Auteur |
Bericht |
Jalf
The Musical Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 22, 2005 14:03 |
 |
In het hoofdstuk Lord Voldemort's Request lezen we over een vrouw, een zekere Hepzibah Smith die nogal gek op Tom Riddle is. Ze beweert een rechtsteekse afstammeling van Hufflepuff te zijn.
Echter, we kennen nog iemand met de naam Smith. Zacharias Smith, een van de Quidditch-speler van Hufflepuff. Het valt me op dat twee mensen die allebei Smith heten, iets met Hufflepuff te maken hebben.
Zou Zacharias related aan Hufflepuff zijn? Zou dit nog invloed hebben op het plot? Een van de Horcruxen is de Cup van Hufflepuff. Zal de cup bij zijn rechtmatige eigenaar terug komen?[/Indiana Jones]
Uhm, ja. Wat denken jullie? |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
  |
 |
Hanzie
2e jaars

Verdiend:
30 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 22, 2005 16:13 |
 |
Het zou nogal toevallig zijn, iets zoals met Lilly Evers en Mark Evers. Toen vroegen ze zich toch ook af of ze ook famillei waren  |
_________________ 'This is cosy.'
'It's a broomcupboard.'
'You should feel right at home then. '
==> Join Huffelpuf!
We are undercover passion on the run
Chasing love up against the sun! |
|
  |
 |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 22, 2005 16:53 |
 |
Ehum, dat dachten we bij Lily en Mark Evers ook.. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit nog een grote verandering in het plot zal bijbrengen.. Daarnaast denk ik ook niet, dat ze beiden familie zijn. Dus, nee, ik denk niet dat het iets 'speciaals à la Rowling' is. Maar toch mooi opgemerkt Jalf ^^ |
  |
 |
Evilduck
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 22, 2005 17:10 |
 |
Meteen toen ik zag dat ze met haar achternaam Smith heette, en dat ze de afstammeling van Huffelpuf is, moest ik aan Zacharias Smith denken.
Ik weet wel dat dat ook bij Mark Evers en Lily Evers was, maar alleen omdat wij denken dat het nu weer geen verband heeft, kan Rowling het juist hebben gedaan... haha ik weet het, rare gedachtekronkel.
Mark en Lily hadden behalve naam niks met elkaar te maken. Hepzibah en Zacharius hebben dezelfde achternaam, allebei hebben ze iets te maken met Huffelpuf, en misschien is het een reden waarom Zacharius in het verhaal word genoemd, ik denk niet alleen om er maar een rotjong in plaatsen of om Harry dwars te zitten, daar zijn al genoeg personen voor.
Maar goed, zien we hopelijk allemaal in boek 7.^^ |
_________________ Desperate Housewives and HP. <33 }}
So laugh and joke around
Remember cuddles in the kitchen
Still it's right hard to remember
That on a day like today when you're all argumentative
And you've got the face on. |
|
  |
 |
Kenrick
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 22, 2005 22:31 |
 |
Ik had deze link ook gelegt (denk ik ), en zoals we weten doet Rowling nooit ZOMAAR iets! Ze heeft hem in boek 6 vaak naar 'voren' laten komen terwijl dit niet echt nodig was, dus wie weet!
Gr kenrick  |
|
|
  |
 |
MartenVilijn
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 24, 2005 9:42 |
 |
juist..ik heb er wel vertrouwen in, hij komt zo vaak terug!!!
al kan het tuurlijk zijn dat hij gewooon een jongetje is die gewooon Harry haat en niet aardig vind, hij kan afstammeling van Huffelpuf zijn..maar wat veranderd dat? |
_________________ We all meet Challenges in our live..We ought to be strong and faithfull..but sometimes, darkness strightens your eye..
Then Love is your only Desire and Escape..the only thing that stands in Darkness
Afdeling: Zwadderich |
|
  |
 |
Eldarion'
6e jaars

Verdiend:
26 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 25, 2005 18:42 |
 |
Hmm.. dat was me eigenlijk nog niet opgevallen door het lezen in Engels.. Maar nu ik het hier zie.. er zit wel wat in, heel veel zelfs.
Ik weet niet precies hoe het zit.. maar ze 'beweert' een afstammeling van Hufflepuff te zijn. Als ze het dan werkelijk ook is, denk ik wel dat Zacharias er iets mee te maken zou kunnen hebben. Hij heet niet voor niets Smith dan, anders had JK. Rowling hem wel een andere achternaam gegeven.
Eigenlijk heb ik me eerlijkgezegd wel vaker afgevraagd waarom hij nu in het boek zit. Oke, hij zit Harry dwars en hij speelt zwerkbal. Maar toch komt hij naar mijn zin iets te veel in het boek voor. Dus het zou best wel eens kunnen zijn dat het in boek 7 blijkt dat er 'meer' met hem aan de hand is dan alleen maar dat. Misschien als hij echt een afstammeling van Hufflepuff is, en Harry krijgt die cup in handen, dat hij er nog wel eens een stokje voor kan steken.. Maar.. we zullen het zien in boek 7^^ |
_________________ All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost.
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by the frost. |
|
  |
 |
Bietje
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
128 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 25, 2005 19:45 |
 |
Het zou best kunnen, maar ik denk het niet..
Als de achternaam nu Longbottom of Diggory of iets dergelijks was geweest, was ik het helemaal met je eens geweest. Maar Smith is zo'n veel voorkomende naam, dat ik niet denk dat Rowling dat heeft gedaan..
Rowling zegt ook in haar antwoord op de vraag van Mark Evans:
"I could just as easily have called him 'Smith' or 'Jones'."
Ik denk niet dat ze eerst zegt dat Smith zo'n veel voorkomende naam is, net zoals Evans en dan later zegt van Ja, Zacharias Smith is de erfgenaam van Hufflepuff. |
|
  |
 |
*No Merci*
7e jaars

Verdiend:
137 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 25, 2005 19:55 |
 |
Ik heb gn idee of dat waar zou zijn... Smith is wel een nogal gebruikelijke naam...
Maar na wat Bietje zegt denk k niet dat het iets met elkaar te maken heeft... Het zou idd nogal idioot zijn als ze eerst zegt dat Smith een gewone veelgebruikte naam is en dan dat het heel belangrijk voor het plot blijkt te zijn
...xxx... |
_________________ Color your life: visit my LJ |
|
  |
 |
Lynxje
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 27, 2005 21:53 |
 |
Ik denk dat de link tussen Hepzibah Smith en Zacharias Smith wel zou kunnen. Maar of dit nog iets groots voor het pot gaat betekenen...ik weet het niet. Misschien wel, misschien niet, Zacharias wordt wel veel genoemd in de boeken. |
|
|
  |
 |
Loezzy
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 04, 2005 20:38 |
 |
Maar Hepzibah Smith is een vrouw...de naam wordt toch altijd doorgegeven via de man? Dan zou Zacharias niet perse Smith hoeven heten. Maar ik vind het wel goed bedacht, het zou best kunnen, bij Rowling is niets toeval  |
|
|
  |
 |
Bietje
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
128 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 06, 2005 13:30 |
 |
Loezzy schreef: | Maar Hepzibah Smith is een vrouw...de naam wordt toch altijd doorgegeven via de man? Dan zou Zacharias niet perse Smith hoeven heten. Maar ik vind het wel goed bedacht, het zou best kunnen, bij Rowling is niets toeval  |
Misschien was Hepzibah wel getrouwd en heeft de naam van haar man overgenomen, en als zij dus kinderen had zouden die inderdaad Smith kunnen heten..
Maar dat bij Rowling niets toeval is, weet ik niet hoor.. vooral als het gaat om namen, dat lijkt mij veel te duidelijk.. Het zijn gewoon mensen die namen nodig hebben en er zijn echt veel mensen die Smith heten. Ik weet dat ze altijd goed nadenkt over namen en dat er bij de meeste namen wel wat achter zit, maarja we hebben bij Mark Evans gezien dat dat ook niet zo was en ergens hoop ik ook niet dat hij een erfgenaam is, die toevallig ook nog weet waar de Horcrux is, dat zou het iets te makkelijk maken. |
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 11, 2005 17:33 |
 |
Leuke theorie, maar ik geloof er niet in. De naam Smith is gewoon zo common dat ik betwijfel of ze ook maar iets met elkaar te maken hebben. Ik zou ook niet weten waarom de rol van Zacharias of die van Huffelpuf groter zou moeten worden. |
_________________ "What Mr. Todd, what Mr. Todd, what is that sound? ... It's man devouring man, my dear, and who are we to deny it in here?" |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 11, 2005 18:15 |
 |
SeverusSnape schreef: | Leuke theorie, maar ik geloof er niet in. De naam Smith is gewoon zo common dat ik betwijfel of ze ook maar iets met elkaar te maken hebben. Ik zou ook niet weten waarom de rol van Zacharias of die van Huffelpuf groter zou moeten worden. |
Klopt, Smith is net zoiets als in nederland Janssen. Plus vertelde Perkamentus niet dat zij de laatste in lijn was van Huffelpuf? ik denk dat het gewoon toeval is, net als met Lily en Mark evers  |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Bietje
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
128 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 19, 2005 20:26 |
 |
Wiebe heeft het wel vertaald als Orchidea Smid.. Weer Smid met een d.. Maar ik denk eerder dat hij dat gedaan heeft omdat hij niet weer een fout wilde maken, dan dat er echt wat mee aan de hand is..
En al zou Zacharias een erfgenaam zijn, denk ik niet dat Voldemort zijn Horcrux weer terug zal geven aan de ergenamen van Hufflepuff..
Maar goed, het zou kunnen...  |
|
  |
 |
|