Auteur |
Bericht |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 23, 2005 19:11 |
 |
Proloog:
Er werd zachtjes op haar deur geklopt. ‘Wie is daar?’ vroeg ze onzeker. Sinds Voldemort zijn slag sloeg mocht je niet zomaar iedereen binnenlaten. ‘Dat kan je enkel weten als je de deur opendoen’ zei een plagende mannenstem.
‘Sorry! Het is verboden, je kunt evengoed een dooddoener zijn’ zei ze angstig ze drukte haar oor tegen de deur. ‘Dooddoener? Denk je dat ik een dooddoener zou kunnen zijn?’ antwoordde hij lachend, ‘Kom op Gin, dat geloof je zelf toch niet?’.
‘Van waar kom je?’ vroeg ze achterdochtig, ze dacht de stem herkend te hebben. ‘Ik ben net terug van de bergen. Ik begon mijn reis met een bezoek aan het kerkhof’ zijn adem stokte even, ‘nadat die zak je weet wel wie ik bedoel heeft vermoordt’.
Ze glimlachte, ‘Ben je het echt?’ vroeg ze hoopvol. ‘Natuurlijk, Je broer en Hermelien zijn eerst naar je ouders’ antwoordde hij.
‘waarom jij niet?’ vroeg ze, de deur was nog steeds gesloten.
‘waarom denk je? Kom op Gin, doe open, ik wil weten hoe je er uitziet, het is twee jaar geleden’ zei hij ongeduldig. Ze opende de deur.
...
postje sturen als ik verder moet gaan .
Ik weet niet of het een goed verhaal is..
xxxxxxxxxxx |
_________________ Letitia Cropley: We're going to see those lovely dancers in London.
David Horton: The Royal Ballet?
Letitia Cropley: No, the Chippendales
Laatst aangepast door Veer op Zo Dec 11, 2005 15:09; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 24, 2005 16:26 |
 |
*Springt blij op en neer na het lezen van de goede reacties*
Bedankt aan Danlover, elienemien en Angel Naamloos voor de reacties .
Hier het volgende stukje dan maar.
Hoofdstuk 1: here I am
‘je, je ziet er oogverblindend uit’ zei Harry glimlachend toen hij haar zag, ‘het is lang geleden, té lang geleden’.
Ginny knikte, ‘Is het gelukt? Ik bedoel, zijn alle delen vernietigt?Ben je er in geslaagd?’ vroeg ze, Harry knikte en keek rond, zijn blik viel op een prikbord.
‘leuk versierd’ zei hij glimlachend, het prikbord hing vol met foto’s, artikels en interviews over hem met daarbij een foto van in Harry ’s zesde jaar.
‘Ik heb nog niets gemerkt’ zei Ginny onzeker, ‘dat het over is’.
‘Buiten schijnt de zon, er is geen enkel duister teken aan de hemel te zien. En je kan zonder bang te zijn over straat lopen’ zei Harry die het raam opende.
‘sorry dat ik niet schreef’ zei hij uiteindelijk.
‘Ik begrijp het wel. Je had me gewaarschuwd dat het te gevaarlijk was om te schrijven. Zullen we naar ma en pa gaan? Ik wil mijn broer ook zien’ zei ze, Harry knikte en ze verdwijnselden samen naar het nest.
‘Ginny, één vraagje voor we naar binnengaan’ zei Harry, ‘Ga je met iemand uit?’.
‘Nee, natuurlijk niet’ lachte ze, om haar woorden kracht bij te zetten drukte ze haar lippen op de zijne. ‘Het is nog mooier dan in mijn dromen’ zei Harry glimlachend, ze duwde de deur open en gingen binnen. ‘Mam! Zijn Ron en Hermelien hier al?’ vroeg Ginny, mevr. Wemel keek haar verbaasd aan en schudde haar hoofd. ‘O ja, vergeten’ zei Harry gauw, ‘Ron moest nog een paar zaakjes regelen’.
‘B- bedoel je dat mijn zoon terug is?’ vroeg Mevr. Wemel opgewonden met tranende ogen, ‘bedoel je dat jullie hem verslagen hebben? Dat de oorlog voorbij is?’.
‘Ja, eigenlijk wel’ zei Harry, ‘Ik heb het alleen nog niet kunnen vieren’.
Mr. Wemel kwam de kamer binnen.
‘Molly, rare dingen. Geen enkel duister teken meer aan de hemel, geen meldingen meer’ zei hij, Harry had hij niet gezien. Buiten klonk gegiechel en Ron en Hermelien kwamen ook binnen, ze waren allebei blij terug te zijn en aan Hermeliens ringvinger blonk een ring.
‘Ron? Hermelien, Harry,’ zei Arthur verbaasd.
‘Zullen we naar het ministerie gaan?’ vroeg Harry, ‘Kunnen we het nieuws melden’.
Hermelien en Ron knikten en het drietal verdwijnselden naar het ministerie. …
reacties nog steeds welkom
xxxxxxxxxxx
Veer  |
_________________ Letitia Cropley: We're going to see those lovely dancers in London.
Letitia Cropley: No, the Chippendales |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 25, 2005 16:51 |
 |
‘Mam’ zei Ron geërgerd, mevrouw Wemel had hem in een omhelzing genomen. ‘Ik ben zo trots op je, Bill, Fleur, Fred, George en Charlie komen zo meteen’ zei ze blij, ze liet hem los en omhelsde Harry en vervolgens Hermelien.
‘Mooie ring’ zei mevr. Wemel glimlachend toen ze de ring zag.
‘O ja, vergeten’ zei Ron.
‘Wat vergeten?’ vroeg Molly verbaasd, ze keek van Ron naar Hermelien en weer naar Ron.
‘We zijn verloofd’ legde Ron uit.
‘Mijn kleine Ron gaat trouwen?’ zei Mevr. Wemel opgewekt, Harry glimlachte toen Ron opnieuw in een omhelzing werd genomen en de rest van de Wemels verschenen.
‘Mam, we hebben wel nog geen slaapplaats’ zei Ron onzeker. ‘Ik heb plaats genoeg voor jullie drieën’ zei Molly glimlachend.
‘tweeën’ zei Ginny gauw, ‘Harry kan bij mij blijven’.
‘Bij jou?’ vroegen Fred en George verbaasd.
‘Goed idee, dan kunnen Ron en Hermelien alleen zijn’ zie Harry gauw.
‘Euhm’ zei mevrouw Wemel die even uit het veld geslagen was, ‘ja, oké. Dan kunnen jullie 2 in Rons kamer slapen’.
‘Maar eigenlijk ben ik doodmoe’ zei Harry, ‘de laatste twee jaar heb ik in geen enkel deftig bed geslapen’.
‘waar sliepen jullie dan wel’ vroeg Fleur, die blijkbaar geschokt was dat ze niet in een bed hadden geslapen.
‘In de openlucht, leegstaande huizen of dreuzeltentjes’ zei Ron, ‘soms ook in een schuur tussen de dieren, maar dat stonk verschrikkelijk’.
‘Maar eigenlijk wil je gaan?’ vroeg Ginny, Harry knikte en ze verdwenen.
‘Eindelijk alleen’ zei Ginny tevreden, Harry sloeg zijn armen om haar heen en kuste haar. ‘Na twee lange jaren’ vulde hij aan….
reacties nog steeds welkom
xxxxxxxx |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 25, 2005 19:59 |
 |
‘Ik kom zo’ zei Ginny toen er voor de derde keer werd aangebeld, ze trok haar ochtendjas aan en opende de deur, Harry sliep nog. ‘Hey zusje’.
‘Wat doen jullie hier?’ vroeg ze, ‘hoi zusje’ zei Fred, George volgde hem naar binnen, ‘We hadden Harry nog niet gefeliciteerd, dus dachten we, we komen dat even doen’.
‘Hij slaapt nog’ zei ze, met een zwaai van haar toverstok zette ze koffie, ‘Ik maak hem wel wakker’. Ze liep naar hem toe en porde hem, ‘Hey, Harry! Opstaan we hebben bezoek’ zei ze, Harry knipperde met zijn ogen.
‘Nu al? Oke dan, ik kom! Geef je mijn broek even aan? Die hangt daar’ zei hij halfslapend, Ginny reikte hem de broek aan en hij kleedde zich aan.
‘Stoere tatoo! Wat is het’ vroeg Fred toen hij de tatoo op zijn borstkas zag staan, Harry grijnsde.
‘een Hongaarse hoornstaart’ antwoordde hij, ‘Heb ik vorig jaar laten zetten’.
Harry trok zijn T-shirt aan en ging mee aan tafel zitten.
‘Koffie?’ vroeg Ginny, hij knikte en nam de tas aan.
‘En waarom zijn jullie hier?’ vroeg Harry die een slok nam en daarna de tweeling aankeek.
‘We wouden je nog feliciteren. Je weet wel’ zei George grijnzend.
‘Wel, euhm, bedankt dan zekers?’ zei hij twijfelend. ‘Hoe was het eigenlijk? De reis’ vroeg Fred hem, Harry glimlachte.
‘Eigenlijk vermoeiend. Ik heb veel nuttige spreuken geleerd, leren duelleren in het echte leven. Ik moest moeite doen om aan eten te geraken omdat mijn kluis in goudgrijp in Londen zat en niet daar waar ik was. Dus het was steeds een avontuur om aan eten te geraken, nog moeilijken voor een logeerplaats’ deed Harry zijn verhaal, ‘maar aangezien Ginny zo lief is dat ik hier mag blijven’.
‘Wat ga je doen? Nu je terug bent?’ vroeg George, Harry grijnsde.
‘Ik wou Dirk wel eens opzoeken, blijkbaar heeft zijn levenslange dieet iets opgeleverd en heeft hij een vriendinnetje. Ik wil wel weten wie dat arme kind is’ zei hij lachend, Ginny grijnsde.
‘Dirk? Een vriendinnetje? Dat geloof ik zelfs niet’ zei Fred en George.
‘Maar wanneer ga je een job zoeken?’ vroeg Ginny, hij zuchtte.
bedankt voor de reacties..
in het reactie topic, het is leuk als je hobby word geaprecieert .
xxxxxxxx
Veer.
Reacties nog steeds welkom  |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 26, 2005 10:11 |
 |
‘Dat is het probleem, ik heb geen diploma. Ik ben bang dat het moeilijk gaat worden iets te vinden’ zei hij, de tweeling lachten. ‘Kom op joh, de beroemde Harry Potter en jij zou geen werk vinden?’ lachte Fred, Harry grijnsde.
‘maar euhm, we moeten gaan’ zei George die samen met Fred opstond, ‘de winkel weet je wel?’.
Ze namen afscheid en gingen weg.
‘Harry, Wat denk je ervan om vanavond iets te gaan drinken? In een dreuzel tent welteverstaan’ stelde Ginny voor, hij knikte goedkeurend.
‘Ja, dan moeten we niets verstoppen hè’ zei hij glimlachend…
Let’s get drunk!!.
Die avond
‘Op ons’ zie Ginny, ze tikte haar glas tegen dat van Harry en nam een slok.
‘Op de mooiste vrouw van de wereld. Jou’ zei Harry glimlachend, Ginny bloosde en hij zoende haar.
‘Schenk gerust bij’ zei Harry glimlachend, ‘Ik heb genoeg geld gewisseld om 5 flessen te kopen’. Ginny glimlachte en Harry vulde haar glas bij.
‘goed dat je genoeg geld bij hebt’ zei ze met een glimlach, ‘want deze fles is leeg’.
Na drie flessen verlieten ze het café. Ze kwamen in een steegje terecht. ‘Ik heb een idee’ zei Ginny die haar lippen op de zijne drukte.
‘Oh ja?’ vroeg Harry glimlachend, net zo dronken als Ginny. ‘Jep, kom mee’….
bedankt voor de reacties...
aan
elienemien, TinuSz_01,floora en titillandus...
xxxxxxxxx
Veerle:P |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 26, 2005 21:04 |
 |
‘Auw’ zei Harry, hij kwam met moeite recht en had een kater van jewelste.
‘Ginny, het is half een ’s middags’ zei hij stilletjes, hij gaf haar een duwtje in haar zij. ‘W-Wat’ zei ze geschrokken, ‘wat is er,’.
‘We moeten opstaan, Heb je iets tegen de hoofdpijn?’ vroeg hij, Ginny knikte en wees op een klein kastje. Intussen nam ze een perkament en veer uit de lade en schreef een brief naar haar werk dat ze ziek was en niet meer zou komen werken.
‘O God! Hoeveel hebben we gisteren gedronken?’ vroeg ze verbaasd.
‘Geen idee, ik weet niet eens meer wat er is gebeurd’ zei Harry, ‘ach ja, er zal wel niets ergs gebeurt zijn zeker?’.
‘Ik weet het niet Harry, ik heb eens slecht voorgevoel’ antwoordde Ginny terwijl ze een kop koffie nam en brood met beleg op de tafel legde.
‘Vreemd’ zei Harry, ‘Sinds wanneer heb je die ring?’. Hij keek naar de zilveren ring met blauwe steen aan hand.
‘Geen idee, sinds wanneer draag jij een ring’ zei ze verbaasd glimlachend. Met een schok beseften ze het beiden.
‘H-hoe denk je dat het is gegaan?’ vroeg Harry moeizaam, ‘we waren dronken en besloten plots om te trouwen of’.
‘Of we zijn getrouwd en hebben ons dan zat gedronken om het te vieren’ vulde Ginny aan, ‘geen idee’. Harry ‘s blik viel op een bruine enveloppe, hij schoof die naar zich toe en opende hem.
‘Wat is het?’ vroeg Ginny toen ze hem twee papieren uit de enveloppe zag halen. ‘Onze huwelijkakte en een foto. We zien er vrij gelukkig uit hoor’ zei hij, hij schoof de foto naar haar toe.
‘Tja, we hebben tenminste de moeite genomen om voor een kleed en een kostuum te zorgen. Ik zag het kleed daarnet al in de badkamer liggen maar ik dacht dat het niets was’ zei ze glimlachend, Harry zwaaide met zijn toverstok en zowel de foto als het certificaat werd in een kader opgehangen.
‘Eigenlijk is het wel romantisch’ zei Ginny, ‘zo ’n huwelijk’.
‘Ja, dat wel’ zei Harry, ‘maar dat komt alleen maar omdat het met jou was’.
‘Dat is lief, maar kunnen we het nog even stilhouden voor ma en pa?’ vroeg ze, Harry knikte, ‘Van waar heb je die spreuk eigenlijk?’.
‘Vrouwlief’ zei Harry glimlachend, ‘Als je meer dan 2 jaar op pad bent leer je best interessante spreuken hoor’.
‘Ach zo, maar wat gaan we nu doen?’ vroeg Ginny. ‘wat dacht je van op huwelijksreis gaan? We kunnen een hotel boeken in Zweinsveld, niet echt speciaal maar dan kunnen we ook langs Zweinstein gaan een de leraren nog eens zien’ stelde Harry voor, Ginny knikte.
‘Goed idee, dan kunnen we straks inpakken en vertrekken’ zei ze, ‘en het is best speciaal genoeg hoor’...
bedankt voor de reacties, bene cht heel blij...
dan_love4life, maar zou je je post alsjeblieft in het reactie topic willen plaatsen intervolg??
Bedankt voor men trouwe lezers...
xxxxxxxxxxxx |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 27, 2005 14:00 |
 |
Niet veel later hadden ze hun spullen ingepakt, een kamer geboekt. Ze waren met de collectebus op weg naar Zweinsveld.
‘De zwijnskop is niet echt speciaal’ zei Harry onzeker, ‘Maar iets anders was er niet meer vrij’. Ginny haalde haar schouders op, ‘Wat maakt mij dat nu uit? Ik ben blij dat ik nu niet moet werken want eigenlijk doe ik mijn job toch niet graag’ zei ze glimlachend.
‘Oh nee?’ vroeg Harry verbaasd, Ginny schudde haar hoofd en grijnsde. ‘Als ik ergens aan een andere job kan komen grijp ik meteen de kans, als jij bij me kan blijven tenminste’ zei ze, ‘Ik ben die bureau job echt kots beu, ik moet gewoon dossiers ordenen en typen als ze het me vragen. Geloof me het is niets wat je vrijwillig wil doen’.
Ze kwamen aan, stapten uit en gingen naar de Zweinskop. ‘Ja, euhm. Ik heb een kamer gehuurd op de naam Potter -Wemel’
‘Oké, kamer 13’ zei hij, hij gaf Harry de sleutel en wees naar de deur van de trap. Zodra ze hun spullen hadden weg gezet besloten ze iets te gaan eten en wat te drinken in de drie bezemstelen.
‘Het is weekend, misschien komen we wel enkele leraren en/of leerlingen tegen. Dat zou best leuk zijn, niet?’ zei Ginny glimlachend.
‘Jep, met een beetje geluk komen we Hagrid tegen’ zei Harry terwijl hij de deur van de drie bezemstelen opende.
‘Als je van de duivel spreekt zie je zijn staart’ lachte Ginny opgewekt, ze wees naar Hagrid die aan de bar zat met een kan boterbier.
‘Hey Hagrid’ riep Harry luid, ‘Ik ben het. Mogen we er bij komen zitten?’.
‘Euhm, moet ik je kennen jochie?’ vroeg hij verbaasd, Ginny lachte even en knikte toen naar hem.
‘euhm, ja. Normaal gezien wel. Ik ben het! Harry’ zei hij verbaasd en uit het veld geslagen. ‘Harry, Harry Potter?’ vroeg Hagrid verbaasd, Harry en Ginny knikte, ‘Wat doe jij, ik bedoel, wat doen jullie hier?’. Harry en Ginny keken elkaar even ongemakkelijk aan, het was stom om te vertellen dat ze in een dronken bui getrouwd waren en het hier in dit armzalige dorpje kwamen vieren.
‘We zochten werk. Ik bedoel, ik en Harry gaan al een tijdje uit en we zoeken iets waarbij we bij elkaar kunnen zijn’ verklaard Ginny gauw, Hagrid grijnsde.
‘Komt dat even goed uit. Anderling zoekt twee nieuwe leerkrachten. Een iemand voor transfiguratie en iemand voor verweer tegen de zwarte kunsten’ zei hij tevreden, Harry en Ginny keken hem verbaasd aan toen net op dat moment de deur openging en Anderling binnenkwam. Alsof het allemaal op voorhand gepland was en het toeval eigenlijk lot was besloten Harry en Ginny zonder een woord tegen elkaar te zeggen dat ze de baan zouden nemen…
bedankt voor de reactie, aan danlover en minkimonki...
@ Danlover: het is niet moeilijk om op het idee te komen hoor Ik heb een overbodig groote fantasie ...
xxxxxxx
veer
Nog steeds reacties welkom. |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 28, 2005 18:32 |
 |
Een week later was allen geregeld, Anderling was maar wat blij dat iemand de vervloekte baan (VTDZK) en haar vorige vak wou nemen dat ze hen meteen een contract aanbood. Harry en Ginny lichtten het thuisfront in, pakten hun spullen, verhuurden Ginny ’s plaats aan Ron en Hermelien en trokken in in het kasteel.
Anderling ging rechtstaan aan de oppertafel en trok de aandacht van de leerlingen. ‘Ik wil graag meedelen dat er nieuwe leerkrachten zijn gevonden. Professor Wemel zal de taak van transfiguratie op zich nemen terwijl professor potter verweer tegen de zwarte kunsten zal geven’ zei ze, er steeg gefluister op van tussen de leerlingen en Anderling ging weer zitten.
‘euhm, Ginny. Ik heb gemerkt dat je jou kamer nog niet in gebruik hebt genomen. Scheelt er iets mee?’ vroeg Anderling onzeker, Ginny glimlachte en schudde haar hoofd.
‘Nee, alles is perfect’ zei ze, ‘alleen, ik slaap bij Harry! Dat is toch geen probleem?’.
‘Bij Harry?’ vroeg ze verbaasd, Ginny knikte,
‘Euhm, nee, alles is in orde. Ik was een beetje nieuwsgierig’. Harry geeuwde luid en de twee keken hem geschrokken aan.
‘Owh, sorry. Ik ben heel moe. Ik heb vorige nacht niet echt heel veel kunnen slapen’ zei hij verontschuldigend.
‘ja, ik eigenlijk ook niet!’ antwoordde Ginny met een zwak glimlachje, ‘Zullen we?’… Een heleboel leerlingen keken verbaasd om toen de twee samen de zaal uitliepen….
...
Een vrij kort stukje...maar ja...
Ik mis reacties, word ik heel onzeker van.
Ik heb Harry Potter en de vuurbeker gezien (even zeggen) .
Zalige film...
reacties nog steeds welkom.
xxxxxxxxxx
Veeeeeeeeeeeer |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 28, 2005 21:33 |
 |
Hoofdstuk drie: lessen
‘Zo, zijn er nog vragen?’ vroeg Harry aan de leerlingen, hij was net klaar met zijn uitleg te doen aan de laatstejaars. Niemand stak zijn hand op, ‘Oké, dan wil ik nu graag de namen overlopen. Misschien zijn er nog enkele die ik ken van via Ginny of zo’ zei hij glimlachend.
‘Wie is Ginny?’ fluisterde iemand verbaasd tegen de leerling naast haar, Harry negeerde het. ‘Oké. Je neemt allen een perkament waar je jou geboortedatum, ouders en naam op noteert’ zei hij, meteen werden er veren en perkamenten uit schooltassen gehaald en begonnen de leerlingen te schrijven.
‘Owja, je mag er ook een vraag bij zetten die je me graag wil stellen. Als die te doen is beantwoord ik de vraag’. Na een kwartiertje liet hij iemand de stukken perkament ophalen, hij bladerde er door. ‘Wie is Romilda Vane’ vroeg hij een beetje verbaasd, een meisje achterin met zwart haar stak onzeker haar hand op. ‘je vraagt me of ik getrouwd ben?’ vroeg hij achterdochtig, ze staarde naar haar bureau en werd knalrood.
‘Ik zal het zo zeggen. Ik ben niet van plan om met een medeleraar of leerling uitgaan behalve als ik ermee getrouwd zou zijn. Of als ik iemand uitvraag’ zei hij, ‘Maar of ik getrouwd ben of iemand zie zijn niet echt jou zaken, toch?’.
Romilda keek alsof ze door de grond kon zakken.
‘Ow ja, en een liefdesdrank moet je ook niet proberen, zoals vorige keer’ voegde hij er nog aan toe. Harry las de vraag op het volgende stuk perkament en glimlachte.
‘Ik heb mijn studies inderdaad niet afgemaakt. Maar dat wil niet zeggen dat u mijn voorbeeld moet volgen Menora’ zei Harry grijnzend, ‘Zonder een echt diploma kom je nergens, behalve als je veel geluk hebt’.
‘Niet afgestudeerd’ zei iemand luid, Harry knikte. ‘We zullen de rest van de vragen voor de volgende les houden. We zullen nu beginnen met de patronus. Kan iemand me iets vertellen over de patronus?’ vroeg hij, een meisje vooraan stak haar hand op en Harry duidde haar aan….
‘En, hoe was je eerste les?’ vroeg Ginny glimlachend, ze sloot de deur van haar klaslokaal en gaf hem een zoen.
‘Eigenlijk wel goed. Alleen zit die Romilda Vane in mijn klas’ zei hij, ‘jeweetwel. Diegene die me eens wou vergiftigen met haar liefdesdrankje’.
‘Owh, diegene die me steeds vroeg of je een hippogrief op je borst getatoeëerd had?’ zei ze, Harry knikte glimlachend.
‘dat is ze ja’ antwoordde hij tevreden, Ginny zuchtte.
‘Ik heb haar nooit echt gemogen. Hoe ze steeds naar je vroeg in mijn laatste jaar en hoe ze zich aan je vastklampte’ zei ze triest, Harry knikte.
‘Ik moet haar ook niet. Maar vooral omdat mede dankzij haar Ron bijna dood was. En ze vind zichzelf miss universe. Maar dat is ze al helemaal niet’ zei hij grijnzend. De bel galmde door de gangen en zowel Harry en Ginny zuchtten.
‘Kom op, je moet terug les gaan geven liefje’ zei Ginny glimlachend, ze gaf hem een duwtje.
‘Ik zie je straks’ zei Harry nog, hij ging het lokaal uit en negeerde de nieuwsgierige blikken.
voor degene die het nederlandse boek hebben gelezen.
Romilda Vane= regina Valster.
En Horcruxes zijn Gruzielementen
en Horace Slughorn= Hildebrand Slakhoorn...
Bedankt voor de reacties (die nog steeds zeer welkom zijn en beantwoord worden door de hoogstpersoonlijke ik) aan TomFeltonGirly en Titillandus...
xxxxxxxxxxx
Veer |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 28, 2005 22:34 |
 |
‘Goedemiddag, ik ben professor Wemel’ zei Ginny glimlachend, ‘ik zal jullie de rest van mijn carrière transfiguratie geven. Ik denk een stuk of 12 jaar dat ik nog wel deze baan zal houden’.
‘Dus U komt volgend jaar terug?’ vroeg iemand, ‘Of komt er weer iemand anders? Zoals met verweer tegen de zwarte kunsten altijd’.
‘Normaal gezien blijf ik langer. Behalve als ik een gezin begin. Ik denk dat voor Harry hetzelfde telt, die zal ook nog wel even les geven. Ook al zit er volgens sommigen een vloek op die vacature’ zei ze glimlachend. ‘Maar nu de les. Neem allemaal je boek en lees het eerste hoofdstuk, basis spreuken en technieken’ zei ze, de leerlingen namen hun boek en begonnen te lezen….
‘Oh, god!! Ze waren zo schattig’ zei Ginny glimlachend toen ze ’s avonds in de zetel zaten in “hun” kamer.
‘En nu wil je zo snel mogelijk zelf zo ’n lieve kindjes?’ vulde Harry aan, Ginny keek hem even aan en knikte.
‘Maar, ik ben pas 19. Als mensen horen dat ik al getrouwd ben gaan ze al fluisteren, wat wordt het als ik zwanger zou zijn?’ vroeg Ginny onzeker, Harry haalde zijn schouders op. ‘Tja, ik weet niet wat ze zullen zeggen. Misschien vinden ze ons wel te jong voor een kind op te voeden. Maar het is nog steeds ons leven weet je!’ zei Harry, ‘Als wij kinderen willen is dat onze zaak en onze bezorgdheid, niet die van andere’.
‘Dus jij wilt ook kinderen?’ zei ze, Harry knikte en zuchtte. ‘Ja, maar niet meteen. Misschien binnen een paar maanden, we zijn pas getrouwd, hebben een nieuwe baan. Als er kinderen komen moeten we onze baan opgeven, of toch ten minste een van ons twee’.
‘Niet echt. Als we in Zweinsveld gaan wonen, kunnen we elke avond naar huis gaan. Vanaf dat hij of zij dan naar de kleuterschool gaat kan ik terug gaan werken’ zei Ginny, ‘trouwens, volgens mij wordt er tussen de leerlingen al over ons geroddeld. Het komt waarschijnlijk omdat we op dezelfde dag aangekomen zijn’. Harry knikte, gaf Ginny een zoen en geeuwde. ‘weetje, ik ben exact 2 jaar, 4 maanden en 21 dagen weggeweest’ zei hij.
‘Weet ik. Ik heb het bijgehouden en uitgerekend hoeveel kusjes je me nog moet’ zei Ginny lachend, ‘een stuk of ontelbaar.’
‘Ik zal ze morgen geven’ zei hij lachend, ‘Vandaag ben ik wat te moe. Ga je mee slapen?’. …
Omdat jullie allemaal zo braaf zijn nog een extra stukje.
Bedankt voor de reacties aan
Titillandus en Miss sanniej...
xxxxxxxxx
Veer
reacties nog altijd welkom.
Het is al na mijn bedtijd .
xxxxxx |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 29, 2005 20:26 |
 |
‘Komt er echt een Kerstbal??’ vroeg een meisje opgewonden aan haar vriendin.
‘ja, echt. Ik heb de mededeling gezien in de leerlingen kamer. Je mag een date meenemen. Wie ga jij vragen?’ antwoordde ze glimlachend en tevreden dat ze dit nieuwtje kon melden.
‘Ik weet niet, jonas is best knap. Maar die gaat met Anne Splinters’ zei ze, ‘Hey, moet je professor Potter en professor Wemel zien’. Ze wees de twee aan die kletsend en lachend door de gang gingen.
‘Volgens Astrid zijn ze een stel. Maar ik geloof haar niet’ zei de ene, het blonde meisje knikte.
‘Ik denk ook van niet. Ze zien er niet uit alsof ze nog uit gaan samen. Of ze moeten al heel lang samen zijn en dat kan niet omdat hij twee jaar weggeweest is’ verklaarde ze glimlachend…
‘Dat Kerstbal was een goed idee, vind je niet?’ zei Harry glimlachend, Ginny knikte. ‘Kunnen de leerlingen ontspannen na de examens’ zei ze, ‘en wij ook’.
‘Ontspannen zullen ze net niet doen. Ze zijn net gestressed omdat ze een date moeten zoeken!’ zei Harry grijnzend, ‘Ik vraag me af wie ik zou vragen’.
‘Oh, pestkop’ zei Ginny, ze stompte met haar hand tegen zijn arm. Harry legde zijn arm rond haar middel en trok haar tegen hem aan. ‘Ik had al iemand in gedachten’ zei hij plagend, ‘Ik ben alleen bang dat ze me zal afwijzen’.
‘Als je zegt wie het is kan ik het haar vragen in jou plaats’ zei ze glimlachend. ‘Wel, ze heeft rood haar. Maar ik ben bang dat ze getrouwd is. Zij en haar man denken zelfs al een kinderen’ zei hij, Ginny grijnsde.
‘Ze ziet het helemaal zitten om met jou te gaan’ zei ze, ‘Ten minste als hij zich gedraagt’ fluisterde ze er nog bij.
...
Poste ik gisteren een extra stukje en krijg ik geen reacties ...
.
xxxxxxxx
Veer |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 30, 2005 21:16 |
 |
Zowel Harry als Ginny waren blij dat er een Kerstbal zou komen. Ze zouden op die dag een half jaar getrouwd zijn en wouden graag samen dansen op het feest. Ze hadden hun galagewaad gehaald in Zweinsveld. En waren hun nu aan het klaarmaken. ‘Hopelijk krijgt een leuke avond ook een leuk einde’ zei Harry, Ginny keek hem uitdagend aan. ‘daar zal ik wel voor zorgen’ zei ze glimlachend, ‘kom je?’. Harry knikte en volgde haar naar de Grote Zaal, de nieuwsgierige blikken werden door de twee genegeerd. Toen iedereen er was en het bal echt begon deed Anderling een toespraak en begon de muziek te spelen.
‘Mag ik deze dans van u mejuffrouw Wemel?’ zei Harry plechtig, Ginny nam zijn hand. ‘Maar natuurlijk mijn liefste’ zei ze, ze gingen de dansvloer op en de eerste tonen van een traag nummer werden door het orkest ingezet.
Harry legde zijn armen rondom haar hals en Ginny plaatste haar handen op zijn heupen, na het liedje lieten ze elkaar los. Na nog enkele dansjes zuchtte Ginny.
‘Ik ga even iets halen om te drinken. Niet gaan lopen. Ik ben zo terug’ zei ze, ze verdween tussen de leerlingen en even later stond er een laatstejaars bij Harry.
‘Euhm’ zei ze verlegen, ‘H- Heb je niemand om te dansen?’. Harry keek haar verbaasd aan en wist zichzelf geen raad. Ginny kwam net terug uit de massa en gaf een flesje drinken aan Harry dat hij aannam. ‘Wel, euhm. Eigenlijk moet ik dringend iets bespreken met professor Wemel’ zei hij, hij nam Ginny bij de hand en nam haar mee naar de gang. ‘Wat scheelt er?’ vroeg ze verbaasd. ‘Ik denk dat ik deze dag liever alleen met jou vier’ zei hij, Ginny grijnsde. ‘Ze wou met je dansen hè?’ zei ze, Harry knikte, ‘Ach ja. Ik vier dit ook liever gezellig met ons tweetjes. Laten we naar de kamer gaan’…
‘Goedemorgen’ zei Anderling vriendelijk toen Ginny en Harry aan de oppertafel verschenen, ‘Hebben jullie genoten van het feest?’.
‘Ja, eigenlijk wel!’ zei Ginny, ‘We zijn vroeger doorgegaan’.
‘Achzo’ zei ze begrijpend, ‘Ik begrijp jullie volkomen’.
‘Hmm’ zei Harry, hij keek even rond in de Grote zaal en stond op, Ginny volgde zijn voorbeeld en ze gingen (ze hadden al gegeten) de grote zaal uit.
‘Denk je dat het gelukt is?’ vroeg Harry onzeker, Ginny haalde haar schouders op en knikte.
‘Ik denk van wel! Of ik moet ziek zijn van de drank. Al heb ik gisteren haast niet gedronken’ zei ze, ‘Ik zal een afspraak maken met madame Plijster over vier of vijf dagen’…
Bedankt voor de reacties aan:
madame rosmeta
tineke (weet forum naam nimeer)
elienemien
J.Potter en titillandus...
Reactis nog steeds welkom .
xxxxxxxx
Veer |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 01, 2005 19:58 |
 |
Harry zuchtte diep, hees zich uit zijn bed en keek op de klok, 01.00 uur ’s nachts.
De leerlingen kwamen enkel kloppen als er iets ernstigs aan de hand was. Hij trok zijn ochtendjas over zijn pyjama aan en stak zijn voeten in de schoenen die slordig naast het bed stonden. Hij bleef liever in het warme bed liggen naast Ginny maar als afdelingshoofd van griffoendor had hij nu een maal verantwoordelijkheden.
Hij sloot de deur van de slaapkamer en opende de deur die naar de hal leidde.
Een derdejaars keek hem onzeker aan. ‘Wat is er aan de hand?’ vroeg Harry.
‘Euhm, iemand flauwgevallen’ zei hij verlegen.
‘Harry? Wat is er?’ klonk Ginny’s stem vanuit de andere kamer.
‘Een leerling, ik moet even naar de leerlingenkamer’
‘Neem je bril even, zo zie je niet!’
Harry glimlachte even onzeker naar de leerling en haastte zich naar de andere kamer…
‘Alex was gisteren Professor Potter gaan halen, omdat Mell was flauwgevallen, en hij zei dat er een vrouw bij hem was’ vertelde Cassidy, trots in het bezit van het laatste nieuwtje.
Issabelle keek haar even onzeker aan.
‘Van wie weet jij het?’ vroeg ze achterdochtig, Cassidy’s bronnen waren zelden te betrouwen.
‘Wel, hij vertelde het aan zijn maat. Die vertelde het aan zijn oudere zus die bij mijn zus in de klas zit en mijn zus vertelde het aan mij’ legde ze uit, Issabelle keek haar twijfelend aan.
‘Je mag niet alles geloven wat ze zeggen Cassi! Het zijn maar roddels’
Beiden deden er het zwijgen toe toen Harry hen van de andere kant passeerde.
‘Heb je zijn glimlach gezien?’ begon Cassidy toen hij buiten gehoorsafstand was, ‘Er was een vrouw bij hem, zeker weten. Anders zou hij niet zo blij zijn’.
‘Misschien verwacht hij gewoon goed nieuws, Cassi’ zuchtte Issabelle verveeld…
‘En?’ vroeg Harry, ‘Wat is het?’. Ginny kwam de kamer binnen met een blik op haar gezicht dat niets verraadde. Ze keek even naar de grond en keek daarna glimlachend op.
‘Ja’ zei ze, ‘Het is gelukt’. Harry keek haar ongelovig aan, ‘Echt?’ vroeg hij, ze knikte en gaf hem een zoen. ‘Dat is, fantastisch nieuws. Ik, ik kan het amper geloven’ zei hij, Ginny glimlachte en kwam op zijn schoot zitten.
.
K heb net een heel stuk ertussen getypt omdat het anders te kort is...
Maar ik heb weer amper reacties gekregen...
Hoe meer reacties hoe sneller ik bijpost... .
Naja, ik zal straks beginnen schrijven want anders is het binnen enkele posts gedaan, dus het zal geheel afhangen van de reacties of ik zin heb om veel bij te schrijven en typpen...
Dus, reacties sturene n het verhaal is langer .
xxxxxxxxxxx
Veer |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 02, 2005 17:00 |
 |
Ginny staarde somber naar het haardvuur en probeerde haar gesnik te bedwingen terwijl Harry haar probeerde te sussen.
‘Het komt wel goed’. Hij probeerde haar te troosten hoewel hij zelf amper zijn tranen kon bedwingen. Anderling had hen al aangeboden om een tijdje vrijaf te nemen maar beiden hadden resoluut geweigerd.
‘Waarom?’ vroeg Ginny huilend, ze keek Harry smekend aan en hoopte op een antwoord, ‘Waarom gebeurt dit nu bij ons??’.
Harry haalde zijn schouders op, ‘Het is niet jou schuld Gin’. Ginny schudde haar hoofd en keek weer naar het haardvuur dat nu langzaam doofde. Het warme geknetter hoorde niet thuis in de sfeer van het moment.
‘Het spijt me zo hard’ zei ze, Harry schudde zijn hoofd. ‘Het is niet jou schuld’ herhaalde hij opnieuw, Ginny snikte weer en keek hem aan.
‘Wiens schuld is het dan wel? Het is mijn lichaam, mijn schuld’ zei ze, Harry streek zachtjes door haar haren.
‘We zullen opnieuw proberen, het zal lukken, ik beloof het je’ zei hij, hij keek haar even aan en zuchtte, ‘Please Gin, geef je niet de schuld, dat kan ik niet aanzien’.
‘Wil je het nog niet opgeven?’ vroeg ze, Harry schudde zijn hoofd.
‘Iedereen heeft wel eens tegenslag’ zei hij, hij legde zijn armen om haar heen en streek zachtjes door haar haren.
‘En deze tegenslag verwerken we samen’…
‘Heey, Amber, Hoe gaat het?’ vroeg Linze opgewekt, ze rende naar haar hartsvriendin die even verderop wandelde toe.
‘Goed, met jou?’
‘Ook hoor, en met je klasgenoten?’
‘Owh god, verschrikkelijk. Ik had liever bij jou in griffoendor gezeten in plaats van Huffelpuf, iedereen wil een 10 halen op elke test. Ze zijn haast depressief met een 8’
‘Naja, nu je het over depressief hebt’ zei Linze voorzichtig, ‘Heb je professor Potter de laatste tijd nog gezien?’. Amber schudde haar hoofd.
‘Professor Wemel ziet er ook vrij triest uit weet je? Misschien een familielid overleden’.
‘Misschien is Potter wel gedumpt!’ zei Linze glimlachend, Amber schudde haar hoofd.
‘Nee, daar zou je niet zo triest om zijn. Of je zou het toch niet tonen. Volgens mij is er echt ergs gebeurt’
.
Klaar, net getypt.
K heb men allereerste onvoldoende op men rapport...
bedankt voor de reacties aan.
DAn Lover, Remus Lupos en misz_hermoine
xxxx
Veer
Reacties PLease, k heb gisteren men 15 minuten computer tijd voor jullie opgeofferd!!!!
edit: Ik wil reacties
xx
Veer |
|
  |
 |
Veer
4e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 04, 2005 13:20 |
 |
Er hing een vreemde sfeer onder de leerlingen. Alsof ze een vermoeden hadden over Harry en Ginny, ze wisten haast 100% zeker dat Harry een vriendin had, maar ze hadden geen idee dat hij met Ginny was. Voor haar privé leven was er immers niet zoveel interesse.
‘Harry, kan ik je even spreken?’
Harry keek geschrokken op, hij was zo druk bezig geweest dat hij niet eens doorhad dat er iemand was binnengekomen en voor zijn bureau was komen staan.
Hij keek haar even twijfelend aan, de klas was in stilte de taak aan het maken die hij had opgegeven en lang kon het niet duren.
‘Ja, oke. Zullen we even naar mijn kantoor gaan?’ stelde hij voor, hij wees op de deur en Ginny knikte. Vlak voor ze er binnen gingen draaide hij zich nog naar de klas en zei: ‘Ik wil absolute stilte’.
Harry probeerde iets af te lijden van haar gezicht.
‘Scheelt er wat? Er is toch niets gebeurt?’
Ginny schudde haar hoofd en keek hem aan.
Plots vloog ze hem om zijn hals waar door Harry naar achter wankelde en met een hels geluid enkele spullen van zijn bureau stootte.
‘Euh, Gin?’
‘Ik kom net van Madame Pleister’ zei ze glimlachend, Harry legde automatisch zijn armen om haar heen.
‘Bedoel je?...’ vroeg hij terwijl ze hem in de ogen keek, ze knikte.
‘D-, Dat is fantastisch’.
Ginny knikte opgewekt en drukte haar lippen op de zijne.
‘Je kan beter naar de les gaan, we willen geen argwaan opwekken toch?’ zei ze, hij glimlachte en knikte instemmend.
‘Ik zie je vanavond’ zei ze, ze ging het kantoor uit en het lokaal en Harry ging weer naar de les.
‘Zo, waar waren we gebleven?’ zei Harry toen hij weer achter zijn bureau zat, hij kon een glimlach niet onderdrukken…
De laatste 2 maanden was er veel veranderd sinds ze het kind hadden verloren. Deze keer was er nog niets fout gegaan en volgens Madame Pleister zou alles goed blijven. Alleen moest ze elke avond langs gaan om te kijken of de baby in orde was.
En dat leek te werken, Harry glimlachte even….
‘Ginny? Kom je nog?’ vroeg Harry, hij zat op het bed en deed zijn sokken uit. Ze kwam de kamer binnen en Harry ‘s mond viel open.
‘Wauw’ zei hij, Ginny droeg een half doorschijnend nachtkleed en glimlachte.
‘Vind je het mooi?’ vroeg ze, Harry knikte overtuigd en ze draaide een keer rond. Ze danste opgewekt door de kamer, het kleedje bewoog mee met haar lichaam en haar rode haren bewogen op en neer langs haar gezicht.
‘je ziet er fantastisch en opgewekt uit’ zei Harry glimlachend, ze kwam naast hem zitten op het bed.
‘Ik ben ook blij en gelukkig. Ik ben getrouwd, heb een droom job en binnen een paar maanden een kind’ zei ze, Harry legde zijn armen om haar heen en zoende haar.
‘Ik houd van je’ zei hij glimlachend, ‘Ik ook van jou’ antwoordde ze….
bedankt voor de reacties aan
madame rosmeta
lotia scarlett
minkimonki
misz_Hermoine
remus lupos
en
elyse...
reacties nog steeds welkom...
xxxxxxxxxx
Veer |
|
  |
 |
|
|