Poll :: vind je dat ik een vervolg moet maken?? |
JAAAAAAAAAAAH |
|
50% |
[ 1 ] |
nee, alsjeblieft niet. dit was bagger |
|
0% |
[ 0 ] |
misschien, misschien ook niet |
|
0% |
[ 0 ] |
ik denk het wel |
|
50% |
[ 1 ] |
alleen als je hem egt afmaakt... |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 2 |
|
Auteur |
Bericht |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 05, 2005 13:52 |
 |
hallo mensen! ik ben zelf een Harry Potter verhaal aan het schrijven. als je een paar dingen niet snapt uit dit verhaal, moet je de afgezante van de nimfen van danlover lezen.ik zal niet elke dag posten want ik mag maar 3 dagen per week op internet.
hoofdstuk 1
de terugkeer van Sirius
het is een zwoele zomeravond. een magere jongen van 17 jaar slentert door de straten van Klein Zanikem. die jongen is Harry Potter. Harry ziet er vreselijk ongezond uit. zijn gezicht is spierwit en ingevallen, zijn ogen zijn roodomrand en hij heeft scherpe hoektanden.
het begint te schemeren en Harry loopt terug naar de Ligusterlaan. opeens hoort hij een geluid links van hem in het steegje tussen de Magnolialaan en de Ligusterlaan. Harry kijkt om maar ziet niks. 'Vreemd.' Denkt hij. Nadat hij 3 stappen had gezet hoorde hij het geluid weer. Ditkeer duidelijker. Het lijkt wel een soort gegrom. Met zijn toverstok in de aanslag loopt hij voorzichtig terug naar het steegje. voorzichtig kijkt hij om de hoek. een paar gloeiende ogen kijken hem aan. het beest gromt weer. Harry geeft een schreeuw van schrik en loopt een paar passen achteruit. Zijn hart klopt als een gek in zijn keel. Harry hoort de zware voetstappen dichterbij komen. Hij grijpt zijn toverstok steviger vast, klaar om voor zijn leven te vechten.
'Harry.' Fluisterde een stem. 'Ik ben het, Sirius.' Uit de schaduwen van het steegje kwam Sirius Zwarts, Harry's peetvader, tevoorschijn. achter hem liep Perkamentus.
'Sirius?' Vroeg Harry. 'Ma-maar ik dacht...' Harry maakte zijn zin niet af. Hij was stomverbaasd. Sirius was vorig jaar doodgegaan in een hevig gevecht met Bellatrix van Detta. een dooddoener.
'Laten we eerst maar naar het huis van je oom en tante gaan, Harry.' Opperde Perkamentus.
Toen Harry de schone woonkamer van de Duffelingen binnenkwam, met Sirius naast zich, begon oom Herman te schreeuwen.
'WAT KRIJGEN WE NOU?! IK WIL GEEN MOORDENAARS IN MIJN HUIS!!' Harry, die het dichts bij oom Herman stond, werd besproeit met vlokjes speeksel.
'GA MIJN HUIS UIT LANGHARIGE NIETSNUT!' schreeuwde oom Herman. Sirius begon zich duidelijk op te winden en trok zijn toverstok. opeens viel oom Herman stil. angstig keek hij van de toverstok naar Sirius.
'Sirius, doe niet zo raar en stop je toverstok weg.' Zei Perkamentus kalm.
Metl luid gesnuif stopte Sirius zijn toverstok weg. Perkamentus wendde zich tot oom Herman.
'Meneer Duffeling, we komen Harry ophalen. ik hoop dat u er niet teveel moeite mee heeft?'
Harry kon zijn oom gewoon horen denken. Aan de ene kant wil hij Harry niet laten gaan. Hij verzorgt de tuin en doet andere klusjes. Aan de andere kant zal het wel een stuk rustiger zijn als hij niet elke maand in een weervampier veranderd.
Uiteindelijk had hij een keuze gemaakt. 'Nou goed dan. Neem hem maar mee. Als hij zijn kop de eerst komende maanden maar niet laat zien!'
Harry was blij met dit besluit. Hij zou hier zeker niet meer komen als het niet nodig was.
'Harry.' Zei Perkamentus. 'We leggen je het allemaal uit in het hoofdkwartier van de Orde van de Feniks.' En hij verdwijnselde.
Harry rende naar boven om zijn hutkoffer in te pakken. Toen hij eindelijk al zijn spullen uit zijn kamer had gevist, en Hedwig weer in haar kooi had gestopt, rende hij naar buiten. Sirius stond al voor zijn motor te wachten. Hij had een tuig voor Harry's hutkoffer onder zijn motor bevestigd. Harry sjouwde zijn hutkoffer en de kooi van Hedwig in het tuig en ging achter Sirius zitten.
Met een tikje van Sirius' toverstok begon de motor te ronken. Ze stegen op, zo de duisternis in.  |
Laatst aangepast door dan=een sgatje op Zo Dec 11, 2005 22:37; in totaal 6 keer bewerkt |
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 05, 2005 14:31 |
 |
ik zal proberen het volgende hoofdstuk in 1 keer te posten. het is wel een beetje lang...en ik moet zo weer van internet af
hoofdstuk 2
Grimboudplein 12
Harry wist niet hoe lang ze gevlogen hadden, maar het werd alweer licht toen ze bij Sirius' huis aankwamen. Harry begon het steeds meer te merken dat hij dringend bloed nodig heeft. Hij voelde zich zwakker worden. Zijn ogen werden zwaar en hij voelde zich wegzakken. Hij gleed van de motor af en voor hij op de grond neerviel werd het zwart voor zijn ogen...
'Wees nou zachtjes, straks maak je hem wakker!'
Harry herkende mevrouw Wemels stem. Hij deed zijn ogen open en zag mevrouw Wemel, Ron, Hermelien en Vivianne aan zijn bed zitten.
Harry probeerde rechtop te gaan zitten maar mevrouw Wemel duwde hem weer terug in de kussens. 'Blijf nog maar even liggen, je kan nog duizelig zijn.'
Harry had een paar vragen die hij aan Perkamentus wou stellen, maar hij zag hem niet. Onbewust werd hij toch een beetje kwaad, want Perkamentus had hem beloofd alles uit te leggen. Zijn nieuwschierigheid won van zijn gepikeerdheid. 'Wat is er gebeurd?' Vroeg hij met een krasserige stem. Vivianne keek hem aan met haar grote bruine ogen.
'Je bent van Sirius' motor gevallen. Perkamentus zag het en heeft je afgeremd. Hij heeft je leven gered!' Het laatste deel van haar zin werd gesmoord omdat ze zich in de armen van Harry stortte. Ze snikte luid. Mevrouw Wemel's stem verbrak de stilte. 'Kom Ron, Hermelien we gaan even naar beneden.' Ze liet een snikkende Vivianne bij Harry achter. Het Viel Harry ineens op dat Vivianne nog in haar nimfengedaante was.
'Ze is zo mooi.' Dacht hij. Vivianne keek naar Harry.
