Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Meisjes in een rockband. Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: meisjes als gitarsten???

Mee eens, er moetsen meisjes als gitaristen zijn
79%
 79%  [ 38 ]
ligt eraan welke muziek het is
20%
 20%  [ 10 ]
echt niet, gitaristen moeten jongens zijn
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 48

Auteur Bericht
gitaren aan de top
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

gitaren aan de top is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2005 12:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo.
wat vinden jullie van meisjes in ene rock of punk band???
Is dat alleen voor jongens of juist niet, zouden er meer meiden bands met harde muziek moeten komen???
ik wil dit graag weten omdat ik daar een bandje werd afgewezen als gitariste omdat ik een meisje ben.

Profiel bekijkenStuur privébericht
daniel-lover
3e jaars
3e jaars

daniel-lover is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2005 12:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja ik hou dus niet van die muziek maar
om die muziek zelf te maken lijkt me
wel weer vet...
Kheb dus iemand ontmoet die ook een
bandje heeft...
Nou heb ik gemerkt dat er in bandjes
vooral mannen moeten meestal en
hier word ik best wel gek van Mad
Alleen de hoge stemmen zijn door
meisjes meestal Confused
Ik heb dus gestemd dat meisjes ook
gitaristen moeten kunnen zijn Very Happy

Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2005 12:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Meiden als gitarist in een rock/punk band moet zeker kunnen. Punt alleen is dat bij de bandindeling vaak de gitaren verdeeld werden onder de jongens. Terwijl meiden die zelf gitaar spelen dat ook best kunnen doen. Maar dat geldt ook voor meiden die drums spelen ook niet vaak in aanmerking komen als drummer.

Het is gewoonte geworden dat meiden voor de zang waren. En bij bands waar meiden welk gitaar bespelen of de drums, dan zijn het bands die volledig uit meiden bestaat. Bedoel, kan jij ook maar 1 band opnoemen waarin vrouwen gitaar of drums bespelen maar waar ook mannen bij in zitten? Ik niet. Bij the Corrs bespeelt bijvoorbeeld wel een vrouw de drums en een ander de lead gitaar. En oke, er zit bij the Corrs ook 1 man in, maar the Corrs waren volgens mij allemaal broer/zus niet dan?

Voor de rest, ken ik geen enkele andere band waarin vrouwen meespelen die de drums of gitaar bespelen. Er zijn talloze bands waarin de vrouw de rol van zangeres toegedicht krijgt, dit omdat vrouwen een groter bereik hebben dan mannen met hun stem dacht ik. Mannen kunnen vaak na hun stemverlaging nog enkel laag en met geen mogelijkheid meer hoog. Vrouwen kunnen, zij het vaak met moeite zowel laag als hoog (wat voor hen de normale toonhoogte is)

Maar misschien hebben vrouwen gewoon minder zin in het feit om de gitarist uit te hangen of de drummer omdat veelal het de zanger/zangeres is die als kopstuk van een band wordt gezien (uitzonderingen daargelaten) Maar het gaat in ieder geval wel vaak op.

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Tienerd
Oude Forumnaam: Tinusz_01 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 239 Sikkels

Tienerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2005 13:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

ONZINN!
meide horen ook gewoon in een rockband het maakt niet uit wat je doet
zang/gitaar/drum en is gewoon discriminatie dat je bent afgewezen, omdat je een meisje bent!

Dan zegt mien vrouw: "Wat krieg-ie weer die rare weeen"

SinFan
3e jaars
3e jaars

SinFan is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2005 15:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

euhm..nou het hangt ervan af Razz
Maar ik bedoel...tis toch normaal als een meisje gitariste is Cool
als je wordt afgewezen is het gewoon discriminatie!! Mad
Meisjes zijn even goed (of misschien beter Wink ) als jongens XD
Pfft..echt dom als ze je hebben afgewezen Mad GRR Evil or Very Mad

MalfoyFan
1e jaars
1e jaars

MalfoyFan is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2005 15:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

het is onzin dat je daarom werd afgewezen. wat een puberaal volk moet dat geweest zijn! als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een leukere band!
zelf speel ik (v) ook gitaar en ik zou niet weten waarom er hierin onderscheid gemaakt zou moeten worden tussen jongens en meiden.

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2005 17:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

gitaren aan de top schreef:
Hallo.
wat vinden jullie van meisjes in ene rock of punk band???
Is dat alleen voor jongens of juist niet, zouden er meer meiden bands met harde muziek moeten komen???
ik wil dit graag weten omdat ik daar een bandje werd afgewezen als gitariste omdat ik een meisje ben.

Regelrechte discriminatie. Kijk als je nou niet werd aangenomen omdat je niet kunt spelen of omdat ze een jongen zoeken (dan moet het erbij hebben gestaan) is het wat anders maar omdat je een meisje bent ... Rolling Eyes
Meisjes kunnen net zo goed gitaar spelen hoor.
We leven (helaas) nog steeds in een mannenwereld.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2005 18:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tsja...

Het is heel stom als ze ja afwijzen omdat je een meisje bent. Dat zegt niks over je kwaliteiten.

Maar wat je wel moet bedenken is dat je als band zijnde een bepaald imago naar voren wilt brengen. Als de leider van de band graag een jongensband wil hebben, dan kan ik dat begrijpen. Net zozeer dat er ook meisjesbands zijn.

Het is sneu voor je, maar bedenk maar, dat er nog veel meer bandjes zijn [gemixed] dus ga daar maar voor!!

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

MeesterPotter is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2005 20:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat meisjes net zo goed als jongens alles kunnen!
Want Avril Lavinge speelt ook gitaar dus zij kan het ook.

PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2005 20:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry, Ron & Hermione schreef:

Bedoel, kan jij ook maar 1 band opnoemen waarin vrouwen gitaar of drums bespelen maar waar ook mannen bij in zitten?

The White Stripes, The Dandy Warhols.

En voor maakt het niks uit wie er drumt/gitaart, het gaat tenslotte om de muziek.

Maar wat ik wel vind is dat meisje bijvoorbeeld niet moet screamen in een band, dat is écht iets voor jongens. Vanwege hun stem Wink

En hier in de buurt zijn genoeg bandjes met meisje EN jongens.

she loves breakcore but she has no legs

gitaren aan de top
Dreuzel
Dreuzel

gitaren aan de top is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 18:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoi .
ik ben blij te horen dat voor veel mensen het niet uitmaakt.
ik weet ookwel dat het zou kunnen dat de jongen een jongensband wil. maar dat zou hij ook wel op zijn affice mogen schrijven.
ik heb er verder niets meer van gehoord.

Ik wou met een andere vriendin die goed zingt een bandje op richten.
maar het is niet gelukt, geen plek om te oefenen.
maar als het zou lukken zou ik het fantastisch vinden. misschien als ik wat ouder ben, ik weeet het eigenlijk wel zeker dat ik het wil .

over een tijd zijn bij mij op school weer de evening of the proms. dan doen heel erg veel muziekanten van mijn school mee, ook leraren. dat is het leuke ervan. mijn muziek leraar vind dat ik geweldig speel. dus daty is een voordeel want dan mag ik denk ik meedoen omdat er weinig gitaristen op school zijn.
frederique

Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 28, 2005 16:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

vlinder schreef:

Bedoel, kan jij ook maar 1 band opnoemen waarin vrouwen gitaar of drums bespelen maar waar ook mannen bij in zitten?

En voor maakt het niks uit wie er drumt/gitaart, het gaat tenslotte om de muziek.

Maar wat ik wel vind is dat meisje bijvoorbeeld niet moet screamen in een band, dat is écht iets voor jongens. Vanwege hun stem Wink

Krezip heeft een vrouwelijke zangeres (die overigens niet screamt) een vrouwelijke gitarist en een mannelijke, een vrouwelijke keyboardster (die eerst ook gitarist was eigenlijk) dan een bassist en een mannelijke drummer. Dus het kan best, want ze zijn wel succesvol, ook in Belgie!

Ik vind ook niet dat het moet uitmaken. Als je de muziek leuk vindt, maakt het toch helemaal niet of er nou een vrouwelijk of mannelijke drummer of gitarist of wat dan ook is. Je hoort iemand toch ook niet klagen over de zangers of zangeressen?

Dreuzel

christine_daae is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 28, 2005 18:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

waarom zou het wat uitmaken of je een jongen of een meisje bent. iedereen kan muziek maken. of het dan ook goed is laat ik in het midden Wink maar meisjes kunnen even goede of zelfs betere muziek maken dan jongens. pure discriminatie Evil or Very Mad

1e jaars
1e jaars

Woonplaats: Ergens in de Lounge van de KunstBende, samen met Louche Loesje en De Naam 'cock-tails' te drinken.

nikita-tje is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 29, 2005 0:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

vlinder schreef:

helemaal mee eens

we hebben het hier over PUNK en ROCK en een mix van beide,
ik kan zo veel van deze bands opnoemen met een vrouwelijk lid, die geen vocaliste is.
En wat is dat geleuter van
"zouden er meer meiden bands met harde muziek moeten komen??? "

meisje, je wordt gekozen omdat je talent hebt en omdat je in de groep past, die kerels vonden blijkbaar dat een meisje niet bij hen past.
De volgende keer meer geluk, het is hun beslissing, en je moet wel beseffen dat ze aan die persoon vast zitten he.

Misschien moet je is niet naar de bekende bands kijken, die zijn over het algemeen te commercieel voor woorden, download is iets van John Parish (vind je niet altijd het betere werk van terug op het net), stellastarr en de Dandy Warhols, the white stripes heeft vlinder al genoemd, die zijn bekend, en de drumster is ja inderdaad een vrouw. Dat is punk, dat is klasse, en ja, goed opgemerkt = daar zitten ook vrouwen tussen.

Ik excuseer me als ik vijandelijk overkwam, en geef dan nu snel even mijn argumenten.

Hoe lang kijgen vrouwen al de kans een positie te bekleden die voordien uitsluitend voor mannen geschikt bleek? Dat is inderdaad nog niet zo lang, het cliché sterft uit, langzaam maar zeker, en dat is niet anders in de muziek industrie.

Misschien iets onduidelijker =
Wanneer een "kleurling" tegen een blanke man zegt dat hij blank is, knikt de man en antwoord dat de "kleurling" bv. zwart is. De "kleurling loopt razend weg.

wat ik hierme zggen wil=

een jongen wordt afgewezen voor een rol als drummer, een meisje wordt voor de zelfde rol afgekeurt. De jongen haalt zijn schouders op (bij wijze van spreken, hij zal dat natuurlijk ook erg vinden) en zoekt verder, maar het meisje, dat volop aan het emanciperen is zegt dat dat komt wegens haar geslacht.

Zie je deze discutie en stelling is dus geheel voor interpretatie vatbaar.

-Salman Rushdie
MeLoveSnape
Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 1077 Sikkels

MeLoveSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 29, 2005 1:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

nikita-tje schreef:
een jongen wordt afgewezen voor een rol als drummer, een meisje wordt voor de zelfde rol afgekeurt. De jongen haalt zijn schouders op (bij wijze van spreken, hij zal dat natuurlijk ook erg vinden) en zoekt verder, maar het meisje, dat volop aan het emanciperen is zegt dat dat komt wegens haar geslacht.

Zie je deze discutie en stelling is dus geheel voor interpretatie vatbaar.

Ik ben het op dit punt helemaal met je eens hoor. Maar in dit speciale geval werd er duidelijk bij gezegd dat het was omdat ze een meisje was en die niet in een bandje horen als gitarist. Dat vind ik toch weer net iets anders.

Kijk als je een meisje en een jongen auditie laat doen en de jongen is beter, dan moet het meisje gewoon niet klagen dat ze wordt afgewezen.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp