Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

De dromen van Harry Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Wat zijn de dromen van Harry?

Gewoon, normale droom
22%
 22%  [ 14 ]
Een voorspelling voor één van de komende boeken
34%
 34%  [ 21 ]
Ik weet niet wat ik er moet van denken
42%
 42%  [ 26 ]
Totaal aantal stemmen : 61

Auteur Bericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Verdiend: 0 Sikkels

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2005 11:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben weer Harry Potter en de Steen der Wijzen beginnen lezen. Ik vroeg me wat af. De dromen van Harry worden uitgebreid besproken door Rowling. Ze zijn dan ook niet zomaar iets. Volgens mij zit hier en daar een betekenis achter.

Citaat:
Misschien had Harry iets te veel gegeten, want hij had een heel eigenaardige droom. Hij droeg de tulband van professor Krinkel, die tegen hem praatte en zei dat hij direct moest overstappen naar Zwadderich, omdat dat zijn lot was. Harry zei tegen de tulband dat hij niet naar Zwadderich wilde en die werd zwaarder en zwaarder; hij probeerde hem van zijn hoofd te rukken, maar hij werd pijnlijk strak. Plotseling hoorde hij Malfidus lachen terwijl hij met de tulband worstelde - en toen verandere Malfidus in Sneep, die leraar met de kromme neus, wiens lach hoog en kil was. Harry zag een groene lichtflits en werd zwetend en trillend wakker.
Harry Potter en de Steen der Wijzen. Nederlands. Pg. 97

Zou die droom iets te betekenen hebben? Ik bedoel. De tulband is, zoals iedereen wel weet, Voldermort. Naja, daar zit hij in verstopt (Kan je dat verstopt noemen Rolling Eyes ) Misschien wijst dit wel op Occlumentatie aangezien de tulband op Harry's hoofd staat. De tulband spande zich strakker en strakker aan. Dat wijst er misschien op dat Voldermort steeds meer macht krijgt over Harry. (OoTP) Dan zien we plots Malfidus die verandert in Sneep. Dat wijst misschien op Sneep die de taak van Malfidus (Dumbledore doden) overneemt. En dan die groene lichtflits...

Wat denken jullie? Ik vind het verdacht veel lijken op een scene uit HBP. Zouden er nog meer van dit soort dingen verstopt zitten?

See you in another life?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Carpe Diem
Oude Forumnaam: nickyjestob 7e jaars
7e jaars

Verdiend: 50 Sikkels
Woonplaats: In Atlantis, learning the meermaids how to sing and dance

Carpe Diem is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2005 12:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat het gewoon een droom is over de indrukken van die dag.
de groene flits en de hoge lach ven voldermord was immer het enigste wat hij zich herinnert van de dood van zijn ouders.dan is het wel logisch dat hij dat alles in zijn gedachten combineert

love is like a flame, it burns you when it's hot
love hurts oeoeh love hurts
H e r m i o n e
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

H e r m i o n e is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2005 8:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat er wel iets in zou kunnen zitten.. Dat het al een stiekeme verwijzing naar de HBP is. Want het is wel heel toevallig dat Malfidus er in voorkomt, vervolgens Sneep er voor in de plaats komt, en er een groene lichtflits te zien is.

Natuulijk was dat gelach en die flits ook zo bij de dood van zijn ouders, maar dan zou de combinatie van Malfidus/Sneep niet aanwezig zijn lijkt me..

No
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

No is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2005 10:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Charlie Wemel schreef:
Ik ben weer Harry Potter en de Steen der Wijzen beginnen lezen. Ik vroeg me wat af. De dromen van Harry worden uitgebreid besproken door Rowling. Ze zijn dan ook niet zomaar iets. Volgens mij zit hier en daar een betekenis achter.

Citaat:
Misschien had Harry iets te veel gegeten, want hij had een heel eigenaardige droom. Hij droeg de tulband van professor Krinkel, die tegen hem praatte en zei dat hij direct moest overstappen naar Zwadderich, omdat dat zijn lot was. Harry zei tegen de tulband dat hij niet naar Zwadderich wilde en die werd zwaarder en zwaarder; hij probeerde hem van zijn hoofd te rukken, maar hij werd pijnlijk strak. Plotseling hoorde hij Malfidus lachen terwijl hij met de tulband worstelde - en toen verandere Malfidus in Sneep, die leraar met de kromme neus, wiens lach hoog en kil was. Harry zag een groene lichtflits en werd zwetend en trillend wakker.
Harry Potter en de Steen der Wijzen. Nederlands. Pg. 97

Zou die droom iets te betekenen hebben? Ik bedoel. De tulband is, zoals iedereen wel weet, Voldermort. Naja, daar zit hij in verstopt (Kan je dat verstopt noemen Rolling Eyes ) Misschien wijst dit wel op Occlumentatie aangezien de tulband op Harry's hoofd staat. De tulband spande zich strakker en strakker aan. Dat wijst er misschien op dat Voldermort steeds meer macht krijgt over Harry. (OoTP) Dan zien we plots Malfidus die verandert in Sneep. Dat wijst misschien op Sneep die de taak van Malfidus (Dumbledore doden) overneemt. En dan die groene lichtflits...

Wat denken jullie? Ik vind het verdacht veel lijken op een scene uit HBP. Zouden er nog meer van dit soort dingen verstopt zitten?

?????

Dat is echt interessant.
Het lijkt zo precies op sence bij HBP.
Volgens mij zit hier meer achter.
Ik denk ook dat er meer dan dit dingen verstopt zitten.
Dat harry dromen heeft, is geen toeval.
Misschien kan hij voorspelling doen in zijn dromen.

Thingol
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Thingol is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2005 18:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heel veel dromen in HP zijn gewoon verwerkingen van de indrukken van de dag. Maar we weten allemaal dat JK nog wel eens onschuldige passages een diepere beteknis geeft. Toch denk ik dat het bij deze toeval is.

Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2005 19:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

iedereen droomt, denk dat dit een gewone droom was. Harry heeft het meestal wel door als er iets speciaals met zijn droom aan de hand is. Het kan ook een hele hint zijn, maar denk het eigenlijk niet want je kan er niks uitopmaken als je het einde niet weet.

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Charlie
Oceanic 815 Survivor

BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2005 10:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

tralalala schreef:
iedereen droomt, denk dat dit een gewone droom was. Harry heeft het meestal wel door als er iets speciaals met zijn droom aan de hand is. Het kan ook een hele hint zijn, maar denk het eigenlijk niet want je kan er niks uitopmaken als je het einde niet weet.

Nu weten we idd het einde. Dus, nu kunnen we er pas achter komen. Maar, als we eenmaal weten hoe JKR (eventuele) hints in de dromen steekt. Of toch enkele dromen. Dan kunnen we er hoogswaarschijnlijk enkele dingen uit halen.[/url]

See you in another life?
Ronald Weasley
3e jaars
3e jaars

Ronald Weasley is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2005 15:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Inderdaad. Dromen zijn nou niet heel erg belangrijk. Maar JKR beschrijfd ze in HP wel heel er overdreven. In HP 4 voelt harry toch ook steeds meer aan dat Voldemort terug gaat keren. En in HP 5 wordt Harry toch ook door een droom naar het Ministerie gelokt.

H e r m i o n e
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

H e r m i o n e is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 07, 2005 21:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat het niet persé als hint bedoeld is, maar wél een verwijzing, zo zie je gewoon dat alles heel erg verweven en doordacht is. Je komt er ook achteraf pas achter... Het laat gewoon zien hoe goed het verhaal in elkaar zit!!

Charlie
Oceanic 815 Survivor

BerichtGeplaatst: Wo Nov 09, 2005 22:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

H e r m i o n e schreef:
[color=olive]Ik denk dat het niet persé als hint bedoeld is, maar wél een verwijzing, zo zie je gewoon dat alles heel erg verweven en doordacht is. Je komt er ook achteraf pas achter... Het laat gewoon zien hoe goed het verhaal in elkaar zit!!

