Poll :: Welke krant lees jij? |
Geen één, wat denk je wel! |
|
24% |
[ 21 ] |
NRC |
|
5% |
[ 5 ] |
ND (nederlands dagblad) |
|
2% |
[ 2 ] |
AD (algemeen dagblad) |
|
7% |
[ 6 ] |
RD (reformatorisch dagblad) |
|
1% |
[ 1 ] |
RD (rotterdams dagblad) |
|
0% |
[ 0 ] |
De Telegraaf |
|
16% |
[ 14 ] |
Trouw |
|
7% |
[ 6 ] |
De plaatselijke krant (bv. Kabelkrant) |
|
31% |
[ 27 ] |
Brabantse krant |
|
3% |
[ 3 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 85 |
|
Auteur |
Bericht |
Crazy_Noush99
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 15, 2006 14:12 |
 |
Ik lees de Spits, Metro, AD, Streekblad en de Postiljon |
_________________ Broken hearts and torn up letters.
Girl .. you just c a n t dance [forever]! |
|
  |
 |
Jana
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 15, 2006 15:01 |
 |
Ik ben Vlaamse en ik lees geen Nederlands kranten , integendeel: bijna alle namen zeggen me niks.
Ik lees alleen het Nieuwsblad. Niet omdat ik er niet voor open sta, maar als er eens een krant in huis te vinden is, is het quasi altijd het nieuwsblad...
greetz, Jana |
_________________ 13-22 augustus op vakantie!!! Zoek nog een vervanger voor Beauxbatons-RPG!! |
|
  |
 |
Dr. Temperance Brennan
2e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 18, 2006 21:47 |
 |
Ik vind het 's ochtends echt heerlijk om rustig te ontbijten en ondertussen eventjes de Telegraaf te lezen. Ik wil graag weten wat er in de wereld om ons heen gebeurt, de positieve en negatieve dingen. Sommige artikels lees ik vluchtig door, maar soms neem ik ook de tijd om een artikel te lezen. Als ik naar school ga, neem ik op het station de Metro mee omdat ik nooit een boek ofzo meeneem naar school. Reden is dat de reistijd daarvoor te kort is. Meestal ligt in de trein ook nog de Spits en die lees ik meestal op de terugreis. |
|
|
  |
 |
Spinny
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 20, 2006 21:02 |
 |
Hey, ik weet niet of het waard is hier te posten, maar ik ben zelf een beetje opgelucht.
Ik weet niet of jullie 't verhaal kennen, maar degene die de Telegraaf van vandaag, 20'01 heeft gelezen, helemaal natuurlijk.
Is het artikel van William Lagerweij vast opgevallen.
Dit is het Artikel uit De Stem, een Brabandse krant. Ik kan het artikel van de Telefgraaf niet weervinden.
Citaat: | OUDENBOSCH/WIJK AAN ZEE – Woede en verdriet ademt de brief die het leven beschrijft van Lagerweij en zijn gezin. En hoe zij de laatste tien jaar door een levende hel zijn gegaan.
De geboren Zuid-Afrikaan kan niet bevroeden wat de logeerpartijtjes van zijn twee kinderen medio jaren negentig bij een bevriend en kinderloos echtpaar in Den Haag teweeg zullen brengen. Vrienden die geen vrienden blijken te zijn als de man hun kinderen misbruikt. En, naar later blijkt, nog twaalf kinderen slachtoffer maakt.
De dader wordt veroordeeld, krijgt tbs met dwangverpleging. Maar loopt inmiddels weer vrij rond. Het gezin Lagerweij zit haar straf eigenlijk nog elke dag uit.
„We hebben jarenlang gevochten. Eerst om de dader gestraft te zien, maar die loopt inmiddels weer vrij rond. Heeft zijn schuld aan de samenleving betaald. Maar hoe zit het met de schuld aan ons“, vraagt Lagerweij zich af.
„En we hebben er alles aan gedaan om onze kinderen, toen twee en drie jaar oud, geholpen te krijgen. We vonden uiteindelijk goede therapie, maar dat was duur. En dat moesten we wel allemaal zelf betalen. Voor de dader is er verpleging, therapie. De slachtoffers moeten het zelf uitzoeken. Maar goed, dat geld interesseert je dan niet meer. Ik ging gewoon meer en harder werken. Mijn vrouw richtte zich helemaal op de kinderen. En acht jaar later constateer je dat je elkaar bent kwijtgeraakt.“ | --
Gehele artikel.
Het kan misschien zijn dat mensen zich hier niet voor interesseren, maar het engste is. Ik kan alle details van dit geven, ik was namelijk een van die andere 12.
Misschien zullen mensen dit hier niet geloven, en dat neem ik ze dat niet kwalijk.
@De mods, als het té is, verwijder 'm maar. Ik moest 't even kwijt. |
_________________ __&she is so la vida loca |
|
  |
 |
Hermione Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 20, 2006 21:11 |
 |
Meestal lees ik alleen de kranten op m'n werk. Verder volg ik het nieuws via het Internet en het journaal.  |
|
|
  |
 |
noepie
1e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 23, 2006 11:51 |
 |
Meestal lees ik elke dag wel even de krant, gewoon even doorbladen om te kijken of er wat interessants in staat. (Dingen als de Beurs of zo lees ik in ieder geval nooit). Omdat we thuis de Trouw hebben lees ik die altijd, maar als we het AD hadden zou ik die weer lezen. 'k Vind 't zelf wel een goede krant, er staat gewoon in wat je moet weten, en niet van dat drukke gedoe er om heen, zoals bij de Telegraaf. Zo'n krant zou ik echt nooit willen lezen.
En ik kijk natuurlijk het journaal, om ook 'n beetje bij te blijven  |
|
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 23, 2006 12:53 |
 |
Spinny schreef: | Hey, ik weet niet of het waard is hier te posten, maar ik ben zelf een beetje opgelucht.
Ik weet niet of jullie 't verhaal kennen, maar degene die de Telegraaf van vandaag, 20'01 heeft gelezen, helemaal natuurlijk.
Dit is het Artikel uit De Stem, een Brabandse krant. Ik kan het artikel van de Telefgraaf niet weervinden.
Citaat: | OUDENBOSCH/WIJK AAN ZEE – Woede en verdriet ademt de brief die het leven beschrijft van Lagerweij en zijn gezin. En hoe zij de laatste tien jaar door een levende hel zijn gegaan.
De geboren Zuid-Afrikaan kan niet bevroeden wat de logeerpartijtjes van zijn twee kinderen medio jaren negentig bij een bevriend en kinderloos echtpaar in Den Haag teweeg zullen brengen. Vrienden die geen vrienden blijken te zijn als de man hun kinderen misbruikt. En, naar later blijkt, nog twaalf kinderen slachtoffer maakt.
De dader wordt veroordeeld, krijgt tbs met dwangverpleging. Maar loopt inmiddels weer vrij rond. Het gezin Lagerweij zit haar straf eigenlijk nog elke dag uit.
„We hebben jarenlang gevochten. Eerst om de dader gestraft te zien, maar die loopt inmiddels weer vrij rond. Heeft zijn schuld aan de samenleving betaald. Maar hoe zit het met de schuld aan ons“, vraagt Lagerweij zich af.
„En we hebben er alles aan gedaan om onze kinderen, toen twee en drie jaar oud, geholpen te krijgen. We vonden uiteindelijk goede therapie, maar dat was duur. En dat moesten we wel allemaal zelf betalen. Voor de dader is er verpleging, therapie. De slachtoffers moeten het zelf uitzoeken. Maar goed, dat geld interesseert je dan niet meer. Ik ging gewoon meer en harder werken. Mijn vrouw richtte zich helemaal op de kinderen. En acht jaar later constateer je dat je elkaar bent kwijtgeraakt.“ | --
Gehele artikel.
Het kan misschien zijn dat mensen zich hier niet voor interesseren, maar het engste is. Ik kan alle details van dit geven, ik was namelijk een van die andere 12.
Misschien zullen mensen dit hier niet geloven, en dat neem ik ze dat niet kwalijk.
Hoi Spinny,
Ik vind het goed/knap dat je dit gepost heb, (aangezien ik dit topic geopend heb ), dat duid ook aan dat de krant over ons allemaal gaat en heel belangrijk is. Ik denk namelijk niet dat ze zoiets op de TV hebben laten zien. Duss, voor degene die nog/geen krant lezen, probeer het eens, het is niet ALLEMAAL onzin!  |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
Donya_07
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 23, 2006 18:52 |
 |
ik Heb de pOll niet beantwOord omdat mij AntwOord er nmiet bijstOnd..
''» Als ik de krant lees, Lees ik Het Deventer Dagblad.. |
_________________ Dønya_07's CREATIONS!!♥
*Take a look* |
|
  |
 |
loezz
2e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 23, 2006 18:55 |
 |
precies, ik lees net als donja deventer dagblad, voorla die stukjes aan de rechterzijkant vind ik leuk! zegma zo'n beetje het iets onbelangrijker nieuws!
xx loesjj |
_________________ I didn't see his face. |
|
  |
 |
Caas
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 26, 2006 19:42 |
 |
De metro en de spits want die zijn gratis, verder online kranten |
_________________ We don't wanna think... We wanna know |
|
  |
 |
harrypotterfreakz
7e jaars

Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 01, 2006 19:02 |
 |
Wij hebben de TC Tubantia ==> Twentse Courant Tubantia
waarom we die hebben.. omdat de rest prut is^^
ik lees altijd alleen ff de plaatselijke berichten door.. wat er weer gebeurt is in Hengelo^^ verder vind ik de krant niet zo interessant... altijd alleen maar ellende die erin staat . |
|
|
  |
 |
LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
398 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 16:55 |
 |
Haha, nou ik ben een Zeeuw,
dus wij lezen de PZC thuis * Provinciale Zeeuwse Courant *
En als we ontbijten pak ik altijd de rubriek 'Zeeland' omdat daar onderaan de pagina de Zeeuwse Almanak staat,
een grappig stukje tekst, altijd anders, over iemand uit Zeeland die wat beleefd heeft (maar dat is fictie, hoor).
Meestal lees ik dan ook de artikelen die me aantrekken in die rubriek,
of de artikelen die gaan over dingen waar ik bij was of waar iemand me over verteld heeft. Ik werp ook altijd even een blik op het weer,
aangezien ik per dag 2 uur moet fietsen
<3 Fleur ## |
_________________ hey love
awful happens all the time
don't let it kill you. |
|
  |
 |
Spinny
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 16:58 |
 |
HPwurm schreef: | Spinny schreef: | Hey, ik weet niet of het waard is hier te posten, maar ik ben zelf een beetje opgelucht.
Gehele artikel.
Hoi Spinny,
Ik vind het goed/knap dat je dit gepost heb, (aangezien ik dit topic geopend heb ), dat duid ook aan dat de krant over ons allemaal gaat en heel belangrijk is. Ik denk namelijk niet dat ze zoiets op de TV hebben laten zien. Duss, voor degene die nog/geen krant lezen, probeer het eens, het is niet ALLEMAAL onzin!  |
Het is dus wél op TV geweest Maar na het kranten-artikel. Mijn moeder had op de Telegraaf gereageerd en SBS6 heeft haar opgezocht.
Op actienieuws heeft zij haar verhaal verteld over wat onze regering eraan doet. |
_________________ __&she is so la vida loca |
|
  |
 |
DreamGirl
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 25, 2006 20:02 |
 |
Kranten?
Nee gatver
Ik lees geen enkele krant,niks aan.. |
_________________ I love walking in the rain..
Because nobody knows i'm crying |
|
  |
 |
child of the other side
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
1066 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 25, 2006 20:05 |
 |
Ik lees niet echt een krant maar de keren dat ik in de trein zit wil ik wel eens een metro of een spits in kijken.
Verder blader ik de kidsweek door en lees ik soms wat in het NRC ( fokke en sukke rulezzzzzzzz!) whahaa  |
_________________ insanity is contagiousAny fear, any memory will do;
and if you've got a heart at all,
someday it will kill you too
|
|
  |
 |
|
|