Auteur |
Bericht |
Horcrux
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 17, 2005 11:34 |
|
FoK had ons het volgende te melden
Citaat: | Microsoft is bezig met de ontwikkeling van een klok die deels geïnspireerd is op de magische klok die voorkomt in de boeken van Harry Potter. De klok houdt in de gaten waar familieleden zich bevinden. In de boeken van Harry Potter boeken geeft een grootvaders klok, die in het huis van Harry's vriend Weasley staat, met een gouden hand elk van de negen familieleden aan. De hand geeft een woord aan wanneer iemand van locatie verandert.
Bij de klok van Microsoft kan een computer via signalen van een mobiele telefoon, als deze aanstaat, achterhalen waar de personen zich op dat moment bevinden. Het scherm op de klok gebruikt iconen met de gezichten van de gezinsleden en geeft aan of ze thuis, op het werk, school of ergens anders zijn. Activiteiten als winkelen, sporten of uitgaan, kunnen later eventueel toegevoegd worden aan de klok. Ook kan het systeem berichten ontvangen en weergeven.
De klok, die door de onderzoekers van Microsoft de 'whereabouts clock' genoemd wordt, bevindt zich momenteel in de testfase. De evaluatie van het laboratoriumonderzoek duurt nog drie maanden. Daarna wordt het prototype van de klok aan zes gezinnen gegeven om de commerciële aantrekkelijkheid van het apparaat te testen.
|
Toch leuk voor de nieuws pagina denk ik?
Leuk idee. Als een nieuwsposter dit leest kan het geplaatst worden op de hoofdsite.
Mijn vraag aan iedereen in dit topic:
zou jij zo'n klok in je huis willen hebben?
[let wel: dat betekent dus dat bijv. je ouders altijd zien waar jij uithangt! ] |
|
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 17, 2005 11:47 |
|
Ik vind het best een leuk idee dat je kan zien waar je familie is door signalen via de mobiel. Lastig alleen als de helft van de familie geen mobiel heeft en de andere helft ´m vergeet
En ik denk dat je de klok gewoon in de huiskamer (of ergens anders) neerzet en dat het niet op de pc komt te staan. |
|
SeverusSnape
The Half-Blood Prince
Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 17, 2005 12:14 |
|
Ik verplaats dit topic naar de Merchandise. Over het nieuwsbericht kun je op zichzelf niet zo veel discussieren, daarom introduceer ik de vraag:
[let wel: dat betekent dus dat bijv. je ouders altijd zien waar jij uithangt! ] |
_________________ "What Mr. Todd, what Mr. Todd, what is that sound? ... It's man devouring man, my dear, and who are we to deny it in here?" |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 17, 2005 12:26 |
|
SeverusSnape schreef: | Over het nieuwsbericht kun je op zichzelf niet zo veel discussieren, daarom introduceer ik de vraag:
Niet als je je mobiel uitzet. Maar nu de vraag of ik er een in huis wil hebben, nou als ze te betalen zijn mischien wel. Ik woon dan niet meer thuis ik zou het wel prettig vinden om te weten waar iedereen is. Als je bijvoorbeeld iemand moet bellen om een of ander iets en diegene neemt niet op weet je waar hij/zij uithangt en waarom ie de telefoon niet opneemt. |
|
lady yuna
1e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 17, 2005 16:58 |
|
best wel facinerend, microsoft komt ook altijd met iets nieuws.
het is technisch gezien nog altijd mogelijk een persoon te signaleren wanneer zijn gsm uitligt, door zijn sim-kaart. als ik me al dan niet vergis want het zit nogal ver hoe dat nu ook weer in elkaar zat.
ik moet me in ieder geval geen zorgen maken, mijn moeder panikeert waneer er een pop-up komt en mijn vader weet niet hoe hij een computer aanzet, laat staan dat ze die klok zien dus.
wel handig voor mij om mijn ouders in de gaten te houden.
als die klok uitkomt, wil ik er zeker eentje hebben. |
|
|
|
|
Horcrux
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 18, 2005 14:00 |
|
lady yuna schreef: | best wel facinerend, microsoft komt ook altijd met iets nieuws.
het is technisch gezien nog altijd mogelijk een persoon te signaleren wanneer zijn gsm uitligt, door zijn sim-kaart. als ik me al dan niet vergis want het zit nogal ver hoe dat nu ook weer in elkaar zat.
ik moet me in ieder geval geen zorgen maken, mijn moeder panikeert waneer er een pop-up komt en mijn vader weet niet hoe hij een computer aanzet, laat staan dat ze die klok zien dus.
wel handig voor mij om mijn ouders in de gaten te houden.
als die klok uitkomt, wil ik er zeker eentje hebben. |
Je kan ten alle tijden worden getraceerd, zelfs als je gsm uit staat. Dit komt omdat de gsm altijd verbinding maakt met het sterkste netwerk, dit houd in dat hij altijd een zendmast zoekt die het sterkst is. Zo kan het zijn dat de FBI een misdadiger opspooort die zijn gsm wel uit heeft staan, maar toevallig wel bij heeft |
|
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 18, 2005 16:38 |
|
Ja, ok, daar heb je wel gelijk in maar wij in de familie hebben een paar vervelende dingen meegemaakt en zijn nu wat bezorgder over de rest/elkaar. Ik zou het dan wel prettig vinden dat ze weten dat alles goed met me gaat, en andersom natuurlijk. |
|
Jim
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 25, 2005 19:21 |
|
Whaha.. Als iemand je mobiel steelt weet je of het iemand van je werk of binnen je gezin is..
Mij lijkt het wel grappig. Maar dan wel echt zoals in de films, niet zo'n zwart/witte dreuzel klok. Het moet wel ergens op lijken.
Ik heb mijn mobiel nooit bij me, en als ik hem bij me had zou ik niet willen dat iedereen zou zien waar ik uit hing. Maar ik denk dat er dan alleen maar 'werk', 'huis' of 'verdwaald' op gaat staan, niet 'de bloemetjesstraat 53' ofzo.. |
_________________ I *heart* HPF! |
|
|
|
Master of Magic
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 26, 2005 18:02 |
|
Zo een klok lijkt me zeker wel leuk en handig, want zo weet je waar iedereen uithangt.
En ik ben het eens met Jim: het moet wel een klok zijn zoals uit de HP film en geen zwart-witte dreuzel klok. |
|
|
|
|
Rowan
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 10, 2006 14:06 |
|
Lijkt me wel grappig om te zien, maar om te hebben niet. Zien je ouders je overal, als je nou stiekem ergens naar toe gaat waar je niet heen mag, zien je ouders het gelijk..
Nee, liever niet. |
_________________ Het was belangrijk om te blijven vechten, steeds opnieuw had Perkamentus gezegt, want alleen zo kon het kwaad tot staan worden gebracht, ookal kon het nooit helemaal worden uitgegroeid. |
|
|
|
IronGoose
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 14, 2006 21:54 |
|
ik wil ook zo'n klok maar ik denk dat die onbetaalbaar gaat worden
het zal natuurlijk wel enorm practisch zijn maar enkel voor de echte HP fan die veel geld habben denkek |
|
|
|
|
Rayatje
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 25, 2006 17:03 |
|
Wel leuk, maar zelf hebben niet echt. Ik zou niet willen dat iedereen in m'n gezin weet wat ik doe en waar ik iets doe. Ik ga vaak stiekem nog even shoppen, wat niet mag, en als mijn ouders dat zouden weten. *gilt bij de gedachte*
Wel leuk om te zien, maar zeker niej om te hebben. ^^
|
|
|
|
|
Her-MY-o-nee
3e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 25, 2006 17:31 |
|
Hmm.. ik weet het niet..
Ik kan niet meer stiekem ergens heen gaan xD
En als iemand in levensgevaar zou zijn en je ziet dat, zou ik in paniek raken..
Dus, nee, ik zou er geen willen. En zoals Rayatje al zei: Wel leuk om te zien, maar zeker niet om te hebben. ^^
X.. |
|
Dr. Temperance Brennan
2e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 26, 2006 14:07 |
|
Ik zou op zich wel zo'n klok willen hebben thuis, het komt nog wel eens voor dat ik alleen thuis kom en dat ik dan niet weet waar mijn ouders uithangen. Meestal heeft mijn moeder haar gsm niet aanstaan en mijn vader weet ik dat hij op zijn werk zit. Alleen voor mij, zal het echt in nadeel werken want mijn vader is echt een controlfreak, die wil toch wel weten waar ik uithang... |
|
|
|
|
miss marlies radcliffe
6e jaars
Verdiend:
163 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 20:31 |
|
hoi,
ik vind het wel cool, ik bedoel zo'n ding aan de muur die dan signalen oppikt van de mobieltjes. mijn moeder vind het ook leuk dus als ie uit komt krijgen wij ook zo'n klok van microsoft en mijn vader is toch al helemaal gek van computers dus dit word vast geen probleem ik heb er echt zin in.
greetz miss marlies radcliffe |
_________________ je bent een mens, en niet zomaar een mens maar een bijzonder mens. Denk jij dat je in de hell komt? Dat is onmogelijk als ik je in mijn hard heb gesloten. Greetz my Alessea |
|
|
|
|