Poll :: wat vinden jullie van mijn verhaal? |
leuk schrijf snel verder |
|
83% |
[ 20 ] |
niet zo leuk |
|
8% |
[ 2 ] |
compleet afgezaagd |
|
8% |
[ 2 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 24 |
|
Auteur |
Bericht |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 03, 2005 16:26 |
 |
heej mensen!!
ik heb zelf een begin gemaakt aan een verhaal over harry potter en ik zou graag hier online willen zetten.....alleen als jullie het leuk vinden
stuur me plaese een pb'tje met je mening...goed of slecht of afgezaagd maakt niet uit.
je kunt ooki reageren in het reactie topic
nou hier is het begin van get verhaal.... |
Laatst aangepast door Misz_Hermione op Di Jan 10, 2006 20:11; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 03, 2005 16:33 |
 |
nou zoals beloofd...het eerste deel van m'n verhaal....
PROLOOG
Op een zwoele zomeravond eind augustus, zat er een jongen van een jaar of 19 met pikzwart haar, groene ogen en een bril op een muurtje voor een verwoest huis naar de zonsondergang te staren. Deze jongen was niemand minder dan de imiddels vowassen Harry Potter. Hij heeft een zware reis achter de rug. Naast Harry zaten nog twee mensen. Dit zijn Ron Wemel en Hermelien Griffel.Harry's beste vrienden sinds zijn eerste jaar op Zweinstein.
Ron en Hermelien zijn na hun zesde jaar op Zweinstein zijn samen met Harry op pad gegaan om de overige Gruzielementen van Voldemort te vernietigen.... |
Laatst aangepast door Misz_Hermione op Zo Dec 04, 2005 16:05; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 03, 2005 18:04 |
 |
Hoofdstuk 1
"we moeten zorgen voor een droge, veilige slaapplaats." Zei Harry tenslotte en stond op. Met z'n drieën gingen ze op pad om te zoeken naar een grot ofz iets anders. Waarin ze dan konden overnachten.
"Ik kan nog steeds niet geloven dat het gelukt is." Merkte hermelien ineens op.
"Wat is gelukt???" Antwoorde Ron.
"Nou, dat we alle Gruzielementen èn Voldemort zelf vernietigd hebben."
Harry hoopte dat Hermelien gelijk had en dat ze niets over het hoofd hadden gezien. Uiteindelijk hadden ze dan toch een slaapplaats gevonden. Ze waren alledrie doodmoe en Ron en Hermelien vielen vrijwel direct in slaap. Ondanks zijn vermoeidheid kon harry niet slapen. Zijn gedachten kwamen maar niet tot rust. De gedachte dat Voldemort misschien helemaal niet vernietigd was en hij dus had gevaald bleef maar door zijn hoofd malen. uiteindelijk viel hij in een onrustige, diepe slaap.
Het leek wel maar net een minuut geleden nadat hij in slaap was gevallen toen Hermelien hem ruw wakker maakte. "We kunnen maar beter weer op pad gaan" Zei ze.
Ze zouden vandaag weer terug gaan naar het Nest, om de blijde boodschap dat Voldemort was vernietigd gaan vertellen. Het was nou al dik twee jaar geleden, dat ze op weg waren gegaan, en zolang had hij Ginny dus ook al niet meer gezien. Harry's hart sprong op bij de gedachte dat hij Ginny eindelijk weer zou zien na twee lange jaren.
Zijn mijmeringen over Ginny werden ruw verstoord door Hermelien die tegen hem stond te schreeuwen. "Kijk toch eens uit waar je loopt! Ik heb al drie bomen voor je aan de kant geschoven zodat je er niet tegen aan zou lopen." Ron proeste het uit van het lachen, maar Harry zelf kon het weinig waarderen. Toen ze eindelijk op een verlaten weiland aankwamen, ver van de dreuzelgemeenschap, verdwijnselden ze naar het nest.
Zo dit was mijn eerste hoofdstuk...
ik hoop dat het goed is...Reacties graag per PB'tje...
het is wel maar kort, maar ik hoop dat dat niet erg is.... [/color] |
Laatst aangepast door Misz_Hermione op Zo Dec 04, 2005 16:06; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 04, 2005 14:26 |
 |
Hoofdstuk 2
Ze waren aangekomen op het weggetje dat naar het Nest leide. Een eindje verder zagen ze het ietsje scheef staande huis. Het huis van de familie Wemel, het Nest.
Aangekomen op het erf, kloptte ze op de deur. Vanachter de deur klonk gespannen gemompel, en toen klonk de stem van Ginny. "Wie is daar, en wat doe je hier?"
"Wij zijn het, Harry Ron en Hermelien."
Even aarzelde Ginny en wou ze de deur al openen, maar vanuit de kamer klonk: "Niet doen Ginny.Het kunnen Dooddoeners zijn" Het was de stem van Remus Lupos.
"Sorry, maar we moeten eerst een paar vragen stellen, veiligheidsvoorchrift"
"Nou vraag maar raak” Zei Ron opgetogen.
Het was logisch dat ze zo achterdochtig waren, ze wisten het blije nieuws nog niet dat ze Voldemort hadden verslagen.
"De eerste vraag is voor Harry, Hoe moet je de sluipwegwijzer leesbaar maken?"
"Nou je tikt erop met je toverstok, en je zegt: ik zweer dat ik snode plannen heb"
"Ok, en nou jij, Ron, Wat is je favo Zwerkbalteam?"
"The Camebridge Cannons"
"Ok, en nou jij nog Hermelien, Wat is de naam van mij Ukkepulk?"
" Uhm, Arnold..."
"Goed, nu mogen jullie binnen komen" Van binnenuit werden er verschillende grendels voor de deur vandaan geschoven en uiteindelijk opende ze de deur.
Tnx voor jullie reacties!!!
De rest komt eraan... |
Laatst aangepast door Misz_Hermione op Do Dec 08, 2005 16:46; in totaal 3 keer bewerkt |
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 04, 2005 16:05 |
 |
hier is het vervolg van hoofdstuk 2
Half huilend, half lachend vloog ze om Harry's nek. "Rustig aan...laat ons eerst even binnen joh."
"Oh ja.."'t is alleen...ik heb je al zo lang niet gezien..."
"Ik neem 't je ook helemaal niet kwalijk, maar ik moet je eerst wat heel belangrijks vertellen..."
Uiteindelijk waren ze binnen. "Oh Harry!" gilde mevrouw Wemel. "Je ziet er enorm slecht uit, laat me meteen wat te eten voor je klaarmaken. En Ron en Hermelien zien er ook erg slecht uit..."
"Bedankt mevrouw Wemel, maar ik denk dat we eerst even iets heel belangrijks moeten vertellen. Aan iedereen die hier is. Daarna kunnen we eventueel wat eten, maar ik ben erg moe, ik weet niet hoe het met Ron en Hermelien is..."
Het tweetal knikte instemmend en mevrouw Wemel ging hen voor naar de woonkamer waar een groot gedeete van de orde zat en Fleur Delacour die met Bill is getrouwd vlak voordat ze vertrokken.
"En hoe is het gegaan?"Wilde Remus Lupos meteen weten.
"Nou daarom zijn we hier. Om te vertellen hoe het is gegaan."Barstte Ron los. "We hebben hem verslagen" zei Harry. "En we hebben alle gruzielementen vernietigd"vulde Hermelien hem aan."Dus hij zal nooit meer teruh kunnen keren."
De helft van de Orde gaapte hun aan alsof ze niet konden geloven
wat ze net hoorden. Mevrouw Wemel barsteen in snikken uit en Ginny knuffelde hun alledrie.
"Nou, laat ik maar even wat te eten maken voor jullie."
"Dat is erg aardig ma, maar dat hoeft egt niet ik ben dood op..." "ik ook" zeinden Harry en Hermelien in koor.
"Ginny, wijs jij hun even de kamer aan waar ze kunnen slapen? ik denk dat Harry bij Ron kan slapen en Hermelien bij jou."
"Euh...ok..."Ginny keek harry even aan en knikte instemmend.
"Kom, dan breng ik jullie even naar jullie slaapplaats."Zwijgend volgde het drietal.
Toen ze eenmaal boven waren, hielpen Harry en Ron eerst even om de spullen van Hermelien op de kamer van Ginny te zetten. Harry's spullen stonden nog bij Ron, want ze hadden allebei alleen het hoog noodzakelijke meegenomen.
Toen alle spullen van Hermelien op de Kamer van Ginny waren zei Ron: "Ik ga me maar alvast omkleden en dan wacht i wel tot je ook komt." En verliet de kamer. Hermelien ging ook.
Harry en Ginny bleven alleen over. Even zaten ze daar zwijgend tegenover elkaar, toen ze allebei tegelijk iets wilden zeggen. "Jij eerst."zei Harry.
Ginny barste spontaan in snikken uit. "Ik heb je zo ongeloofelijk gemist...en ik heb ook geen een brief gekregen..." Harry keek haar zwijgend aan.
"Ik heb jou ook heel erg gemist, en het spijt me dat ik geen brieven heb gestuurd...maar...maar...het was gewoon te gevaarlijk om brieven te sturen. ik was gewoon bang dat mijn brieven onderschept zouden worden en dat dan tegen mij gebruikt zou worden..." Toen Ginny dat hoorde snikte ze nog harder en viel tegen Harry aan en huilde het uit.
"Rustig maar" Probeerde Harry haar te sussen. Maar het hielp helemaal niets.
Ineens barste ze los."Oh harry...ik hou van je en ik was echt bang dat er wat gebeurt was. ik hoorde maar niets en ik dacht-ik dacht- nou, ik dacht dat ze je- dat je dood was. Ik was zo bezorgd!"
"ik hou ook van jou" barste hij los en toe barste hij ook in snikken uit en zaten ze samen op Ginny's bed te huilen.
Uiteindelijk vielen ze allebei in slaap.
[/i]
[i]ik heb er nog een stukje bij getypt.
reacties zijn altijd welkom |
Laatst aangepast door Misz_Hermione op Do Dec 08, 2005 16:45; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 05, 2005 19:13 |
 |
zooo volgende stukje...en uhm...soory voor de foutjes
Hoofdstuk 3
"Harry, wakker worden!" "Huh...Wie is daar?" Het was mevrouw Wemel die daar zo aan 'm stond te schudden.
"Was je zo moe? Dat je hier bij Ginny in slaap bent gevallen? Ik neem het je niet kwalijk hoor."
"Ohw euhm...ja ik denk 't. Ik kan 't me helemaal niet meer herinneren."
"Oh dat maakt niet uit liefje, maar schiet wel een beetje op, anders wordt je ontbijt koud."
Harry keek om zich heen. Ginny zag hij nergens. Die was zeker al beneden. Hij kleede zich aan en ging naar onder. Toen hij lang de kamer van Ron kwam, hoorde hij Hermelien tegen Ron schreeuwen. "Hoe durf je mij ervan te beschuldigen dat ik stiekem met Harry zit te flirten, terwijl ik weet dat dat hij met Ginny gaat!! Volgens mij ben je gewoon jaloers!" Klonk Hermeliens stem woedend vanuit Rons kamer. Plotseling voog de deur open en moest Harry vlug aan de kant duiken zodat hij de deur niet tegen zijn gezicht zou krijgen.
"Wat is er met jou aan de hand?"Vroeg Harry. Hij deed alsof hij niets had gehoord. "Oh euhm...niets..."zei ze met een rood hoofd. "Kom op hermelien, ik weet heus wel als er iets mis is." "Nou goed dan"barste ze los. "Ron denkt dat ik jou probeer te versieren, maar dat is helemaal niet waar."zei ze verontwaardigt. "Ik ben eigenlijk verlieft op Ron, maar ik durf hem dat niet te vertellen..."Hermelien bloosde.
even was het stil, en stonden ze daar stil op de overloop naar elkaar te kijken. ineen vond Harry dat het lang genoeg stil was geweest. Hij proeste het uit. "Dat had ik nou echt nooit gedacht, jij en Ron?!" "psssst! Niet zo hard, straks hoort hij ons nog."
Wat Harry en Hermelien niet wisten, was dat Ron hun gesprek stiekem had afgeluisterd.
Toen ze onder in de keuken aan kwamen, stond het ontbijt klaar en zat zo'n beetje de hele keuken vol met mensen met rood haar.
"Oh....euhm...Sorry, ik heb jullie helemaal vergeten te vertellen dat we nou de jaarlijkse Wemel familie reünie hebben."
"Oh dat maakt niets uit mevrouw Wemel."Zei Hermelien vlug, maar ze kon wel bijna van Harry's gezicht aflezen dat hij dat niet zo leuk vond.
Harry was veel liever met Ginny naar de Wegisweg gegaan om daar gezellig de dag door te brengen en om meteen het ministerie in te lichten.
"Euhm mevrouw Wemel? Is het erg als ik liever even boven blijf?"
"Maar natuurlijk liefje, voel je je niet zo goed?" vroeg ze bezorgd. " Nee ik ga liever nog even liggen..."
Terwijl hij dat zei, gaf hij Ginny achter de rug van mevrouw Wemel om een tegen dat ze even naar boven moest komen.
Hij ging naar boven. Eerst even naar Ron, hij had geen zin in starende blikken, maar ook niet om de hele dag alleen te zitten.
Hij klopte op Rons deur. "Ja!" Klonk het van binnen. "Ik ben het, Harry." "Oh, kom binnen." Harry opende de deur. Ron zat teneergeslagen op zijn bed. "Wat is er met jou aan de hand?"
"Oh...euhm niets." antwoorde Ron. "Ik weet dat er iets aan de hand is, anders zat je niet zo." "Nou goed dan, ik zal het vertellen, maar niets aan Hermelien zeggen."
nou het is wel maar een kort stukje, maar de rest van het hoofdtuk komt eraan.
Reacties zijn altijd welkom!! |
_________________ Today I don't feel pretty,
and I'm tired of trying to fit right in.
Don't think that your so great, cause being great must suck!
Laatst aangepast door Misz_Hermione op Do Dec 08, 2005 16:44; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 06, 2005 19:12 |
 |
"Nou vertel op"zei Harry ongeduldig.
Ron draaide even nerveus met zijn voeten, maar toen barste hij los. "Ik..ik..."stamelde hij. "Ik vind Hermelien leuk. Eigenlijk al vanaf ons 5e jaar."
ja, en Hermelien vind jou ook leuk...dacht Harry bij zich zelf.
"Pffff...eindelijk voorbij, iedereen is naar huis." zei Ginny vermoeid. "Kleine neefjes en nichtjes zijn erg lastig af en toe" "Ja ik weet." verzuchte Harry. "Ik heb zelf ook een erg lastig neefje...al is die even oud als ik."
Harry plofte neer op de stoel bij Ginnys bed. "Kom je niet bij mij zitten?" vroeg ze verontwaardigd. "Euhm..ik weet niet Gin. Als je moeder of Fred of George binnenkomt. Wat meoten we dan zeggen?" "Ze moeten er maar aan wennen dat ik mijn eigene leven heb en dat ik uitga met wie ik wil."
"Het lijkt me inderdaad beter om het morgen aan iedereen te vertellen."
Harry ging naast Ginny zitten. Het voelde goed, weer bij zijn meisje zijn zonder zich zorgen te hoeven maken om haar.
"Euhm Gin, heb je zin om morgen mee te gaan naar de W-Wegisweg?" terwijl hij dat zei, onderdrukte hij een enorme geeuw.
"Oh ja hoor"zein ze breed glimlachend. "Maar zou jij niet beter naar bed gaan....je xit hier al zowat te slapen en je wil tog niet dat ma je dalijk weer hier wakker moet maken?" "Euhm...nee eigenlijk liever niet, anders moet ik dalijk nog erg lastige vragen beantwoorden. We kunnen het ze beter stukje bij beetje vertellen." Terwijl hij dat zij gaf hij Ginny een lange zoen en stond hij op. "trusten Gin" "trusten harry!"
Hij klopte op Rons deur. "ja?" "Ik ben het, kan ik binnen komen"?"
"Ja hoor kom maar binnen."
Harry opende de deur. Eenmaal binnen kon hij niet gelovenb wat hij zag....
Nou dat is het volgende deel van het verhaal...
enne..reacties zijn altijd welkom!!
maar ik ga even niet meer zo vaak posten, want ik weet even niets meer te verzinnen. vervolg komt eraan!!! als t er is zien julie het wel.
XXX mii |
|
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 08, 2005 16:58 |
 |
Sorry da hfst 3 zo lang is maar dit is t laatste stukje
"Ow euhm, ik wilde niet storen hoor."
"Oh je stoort helemaal niet joh!" zei Hermelien opgewekt.
"Integendeel, je komt juist gelegen. We moeten je namelijk iets vertellen."
"Nou maak 't niet zo spannend!"
"Nou goed dan"zei Ron. "Maar je moet beloven, dat je het nog aan niemand verteld. Hermelien en ik maken zelf wel uit wanneer wij het 't goede moment vinden.
"beloofd!" Hij wilde wel eens weten wat er zo spannend wa, maar hij had zo zijn vermoedens.
"Nou, weet je Harry, Ron en ik we- " Ze kon haar zin niet afmaken, want mevrouw Wemel stond in de deuropening met 3 stapels versgewassen was. "Jullie kleren konden wel een wasbeurt gebruiken, na die lange reis. Nou welterusten." Zei ze met een knipoog en vertrok.
"Wat had dat te betekenen? Ze heeft tog niets gemerkt hè?"
"Nee, ik denk het niet. Nou, waar was ik? oh ja, Ron en ik...nou, we zijn een stelletje. Sinds een uur of twee geleden ofzo. Harry grinnikte. "Het moest er een keer van komen hè!" zei die met een vette knipoog naar Ron en Hermelien.
Nou dat was hoofdstuk 3 ik hoop dat jullie het wat vinden...
alleen jmmr da k geen reacties meer heb gehad...  |
|
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 08, 2005 20:14 |
 |
Nou alvast een begin aan hoofdstuk 4!! en TNX voor je reactei Elienemien!
Hoofdstuk 4
Ze zouden die dag naar de Wegisweg gaan . Harry, Ginny, Ron en Hermelien.
Die morgen, werd Harry erg aangenaam wakker. Hat was Ginny'g gezicht dat vlak boven het zijne zweefde. Hij plante zijn lippen op de haare bij wijze van goede morgen juist op het moment dat mevrouw Wemel binnen kwam om hem wakker te maken voo het ontbijt.
"Oh, euhm. Ik zie dat je al wakker bent"
Harry keek abrubt op en stoote daarbij zijn hoofd tegen Ginny's neus.
"AUW!! kijk tog eens uit wat je doet joh!"schreeuwde ze kwad. "Oh sorry Gin, gaat 't weer?"
"Ja hoor gaat wel weer..."
"Ahum!" Klonk het uit de richting van mevrouw Wemel. Beiden kene ze op. Ze keken alkaar even aan. "Zullen we het nou maar vertellen? dan besparen we ons een hoop vragen tijdens het ontbijt..."
"Ja, ik denk dat je gelijk hebt Harry."zuchte ze.
Ze schraapte haar keel.
"Euhm mam, ik moet je even iets vertellen waar je waarschijnlijk net achter bent gekomen. Harry en ik- we zijn een koppeltje. Al sinds mij 5de jaar mat een kleine pauze van 2 jaar omdat Harry weg was. We wilden het vandaag aan iedereen vertellen, maar jij hebt ons nou al betrapt."
Mervrouw Wemel keek verrast, maar hervatte zich snel weer.
"Fijn dat ik dat ook even te hooren krijg!!"schreeuwde ze, maar vermande zich snel weer.
"Mijn kleine meid, de vriendin van de beroemde Harry Potter...wie had dat ooit gedacht?!"
Na dat gezegd te hebbe, stormde ze de kamer uit. |
Laatst aangepast door Misz_Hermione op Zo Dec 11, 2005 16:09; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 11, 2005 14:48 |
 |
Zoooo nog een stukje...
sorry dat k zo lang heb gewacht...maar ik was een beetje inspiratie-loos
reacties zijn altijd welkom!! nou daar komt dan....
"Volgens mij was ze niet zo blij met het nieuws Gin""
"Oh, ze komt er wel overheen joh...ze moet het maar accepteren het is mijn leven."
"Ik hoop het maar, ze was altijd als een moedervor me, en ik zou niet weten wat ik zou moeten doen, als dat zou veranderen."
"Kop op! Kleed je aan, dan gaan we naar de Wegisweg. Dan kom je misschien op andere gedanken."
Ze gaf 'm een zoen en liep de kamer uit.
Harry bleef alleen achter.
Hij zat daar even, toen hij plotseling getik op het raam hoorde, en keek om. Voor het raam zat een uil. Een dwerg kerkuil om precies te zijn.
Hij kende deze uil niet, en dacht daarom dat die misschien een brief voor Ron, Hermelien, Ginny of iemand van de Orde was.
Hij opende het raam, en de uil hipte naar binnen.
Het uiltje vloog naar harry toe en ging vlak voor hem op het bed zitten en stak zijn poot uit. Aan z'n poot zat een opgerolde brief, die blijkbaar aan hem geadresseerd was, anders zou het uiltje de brief niet aan hem brengen.
Hij maakte de brief los en begon uit nieuwsgierigheid meteen te lezen.
Hij herkende het handschrift niet.
Beste Harry,
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen.
Ik ben je oudoom Ralf Potter, de broer van de vader van James, en ik zou je graag eens willen ontmoeten.
Eerst even iets over mezelf, ik heb een aantal jaar onder gedoken gezeten, en omdat niemand meer iets van mij hoorde of zag, dacht iedereen dat ik dood was. En Voldemort ook.
In de tijd dat hij verslagen was, maar tog niet helemaal, ben ik voor de zekerheid tog maar ondergedoken gebleve. maar toen ik er lucht van kreeg, dat Voldemort nu egt verslagen was, besloot ik, dat ik maar eens contact zou gaan zoeken met mijn enige familielid, jij.
De reden dat ik zo lang ondergedoken heb gezeten en dat ik dus ook nooit wat van me heb laten hooren is, dat Voldemort blijkbaar had besloten de gehele familie Potter uit te roeien. Dat is hem dus blijkbaar niet gelukt.
Voldemort deed dit, omdt hij dacht dat hij de 'uitverkorene' zo altijd wel te pakken kreeg.
Nou genoeg over mij.
Ik zou wel eens wat meer te weten willen komen over mijn achterneef. Zou je het leuk vinden, om vandaag af te spreken op de Wegisweg?
Stuur je antwoord per ommegaande uil.
Vriendelijke groeten,
Ralf Potter (Je oudoom)
Harry kon niet gelkoven wat hij zojuist had gelezen. Hij dacht immers dat hij geen familie meer had.
Hij kleede zich vliegensvlug aan, en snelde zich naar beneden.
"Ginny, Ron Hermelien!! Ik heb jullie wat te vertellen. Ik heb een brief gekregen van ene Ralf Potter, die wil mij eens graag ontmoeten."
Ze keken hem alle drie verbaasd aan.
Jaaaa zo de rest komt er misscien strax aan
XXX mii en oh jah...recties zijn nog steeds welkom hoor!!!  |
|
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 11, 2005 15:44 |
 |
Zooo volgende stukje!!!!
Hij gaf hen de brief die hij net gekregen had.
Bij het lezen van de brief die harry hen gegeven had, gingen ze steeds verbaasder kijken.
"Ik denk dat je het gewoon moet doen"zei ron toen die de brief had gelezen.
"Dat denk ik ook"zei Ginny er meteen enthousiast achter aan.
Hermelien tuitte afkeurend haar lippen, en voegde eraan toe: "Ik denk dat je beter niet kunt gaan Harry, het zou een valsstrik kunnen zijn. Je weet maar nooit..."
"Nee Hermelien! ik wil wel eens weten wie die Ralf wel niet is."
Zo gezegd zo gedaan.
"Ron, heb je veer en perkament voor me? En oh...mag ik Koe even lenen?"
"Ja tuurlijk Harry!" Antwoorde Ron, die net zo enthausiast was als Harry.
Hij pakte de veer en het perkament aan, en schreef een antwoord terug.
Beste Ralf,
Natuurlijk wil ik je graag eens ontmoeten!
Vandaag om 14.00 uur bij Florian Fanilje.
Tot dan!
Groetjes Harry Potter
Ps: Ik neem ook mijn vrienden mee.
Hij rolde het briefje op en bond het aan Koe's poot, watr nogal lastig ging, omdat het beestje op en neer hipte van blijdschap omdat hij een brief mocht bezorgen.
Hat was ondertussen al twaalf uur.
"Zullen we dan maar gaan?" stelde Harry uiteindelijk voor.
"Ja is goed"zeiden Ginny, Ron en Hermelien in koor.
"Nou laten we dan maar gaan"zei Harry opgewekt. Ze verdwijnselden naar de Lekke ketel.
Reacties nog steeds welkom!! |
|
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 12, 2005 19:50 |
 |
Hoofdstuk 5
Eerst gingen ze naar Goudgrijp, even wat geld uit Harry's kluis halen, en toen meteen naar Madame mallekin gewaden voor alle gelegenheden.
Ze hadden namelijk allemaal nieuwe gewaden nodig. Toen ze daar klaar waren, gingen ze naar Tovertweelingstopfopshop.
Toen ze net binnen waren, klonk het vanachter uit het magazijn: "Harry!!kom eens even helpen." Het was Fred, die daar aan het rommelen was.
Hij keek Ginny, Ron en Hermelien vragend aan.
"Ga maar joh. Wij vermaken ons hier wel." Zei Hermelien, en gaf 'm een duwtje in z'n rug.
Harry zuchte."Nou goed dan."
Hij draaide zich om en liep naar het magazijn.
Hij hoorde flarden van hun gesprek als "Verjaardag, Harry, Fred en George en feest" en Harry begreep dat het om zijn verjaardag ging en dat ze hem gewoon even kwijt moesten zijn.
"Harry!! kom je? het is half twee" riep Ron.
"Ja ik kom!" riep hij terug.
Om twee uur kwamen ze aan bij het terrasje van Florian Fanieljes ijssalon.
Ze keken even rond. Eerst zagen ze nieman, maar toen ze beter keken, zagen ze iemand die een cameoflage-spreuk over zich had uitgesproken.
ze liepen naar de man toe. Ze kondn hem niet goed herkennen vanwege de cameoflagespreuk.
Toen de man de cameoflagespreuk had opgeheven, konden ze niet geloven wie daar zat.
Voor hun zat.....
jaja ik weet het een klifhanger!!
is wel lekker spannend
reacties nog steeds welkom!!  |
|
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 20, 2005 16:30 |
 |
sorry dat ik niet heb gewacht!! maar ik was een beetje inspi-loos! nou heb ik ook niet egt veel reacties gehad... maar ach... nou hier is dan....mijn volgende stukje!!
Vlak voor hun neus zat niemand minder dan Cornelis droebel. Ex-minister van toverkunst.
"U!?" Gilde Harry ontzet.
"Ja ik."zei Droebel kalm.
"Ik heb een afspraak met een vriend, en ik zou dat niet willen missen door uw toedoen." zei Harry kil.
"Dat weet ik, dat je een afspraak hebt, en ik zou het erg op prijs stellen, als je me zou laten uitpraten."
"Maar ik heb hier niet afgesproken met U!"
"Ik had al verwacht dat je dat zou gaan zeggen."
Harry was laaiend.
"Laat hem nu eerst even uitpraten, Harry."probeerde Hermelien hem te sussen.
"Nee, Hermelien ik ben erin geluisd. Weet je niet meer wat hij me heeft aangedaan een aantal jaar geleden?" brieste Harry
"Jawel, Harry, maar misschien moet je maar gewoon even luisteren."
"Je vriendin heeft gelijk, Harry ik-" verder kwam hij niet, want Hermelien viel hem in de rede.
"Ik ben zijn vriendin niet!" Gilde ze. Hermelien was nu ook laaiend, mede door Harry's koppige gedrag.
"Harry, luister nou even. Ik zie er alleen uit als Cronelis Droebel. Ik ben wel degene die jou vanalles heeft aangedaan, maar dat had een rede."
"Zoals?" spoorde Harry hem aan.
"Laat me dan ook uitpraten. De rede was, dat ik mijn dekmantel hoog moest houden. Zo'n beetje de hele tovergemeenschap geloofde je niet, en als ik je wel zou geloven, zouden ze achterdochtig worden."
"Maar hoe weet ik dat U de waarheid verteld?"
"Door me te laten uitpraten. Ik heb je in mijn brief al verteld, wie ik was. Ik had ook al verwacht, dat je positief zou reageren op de brief, en ik had ook verwacht, dat je kwaad zou zijn, als ik hier zou zitten, en niet een of andere onbekende. Ik had gehoopt, dat je me zou laten uitpraten."
"Dat wil ik ook wel, maar dat is nou eenmaal moeilijk, na alles wat u me heeft aangedaan. U maakte me uit, voor iemand die rijp was voor het St. Holisto. En bovendien, ken ik niemand die minder op mijn vader lijkt, dan U."
"Dat klopt. Ik heb ook een spreuk over mezelf uitgesproken, zodat ik in de verste verte iet op een Potter zou lijken."
"Nou, laat maar zien dan. " Harry was nog steeds achtyerdochtig, maar zijn woede was wel weer een beetje afgekoeld. Bovendien was hij wel benieuwd of Droebel de waarheid sprak.
"Oké" zei droebel.
Hij pakte zijn toverstok, en tikte ermee op zijn kruin.
Langzaam verdween zijn dikke buik, en werden zijn haren zwart en warrig.
"Geloof je me nou, Harry?"
"Euhm...ik denk het" zei hij onzeker.
"Nou, hat was fijn je nog eens ontmoet te hebben, Harry. Nou moet ik naar het ministerie de verdwijning van Cornelis Droebel gaan oplossen. Ik ben namelijk al een paar maanden zoek."
"Nou, tot ziens dan maar"
"We schrijven nog wel."
"Oké!"
Ralf[droebel] verdwijnselde naar het ministerie.
zo dan...dat was het dan weer!!
de rest komt er sneller aan dan dit stukje...beloofd!!
Hmmm...reacties zijn toch altijd wel leuk hè....
*hint hint*
Laat me weten wat je ervan vind per PB, of in het reactietopic
XXX Misz_hermoine |
|
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 22, 2005 12:42 |
 |
"Hmm...Ik weet niet of hij wel te vertrouwen is, Harry." Zei Ginny voorzichtig.
"Ja...Daar komen we maar op één manier achter, en dat is hem voorlopig vertrouwen Gin"
"Ik denk dat je gelijk hebt."
Met z'n vieren liepen ze nog een hele tij over de met keitjes geplaveide straat, de Wegisweg. Ron en Hermelien liepen de hele tijd te smoezen, en Harry kon delen van hun gesprek verstaan, als: "Klaar zijn..." en "Verjaardag harry" en "cadeautjes"...
Hij had inmiddels begrepen, dat ze een verassings feest voor hem aan het plannen waren, maar hoezo? Hij werd 20, en dan had hij dat echt niet meer nodig...
"Harry!"
"Huh...wat?" Hij schrok op uit zijn overpeinzingen.
"Harry, je zat te dromen. Zullen we nog even een terrasje pikken? Alleen wij twee." Zei Ginny.
"Euhm...ja is goed."
Samen liepen ze door de Lekke ketel, naar een ijstent in London. Hermelien en Ron bleven nog even op de Wegisweg.
Tegen de avond keerden ze terug naar Het Nest.
Zo'n beetje de gele familie Wemel was daar. Meneer- en mevrouw Wemel, Fred en George, Bill en Fleur, Charlie, en tot zijn grote afschuw- Percy.
"Wat doet Hij hier?" schoot Ron meteen uit zijn slof, heftig wijzend naar Percy.
"Hij is gewoon even langs gekomen, voor ons was het ook een grote verassing."
"Maar- maar-" sputterde Ron nog, maar Hermelien legede een hand voor zijn mond, zodat Ron zijn mond zou houden.
"Zo, Harry. Ik heb je nog niet vgefeliciteerd met je verjaardag. Je was vanmorge zo snel weg."
"Oh...nou ja."
"Maar dat maakt niets uit, want we hebben een klein feest voor je georganiseerd, en ik heb gekookt."
"Nou, euhm...bedankt dan maar."
De rest van de avond hebben ze alleen maar gefeest. het was een geweldige avond, Harry was al bijna vergeten hoe goed hij het bij de Wemels had gehad. |
|
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 19:30 |
 |
zooo....niew stukje!!
Hoofdstuk 6
Het was inmiddels al een eental jaar geleden , dat hij terug was gekomen van zijn reis om Voldemort te vernietigen.
Inmiddels hebben hij en Ginny een huis gekocht, en wonen Ron en Hermelien ook op zichzelf.
Die morgen, ontving Harry een brief van Ron en Hermelien. De brief was van Roze papier met een hele hoop versiersels.
Uit nieuwsgierigheid opende hij de brief.
Zijn ogen schoten over het papier, en Ginny, die over zijn schouder mee had zitten lezen, slaakte een gil van opwinding.
"Au mijn oren!" Zei Harry verontwaardigd.
"Mijn grote broer gaat trouwen!!" Zei Ginny, die op en neer sprongh van opwinding.
"Ja, wie had dat ooit gedacht? Ron en Hermelien trouwen?"
"Ik weet het niet hoor, maar ik had het al een hele tijd door dat ze elkaar leuk vonden, jij ging vaker met ze om, en het is je niet opgevallen?"
"Euhm... nee..."
"Nou ja...jullie jongens zien ook nooit wat!"
Die avond was de trouwerij al, dus gingen ze zich snel klaar maken.
om half 6 liepen ze de deur uit, en verdwijnselden naar het huis van Ron en Hermelien.
soorry dat het niet zo'n lang stukje is...maar ik ban ff out of inspi...
I love good response...[hint hint]
XXXXXX mii |
|
|
  |
 |
|
|