'Sorry dat ik me zo liet gaan.' Fluisterde ze, terwijl ze haar ogen afveegde aan de punt van Harry's deken.
'Geef niet hoor.' Zei Harry. Hij wou nog zeggen dat hij blij was haar te zien, maar zijn woorden werden gesmoord in een lange kus.
'Hum-hum.' Hoorde Harry bij de deur en keek razendsnel op. Perkamentus stond in de deuropening met een twinkeling in zijn heldere blauwe ogen naar Harry en Vivianne te kijken. Harry voelde dat hij langzaam rood begon te kleuren.
'Ik geloof dat ik er goed aan gedaan heb juffrouw Aliano hierheen te brengen.' Zei Perkamentus.
Harry grijnste schaapachtig en werd. voor zover dt nog mogenlijk was, nog iets roder.
'Maar goed, even terzake. Ik denk dat ik je wel wat uitleg verschuldigd ben.' Begon Perkamentus. 'Het gordijn waar Sirius doorheen viel, op het ministerie, was eigenlijk een poort naar een andere dimensie. De nimfendemensie, om precies te zijn.' Harry's ogen werden groot en hij keek van perkamentus naar Vivianne.
'Ik had van de moeder van juffrouw Aliano vernomen dat er een tovenaar door de poort was gevallen en ik ging er meteen naar toe. Sirius was er slecht aan toe. Met behulp van de genezende krachten van de nimfen hebben we Sirius genoeg op weten te lappen voor een reis terug naar aarde.'
Harry merkte dat zijn mond openstond, en klapte hem gauw dicht. 'Waar is Sirius nu?' Vroeg hij.
'Hij wordt opgelapt door madame Plijster. Die is hier ook in huis. En als je me nu wilt excuseren, ik moet nog een leraar verweer tegen de zwarte kunsten zoeken.' En met een ploppend geluid verdwijnselde hij.
Madame Plijster kwam aangelopen en toverde een bed naast die van Harry.
'Morgen is het volle maan. Jullie krijgen je drankje nu. Tot woensdag.'
Toen de zoete vloeistof door Harry's keel gleed, viel hij in een lange droomloze slaap.
Woensdagmiddag werd Harry weer wakker. Vivianne's bed was al leeg. Harry kleedde zich gauw aan. Hij had wel honger. Hij liep naar de keuken en trof Lupos daar aan.
'Hallo Harry.' Zei hij. 'Alweer wakker?' Hij klopte op de stoel naast zich. Toen harry naast hem zat, haalde hij een foto uit zijn jaszak en gaf hem aan Harry. 'Ik dacht dat je dit wel leuk zou vinden.'
Harry keek naar de foto. Hij zag zijn ouders staan, met de 1-jarige Harry tussen hen in. Harry wist niet of hij er wel blij mee was. Het was voor hem altijd pijnlijk geweest om foto's te zien van zijn ouders. Maar het was toch aardig van Lupos.
'Bedankt professor.' Wist hij uit te brengen. Emoties hadden zijn keel dichtgeknepen. Lupos stond op, gaf Harry een kneepje in zijn schouder en liep de keuken uit. Opeens had Harry niet zo'n honger meer.
De dag van vertrek was aangebroken. Mevrouw Wemel liep gestressed het hele huis door, om te kijken of ze niks vergeten hadden.
Perkamentus had auto's van het ministerie geregeld, voor Harry's veiligheid.
Ze waren al snel bij het station in Londen. Nonchalant gleden ze door de muur tussen perron 9 en 10.
Toen Harry de Zweinsteinexpress zag staan, voelde hij een blije kriebel in zijn maag. Einedlijk ging hij weer naar huis! Sirius had het er wel moeilijk mee. Met een pijnlijk gezicht nam hij afscheid van Harry, die allemaal goede raad meekreeg om toch wel voorzichtig te zijn.
Het fluitje van de conducteur snerpte over het perron. Snel stapten ze in de trein en zochten een lege coupe op. Harry ging uit het raam hangen om de kleine groep mensen uit te zwaaien. |
Laatst aangepast door dan=een sgatje op Vr Nov 11, 2005 16:02; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 05, 2005 15:26 |
 |
hallo allemaal! ik heb al een paar leuke reacties gehad op mijn verhaal. Ik vind het ook leuk om nog reacties te krijgen. als je nog tips hebt zijn die ook welkom!!!
hoofdstuk 3
professor Mugillius.
Het feestmaal was afgelopen. Iedereen was soezerig en wou wel naar bed. Perkamentus stond op om iedereen welkom te heten.
'Allereerst welkom allemaal. Er breekt een nieuw schooljaar aan op Zweinstein met ook weer een nieuwe leraar. Mag ik jullie voorstellen aan professor Mugillius, leraar verweer tegen de zwarte kunsten.' Hier en daar werd er een beetje geklapt. Mugillius zag er nog sjofeler uit dan Lupos. Zijn haar zag eruit alsof het jaren niet gewassen was. Ron zat met open mond naar Mugillius te kijken. Hij was trouwens niet de enige. Een paar andere leerlingen zaten verbijsterd naar hun nieuwe leraar te kijken.
'Hum-hum.' Kuchte Perkamentus. Ron klapte zijn mond dicht en richtte zijn aandacht weer op Perkamentus.
'Op verzoek van meneer Vilder zal ik nog even zeggen dat de gang op de 7e verdieping verboden gebied is voor iedereen. Het verboden bos is trouwens ook verboden terrein. En een paar leerlingen onder ons zouden dat onderhhand wel eens moeten weten.' En hij keek lachend in de richting van Harry en Ron.
'En dan lijkt het me nu tijd om onze bedden op te zoeken.'
Harry, Ron, Hermelien en Vivianne liepen met z'n vieren richting de toren van Griffoendor.
'Wat een rare vogel is die Mugillius, he Viv?' Vroeg Harry. Vivianne keek hem woedend aan. Haar ogen schoten vuur.
'Mugillius is mijn broer. We hebben alleen niet dezelfde achternaam omdat hij geen koning van de nimfen wou worden.'
Harry was even stil van dit nieuws. 'Duivelsstrik.' Zei hij, toen ze bij het portret van de dikke dame aankwamen.
vivianne stierde voor hen uit richting de meisjesslaapzalen.
'Viv, wacht even!' Riep Harry. Ze bleef staan
'Wat is er?' Vroeg ze op koele toon.
'Sorrie, ik wist niet-' Harry keek hulpeloos naar Ron die ook niks uit wist te brengen. Opeens moest Vivianne lachen. 'Die gezichten van jullie! Zo lachwekkend!'
Harry keek verbaasd naar Vivianne die daardoor nog harder moest lachen, waardoor de half in haar stoel hing. 'Hehe.' Snufte ze. 'Dat was lachen zeg.' Ze veegde een traan uit haar oog en wenkte Hermelien. 'Hermelien kom je? Dan gaan we slapen.'
Nog nagrinnikend liep ze de trap op richting de meisjesslaapzalen. Ron haalde zijn scouders op. 'Meiden...Ik snap niks van ze.'
Harry en Ron gingen ook naar hun slaapzaal. En met een glimlach op zijn gezicht viel Harry in slaap. Niet wetend wat zich die nacht afspeelde op de 4e verdieping... |
Laatst aangepast door dan=een sgatje op Vr Nov 11, 2005 16:02; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 08, 2005 17:00 |
 |
Het duurde een tijdje maar hier is weer een nieuw stukje!! Dit is trouwes nog steeds hoofdstuk 3. Morgen zal ik nog een stuk posten, als het kan. in ieder geval kan je vrijdag een stuk verwachten!
De volgende ochtend was Ron allang wakker toen Harry ook nog eens wakker werd.
'Hehe, jij bent ook snel op je 1e schooldag.' Mopperde Ron. Harry keek hem nijdig aan. Hij had vreselijk geslapen vannacht.
In de leerlingenkamer was het drukker dan anders. Ron ontdekte Hermelien in een hoekje, en ze liepen naar haar toe.
'Vivianne is er nog niet.' Zei ze, toen Harry zijn mond opendeed om het haar te vragen.
'Waarom gaat niemand naar de grote zaal?' Vroeg hij.
'We kunnen niet door het portretgat. Het is geblokkeerd.'
Ze praattten nog even verder over wat de oorzaak kon zijn van de opsluiting. Na 5 minuten kwam Anderling naar binnnen 'Ik heb een belangrijke mededeling voor jullie.' Zei ze. Opeens werd alles stil.
'Jullie mogen zo naar de grote zaal om te ontbijten. De komende weken is de 4e verdieping verboden gebied voor iedereen. Wie wel 1 teen op die verdieping durft te zetten, wordt van school gestuurd.' Ze keek pinnig rond en verliet de toren.
Toen ze weg was brak het rumoer weer los. Iedereen ging natuurlijk speculeren waarom ze niet naar de 4e verdieping mogen.
Harry, Ron en Hermelien keken elkaar nadenkend aan.
'Kom mee.' Zei Harry. Hij nam ze mee naar de jongensslaapzalen. Terwijl Ron en Hermelien op Harry's bed gingen zitten, haalde Harry zijn hutkoffer overhoop.
'Waarom heb ik toch zoveel sokken.' Mompelde hij nijdig. Eindelijk vond hij wat hij hebben wou. De Sluipwegwijzer.Harry ging tussen Ron en Hermelien zitten en fluisterde: 'Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb.'
Meteen vlogen er allemaal lijntjes over het perkament tot ze een plattegrond gevormd hadden.
'Kjik, er lopen allemaal mensen die niet op Zweinstein horen te zijn!' Riep Harry. Hij was verbaasd, wat deden al die mensen op de 4e verdieping?
'He.'Fluisterde Hermelien. Áls je goed kijkt, zie je dat die mensen een soort van route lopen.'
Harry keek ingespannen naar de kaart. Opeens liep er een stip naar de kamer waar de rest omheen liep.
'Sirius!'Riep Hermelien.
Harry en Ron bogen zich dieper over de kaart.
'Dat is de kamer van mijn droom.'Zei Harry verbouwereerd. Hermelien keek hem verbaasd aan.
'Droom? Welke droom? Was het weer een visioen?'
'Als ik het maar wist.' Antwoordde Harry. 'Volgens mij wel, maar ik heb nu geen pijn in mijn litteken.'
'Je hebt mij niks over een droom verteld!' Zei Ron verontwaardigd.
'Ja dat klopt. Ik dacht dat het niet zo belanrijk was, tot ik dit zag.' Harry keek Ron aan.
'Die droom was best vreemd. Ik zag Sirius in die kamer staan, een man bedreigde hem. Ik zag hem alleen van achteren. Hij had bruin krullend haar.'
Hermelien keek hem geschokt aan. 'Weet Perkamentus het al, Harry?'
'Dat gaat nogal lekker he. We konden de leerlingenkamer niet uit.'
Hermelien zei even niks. Uiteindelijk deed ze toch haar mond open.
'Laten we maar naar de Grote Zaal gaan.'
Tijdens het ontbijt kregen ze de lesroosters van professor Anderling.
'We beginnen vandaag met verweer tegen de zwarte kunsten! Dan kunnen we meteen zien hoe Mugillius lesgeeft.' Zei Ron.
'Over Mugillius gesproken, hebben jullie Vivianne nog gezien sinds gisteravond?' Vroeg Harry.
Ron haalde zijn schouders op. Hermelien keek Harry fronsend aan.
'We waren gisteravond samen naar boven gegaan. Maar vanmorgen heb ik haar niet meer gezien.'
'Als ze er bij de 1e les nog niet is ga ik haar zoeken.' zei Harry. Maar hij hoefde Vivianne niet te zoeken, want toen ze het lokaal van verweer tegen de zwarte kunsten binnenkwamen, stond ze met Mugillius te praten. Ze liep naar Harry toe en gaf hem een zoen.
'Ik wou je bijna gaan zoeken.' Mompelde Harry. Vivianne glimlachte en trok hem mee naar Mugillius.
'Harry, dit is mijn broer Odrid Mugillius. Odrid, dit is Harry Potter, mijn vriendje.'
Mugillius glimlachte en gaf Harry een hand. 'Ik heb veel over je gehoord, Harry Potter. Ik denk dat je het goed gaat doen in mijn lessen.'
De rest van de klas kwam binnen, en Harry ging gauw naast Ron zitten.
De 1e les stelde niet al te veel voor. Mugillius vertelde over zijn carriere als schouwer. |
|
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 10, 2005 10:00 |
 |
hier nog een stukje. er zijn veel lessen beschreven omdat het belangrijk kan zijn. (ik verklap nog niks ) misschien is het niet zo boeiend maar later komt het van pas.
Na de les moesten ze snel naar buiten lopen om naar verzorging van fabeldieren te gaan. Hagrid stond ze met een glimlach op te wachten.
'Goede morgen allemaal. Vanaf vandaag gaan we een groot project doen, wat het hele jaar duurt. Maak groeppies van 4 en kom naar men huissie.'
Vanzelfsprekend gingen Harry, Ron, Hermelien en Vivianne samen.
In Hagrid’s huisje stond een hele grote mand, vol met gekleurde eieren.
‘Hagrid, dat zijn toch geen drakeneieren?’ Riep Hermelien.
Glimlachend keek Hagrid ze aan. ‘Jep. Kheb ze van Charlie gehad. Oké jongens, zoek zometeen een ei uit. Jullie motten buiten achter men huissie een vuurtje maken en het ei uit laten kommen. Als het zover is krijg je verdere instructies. Aan het eind van het jaar kijken we met jullie examens of jullie de draak goed opgevoed hebben en wat hij allemaal kan.’
Harry keek hem ongelovig aan. Ze moesten een draak opvoeden en kunstjes leren!?
Ze kozen een lichtblauw ei uit. Die zag er het veiligst uit tussen de groene, zwarte en oranje eieren.
Op de plek waar altijd het pompoenveldje lag, was nu een groot veld met aangestampte aarde. Aan de rand stonden kooiden, dode ratten en kuikens en spullen die je nodig had om een vuurtje te maken.
Hermelien en Vivianne lieten de jongens met het hout slepen. Na een paar minuten lag er een stapeltje hout. Hermelien toverde een hand vol vlammen tevoorschijn en legde ze op het hout.
De hele les waren ze bezig met het hooghouden van het vuur, maar het ei kwam niet uit. |
|
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 11, 2005 13:41 |
 |
hier weer een nieuw stukje. ik heb er lang over gedaan. het lijkt misschien wel een beetje saai maar het wordt echt nog veel spannender!!!!
Tijdens het avondeten herinnerde Harry zich ineens weer dat hij zo moet duelleren met Malfidus. Hij keek even naar de tafel van Zwadderich en zag dat Malfidus nog steeds in zijn eentje zat.
Opeens voelde hij een hand op zijn schouder. Harry keek op en zag Perkamentus staan.
‘In plaats van te gaan duelleren met meneer Malfidus, wou ik je uitnodigen om zometeen na het diner naar mijn kantoortje te komen. Het wachtwoord is kakkerlak krunchies.’
Voor Harry wat kon zeggen draaide Perkamentus zich om en liep naar te tafel van Zwadderich om hetzelfde tegen Malfidus te zeggen. Daarna wandelde hij rustig de Grote Zaal uit.
Harry stond op. ‘Nou jongens dan ga ik maar.’Hij liep naar de hal. Malfidus stond al op hem te wachten.
‘Zozo, jij bent erg snel vandaag.’ Zei hij schamper.
‘Hou je kop toch, Malfidus.’
‘Tsss Potter, niet zo’n grote mond hè?’
Harry besloot dat het wijzer zou zijn om zijn mond te houden en liep zwijgend verder naar Perkamentus’ kantoortje. Ze klopten aan en liepen naar binnen.
‘Ga zitten, jongens.’ Zei hij. Toen Malfidus en Harry zaten ging hij verder.
‘Ik vind dat meneer Malfidus onvoldoende contacten maakt met de rest van zijn afdeling. En ik ben bang dat hij zijn emoties afreageert met het duelleren. Daarom wil ik voorstellen het duelleren te staken, en Draco in Griffoendor in te delen.’
Malfidus’ mond viel open van verbazing.
‘Waarom bij Griffoendor? Waarom niet bij Huffelpuf of Ravenklauw?’
Perkamentus keek hem aan over zijn halfronde brilletje. ‘Omdat ik denk dat dat het beste is. Je ouders zullen een bericht van mij ontvangen waar ik de stand van zaken in zal zetten. Je spullen staan al op de slaapzaal. Welterusten Draco.’
Kwaad stond Malfidus op. Hij gooide de deur hard achter zich dicht.
Perkamentus keek Harry aan. ‘Wil je in ieder geval een beetje aardig tegen hem willen doen.?’
Harry knikte. ‘Professor mag ik iets vragen?’
‘Ja hoor. Vraag maar raak.’
‘Ik heb gemerkt dat Sirius vanmorgen op de 4e verdieping was. Wat deed hij daar?’
‘Daar ga ik geen antwoord op geven. Ga niet op zoek. Welterusten Harry.’
‘Welterusten professor.’
Malfidus stond Harry achter de deur op te wachten.
‘Oke, vertel, wat is het wachtwoord?’
‘Wat heb je nou aan een wachtwoord al je niet weet waar de ingang van de leerlingenkamer is?’
Malfidus keek Harry woedend aan. ‘Toevallig weet ik dat wel omdat iemand mij dat ooit heeft laten weten. Dus geef mij dat wachtwoord nou maar!’
‘Ik snap dat je boos bent, maar dat hoef je toch niet op mij af te reageren!?’
Malfidus rolde met zijn ogen.
Er was niemand meer in de leerlingenkamer, behalve een hoofd dat in het haardvuur lag.
‘Zijn jullie daar nou eindelijk?’ Vroeg Sirius. ‘Jullie doen er lang over om van Perkamentus naar hier te komen.’
‘Sirius?’ Vroeg Harry verbaasd. ‘Wat doe jij nou weer hier?’
‘Ik heb een boodschap van Perkamentus. Woensdag is Lucius Malfidus bij Perkamentus. Hij verwacht Draco daar. En ik jou Harry.’ Zei hij streng. ‘Nou ik ga maar weer. Ik heb nog een paar dingen te doen.’
‘Sirius wacht even.’Zei Harry.’Wat deed jij vanmorgen op de 4e verdieping?’
‘Hoe weet jij dat nou weer?’
‘Vertel ik nog wel. Maar-‘
‘Harry, laat het rusten. Ga niet op zoek.’
‘Ken je een man met bruine krullen?’
‘Harry ik moet gaan. Ga niet op zoek!’
en met een ploppend geluid verdween zijn hoofd uit de haard en het vuur doofde uit.
‘Ga niet op zoek.’ Dacht Harry. ‘Ga niet op zoek. Wat bedoelen die volwassenen toch met dat ga niet op zoek.’
‘Kan je me even vertellen waar ik kan slapen, in plaats van proberen na te denken?’ Sneerde Malfidus.
Harry ging hem voor de trap op richting de jongensslaapzalen. Hij zag dat Ron nog wakker was.
‘Wat doet hij hier nou weer?’ Vroeg Ron vol walging.
‘Malfidus zit in Griffoendor.’Antwoordde Harry mat.
Ron keek Malfidus woedend aan en trok de gordijnen rond zijn bed dicht. |
|
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 12, 2005 15:32 |
 |
hier weer een nieuw hoofdstuk. ik ben op papier al verder aan het schrijven. ik kan niet al te snel posten omdat ik niet zo vaak op internet mag. met schrijven ben ik al bij hst 11 en het is super spannend!!
hoofdstuk 4
Rita Pulpers
Zoals Harry al verwacht had, was niemand blij met de komst van Malfidus. Harry eigenlijk ook niet maar hij had Perkamentus beloofd een beetje aardig te doen. Hij liep naar zijn hutkoffer en haalde de boeken voor die dag eruit.
'Zeg waar kan ik mijn handen wassen, Potter? Dat modderbloedje heeft me mijn rooster gegeven, maar nu zijn mijn handen vies.'
Harry keek op en zag Malfidus voor zich staan. 'Gewoon in de jongensWC. En ze heet trouwens Hermelien.' Snauwde Harry.
Malfidus trok zijn toverstok. 'Je hebt het recht niet mij te beledigen, Potter.'
Harry stond op. 'En jij hebt het recht niet mij te beledigen, Malfidus.'
Hij pakte ook zijn toverstok. Zwijgend stonden ze tegenover elkaar. Geirriteerd veegde Harry een torretje van zijn mouw, die pogingen deed om naar boven te klimmen. Met een gil veranderde de tor in een vrouw, die op een hoopje op de grond lag.
'Pulpers!' Schreeuwde Malfidus woedend. 'Wat doet zijn nou weer hier!?'
Rita Pulpers was opgestaan en streek haar knalpaarse gewaad glad. 'Zozo meneer Malfidus. Wat doe jij in de toren van Griffoendor? Overgeplaatst? Hmm leuk stukje voor in de krant.' Ze pakte haar Fantaciteer-Veer en een stuk perkament.
'Harry Potter, bevriend met Malfidus, zijn aartsvijand? De lezers zullen het artikel verslinden.' Zei Pulpers met een wraakzuchtige glimlach op haar gezicht.
Harry en Malfidus renden tegelijk op Pulpers af. Malfidus gooide haar omver en Harry trok haar Fantaciteer-Veer uit haar hand. Hij gooide de veer in een hoed van de slaapzaal en trok Malfidus overeind.
'Kom we gaan naar Perkamentus. Dat mens mag hier niet komen!'
De leerlingenkamer was uitgestorven. Harry besefte ineens dat de 1e les van vandaag zo zou beginnen.
Bij de ingang van Perkamentus' kantoortje stonden ze stil. Ze riepen allebij een paar wachtwoorden, maar de stenen waterspuwer bleef roerloos op zijn plek staan. Net toen ze zich om wilden keren om naar toverdranken te gaan, kwam Sneep aangelopen.
'Welwelwel. Potter en Malfidus vinden zich zo goed in toverdranken dat ze dachten dat ze maar niet meer hoefden te komen?' Vroeg Sneep schamper en trok een wenkbrauw op.
'We moeten professor Perkamentus-'
'Het enige wat je moet doen, Potter is mij uit laten praten!'
'Sorrie, maar we-'
'JE HEBT ME WEER NIET UIT LATEN PRATEN!' Schreeuwde Sneep. 'ALLEBIJ EEN WEEK NABLIJVEN!'
'Een week? maar-'
'Potter ga er niet tegenin of ik maak er 3 weken van! 10 punten aftrek voor Griffoendor. EN NU MEEKOMEN. ALLEBIJ!'
Sneep sleepte Harry en Malfidus mee richting de kerkers.
Toen Harry aan zijn tafel in het lokaal van Sneep zat, vertelde hij Ron, Hermelien en Vivianne wat er gebeurd was.
Vivianne keek hem raar aan. 'Pulpers? Nog nooit van gehoord.'
'Bof jij even.' Zei Harry mat. Hij kon zich Pulpers nog wel herinneren. In zijn 4e jaar had ze allemaal onzin over hem geschreven.
'Wat moet dat nou weer voorstellen, Potter?'
Sneep was dichterbij gelopen en achter Harry gaan staan.
'Eh een vergetelheidsdrank, meneer.'
'Een vergetelheidsdrank? Lees regel 5 op het bord eens.'
Harry las de regel nog eens.
Hak een muizenstaart fijn, gooi het in de ketel en roer 3 minuten tegen de klok in. De vlammen moeten 130 graden zijn.
Harry slikte even. Hij was de temperatuur vergeten op te meten.
'Wat ben je vergeten Potter?' Vroeg Sneep dreigend.
'Ik heb de vlammen niet opgemeten.'
'Potter je hebt een bril op je neus. Kan je het bord nou nog niet lezen? Wat spijtig, weer een nul.' Zijn mondhoeken krulden om in een wraakzuchtige glimlach.
Harry hoorde Malfidus achter zich lachen. Sneep draaide zich om.
'Ik zou maar niet te hard lachen Malfidus. Dat van jou is ook niet veel goeds waard.' Zei hij kil.
De glimlach van Malfidus gleed als stinksap van zijn gezicht en keek Sneep woedend aan.
Sneep liep naar de voorkant van de klas.
'De les is afgelopen, doe je toverdrank in een flacon. Huiswerk: 45 cm perkament over waar je een bezoar kan vinden, en hoe je hem moet gebruiken. potter, Malfidus. Morgen 8 uur in mijn kantoortje.' |
Laatst aangepast door dan=een sgatje op Za Nov 12, 2005 16:13; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 12, 2005 16:12 |
 |
hoofdstuk 5
Weer naar Perkamentus.
Woensdagochtend hadden ze weer verzorging van fabeldieren. Hargid had goed op de eieren gelet, maar geen enkele was uitgekomen.
5 minuten nadat de les was begonnen, hoorden ze iets kraken.
'He Hagrid! Volgens mij komt ons ei uit!' Riep Ron.
Hagrid kwam snel aangelopen.
'Dat ziet er goed uit jongens. Het ei komt inderdaad uit. Als het ei zo is uitgekommen, motten jullie de draak droogwrijven met een vuurvaste handdoek. Ze liggen daar. Als hij droog is geef hem dat wat te bikken.'
Met een luid gekraak barstte het ei open. Harry pakte een deken en begon de draak droog te wrijven.
'Professor Hagrid!' Piepte een stemmetje.
Er kwam een klein eerste-jaartje aangerend. Hijgend stond hij stil voor Hagrid.
'Professor, Harry Potter en Draco Malfidus moeten naar professor Sneep komen, voor wat bijles in toverdranken.'
Hagrid keek het jongetje aan, dat stond te bibberen van angst omdat hij nauwelijks boven Hagrids knieen uitkwam.
'Zeg maar tegen professor Sneep dat ze hier motten blijven. Ze hebben het druk en kunnen niet weg.' Bromde Hagrid.
Het jongetje knikte en rende gauw weer terug naar het kasteel.
Ondertussen was het draakje al drooggewreven. Hij was lichtblauw, had scherpe klauwen en er staken puntige stekeltjes uit zijn staart.
'Ah wat een schatje!' Riep Vivianne verrukt, en viel op haar knieen voor het draakje neer. Hij schrok zich wild en krijste woedend naar Vivianne. Hagrid kwam weer even bij hun kijken.
'Wat een lieverdje he jongens? Hebben jullie al een naam verzonnen?'
Harry en Ron keken elkaar verbaasd aan. Hagrid zag het ook en glimlachte.
'Ja Ron. Het eerste wat een draak moet leren is zijn naam, en ernaar te luisteren natuurlijk.'
Vivianne keek met glimmende ogen naar de rest. 'Ah asjeblieft. Laten we hem Mortival noemen!'
Ze stemden ermee in. Hagrid had het druk deze les. Er waren nog 5 andere eieren uitgekomen. Hermelien moest hem een paar keer helpen om wat brandjes te blussen.
Na de luch hadden ze gedaanteverwisselingen. Omdat ze nu in het 7e jaar zitten, zijn ze begonnen met zichzelf te transformeren. Deze les moesten ze hun haarkleur veranderen.
Het lukte Vivianne als eerste. Anderling liep keurend om haar heen.
'Heel goed, mevrouw Aliano, maar helaas moet ik dit afkeuren omdat je je toverstok moet bebruiken in plaats van je handen.'
Vivianne haalde haar schouders op en veranderde haar haarkleur weer terug.
Het lukte Hermelien wel in 1 keer. Het lukte Marcel alleen maar om zijn haar te verschroeien.
Na de les riep Anderling Harry en Malfidus bij zich.
'Het wachtwoord van professor Perkamentus' kantoor is zwijmzuurtjes. Hij verwacht jullie om 8 uur vanavond.'
In de gang werden Harry en Ron lachend nagewezen. Harry kon het ze niet kwalijk nemen. Ze zagen er raar uit. Harry's haar was helemaal rood met bruine strepen, en dat van Ron was helemaal paars.
In de leerlingenkamer ging Vivianne voor hem staan. 'Ik vind je toch leuker met zwart haar.' Zei ze peinzend. Ze legde haar handen op Harry's hoofd. Even werd zijn haar statisch, daarna was het weer zwart. Harry keek haar verbaasd aan.
Vivianne glimlachte. 'Leuk he? Een handigheidje, heb ik van mijn moeder geleerd.'
Naar Harry's idee werd het veel te snel avond. Hij wist niet waar hij zich zo druk om maakte, maar hij had onwijze last van buikkrampen.
Eindelijk werd het kwart voor 8. Harry stond op uit zijn stoel en liep door het portretgat. Op weg naar Perkamentus kantoor, kwam hij Malfidus tegen. Zwijgend liepen ze verder. Ze klopten aan en liepen naar binnen.
Perkamentus zat aan zijn bureau. Tegenover zaten Lucius Malfidus, en tot Harry's grote verbazing, Sirius.
Perkamentus toverde 2 stoelen en maakte een uitnofigend gebaar. Ze gingen zitten.
'Ik heb met je vader gesproken, Draco. We zijn het met elkaar eens dat je terug gaat naar Zwadderich. Het is beter voor jou en Griffoendor.' Perkamentus keek Malfidus doordringend aan.
'Je spullen zijn al terug geplaatst.' Hij wendde zich tot Lucius Malfidus.
'Bedankt voor je tijd, en het uiterst interresante gesprek, Lucius.' Hij gaf een knikje richting Malfidus.
Malfidus en zijn vader stonden op en liepen zachtjes fluisterend het kantoor uit.
Perkamentus tapte een gedachte af en deed hem in de hersenpan. Even was het stil.
'Je hebt vast wel gemerkt dat Sirius in het kasteel is, Harry.' Constateerde hij.
'Die kaart die hij zelf gemaakt heeft, komt hem nu duur te staan. Het had namelijk geheim moeten blijven. Sirius heeft een kamer op de 4e verdieping. De dooddoeners hebben Grimboudplein 12 afgebrand en Knijster onthoofd.'
Perkamentus zweeg weer en keek naar zijn vingertoppen. Net toen Harry dacht dat hij in slaap was gevallen, begon Perkamentus weer te praten.
'Ik heb nog een mededeling, harry. De Duffelingen zijn omgekomen in een auto-ongeluk. Zodra Sirius een huis heeft, kan je bij hem intrekken. Je kunt nu gaan. Het lijkt me verstandig dat je niet naar de 4e verdieping gaat. Het maakt jezelf alleen maar verdacht.'
Harry knikte en liep het kantoortje uit, diep in gedachten verzonken. |
|
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 12, 2005 16:24 |
 |
Danlover heeft ook een stuk in haar verhaal dat er iemand gewrugd wordt, even voor de duidelijkheid, ik heb dit al voor haar stuk geschreven. Ik kopieer dus niks. Danlover ook niet!!
In de gang merkte Harry pas hoe blij hij was. Hij mocht bij Sirius gaan wonen!
Harry fantaseerde nog even verder over later.
Opeens werd hij bij zijn nekvel gegrepen. Hij werd omgedraaid en zag een Woedende Sneep voor zich staan.
'Zo Potter. Lekker achterbaks ben jij. JE MOEST VANAVOND NABLIJVEN! je vader luisterde ook nooit. Ook nooit nablijven. Nee je zou maar naar iemand moeten luisteren, he Potter?' Sneep's ogen schoten vuur.
'Waar is Malfidus?'
'Ik weet het niet. Hij was net nog bij-'
'LIEG NIET POTTER! Al die Griffoendors spelen onder 1 hoedje. Ik vraag het nog 1 keer: WAAR IS MALFIDUS?!' Schreeuwde Sneep.
Zijn vongers sloten om Harry's keel. Al had Harry antwoord willen geven, het zou hem niet lukken. Hij stootte een verstikkend geluidje uit. Het was een poging om adem te halen. Harry had nu dringend lucht nodig. Net op het moment dat Harry zich bij het idee om te sterven had neergelegd werd hij weggesmeten. Dankbaar nam hij een grote hap lucht. De eerste paar seconden had hij nodig om zijn adem onder controle te krijgen. Hijgend keek hij op, op zoek naar de oorzaak van het krachtveeld dat hem gered had.
Een paar meter verder lag Sneep bewusteloos op de grond. |
|
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 25, 2005 12:54 |
 |
hallo mensen. ik heb besloten te stoppen met posten. ik heb gewoon niet genoeg tijd om dat te doen. mijn ouders vinden het ook niet goed. EN het internet ligt er thuis voor heel lang uit. het geeft ook niet de voldoening die ik zocht. Later ga ik een verhaal met een vriendin schrijven (elfje) die gaan we dan samen posten.
tot dan! |
|
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 26, 2005 20:52 |
 |
hallo allemaal. ik heb nog veel reacties gehad waarom ik nou stop met schrijfen. ik zal in het kort vertellen hoe het verder gaat. af en toe zal ik wat in het kort zeggen.
vivianne had sneep bewusteloos gemaakt door een krachtveld op hem af te sturen. in perkamentus kantoor valt ze flauw van de vermoeidheid en wordt naar de ziekenzaal gebracht. later die avond krijgen harry en vivianne hun drankje omdat het weer volle maan is.
tijdens hun afwezigheid ben ik verder via draco malfidus gaan schrijfen. het komt erop neer dat hij dooddoender is geworden.
zaterdag, toen harry en vivianne wakker werden kreeg harry een briefje van sirius, dat ze naar hem toe moeten komen. hij verteld dat hij uit het kasteel weggaat en verhuist.
op de gang luisteren ze ron en hermelien af. ze weten wie sirius (in harry's droom) bedreigd heeft: professor mugillius.
vivianne gaat het chekken en komt erachter dat hij transformagier is.
de volgende dag staat er in de krant dat wormstaart gepakt is en sirius weer een vrij man is.
die dag hadden ze kruidenkunde. ze moesten een langdradig weekblad melken (uiterst ranzig klusje) dat hebben ze nodig voor toverdranken om een slaapdrank te brouwen. aan het eind van de les brengt ron het aftreksel naar boven en komt gauw in paniek terug. katja bell ligt dood in de leerlingenkamer. perkamentus, anderling, ron en harry gaan erheen en idd ze is dood.
ik vind dat zo'n gaaf stukje dat ik dat ff helemaal opschrijf:
harry wist niet wat hij moest verwachten van haar lijk, maar toen hij haar zag ligggen gingen zijn gedachten automatisch naar het dode lichaam van carlo kannewasser.
'Wie heeft dir gedaan?' Vroeg anderling ontzet.
'Ik' Zei een kille stem. uit een stoel voor het haardvuur stond iemand op.
harry kon niet goed zien wie het was. de persoon begon weer te spreken.
'Laat dit een waarschuwing zijn, perkamentus. nog even, dan lig jij aan mijn voeten te smeken dat ik je vermoord.'
de persoon deed nog een stap naar voren.
'En dat zal ik zeker met genoegen doen.' Zei Ginny met een manikale schittering in haar rode ogen.
anderling slaakte een hoog gilletje. 'Ginny Wemel? wat heeft ze gedaan!?'
'Nee' Fluisterde Harry ontzet. 'Het is Voldemort.'
Ginny kwam dichterbij gelopen.
'Inderdaad Potter. Jullie zijn helaas getuigen van deze gebeurtenis, daarom zal ik jullie moeten vermoorden.' ginny pakte haar toverstok en richtte op perkamentus
'Avada Keda-'
'NEE!' Schreeuwde harry en sprong voor perkamentus. hij stak zijn armen naar voren en voelde zijn krachten opladen.
'SORRY GINNY!!!!' Schreeuwde hij voor hij het krachtveld afvuurde. het raakte ginny hard en ze viel daardoor achterover in het haardvuur. haar geschreeuw ging dwars door het gekrijs van voldemort heen. een schimmige gedaante steeg op uit haar lichaam en loste op.
ginny is zo erg verbrand dat ze naar st holisto moet.
harry dwaalt door de gangen en kijkt door het raam. hij ziet dat het weer volle maan is en gaat vivianne zoeken
aan de rand van het bos dwaalt hij rond zonder vivianne gevonden te hebben. perkamentus en hagrid weten hem te overmeesteren en brengen hem naar de ziekenzaal. hij valt in slaap.
nu schrijf ik weer via malfidus:
hij ziet wat er zich aan de rand van het verboden bos afspeelt en wil het uit gaan zoeken. in de gang wordt het duistere teken zwart en moet hij dus naar voldemort. die geeft hem de opdracht uit te zoeken wat er met harry is en wanneer sneep terug komt (hij is dus nog steeds bewusteloos)
malfidus gaat meteen naar de ziekenzaal en ontdekt dat harry en vivianne weervampieren zijn. harry wordt echter tussentijds wakker (vivianne trouwens ook) en vallen malfidus aan. zonder enig resultaat trouwens. mugillius en perkamentus komen op tijd om malfidus te redden en harry en vivianne weer te laten slapen.
als ze weer in hun normale gedaante wakker worden is sneep ook wakker. hij bedreigt hen dat als vivianne hem nog 1 keer kwaad doet hij de tovenaarswereld zal laten weten wat voor monsters ze zijn. harry neemt dit echter niet serieus.
in de krant staat dat droebel is vermoord door voldemort. nu is lucius malfidus minister.
31 december is het weer volle maan. mugillius verleent zijn kantoortje en sluit ze op. tijdens het avondmaal arriveren voldemort en zijn dooddoenders als gasten. voldemort stuurt iedereen naar de slaapzalen en vraaagt of harry en vivianne naar hem worden gebracht. hermelien komt ze redden en raakt daarbij in een coma. vivanne komt erachter dat mugillius eigelijk doodoener is.
de rest van hun volle maan periode vermaken harry en vivianne zich in het bos. op vrijdag gaan ze terug naar school en komen erachter dat er een paar leerlingen vermoord zijn onder anderen hermelien. malfidus pest ze daarmee en vivianne gaat met hem vechten. ze wordt voor straf naar het schoolhoofd gestuurd.
het is heel spannend ik weet het, ik zal zo snel mogelijk in het kort een vervolgje schrijven. het gaat heel snel enzo, ik weet het. in mijn schrif staat alles natuurlijk veel uitgebreider. |
|
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 01, 2005 11:37 |
 |
LET OP!!! ik zit nu op school en probeer uit mijn hoofd een beetje verder te gaan. helaas, dat lukt me niet. de laatste alinea is ook fout. de volgorde moet anders. zo snel mogenlijk Zal ik het veranderen. want volgens mij was vivianne VOOR het gedoe met voldemort aangevallen door lucius.
ik hoor je al denken: waar heeft ze het over!! vergeet het maar...ik zal zo snel mogelijk alles verbeteren en het weer goed opschrijfen. |
|
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 11, 2005 19:48 |
 |
Het stukje was toch wel goed. Ik had me vergist. Sorry sorry. Ik was wel 1 ding vergeten te zeggen: er waren een paar mensen vermoord door Voldemort. Waaronder Hermelien. Maar hieronder het vervolg:
Vivianne is naar het schoolhoofd gegaan. Ze kan niet langs de waterspuwer. Lucius Malfidus komt in de gang aangelopen. Vivianne geeft hem een grote mond en hij vuurt de martelspreuk op haar af. Ze maakt een krachtveld en de spreuk lost op. Daarna stuurt hij de vloek des doods op haar af. Ze verweert hem weer maar valt daarbij tegen de muur. Een kandelaar valt in haar gezicht. Ze is bewusteloos naar de ziekenzaal afgevoerd.
Harry gaat haar aan het eind van de dag zoeken en komt erachter dat Vivianne in de ziekenzaal ligt. Hij geneest haar wonden door zijn nimfenkrachten (ja hij heeft nimfenkrachten!! Eerder al verteld) te gebruiken. Harry gluurt door het gordijn van het bed naast die van Vivianne en ziet Hermelien liggen. Volgens madame Plijster is ze nooit dood geweest. Ze ligt in een coma.
Een week later:
Vivianne is uit de ziekenzaal ontslagen. Het is zaterdag. Ron gaat naar de bieb om op te zoeken hoe je iemand uit een coma kan halen. Harry verteld Vivianne dat hij haar verwondingen genezen had. Ze trekt hem mee naar Hermelien die nog steeds op de ziekenzaal ligt.
Samen proberen ze haar uit haar coma te halen met behulp van hun krachten. Het lukt uiteindelijk wel. Als Hermelien en Vivianne met elkaar in gesprek zijn wordt Harry op zijn schouder getikt. Ginny staat voor hem. Ze zit nog onder de brandwonden en haar hele gezicht is verminkt. Ze wil met hem praten. Ze is helemaal depri omdat Daan het uitgemaakt had. Ze zoent Harry en hij zoent haar terug. Vivianne betrapt ze en stormt woedend weg.
Teneergeslagen loopt Harry terug naar de leerlingenkamer waar hij een boodschap van het schoolhoofd krijgt. Hij moet zo snel mogelijk naar zijn kantoortje komen.
Daar ziet hij Lucius Malfidus nergens maar ziet Voldemort staan. Hij staat tussen 2 pilaren. Aan die pilaren zitten Ginny en Vivianne vastgebonden. Harry moet kiezen. Wie blijft er leven en wie gaat er dood. Hij kan niet kiezen. Hij zorgt ervoor dat ze het allebei overleven door de touwen waarmee ze vastgebonden zijn in slangen te veranderen. Op het moment dat Voldemort op het punt staat Harry te vermoorden komt Felix de Feniks binnen gevlogen en komt op Harry’s schouder zitten. Perkamentus is terug.
Er gebeurt verder helemaal niks. Normale lessen en alles. Perkamentus geeft vanaf nu verweer tegen de zwarte kunsten.
In de kerstvakantie mag Vivianne komen logeren bij Sirius met Harry. Sirius heeft een heel mooi nieuw huis in de Wegisweg. |
|
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 11, 2005 20:05 |
 |
ik ben bij mijn buurmeisjes aan het oppassen. ze liggen lekker te slapen. thuis mogen we alleen nog maar voor school op internet, en op school kan ik ook al niet posten. de leraren letten goed op of je alleen maar schoolwerk doet joh!! maar nog gauw een stukje.
ik ben naar de 4e film geweest. egt cool!! (2x) mijn vriendin en ik hebben een coole slogan bedacht: badscene = kwijlscene!!
ik ga ook een nieuw verhaal met elfje maken. geloof me, het wordt cool!!
het is 1e kerstdag. sirius, vivianne en harry gaan naar de wemels.
mevr. wemel en ginny zijn in de keuken bezig met het eten. iets ontplof en ze worden allemaal bijna vergast. vivianne redt ze met haar speciale krachten en loopt boos het huis uit omdat ze het raar vindt dat mensen het raar vinden dat ze iets met haar krachten doet. (verwarrend!!)
harry gaat haar achterna. hij ziet haar nergns meer en gaat zich opwaren in een schuurtje (het sneeuwt namelijk)
hij viel in slaap en schrok weer wakker van 2 stemmen. vivianne kwam binnen met een vreemde jongen, adorero. harry verschuilt zich achter een berg hooi. adorero en vivianne flirten een beetje met elkaar. tot ze haar tanden in zijn nek zet en adorero eens lekker leeg begint te zuigen. op dat moment steekt harry er een stokje voor en houdt haar tegen. adorero's geheugen wordt gemodificeerd (ik hoop dat ik het goed geschreven heb).
11 januari gaan ze weer terug naar school. met het avondeten krijgen de 7e-jaars te horen dat met hun les VTZK hun toverstok in optimale conditoe moet zijn.
ze leren de spreuk: foreros tarantio. (onthoud het goed. het komt ooit nog terug in het verhaal) met die spreuk kan je de toverstok van je tegenstander 15 minuten uitschakelen.
hermelien en vivianne gaan samen naar de bieb. hermelien moet een boek zoeken op de verboden afdeling.
vivianne vind een boek met vervloekingen. ze zoekt met hermelien een leeg lokaal op en gaa malfidus vervoeken. eht is heel heftig. ze hebben een kwade geest losgelaten: Graaf Dimitripf.
zaterdag mochten ze naar zweinsveld. harry en vivianne gaan samen. in de gang ziet vivianne (en zij alleen want zij heeft hem opgeroepen) de kwade geest malfidus van de trap af duwen. zijn schedel is verbrijzeld. perkamentus zou die nacht Graaf Dimitripf vernietigen.
in zweinsveld was het erg gezellig. ze hebben samen een beetje niks gedaan.
dit is een half schrif samengevat. meer heb ik nog niet geschreven. in het volgende hoofdstuk wil ik doen dat malfidus wraak gaat nemen op vivianne en hermelien. ik zal zo snel mogelijk verder schrijven en posten. |
|
|
  |
 |
dan=een sgatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 11, 2005 22:18 |
 |
LET OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MIRIAM EN MARLEEN! LEES NIET VERDER!!!!!!!!!!!!!!!!(als je het eind niet wil weten...het is wel leuk om te lezen. weetje, lees maar wel.... )!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JULLIE KRIJGEN HET LATER TE ZIEN!
WARNING, WARNING!!!!
de rest mag natuurlijk de ontknoping wel lezen.
draco malfidus wordt wakker en komt er achter dat vivianne en hermelien hem vervloekt hadden. hij probeert ze te vermoorden. ron komt net op tijd en weet vivianne te redden. hij en hermelien sterven.......
in mei komt er een lentebal. het wordt heel romantisch enzo...
in 1 van harry's vollemaan periodes valt hij sirius aan die op bezoek bij perkamentus was. sirius sterft........
harry erft zijn huis en gaat daar na de vakantie samenwonen met vivianne. ze heeft besloten ook de schouwersopleiding te volgen. ze heeft de goede kwaliteiten en voordelen omdat ze als nimf veel dingen zonder toverstok kan.
op het eind heeft Odrig Mugillius (ken je hem nog?) een sterk wapen ontwikkelt. het is een heftig wapen dat hij op ginny uittest. in het bijzijn van Harry en Vivianne. ginny's spieren worden door de spreuk (het wapen) verslapt. steeds meer. het hart is ook een spier. het wordt zo verslapt dat het geen bloed meer kan doorpompen. het stopt met kloppen. dit gaat gepaard met een helse pijn. als de persoon dood is verbrandt het lichaam. ginny sterft......
einde.........
heel veel doden. ik weet het. it had to be. nietwaar? ik krijg graag reacties over mijn verhaal. ik vond het plezierig om dit met jullie te delen, ook al was het een beetje snel.....
ik gam e nu op verdere verbeteringen en detaills van dit verhaal concentreren. en op mijn verhaal met elfje natuurlijk. we schrijven onder de naam fans van dan. en ons verhaal heet: Dark Nigts....oeh klinkt duister. ik zal ook elfjes verhaal promoten (ook al is het veeeeeeeeeeeeeel populairder dan de mijne *snik snik *) het is een geweldig verhaal!!
als Dark Nights af is, zal ik het vervolg op hp en het wapen van Odrid met jullie delen. mss komt er een huwelijk.....je weet maar nooit, nietwaar?
laat je me nog weten wat je ervan vond? egt bedankt voor alle reacties!
greatzz dan=een sgatje
ps: ik wou het verhaal van danlover ook promoten, maar die doet het zo goed zonder mijn gepromoot.....
oja vergeten te vermelden :
mortival (het draakje) is zo door vivianne genoemt omdat zij vroeger een ijssalamnder had die ook zo heette. ze had hem stieken op haar kamer. haar vader ontdekte dat en en pakte het beestje van haar af. de draak deed haar denken aan mortival. ze waren allebij lichtblauw. ze zijn geslaagd voor verzorging van fabeldieren, maar de rest lees je wel in mijn vervolg......... |
|
|
  |
 |
|
|