We komen er inderdaad pas later achter. Maar, als we eenmaal weten in welke richting we moeten denken, denk ik wel dat we er nog zo'n paar kunnen uithalen. Ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen.[/color]

See you in another life?
mighty-aphrodity
Dreuzel
Dreuzel

mighty-aphrodity is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Nov 17, 2005 19:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

JKR is heel goed in kleine hints verstoppen in hele normale dingen. Ik denk dat in deze droom die hier wordt aangehaald inderdaad vooruitgekeken wordt naar HBP maar wel heel subtiel.
Dromen zijn toch wel vrij belangrijk in HP en dus interessant!
Zeker de moeite waard om verder over na te denken!

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 657 Sikkels

Strider is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2005 9:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk wel dat de droom een stiekeme hint is naar HBP.JK wist al hoe het boek zou gaan.Voor een 'gewone' droom lijkt het wel heel erg op HBP en er zijn goede theorien voor dat het geen gewone droom is.Op het moment in deel 1 lijkt het te komen omdat Harry alleen de groene flits herinnert en een kakelend gelach.Krinkel en zijn tulband zouden kunnen komen vanwege de sorteerhoed die hem in Zwaddercih wou indelen,Malfidus die in Sneep verandert zou voor zijn vijanden kunnen staan die hij die dag heeft gemaakt.Maar ik vind de HBP theorie goed.

Oude Forumnaam: Jihy Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 240 Sikkels

Skywalker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2005 17:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heya !

Aan de ene kant een beetje vergezocht, maar aan de andere kant weer goed ^.^

Het zou best kunnen dat het een gewone droom was, Harry zat eerst onder de sorteerhoed, en was nogal bang dat hij in Zwadderich zou komen. Daarna ontmoet hij de gemene proffesor Sneep, en maakt hij kennis met Draco Malfidus. Krinkel had hij al eerder gezien in de kroeg, maar komt hij opnieuw in Zweinstein tegen.
Dus misschien vond Harry de tulband gewoon eng (^^) en dat gecombineerd met zijn angst om in Zwadderich te komen, maakt een tulband die hem dwingt naar Zwadderich te gaan.
Draco Malfidus is zijn rivaal en vijand, en die veranderd in Proffesor Sneep die net zo, of misschien wel meer, gemeen is.
De lichtflits en de kille lach kende Harry al.

Het zou óók kunnen dat het inderdaad een verwijzing is naar HBP, omdat vooral dat Draco wordt Sneep + lichtflits gedoe erg lijkt op de scene in HBP, en uiteraard denkt Rowling goed na over de dingen die ze wel, en neit doet.
Zelfs dat tulband ding is te verklaren. Want die tulband was dus eigenlijk Voldemort, en tja... Voldemort speelt in het hele complot een grote rol met Draco en Sneep.

Dus ik ben een beetje neutraal, als iemand met een overtuigend argument komt, stap ik misschien wel over ^^

Greetz
Jihy

I've got a thousand opinions and not the time to explain

Glamourgana
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: Illegaly stuck in Heaven, unfortunatly it seems more like Hell...

Glamourgana is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 20, 2005 15:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zou die groene lichtflits voor DD kunnen staan? maar dan hadden we kunne weten dat iemand uit harry's omgeving vermoord zou worden door snepp.... ik vind het ergens toch wel ver gezocht... enik heb ook niet het idee dat JKR op blz. 97 van het 1e boek al wist wat er op pagina 4.. nog wat zou gaan gebeuren... maar ja, wie weet.... Helaas, is de droom dan afgelopen en knuuen we geen poging doen tot het interpreteren van het volgende boek, tenzij Harry voldie verjaagt met een zweet geur en liefd ofzo... Laughing

Dreuzel
Dreuzel

mighty-aphrodity is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 20, 2005 17:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Euh.. eigenlijk wist ze bij boek 1 wel al wat ze in de volgende boeken ging zetten. Ze heeft de verhaallijnen al helemaal uitgestippeld. Dat heeft ze zelf gezegd en dat is ook te merken aan al die kleine en minder kleine hints die ze steeds in alle boeken verwerkt

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp