunnen nemen. Zijn moeder vindt het nog zo schattig, is het niet Jamesie?’ zei Sirius met een honingzoete stem. ‘Hoe oud ben je ook al weer Gaffel? 17?’ voegde hij er nog plagend aan toe.
‘Sirius ik waarschuw je! Nog een van die bekende blaffende lachjes van je, en ik zorg er hoogst persoonlijk voor dat je hersenen ingeblikt in een gouden potje op het bureau van Perkamentus staan!!’ Sirius liet zich echter niet ontmoedigen. Hij liet zich voorover op zijn buik vallen, en beukte met zijn vuisten op de houten kamervloer, terwijl een blaffende lach de hele toren van Griffoendor vulde…

Twisted Evil
Tot de volgende!!

DOeI
.x.X.x.
Loony Luna

Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2005 11:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

één hoofdstuk eindigd, en een ander begint =)..

Hoofdstuk 5: Pixie Alert.

De lessen waren weer begonnen, en James vermeed nog steeds alle contact met Afi. Tijdens de zwerkbal trainingen sprak hij zijn team amper toe, en als op klap op de vuurpijl; werd hij nog meer geïrriteerder dan normaal, door het rare gedrag van Severus. James zat aan zijn afdelingstafel, en staarde met dikke ogen over zijn kopje koffie, net als Sirius. Peter schrokte zoals gewoonlijk alles op wat binnen handbereik was, alsof hij nog nooit eerder iets gegeten had. Vorige nacht, was weer een lange nacht geweest. Vorige avond was het volle maan. Remus die al van jongafaan iedere volle maan transformeerde in een weerwolf, was de voorbije nacht nog wilder dan normaal.
‘Goede morgen!’ klonk het vrolijk. James schrok op uit zijn gedachten en keek langs zich.
‘Oh ben jij het?’ zei hij droog. Afi trok verbaasd een wenkbrauw en wende toen haar blik af.
‘Echt, serieus Lily, je ziet er niet uit. Misschien kun je beter even naar de ziekenboeg gaan.’
‘Nee, nee echt ik voel me prima. Maak je maar geen zorgen.’ Zei ze toen ze een stuk toast van de stapel nam. James knipperde even met zijn ogen, en bekeek haar eens goed. Ze zag inderdaad ietsje bleek. En scheen elk moment in tranen uit te barsten. Toen ze doorhad, dat James haar aanstaarde, keek ze hem met toegeknepen ogen aan.
‘Wat?!’ snauwde ze. James maakte een sprongetje van schrik. Voor hij ook nog maar iets kon zeggen, stond ze nijdig op en liep de grote zaal uit
‘Wat scheelt er met haar?’ Vroeg James verbaasd.
‘Oh, praat je weer tegen me?’ vroeg Afi lachend. James keek haar waarschuwend aan. ‘Ze voelt zich al dagen slecht’ zei ze hoofdschuddend ‘ze is zich zelf niet meer de laatste tijd. Huilbuien en zo.’ Besloot ze.
‘En weet je wat het ergste is?’ vroeg Myla ‘Gisteren avond, mocht ik haar haar niet meer borstelen. Ik bedoel dat deed ik altijd als we weer meidenpraat hadden. En nu mocht het niet meer. Het is vreselijk.’ Zei ze alsof het einde van de wereld in zicht was.
‘Ze gingen verder met hun ontbijt. En 10min. voor de eerste bel van die dag zou gaan, stonden Myla en Afi op.
‘Komaan, jullie kunnen beter ook vertrekken. Je weet hoe Anderling is als jullie weer eens te laat komen.’ Zei Myla, toen ze haar tas over haar schouder hees. ‘Hé, waar is Remus?’ vroeg ze toen ze door had dat er eentje miste. Sirius verslikte zich in zijn koffie, James liet zijn bestek rinkelend vallen, en Peter at gewoon verder alsof er niets aan de hand was.
‘Ziekenzaal, denk ik. Hij voelde zich niet zo goed vanmorgen.’ Zei Sirius hees
‘Oh.’ Zei ze enkel. Ze keek de jongens nog even bedachtzaam aan, en vetrok toen met Afi naar gedaanteverwisselingen.

De les van prof. Anderling was al een tijdje bezig toen de houten deuren van het lokaal met een slag open zwaaide. Prof. Andeling sperde nijdig haar neusgaten open ,voor ze zich omdraaide.
‘Potter! Zwarts!’ zei ze ‘Wat voor excuus moet ik nu weer aan horen?’ zei ze verveeld. James geeuwde breed, en ging aan zijn gebruikelijk tafeltje zitten achter in de klas. Pas toen hij zijn boek had opengeslagen gaf hij antwoord.
‘Nou, het zit zo’ hij ging op het puntje van zijn stoel zitten ,en vouwde zijn handen zakelijk boven zijn opengeslagen boek. ‘Aangezien, wij onze hele nacht hebben opgeofferd, voor ons huiswerk te maken van onze favoriete lerares. Hebben wij ons lichtjes verslapen.’ Hij liet een opening zien tussen duim en wijsvinger. Anderling grijnsde, even en keek hen met een maniakale schittering in haar ogen aan, alsof ze hen het liefst van al eigenhandig zou willen wurgen.
‘Goed, mag ik dan jullie opstellen?’ toen James en Sirius hun opstellen hadden overhandigd beende prof. Anderling nijdig naar haar bureau en legde de vellen perkament bij de rest. ‘Goed, voor we werden verstoord door onze lieftallige heren, (ze keek beschuldigend naar James en Sirius die breed grijnsde, alsof er niets aan de hand was) Had ik het over fenauten. Dit is een onderwerp dat aan bod komt bij jullie P.U.I.S.T.E.N. dus let goed op…’
James zuchtte verveeld. "Fenauten?" Als hij dat had geweten, had hij het eerste lesuur van de dag overgeslaan. Hij wist alles al over fenauten. Hij was er zelf één, samen met Sirius en Peter. Misschien waren ze wel illegale fenauten, maar dat was maar een bijzaak. Hij keek slaperig toe hoe prof. Anderling in een Siberische kat veranderde en weer terug. Langs zich zat Sirius onderuit gezakt op zijn stoel en maakte verveeld aantekeningen op een stuk perkament. Hij keek naar zijn eigen perkament doopte zijn veer in inkt en tekende een kleine snaai, met de letters L.E. in. Even later kraste hij de versierde letters weer door, en ging wat gemakkelijker zitten. De woorden van zijn proffessor drongen maar half door. en hij voelde zich weer slaperig worden. Hij beukte zachtjes met zijn hoofd op zijn tafeltje in een ijdele hoop de verveling te doen stoppen. Hij dacht aan zijn hemelbed, op zijn slaapzaal. Hij glimlachte terwijl hij zijn ogen sloot. Hij kon de lakens ruiken, als er nog maar aan dacht. De fluweel bloed rode gordijnen kon hij wapperend voor de geest halen. Hij voelde zich soezig worden, toen hij steeds meer weg droomde. En toen;
‘Potter!’ prof. Anderling stond voor de zijn bankje en keek hoe James wakker schrok en haar met half geopende ogen haar wazig aan staarde.
‘Huh? Wat? Ohja, dat was in 1668 proffessor.’ Zei hij slaperig.
‘Dat word nablijven, meneer Potter’ zei ze, voor ze mompelend (‘Komt te laat in mijn les, en durft nog wel in slaap vallen. En dat noemt zich hoofdmonitor. Oh de schande…’) weg beende van zijn tafeltje. James was nu al klaarwakker, en keek verbaasd naar Sirius, die lichtjes grinnikte.

‘Je bent me der eentje, Gaffel!’ zei Sirius na afloop van de les, terwijl hij James een klap op zijn rug gaf. ‘Wie weet wat het nu weer word’.
‘Ja zeg ey, fenauten? Ik was beter in bed blijven liggen.’ Zei hij knorrig.
‘Hoe kwam je er bij; 1668? Wat heeft dat met fenauten te maken?’ ging Sirius lachend verder.
‘Hallo! De enige les waar ik bij in slaap val is geschiedenis van toverkunst. Ik dacht dat het Kist was die weer doorneuzelde over koboldopstanden’ zei hij schouderophalend.
‘Zeg dat maar niet waar Anderling bij is’…

DOeI
.x.X.x.
Luna

Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 31, 2005 18:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey, ik weet het. Ik heb lang op me laten wachten =D
Maar hier is het nieuwe stukje
..

Lily, was de hele dag niet komen opdagen tijdens de lessen. Ze was nog steeds even knorrig als de voorbije morgen, en zat met haar arme, koppig over elkaar geslagen op de rand van haar bed. Ze keek even voor zich waar een geïrriteerde Afi en Myla stonden. ‘Ga je ons nog vertellen wat er scheelt?!’ zei Myla. Lily wende haar blik af, vastberaden om niets te vertellen.
‘Komaan, we weten dat er iets scheelt. Misschien kunnen we helpen’ zei Afi vastberaden.
‘Nee, dat kunnen jullie niet. Er is niks, laat me nu gaan’ antwoordde Lily Ze stond op liep naar de uitgang van de slaap zaal, maar werd ruw tegen gehouden door haar vriendinnen.
‘Zitten!’ Lily liet zich verslagen op bed ploffen en staarde wazig naar het plafond.
‘En nu ga je zeggen wat er scheelt, je bent jezelf niet meer de laatste tijd.’
‘Ik voel me prima’
‘Och, maak dat de kat wijs. Ik ken je goed genoeg om te weten wanneer je liegt, en wanneer niet’ Lily keek Afi beschuldigend aan, en zuchtte diep.
‘Je kan toch niks doen.’ Zei ze stilletjes. Allebei zuchtte ze verveeld. Afi wreef over haar voorhoofd, en Myla fronste diep.
‘Dus er is wel iets?’ Lily knikte eventjes. ‘Vertel het dan’
‘Dat kan ik niet. Het is te laat. Vergeet het. Het is voorbij.’
‘Vertel het nu gewoon!’ zei Myla negerend.
‘Hou er nu eens over op!! Ik wil er niet over praten.’
‘En toch zul je!’ Afi wees met een dreigende wijsvinger op Lily, die benauwd naar Afi keek
‘Goed, maar jullie moeten me beloven niet kwaad te zijn.’ Myla en Afi knikte kort. Lily stond behoedzaam op, en rolde haar bloes een stukje op, zodat haar rechterkant een stukje bloot lag. Je kon precies twee kleine minuscule gaatjes waarnemen op haar heup met een diep paarse achtergrond. Lily wende haar blik af van haar vriendinnen, die dichter waren gekomen om beter te kunnen zien.
‘Hey, is dat niet een beet van een Pixie?’ vroeg Myla vrolijk. Toen ze het gezegd had, en wist wat ze net gezegd had, gleed haar glimlach van haar gezicht en keek benauwd naar Lily alsof ze niet kon geloven dat het er werkelijk was. Afi was lijkbleek geworden, en zei met trillende stem;
‘Lily, zeg asjeblieft dat dit een grap is.’ Er welde tranen op in Lily haar ogen terwijl ze haar hoofd lichtjes schudden.
‘Het spijt me.’
‘HOE BEDOEL JE, HET SPIJT JE!’
‘Ik kon er niks aan doen, en schreeuw asjeblieft niet. Je had het beloofd, je had beloofd niet kwaad te worden.’ Ze liet zich weer zakken in de zachte dekens van haar hemelbed
‘Sorry, hoe- hoe is het gebeurd?’ zei Afi na een tijdje.
‘Wel, je weet dat ik enorm verzot ben op pixies, en nou ja ik had er nog nooit een gezien, en-‘
‘Je bent ze gaan opzoeken?’ zei Myla verbouwereerd. Lily knikte weer. ‘Hoe kun je zo dom zijn Lily, je weet dat ze gemeen zijn!’
‘Ze zijn niet gemeen!’ protesteerde ze
‘Niet gemeen? Wil je me dan eens in hemelsnaam uitleggen hoe je aan die beet komt!?’
‘Schreeuw niet zo’ Lily’s stem trilde enorm. ‘Het was sterker dan me zelf, ik wist dat ze in het midden van het bos een-’ haar zin werd afgekapt door een woedende Afi.
‘Je ben in het verboden bos geweest? Oh, nu nog mooier. Je bent hoofdmonitor!! Je mag blij zijn dat je niet in een van hun kringen bent gestapt! Oh, hoe kun je zo dom zijn geweest!!’ Afi brulde het uit van frustratie, terwijl Lily alleen maar wazig voor haar uitstaarde. Parelwitte tranen rolde als watervallen uit haar ogen, maar ze deed de moeite niet meer om ze tegen te houden.
‘Afi, kalmeer even, laat haar uitspreken!’ Afi balde haar vuisten, en maande zich te kalmeren, al zou het Lily niet verbazen moest er stoom uit haar oren spuiten. Lily nam diep adem en ging verder.
‘Dus ik zei dat er in het bos, een heel nest is. Ik kon er echt niets aan doen. En ik ben niet in het bos geweest. Ik was aan de rand, ik denk dat ze verdwaald was ofzo. Ze was zo mooi’ haar schuldige blik verdween even, en ze leek sterretjes in haar ogen te krijgen als ze er aan terug dacht. Myla en Afi keken haar verbaasd aan. Toen Mila haar een elleboogstootje gaf, scheen Lily weer bij zinnen te komen en ging verder.
‘Dus ik ging dichter bij, en-’
‘En ze beet je.’ Maakte Afi haar zin bitter af.
‘Ze was verdwaald, wanhopig. Begrijp het dan’ Lily keek haar vriendin wanhopig aan, smekend om begrip.
‘Nee, jij moet begrijpen dat je dom bent geweest! Je mag blij zijn dat je nog leeft’ zei Afi resoluut.
‘Ben ik ook, maar dat zal niet lang meer duren’…

Tot de volgende

.x.X.x.
Loony

Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Sep 03, 2005 10:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heyla!!
Bedankt voor de leuke reacties!!

Volgens stukje!!

‘WAT!’ het was niet alleen Afi die deze keer woedend opsprong, maar Myla scheen ineens enorm op haar kookpunt te staan. Maar hun woede ebde snel weg, en nam plaats voor bezorgdheid. Lily haar groene ogen waren rood en opgezwollen van het huilen.
‘Hoe bedoel je, dat zou niet lang meer duren?’ vroeg Myla behoedzaam.
‘Ik zal niet echt dood gaan, maar-’ ze zuchtte en stond op. ‘Kijk naar me. Ik verander’
‘Ik volg niet’ zei Afi in de war. Lily snikte.
‘Nou dat is toch duidelijk. Ik heb het opgezocht, de gevolgen van hun beten. Ik voelde eerst niets, ik voelde me normaal. Ik gaf er geen aandacht aan. Ik was gewoon gebeten, meer niet. Het stelde niets voor. En alleen al dat te denken, werd het erger. Ik had er sneller bij kunnen zijn als ik niet zo zelfzeker was.’
‘Wow, stop, wat bedoel je daarmee? Wanneer is het gebeurt? Wanneer ben je gebeten geweest?’
‘September’ Afi, en Myla zuchtte weer
‘Ja ok, erger kan het niet worden, ga verder.’
‘Het maakt niets meer uit. Het is te laat.’
‘Waar is het te laat voor!’ Myla sprong zo snel uit haar krammen, dat Lily en Afi zich een ongeluk schrokken. ‘Sorry, maar wil je je verhaal dan asjeblieft eens volledig vertellen. We schieten hier niets mee op, zeg gewoon waar het op neer komt.’
‘Myla, voel mijn haar.’ Dat deed ze, ze had het amper aangeraakt toen ze haar had al geschrokken terug trok.
‘Dat was heet!’ zei ze verbouwereerd. Lily knikte
‘Waarom denk je dat ik niet wou dat je aan mijn haar zou komen vorige avond. Ik heb nog nooit zoveel hoofdpijn gehad, het is net vuur. Ik ben misselijker dan ooit. Mijn handen zijn grover, soms zie ik zelfs putjes. Het is zo pijnlijk. Het is net alsof er duizend messen in mijn rug steken als ik in de douche sta.’ze drukte haar kussen in haar gezicht in een poging haar zelf te laten stikken. Maar ze stopte er onmiddellijk mee. ‘Het duurt 10 maanden’
‘Wat duurt 10 maanden?’ al wist Myla niet zeker of ze het wel wou weten, het klonk niet veel goeds.
’10 maanden, voordat het proces voorbij is. Ik zal voorgoed veranderen in een pixie, zal jullie helemaal vergeten, zal alles vergeten uit mijn verleden. Ik zou denken dat ik al heel mijn leven pixie was geweest. ik zal jullie niet missen. Ik zal niemand missen, ik zal voorgoed verbannen zijn van de mensheid.’ Ze was gestopt met huilen en keek vastberaden naar haar vriendinnen. Myla en Afi keken haar vol afschuw aan.
‘Ok, goed. Dan gaan we naar Perkamentus.’ Zei Afi resoluut
‘Juist’ stemde Myla in
‘Nee’
‘Wat?’
‘Nee, ik ga niet naar professor Perkamentus.’ Zonder het besef te hebben sprong ze van het bed op.
‘Lily, gebruik je gezonde verstand. Perkamentus heeft misschien een oplossing, op hem kun je rekenen’ maar Lily schudde haar hoofd.
‘Begrijp het dan, het is mijn eigen fout. Het is mijn fout, mijn lichaam, ik wil dit voelen. Het is mijn eigen domme schuld, en ik zal de gevolgen dragen’
‘Vergeet het maar, als jij niet gaat, dan gaan wij wel.’
‘Nee, asjeblieft. Niet doen, het heeft geen zin. Laten we, laten we er gewoon het beste van maken.’
‘Maar, Lily dit is misschien je laatste kans. Ga naar Perkamentus, of tenminste naar prof. Anderling. Asjeblieft, ik laat je niet gaan, wij laten je niet gaan. Je bent nog niet van ons af. Ik heb geen zin om iemand te missen die me niet eens zou herinneren, je kan dit niet maken. Denk eens na, wie je allemaal achterlaat. Je ouders-‘ Lily schudde waarschuwend haar hoofd. ‘Je vrienden-’
’Stop’
’Je wil dit niet Lily-’
’Stop, zeg niks meer’ ze schudde wanhopig haar hoofd, met haar handen stevig tegen haar oren gedrukt. Ze botste met haar rug tegen ge muur, en liet zich omlaag zakken.
’Dit is niet wat je wilt, dat weet je’
’Afi, hou je mond, ik wil het niet horen’
’Denk aan James’
Lily keek haar verschrikt aan, alsof ze niet kon geloven dat Afi dit net zei. ‘We weten het Lily, we weten het al, al die tijd. Het heeft geen zin om het nog te ontkennen. Denk aan alles wat je zou missen.’
’Zeg asjeblieft niets tegen hem. Tegen niemand. Hij zou alleen maar nog verwaander worden.’ Er rolde weer tranen over haar wangen.
’Ga asjeblieft, naar Perkamentus. We zullen mee gaan, als je dat wilt’ Lily hees zich terug op, en knikte langzaam.
‘Komaan, veeg die tranen weg, het komt wel goed.’ Zei Myla die haar gebiedend een doos met tissues aangaf, die ze dankbaar aan nam…

.x.X.x.
Loony

Loony Luna
1e jaars
1e jaars

Loony Luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 07, 2005 16:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoi Hoi
Bedankt allemaal!!
Maar nu een meer leuker stukje..

Hoofdstuk 6: Zweinsteins bal?

Lily, Myla en Afi waren die zelfde dag nog naar Perkamentus gegaan. Lily had onder lichte dwang van Myla en Afi het verhaal helemaal uitgelegd. Hoe ze in het begin van het jaar zo stom geweest was om naar het bos te gaan, hoe ze gebeten werd door een pixie, hoe ze zich voelde op het moment. Ze was weer eens in tranen uitgebarsten, maar Perkamentus liet haar rustig uitpraten. Hij luisterde heel aandachtig. En toen ze uitgesproken was keek Perkamentus haar bezorgd aan over de rand van zijn half ronde brilletje. Lily werd er haast gek van. Ze kon die bezorgde blikken niet uitstaan op het moment. Ze had veel liever gehad dat hij begon te schreeuwen in plaats van haar alleen maar aan te staren. Uit eindelijk gaf hij dan antwoord. ‘Het spijt me zeer, jufrouw Evers. Maar op dit moment zou ik niet weten wat je zou kunnen helpen om laat ons zeggen, van deze “vloek” af te komen. Ik heb dit nog nooit eerder mee gemaakt.’ Zei hij bedenkelijk. Het idee van Afi dat Perkamentus voor alles wel een oplossing zou hebben, zakte als lood in haar schoenen. ‘Maar ik denk dat Madam verband wel een drankje kan brouwen samen met jullie leraar toverdranken, die de pijn wel kan verminderen.’ Hij aarzelde even ‘Zou je willen dat ik je ouders een brief stuur?’ Lily had hem geschokt aan gekeken. Dat was nog zoiets. Hoe moest ze dat nou weer gaan uitleggen. Zou ze haar ouders nog wel onder ogen durven komen, na zo’n stomme zet? Ze begroef haar gezicht in haar handen en zuchtte duidelijk hoorbaar. Ze schudde haar hoofd
’Nee’ had ze gezegd ‘Nee wacht daar nog mee’ Perkamentus knikte begrijpend toen Afi een troostende arm om Lily heen had geslagen. Hij had nog gezegd dat hij over Lily’ “probleempje” niets zou zeggen tegen de staf. Maar dat de schoolverpleegster, het wel moest weten, omdat ze anders niet wist welke drank ze moest brouwen.
Het drankje had inderdaad enorm goed gewerkt, zoals Perkamentus beloofd had. De pijn in haar rug was niets vergeleken met wat ze eerst gevoeld had. Maar de beet op haar heup was nog steeds even duidelijk als in het begin.
De volgende dagen die daar op volgende gebeurde niets, behalve dat James niet te spreken was over zijn strafwerk bij professor Anderling. Ze had hem het volgende weekend zo vroeg mogelijk uit bed gesjord, (volgens James was het 5u in de ochtend maar het was eigenlijk 9u.) en er voor gezorgd dat hij elke beker in de prijzenkamer zou op blinken onder het toeziend oog van een knorrige conciërge, Vilder.
Maar toen Lily op een grijzige regenachtige 1 april dag de wenteltrap geeuwend afliep, zag ze hoe Myla zich als een bezeten uit een hele groep opgewonden Griffoendors worstelde, en zich naar Lily bevond.
’Is het niet fantastisch!!’ Zei ze vrolijk. Lily keek haar niet begrijpend aan
’Wat dan?’ vroeg ze
’Kijk dan’ ze trok Lily mee naar het prikbord. Hier en daar hingen advertenties van een nieuw product van Zonko’s -een of ander ding dat beet- in een hoekje hing een kleurrijke affiche van Madam Mallekin’s gewaden voor alle gelegenheden. Maar Myla wees naar een officieel uitziend stuk perkament.

Geachte Griffoendor,
het doet me genoegen om jullie mee te delen,
dat onze school een bal houd op de vooravond van Pasen.
Alle leerlinge zijn uitgenodigd.
Jullie worden verwacht op de avond van 16 april in de tuin van onze school.
Gepaste kledij is vereist!
Hoogachtend M. Anderling
Hoofd van Griffoendor
Plaats vervangend schoolhoofd.
‘Ja lijkt me leuk!’ Zei Lily op een vrolijke toon. Ze keek langs zich en zag dat Myla op en neer stond te hobbelen van opwinding.
’Ja hé! Oh ik hoop dat de aanvoerder van het Huffelpuf team me vraagt voor het bal. Je weet wel die ene knappe, met z’n schattige krulletjes. Weet jij soms hoe hij heet?’ vroeg ze ineens een tintje roder dan normaal. Lily lachte even zachtjes en haalde toen haar schouders op.
’Geen idee’ zei ze
’Misschien vraag ik het straks wel aan Afi, die zal dat wel weten. Als het om zwerkbal gaat…’
’Over Afi gesproken’ zei Lily die de leerlingenkamer afzocht ‘Waar is ze eigenlijk?’
’Zwerkbal training’ zei Myla simpel ‘James heeft haar zowat uit bed moeten slepen. Maak je geen zorgen, hij is niet op de slaapzaal geweest, hij stond onder aan de trap te roepen.’ Voegde ze vlug aan toe toen ze Lily’ gezicht zag ‘Heb je dan niets gehoord? Bijna heel Griffoendor is door zijn toe doen wakker geworden.’
’Nee ik heb niets gehoord. Ik sliep blijkbaar nog al vast dan’ zei ze bedenkelijk. ‘Komaan ik rammel, dan gaan we ontbijten.’
Ze zaten nog maar net aan de tafel van Griffoendor toen er iemand langs Lily neerzakte. Ze schrok enorm toen ze Severus zag zitten. Hij keek had een rare blik in zijn ogen dat haar rillingen gaf.
’Is er iets?’ vroeg ze. Severus gaf geen antwoord maar bleef haar gefascineerd aan kijken. Lily keek nog een laatste keer naar hem en wende zich toen naar Myla die een wenkbrauw ophief. Lily haalde haar schouders op en begon aan haar ontbijt. Ze zorgde er wel voor dat ze niet te dicht bij Severus zat. Dat ging makkelijk door te doen alsof ze even ging verzitten, om dan een stukje op te schijven naar de andere kant. Myla was het niet ontgaan, ze giechelde onophoudend. Even later voegde Afi zich bij Lily en Myla. Ze zat onder modder, en was zo te zien niet echt goed gezind.
’En, hoe was de training?’ vroeg Lily.
’Best.’ Zei ze ‘Weet je dat die oelewapper van een James me om 8u uit mijn bed heeft gehaald?’ vroeg ze verontwaardigd.
’Nu wel’ zei Lily lachend. ‘Heb je het al gehoord?’
’Er word een bal gehouden, op de vooravond van Pasen’ ging Myla verder, met die maniakale schittering in haar ogen. Afi keek haar verbaasd aan
’Echt? Nou dat is leuk, beetje afleiding kan ik wel gebruiken’ ondertussen waren James, Sirius, en Remus er ook bij komen zitten. James en Sirius waren ook allebei onder modder, maar veel opgewekter dan Afi.
’Wat hoor ik? Word er een bal gehouden?’ zei James die wéér langs Lily had plaats genomen.
’Ja.’ Zei Lily ‘Myla is helemaal haar hoofdje te boven’ zei ze lachend terwijl ze een blik wierp op haar vriendin.
’Nou, zin om met mij de betovering in te stappen?’ James’ stem was ineens veel intenser dan normaal. Lily knipperde even met haar ogen. Ze was er al aan gewent dat hij haar regelmatig uitvroeg, maar ze kreeg nog steeds rilling als hij het deed. Lily keek even naar Myla en Afi, en wenste vurig dat ze dat niet gedaan had. Ze grijnsde allebei veel betekend met een blik van zeg-dan-ja. Lily sloot haar ogen, en opende ze daarna weer meteen. Ze keek even onwennig naar James en twijfelde. “Als ik ja zeg, heeft hij eindelijk zijn zin, en als ik nee zeg heb ik weer spijt. Oh waarom dit zo een oneerlijke 2strijd” ze wende zich weer naar Myla, en zag dat ze haar gretig aan keek. Lily keek naar het plafond en mompelde iets dat verdacht veel op ‘Ik ga hier spijt van krijgen’ leek, ze zuchtte. Lily keek weer naar James die zijn glimlach al had laten varen.
’Ok, ik zal met je gaan’ ze zag uit haar ooghoeken dat Myla geluidloos klapte, en weer op en neer hobbelde op haar stoel. Afi grijnsde alleen maar, en stopte een lepel pap in haar mond om niet in lachen uit te barsten. James keek haar ongelovig aan.
’Meen je dat nu?’ zei hij ‘Of ga je dadelijk misschien 1april roepen?’
’Breng haar nu niet op ideeën Gaffel’ zei Sirius
’Ja dat zou niet echt slim zijn, he James’ Vervolgde Remus met een grijns. James liet een flauwe glimlach zien, en keek weer even naar Lily. Ze had geen oog meer voor hem maar ze keek naar een withete persoon langs zich. Toen James zag wie het was, kookte hij van woede. ’He! Wat moet dat?’ snauwde hij ‘Je gaat me toch niet vertellen dat je opeens een Griffoendor bent?’ Severus keek hem vernietigend aan, en zei;
’Nog in geen duizend jaar Potter.’ Sneerde hij
’Wel, wat doe je dan hier?’ herhaalde James
’Gaat je niets aan.’ Severus stond nijdig op en liep de grote zaal uit.
’Hij voert iets in zijn schild Sluipvoet, dat heb ik al een tijdje door. Oh als ik hem te pakken kan krijgen op iets strafbaars’ hij staarde even dromend voor zich uit en begon toen aan zijn ontbijt. Denkend dat zijn dag nog zo goed begonnen was, met een stevige zwerkbal training in een winderig weertje, en Lily die eindelijk toe gezegd had om met hem uit te gaan.
Moet die vleermuis mijn dag weer verpesten” dacht hij verbitterd…

Bye Bye!!
Loony

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp