Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Het Creatieve Topic Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
nikita-tje
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Ergens in de Lounge van de KunstBende, samen met Louche Loesje en De Naam 'cock-tails' te drinken.

nikita-tje is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2006 17:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Creatief ben ik niet; als je de puurste essentie van het woord mag geloven. Maar ik doe mijn best aan die term te voldoen, en met wat extra oefening hoor ik binnen enkele jaren zeker bij de selecte groep rasechte creativelingen.

Toneel:
Sinds twee jaar ben ik besmet door het acteer-virus.
momenteel werk ik mee aan het schoolstuk en ben ik druk bezig met de voorbereidingen voor de eerste productie van "mijn" toneelgroep.
Na wat rondhoren in de buurt trokken ik en wat vrienden de conclusie dat de vraag naar jong acterend volk miniem was.
Of om eerlijk te zijn: niet bestond.
Dus staken we onze kopjes samen en al snel waren we in verwachting van een toneelgroep, die later de naam "De Badeend' zou dragen.
De draagtijd was, verrasend genoeg, maar van korte duur.
Op 21 december 2005 erkend de vlaamse regering "De Badeend" als subsidiërings project;
en sinds dien hebben we niet meer stil gezeten,
wees maar zeker, ons eerste ei zal geen misser zijn.
Hoewel ik dat eigenlijk niet zo mag zeggen Smile

Proza, tekst en poëzie
Dat doe ik eigenlijk al langer dan vandaag, maar toch.
Ik schrijf vooral over mijn liefde voor taal en woorden;
hoewel mijn schrijfsels hun pracht niet kunnen weergeven.
Soms kom je ook wel eens wat afscheidsbrieven tegen tussen mijn probeerseltjes,
zelfmoord staat dan centraal.
Die laatste zijn noiit uit eigen perspectief maar zijn meer mijn versie van hoe absurd dat kan zijn.

Daarnaast schrijf ik nog filmrecencies voor de jongerensite van een filmfestival; films uit landen waar geen kat over spreekt -maar dat zijn ze uiteindelijk allemaal.

En enkele gedichtjes, meestal te lang om voor te dragen.

Fotografie
heel kort: ik hou van de pure vorm waarop je leven kan stil leggen zonder enige logica.

Artsen
tekeningetjes die meestal meer weghebben van goedkope zaterdagochtend-cartoons. Maar voortaan ook modetekeningen,
ik ben namelijk bezig aan het ontwerpen van een kleding-ding vor kunstbende 2007.

Dat was het geloof ik,
ik wil nog effe zeggen dat, wie dit helemaal las, of TE veel vrije tijd heeft of enorm veel doorzettingsvermogen Wink
en bedankt.

En nog snel respect uiten voor al de full-time creative geesten die hier gepost hebben of rondslenteren.

Jullie -al wie iet of wat naar creativiteid streeft- weten mijn msn-adres wel te vinden;
en weten waar ik op aanspoor door dat te zeggen.

One can't have too many socks.

Nikita

-Salman Rushdie
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rayatje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 11:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

*hatsjoe* Topic omhoog! ^^

Schrijven;
Ik schrijf héel graag en vele vinden dat ik er redelijk goed in ben. Ik heb een boek geschreven en véle kleine verhaaltjes. Ook heb ik hier op het forum een Engelse/Nederlanse Fanfic.
Ook ben ik actief in gedichten schrijven, zowel Engelse als Nederlandse. Ik vind het beide even leuk!
Trouwens ik ben ook bezig met een Fanfic van Lost te schrijven. Cool

Toneel;
Ik acteer wel graag op schooltoneeltjes enzo, maar ik doe geen toneelschool of ik neem niet deel aan audities. Maar ik zou wel toneelschool willen doen, omdat mijn ouders vinden dat ik talent heb en mijn vriendinnen vinden dat ik goed van een mug een olifant kan maken. Angel
Maar ik denk dat het niets gaat worden als ik toneelschool zou doen want voor vriendinnen kan ik dat, maar voor een grotere groep mensen krijg ik enorme plankenkoorts.

Tekenen;
Dit doe ik de laatste tijd niet veel meer.

Dans;
Dansen doe ik héel graag! ^^ Ik moet op de opendeurdag dansen met vriendinnen van me. Voor al die mensen. *slik*
Spijtig dat ik plankenkoorst heb. Dan begin ik te stotteren, zweten en dingen te vergeten. =.=' Maar in mijn vrije tijd doe ik wel dansen, gewoon op muziek niet op een speciale school.

Fotografie;
Mijn vriendinnen, mezelf, natuur, andere dingen. Dat doe ik wel, maar daar blijft het bij.

Kleding Ontwerpen;
Belangrijk ding vergeten! ^^ Ik ontwerp & maak graag kleding als dat erbij hoort! =)

Een klein vraagje, zitten er mensen op dit forum die toneel doen en plankenkoorst hebben/hadden?

@SS * Alan Rickman? Shocked Echt? Zo ziet het er niej uit op het witte doek! ^^'

Laatst aangepast door Rayatje op Zo Apr 09, 2006 17:56; in totaal 1 keer bewerkt
Hermione
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 298 Sikkels

Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 11:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik schrijf hele fics, het fiction-board bewijst het^^
Ook schrijf ik andere dingen dan HP hoor =)
Ik teken ook veel, het fanart board bewijst het!^^
Maarja, ik teken ook veeeeeeeeeeel andere dingen dan HP (dit wordt afgezaagd)
verder doe ik nog andere dingen die me op dit moment niet te binnen willen schieten^^

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Ronald Weasley is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 13:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn 'jouffrouw' heeft in groep 2 al eens tegen me gezegd dat ik iets creatiefs moest gaan doen. Ze zei dat ik, vooral omdat ik een jongen ben, goed was in tekenen etc.. Ook hou ik van schilderen en tekenen met verschillende materialen. Ik ben (samen met een vriendin van mij) op dit moment bezig met een decors te schilderen. Het zijn 8 panelen. Vier ervan worden een donker bos en de andere vier worden de vier seizoenen.

Will (W.I.T.C.H.)

Gewoon een Fairy

Nu maak ik ook in Photoshop 7.0 icons en wallpapers. Je kan in mn crea topic kijken om die te vinden.

Ook hou ik nog van fotografie, maar dat doe ik niet zoveel. Meestal fotografeer ik natuur dingetjes.

Toneel vind ik ook wel leuk. Doe ik niet een cursus voor ofzo, maar ik heb wel drama op school enzo.

Ook ben ik ooit begonnen met een HP fanfictie, maar nooit echt afgemaakt. Wel heb ik op de basisschool een boekje geschreven, ook echt gebonden met een kaf en alles. Ik vind het wel heel leuk, maar ik maak het nooit af.. Rolling Eyes Evil or Very Mad

Ik geloof dat dat het wel was..

FelixdeFeniks
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

FelixdeFeniks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 18:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik vind mezelf toch aardig creatief^^ Hoewel ik niet alles even goed kan, vind ik het volgende allemaal superleuk om te doen!

Toneel
Toneel is mijn grootste passie en ik doe het dan ook al 8 jaar. Een paar weken geleden heb ik 4 dagen achter elkaar een paar keer per dag opgetreden met mijn "toneelgroep" (eigenlijk is het meer een cursus) en dat beviel me heel goed!
En, over twee maandjes ga ik auditie doen om in een toneelgroep te komen, Falderapp genaamd. Ik hoop dat ik door mag! Smile
Het fijne aan toneel vind ik dat je iemand anders kunt spelen, of dat je ergens anders bent, of noem maar op. Op het podium staan heeft iets...magisch.

