Auteur |
Bericht |
Sambora
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 24, 2004 2:07 |
 |
in hoeverre denkt iedereen dat anagrammen kunt vertrouwen?
voor de gene die niet weten wat een anagram is: anagram is dat je de letters van de naam verschuift tot je een andere naam krijgt, die meestal iets betekend...
een voorbeeld uit de harry potter boeken zijn:
Tom Marvolo Riddle -> I am Lord Voldemort
wie weet er nog meer...? wie gelooft dat die kunnen kloppen? (niet vergeten erbij te zetten waarom...
ik denk niet dat je daar iets van op aan kunt... ik geloof er niet in dat die kloppen... van riddle heeft jk expres gedaan... het is puur toeval dat je een bepaalde naam kunt maken... met ieders voornaam kan je anagrammen maken maar het hoeft niet te betekenen dat je hij of zij kan vergelijken met de namen die je kan maken met de anagrammen... of met de woorden die eruit komen |
|
|
  |
 |
Sallygoo
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 24, 2004 10:16 |
 |
Was er dan ook niet iets met de naam van Snape? Had iets met Tonks te maken...maar weet het even niet meer precies =.=
Ik weet ook niet in hoeverre ik dat moet geloven...zo kun je met veel namen wel uren en uren gaan puzzelen tot er wat anders uitkomt dat iets betekend, en waar je dan vervolgens een heel verhaal aan vast gaat knopen...
Hmm, nee denk het niet! |
_________________ Truth in its most subjective form
~embarrassed by your obvious indifference~ |
|
  |
 |
Mrs. J. Potterr
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 24, 2004 11:35 |
 |
Het is wel zo dat er achter veel namen bijvoorbeeld een Latijnse betekenis zit.
Maar ik denk dat Anagrammen soms iets te ver gezocht is |
|
|
  |
 |
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 24, 2004 12:33 |
 |
Ik denk dat er soms wel iets kan uitkomen, maar niet uit alles. Tis zoals met Severus Snape Perseus Evans...
En die zou iets te maken hebben met de moeder van Tonks, weet niet meer precies wat... En kheb het vorige week nog maar net gelezen =.='
Maar ik denk niet dat we er al te veel op moeten vertrouwen... |
 |
Rayna
The Psycho Admin

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 24, 2004 14:54 |
 |
Anagrammen vind ik echt weer iets voor J.K. Rowling. En al helemaal als ze er verborgen hints in kan stoppen die weer een hint bevatten voor een volgend boek.
Die van Snape vind ik trouwens wel goed gevonden.  |
|
|
  |
 |
Sirius
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 24, 2004 16:42 |
 |
Ik denk niet dat er nog een anagram in de boeken verborgen zit, omdat dat gewoon een vervelende herhaling zou zijn en zo is JK niet! En de roddels die er zijn over eventuele goeie anagrammen zijn zó ver gezocht dat zelfs JK Rowling ze niet zou kunnen en durven bedenken!
Die van Sneep bijvoorbeeld is erg vergezocht maar om de hele versie te lezen moet je hier maar eens kijken, daar staan alle gevonden annagrammen... http://www.mugglenet.com/anagrams.shtml |
|
|
  |
 |
Parseltongue
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 24, 2004 19:29 |
 |
Ik had ze ook ooit eens op mugglenet gelezen , maar ze zijn echt wel vergezocht..
Het is leuk om er naar te zoeken maar ik denk niet dat ze enig nut hebben... |
|
|
  |
 |
MeLoveSnape
Hotemetoot

Verdiend:
1077 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 24, 2004 19:47 |
 |
Wow die anagrammen op Mugglenet zijn echt vergezocht!!! Sorry hoor maar ik vind dit eigenlijk nergens op slaan, veels te vergezocht inderdaad. Beetje jammer maar je kunt ook overdrijven. Trouwens de namen betekenen op zichzelf ook meestal al iets dus het lijkt me stug als Rowling dan ook nog eens heel veel anagrammen gaat verzinnen.  |
|
|
  |
 |
Mrs. J. Potterr
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 25, 2004 12:58 |
 |
Ik vind die Anagrammen errug koel!
Volgens mij zitten er wel een paar tussen die zeker waar zijn.
Zoals die van Umbrigde, die is ijzersterk
En maybe dat er idd meer met Ollivanders is |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 25, 2004 13:22 |
 |
sirius zei:
Citaat: | Ik denk niet dat er nog een anagram in de boeken verborgen zit, omdat dat gewoon een vervelende herhaling zou zijn en zo is JK niet! En de roddels die er zijn over eventuele goeie anagrammen zijn zó ver gezocht dat zelfs JK Rowling ze niet zou kunnen en durven bedenken!
Die van Sneep bijvoorbeeld is erg vergezocht maar om de hele versie te lezen moet je hier maar eens kijken, daar staan alle gevonden annagrammen... http://www.mugglenet.com/anagrams.shtml |
vette link en heel goed uitgezocht.......sommige zijn echt goed, zeker omdat het gewoon klopt met het verhaal enzo tot nu toe.......maar kben wel benieuwd of sneep idd iets te maken heeft met andromeda  |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
HPlover
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 28, 2004 10:17 |
 |
Kweetni of ze allemaal waar zijn er zullen er best en paar kloppen. Maar ik denk niet dat JKrowling teveel anagrammen er in zet
Somige zijn echt heel ver gezocht maar volgens mij kloppen een paar wel
greetz HPlover |
|
|
  |
 |
Asha
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In Rajasthan waar 'Asha' een sterke drank is. *hips*
|
Geplaatst:
Ma Jun 28, 2004 10:41 |
 |
Ik geloof niet erg in die anagrammen. De meesten zijn echt heel erg vergezocht. En daarbij; JKR let al heel erg op de naamsbetekenis en dan zou ze ook nog op de anagrammen letten? Dan moet ze wel een echte taalgoochelaar zijn...maar ja met Rowling weet je het nooit. |
|
|
  |
 |
Rudy
True Dumbledore

Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 28, 2004 15:06 |
 |
Parseltongue schreef: | Ik had ze ook ooit eens op mugglenet gelezen , maar ze zijn echt wel vergezocht..
Het is leuk om er naar te zoeken maar ik denk niet dat ze enig nut hebben... |
Daar sluit ik me bij aan.
De meeste anagrammen zullen toeval zijn. Of misschien expres om ons op een dwaalspoor te zetten. En ik denk niet dat JKR bepaalde dingen dubbel gaat doen. Er heeft al een 'belangrijk' anagram in één van de boeken gezeten en JKR doet zelden iets twee keer.
Prof. Albus Dumbledore schreef: | Ik denk dat het niet zo snel uit komt.... je moet wel erg geluk hebben
*gaat zitten puzzelen met eigen naam* |
Ik heb zelf ook nog een leuk anagram, maar die heeft eigenlijk geen betrekking op de boeken (nog niet).
Mijn naam is: R.Perkamentus
Hiervan maak ik: Supermarkten
Mocht er nog een familielid van Perkamentus opduiken met een R aan het begin van zijn voornaam... dan zou deze wel eens iets met supermarkten te maken kunnen hebben. |
|
|
  |
 |
Olivier
The Fullblood Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 28, 2004 17:36 |
 |
wat dacht je van remus lupin> primus lune > eerste maan
dat was toch ook wel een hint ( in boek 3) |
|
|
  |
 |
Arjel
5e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 01, 2004 20:45 |
 |
Wauw, dat er mensen zijndie hierop gaan zitten puzzelen....
Gossie, en ik denk dat Jo ook wel weer niet zo te keer is gegaan met ald ie namen, als ze al een betekenis hebben en dan ook nog eens een anagram????
Neeeeeh |
|
|
  |
 |
|