Schrijven
Ook één van mijn grootste hobby's! De laatste tijd ben ik nogal into gedichten (zie topic "Gedichten Algemeen" of het gedichtentopic in het Engelse board). Ik schrijf graag over het schrijven zelf, over hoe mooi het leven is, over liefde, over jezelf zijn, maar ook over wat heftigere onderwerpen, zoals depressiviteit. Helaas kan ik zelden een gedicht maken als opdracht (bijv. voor school), ik verzin mijn gedichten meestal op de raarst mogelijke plaatsen/tijdstippen.
Het schrijven van verhalen doe ik ook al héél lang, sinds mijn vierde geloof ik Smile Toen ik een jaar of zeven was ben ik met een verhaal begonnen, en daar ben ik nu nog steeds mee bezig. Natuurlijk is er in de tussentijd een hoop veranderd, het verhaal is meerdere malen helemaal omgegooid en ook aan de landkaart is wat gesleuteld Wink Ook al heb ik niet vaak tijd om eraan te schrijven, toch vind ik het heerlijk om het te doen.
Aan FanFics doe ik niet, ik vind het simpelweg heel moeilijk om verhalen te schrijven over personages die iemand anders heeft bedacht, en die ik dus nooit zó goed zal kennen als Rowling.

Tekenen
Tekenen doe ik niet heel vaak, alleen als ik echt creatieve buien heb. Eigenlijk mislukken ook twee op de drie tekeningen, maar als ik wél tevreden ben met het resultaat, geeft dat een goed gevoel. Ik teken voornamelijk portretten, in een soort half-realistische stijl. Ik vind het mooi om elke keer weer andere mensen te tekenen, om zo te laten zien dat we allemaal uniek zijn. Smile Maar ik moet nog veel oefenen!

Verder vind ik het leuk om kleren te "verbouwen" (from scratch blijft toch moeilijk, hoewel ik wel eens een rok heb gemaakt), sieraden te maken (vooral oorbellen), en allerlei gekke dingen met kraaltjes en veren te maken^^

But you still pull me home.
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 18:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet of ik creatief ben maar velen zeggen van wel.
Ik schrijf nu een boek (fantasy) die wil alleen niet echt vlotten (weinig tijd)
Ik ben ook begonnen met een hp fanfic in eht engels maar dat was toch moeilijker dan ik dacht je moet op zoveel letten.

Verder hou ik van tekenen, schilderen, knutesellen en kleien.
Het meeste doe ik op mijn stage samen met de kinderen dus kan ik dat niet laten zien.
Ik doe dan ook al drie jaar de opleiding voor activiteiten begeleidster dus dan moet je wel een beetje creatief zijn.
Met de kids doe ik veel verfen en tekenen omdat ze dat wel kunnen als je de kwast met hun hand eromheen vast houd. en dan bepalen zij de beweging.

Verder heb ik op school een vak genaamd beeldende vorming.
Daar kan ik heel veel creativiteit in kwijt zo heb ik begin dit jaar een kunst werk gemaakt van hout
deze hier
Alleen zijn hier de verbindings stukken nog niet toegevoegd. Deze zij n van plastic gevuld met plastic in verschillende kleuren.
Dat kunst werkje hangt nu in de leraren kamer en is iets van 2.5 meter lang.

Met klei werk ik graag al doe ik dit zelden. Omdat ik nergens klei kan vinden die een mooi prijsje heeft. (ik bedoel van dat klei waar je die mooie poppen van kan maken)
Ook wil ik graag poppen gaan maken van vilt om deze dan te verkopen. (maar dan moet ik het eerst wel kunnen)

Ik speel ook graag op mijn gitaren. Ik ben nog niet zo goed maar heb dan ook pas vanf november les. Ik heb al wel een liedje geschreven en ik vind hem toch wel redelijk gelukt.
Ben ook pas gelden begonen met de leir te bespelen . dit is een lier

Ik hou ook van toneel spelen maar de laatste jaren heb ik het alleen maar op school gedaan. daarvoor heb ik in een theater voorstelling van mijn buurthuis gezeten dat was twee weken lang 10 keer per dag een stuk opvoeren (ik was eerst nar later priester)
Ik vind dit erg leuk maar ik moet het wel met leuke mensen doen anders heb ik er maar weinig zin in

Catie
Chaotic Angel
Chaotic Angel

Catie is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 19:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Of ik creatief ben? Zelf vind ik van wel. Wat ik dan doe? Nou dit:
    Schrijven
    Dichten
    Fotosjoppen (Photoshop)
    Tekenen (meestal voor school, maar ik wil binnenkort manga gaan tekenen)
    songteksten schrijven (soms)

Ik schrijf Fanfics (Ik ben nu aan mijn 5de of 6de fanfic op HPF bezig) maar ik schrijf ook andere verhalen. Ben op 't moment vooral bezig met mijn Fanfic, The Five. Maar ik wil binnenkort weer aandacht leggen aan een realiteitsverhaal genaamd Verloren. Ook ben ik een tijdje geleden alvast een nieuwe begonnen, genaamd Antara.

Dichten doe ik alleen als ik me wat rotter voel. Mijn gedichten zitten vol met gevoelens, mijn gevoelens wel te verstaan. Maar dichten met gevoelens die niet van mij zijn kan ik ook. Al vind ik dit minder leuk ^^''

Fotosjoppen is ook een hobby van me. (Te bewonderen in PC-Crea gedeelte) Ik heb nu al meer dan een jaar Photoshop en begin er wel wat bedrevener in te raken. Ik wil ook graag met Paint Shop Pro om te leren gaan, maar dat zit er niet in. Want ik heb geen Paint Shop Pro ^^''

Tekenen is tot nu toe vooral voor school. Maar aangezien ik een fan van Manga ben wil ik graag nog eens een Manga tekenboek bemachtigen om ook dit te gaan beoefenen. Heb in verleden wel eens getekend, maar dat was toen nog wat kleurterwerk Angel Nu ik tekenen op school heb snap ik hoe ik dingen mooier kan laten zien enzovoort.

Songteksten schrijven doe ik echt heel erg soms. Ligt eraan of ik inspiratie heb en of ik er zin in heb. Tenslotte moet het wel een mooi geheel worden en niet een zooitje ^^

Zo dit was het wel denk ik ^^''

01-2004/31-12-2009, HPF will live on in my heart and soul <333
SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 10:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rayatje schreef:
Een klein vraagje, zitten er mensen op dit forum die toneel doen en plankenkoorst hebben/hadden?

Ik kan deels jouw vraag met JA beantwoorden. Ik heb voor CKV 3 Drama gedaan en moest uiteraard daar ook acteren. Maar ik heb plankenkoorst en ben zowiezo niet echt een goede actrice dus zo goed was ik niet. Nu speel ik ook geen toneel meer, o.a. omdat ik weet dat ik er niet voor geschikt ben en ik werk liever backstage, dus als regisseur of bijv. bij het licht.

Trouwens, Alan Rickman heeft wel (erge) plankenkoorts, maar dat weerhoudt hem niet van om te doen wat hij leuk vindt! Dus al heb je plankenkoorts... geef niet op! Als acteren je ding is.... vooral doorgaan en veel ervaring op doen! Smile

Even ONtopic:

- Ik vind het leuk om te tekenen, maar ik doe het niet vaak en ik ben er ook niet goed in. Razz

- Sinds een tijdje schrijf ik scripts voor het theater. Dus geen fanfic en zeker geen fantasy. Dat is niet echt mijn ding. Wink

- Ik maak wel eens wat PC creas maar tegenwoordig meer voor eigen gebruikt.

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 14:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nog niet zo heel erg lang bezig met me eerste fanfic. Ik ben daar mee begonnen, omdat ik voor me hersenbloeding heel veel verhalen en gedichten schreef, En ook tekende ik heel veel ( wat ik echt heel goed kon) En dat wil ik gewoon terug hebben. Ik wil later als hobby schrijver worden. En dat kan ik hier goed oefenen. Ik schrijf vaak meestal erg laat, midden in de nacht Wink Dan ben ik ook heel rustig en kan ik nadenken hoe ik precies dat wilt gaan doen. Ik maak ook pc-crea's maar dat vind ik gewoon leuk om te doen. Vind het gewoon gaaf dat je met een programma plaatjes kan knippen veranderen hoe je dat wilt.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
eva(nna)
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 147 Sikkels

eva(nna) is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 11:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik teken vooral op papier
omdat ik niet goed (eigelijk helemaal niet goed)met de computer kan werken. Dan teken ik nieuwe soorten kleren en kapsels.
Vele vinden dat ik een tekentalent ben.
Ook teken ik vaan plattegronden van huizen of 3D tekeningen van een kamer. Ik houd ni van schilderen of kleuren want dat kan ik niet en dat laat ik dan ook maar aan andere over.
Ik teken ook strips met men favo personage Sam.(die heb ik zelf verzonnen) en ik loop constant verhalen voor haar te verzinnen
ze is een beetje een deel van mezelf.
Ik houd ook van toneelspelen en acteren dat is dan ook men grootste droom.
Van knutselen houd ik niet echt. dat vind ik een beetje dom.
Voor de rest kan ik zo direct niets verzinnen alleen dat er me een verhaal is binnengeschoten dus kga seves verder tekenen.

sislon
The SuperAssassin
The SuperAssassin

Woonplaats: Under your feet.. Yeah that's right I fell for you :)

sislon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 14:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wel.. mijn hoofd is heel creatief.. ik heb vaak de mooiste ideen.. maar ik kan niet tekenen.. want dat wordt gewoon niks.. En ik ben te verlegen om toneel te spelen..
Ik haalde altijd tienen voor mijn idee en 5en voor mijn uitvoering bij tekenen..
Ik schrijf daarom wel.. Vaak dicht ik ook.. maar die staan niet online..
En ik hou het verder op pc creas

HPF goodbye, we will miss you.
superharrypotterfan
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 161 Sikkels

superharrypotterfan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 14:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou Creatief....,,
Emm

Ik pc cea... ( http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=10644
weinig reacties *hint*) ik heb niet altijd inspiratie maar meestal als ik een plaatje zie (maakt niet uit waar) dan bedenk ik er meestal een tekst bij.. Zoals omg enzo...

Ik teken.
Niet echt tekenen maar meer teksten(grafiti). Is natuurlijk ook tekenen ...,,Very Happy maar ik vind zelf dt het niet altijd mooi is maar e mensen in mijn omgeving zijn helemaal van : Oh mooi oh wt knap enzo....

Ik pc crea achter de pc en teken gewoon op een stoel..

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 41 Sikkels

Darkness is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 19:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja ik ben wel creatief, hoewel ik ook wel destructief ben (Ik houd dingen nooit heel.)

Schrijven: Ben ik mee gestopt aangezien ik er geen tijd meer voor heb en ook geen ideeën meer elke keer als je denkt iets orgineels bedacht te hebben dan bestaat het al. Dus daar ben ik mee gekapt.

Acteren: Ach wat is acteren. Ik LARP dus ik moet daar constant acteren. Hoewel je daar geen lappen tekst bij hoeft te leren is het veel moeilijker om het karakter overtuigend neer te zetten. Je moet constant anticiperen en improviseren. Dus dat is wel lastig. Maar erg leuk om te doen.

Kleding maken: Ik kan het opzich wel maar ik moet mezelf opmeten voor ik iets kan gaan maken. Maar ik zal het nog wel een keer doen als ik de juiste stof heb gevonden.

Tekenen: Kan ik wel maar niet echt goed doe het meer voor mijn plezier en als ik niets te doen heb in de les wat dus 9 van de 10 keer het geval is.

Zingen en dichten: Zingen kan ik wel alleen niet zo hoog, en dichten doe ik niet zo vaak omdat de meeste gedichten die ik maak erg diepzinnig zijn en dus wat moeilijker zijn om te bedenken. Hoewel ik wel merk dat ik een erg goede vertelstem heb in het engels en ook nederlands.

That are my 2 cents

My other broom is a car.

#OMG een lopende muur#

Non tora ta familia
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 527 Sikkels

TheKimKommer is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 8:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zo, ik dacht ga eens achter in het topic spitten en kwam toen deze tegen.. Dus ook maar eens een creathealijst van mij Smile

Vroeger heb ik ooit samen met een vriendin wat verhalen geschreven. Opzich wel grappig en leuk enzo, maar echte topstukken zullen eht niet worden. Maar met het opleven van de vrouwenboekjes zoals Jill Mansell, wie weet maak ik ooit nog een evrhaal gerelateerd aan mijn woelige jaren Wink

Tekenen en schilderen; ook gedaan, maar eigenlijk alleen voor school.. Nu tekenen ik wel, maar dan is het om het inscannen en daarna verder bewerken voor andere doeleindes.. Zoals in opdracht trouwkaarten maken, uitnodigingen enzovoorts..

Ook muziek egdaan, jaren saxofoon en in bandjes gespeeld. Heb nu een soort van deal met iemand gesloten dat als ik eht hem ga aanleren ik dus ook moet spelen.. Hmmz.. achteraf gezien snap ik alleen niet zo goed waar voor mij de win situatie zit Wink

Dan waar ik nog wel, nu in wat mindere mate maar anders wel, mee bezig ben is Fotografie. Dat was ook m'n afstudeerrichting en ik hoop sowieso dat ik met mijn richting Nieuwe Media weer flink aan de slag kan binnen het onderwijs.
Verder ben ik langzaamaan weer bezig met het herondekken van creatief op internet, ga m'n internetpagina maar weer eens onderhanden nemen..

Dat is mijn laatste kopje creatief; het werkveld. Ben Docente Beeldende vorming, dus eigenlijk dagelijks creatief bezig Wink Danwel in het voorbereiden, bedenken en uitvoeren van creadingetjes. En nu is eht helemaal leuk want op m'n nieuwe werkplek gaan we een heel nieuw programma uitwerken, dus ik kan weer alle kanten op!

poep
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 9:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oeh, helemaal vergeten dat dit topic er was.

Ik heb de laatste weken een enorme creatieve energie. Het is bijna griezelig. Ik wil alles (weer) gaan doen: veel schrijven, sieraden maken, boekenleggers en kaarten, tekenen en schilderen, tassen bewerken (ik heb al een heel plan - ik wil mijn poesie-plaatjes op de voorkant van de flap bevestigen, maar geen idee hoe ik dat moet gaan doen), kleding bewerken/maken, nieuwe knoopjes op m'n favo vintage vestje bevestigen, etc, etc.

Vandaag ga ik naar de handwerkwinkel om textiel verf erbij te kopen. Ik heb gisteren een grijs t-shirt gekocht en ik ga 'm beschilderen. Waarschijnlijk komen er songteksten op te staan. Op de voorkant wil ik de teksten op z'n kop doen, en op de achterkant ''gewoon''. Zeg maar dat het dan ''doorloopt'' als je het t-shirt van boven omflipt. ^^''

Normaal doe ik aan:

'Schrijven - poetry, poëzie, shortstories, columns, lijstjes, verhaaltjes en tips voor vriendinnen, recensies en reportages (werk), boeken, etc.
'Tekenen - zoals jullie vorig jaar konden zien in mijn Artjes topic. Helaas heb ik niet vaak zin, en ben ik ook niet zo goed.
'Sieraden maken - het werkt ongelofelijk ontspannend om kraaltjes te rijgen.
'Knutselen - collages, agenda's versieren, etc, etc.
'Van alles - als ik weer één of ander idee heb. Ik heb een keer een fluwelen vintage vestje bewerkt door een grote rode bloem van kraaltjes op de achterkant te maken. Ik heb wel eens tasjes gemaakt. Enz.

Ik kom ook uit een creatieve familie, dus eigelijk ben ik wel gewend dat mensen aan het ''rommelen'' zijn. Mijn vader kan goed tekenen. Mijn moeder bewerkt tegenwoordig lampenkappen, wat er geweldig gaaf uit ziet (non, seriously) en heeft vroeger ook wel eens geschilderd. Ze heeft ook een mode-opleiding gevolgd. Mijn broer kan waanzinnig goed tekenen en doet een opleiding industrueel ontwerpen. Mijn oma maakt aquarellen. Mijn zus doet een mode-opleiding en is heel goed met collages en kledingcombinaties.

En eigelijk wil ik ook wel een creative opleiding doen. Jammer dat je er meestal amper werk in kan vinden.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp