Auteur |
Bericht |
daffie
2e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 16:38 |
 |
hoi hoi
ik heb vandaag de film the matrix gekeken. ik vond het een goede film en nou vroeg ik me af wat jullie van de film(s) vinden
ik vraag me ook af hoe de andere 2 films heten misschien dat julie me kunnen helpen , want ik zou graag willen weten hoe ze heten
xxx daffie
PS: als het hier niet moet staan of als ik het ergens anders moet vragen dan moet het maar verwijderd worden . |
_________________ Draco: "You see, I, unlike you, have been made a prefect, which means that I, unlike you, have the power to hand out punishments."
"Yeah," said Harry, "but you, unlike me, are a git." |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 16:55 |
 |
The Matrix Reloaded
The Matrix Revolutions
En ik vind ze slecht.
De eerste viel nog mee en bij de tweede viel ik bijna in slaap. De derde heb ik niet eens gekeken. Heb gewoon het einde gevraagd. (Hoewel me dat neit echt boeide) |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Spinny
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 16:59 |
 |
Ik kon deel 1 net volgen, deel 2 werd moeilijk en deel 3, ik snapte er dus niets van.
Goed, ik vind deze films dus helemaal niets, het is gewoon niet mijn ding! |
_________________ __&she is so la vida loca |
|
  |
 |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 17:18 |
 |
Briljante trilogie is het. Juist omdat het zo lastig in elkaar zit, snappen veel mensen het niet meer, en is het als snel 'belachelijk' of 'slecht'...
Een goed voorbeeld: "The Matrix Reloaded": Neo vecht tegen honderden Smith's. Enorm mooi uitgebeeld, maar velen snappen niet waarom, en vinden het al snel 'belachelijk' of 'onmogelijk'...
Allemaal van die kleine dingetjes waar je rekening mee moet houden als je van plan bent deze trilogie te gaan bekijken. Je moet een goed stel hersenen hebben wil je de precieze gedachte achter de films begrijpen.
Moet je persé van science-fiction houden, wil je van "The Matrix" kunnen houden? Nee! Het gaat veel verder als alleen maar science-fiction  |
|
|
  |
 |
Caas
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 17:20 |
 |
The matrix was echt super vernieuwend, vooral door de effectjes ik vond die moves echt bruut! Reloaded was ook wel ok, helaas wel zoet...
Revolutions is een afknapper... dat is gewoon saving private ryan maar dan met robotjes, echt doodzonde dat er zo'n einde is gekomen aan de trilogie. Daar klopt t verhaal ook niet meer, ik bedoel na al die tijd kan je tog wel een betere verdediging verzinnen tegen die sentinels en gedoe  |
_________________ We don't wanna think... We wanna know |
|
  |
 |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 17:37 |
 |
Caas schreef: | The matrix was echt super vernieuwend, vooral door de effectjes ik vond die moves echt bruut! Reloaded was ook wel ok, helaas wel zoet...
Revolutions is een afknapper... dat is gewoon saving private ryan maar dan met robotjes, echt doodzonde dat er zo'n einde is gekomen aan de trilogie. Daar klopt t verhaal ook niet meer, ik bedoel na al die tijd kan je tog wel een betere verdediging verzinnen tegen die sentinels en gedoe  |
Dat is juist waarom mensen het een afknapper vonden. In 1999 kwam The Matrix uit. Super vernieuwend, en het zag er gelikt uit (op wat dingetjes na). Omdat er 4 jaar voorbij gingen voor deel 2 en 3 kwamen, was men al uitgekeken, en waren er daarnaast ook andere films uitgekomen die nóg meer gelikter waren. Gevolg: Mensen vonden deel 2 en 3 bagger....
Een vergelijking met een film als Saving Private Ryan? Sorry, maar dat slaat alles... Aan het einden klopt er niets meer van het verhaal? Alles is netjes afgerond, alles klopte tot in de details... Zo te merken snap ook jij niet echt waar het allemaal om draaide. Wist jij bijv. dat Neo niet 'The One' was? Wist jij bijv. dat het niet zomaar 'Robots' waren?
Het zit te ingewikkeld in elkaar allemaal, daarom vind ik het dus ook briljant gemaakt... |
|
|
  |
 |
Rose
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
93 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 18:38 |
 |
Richard schreef: | Briljante trilogie is het. Juist omdat het zo lastig in elkaar zit, snappen veel mensen het niet meer, en is het als snel 'belachelijk' of 'slecht'...
Een goed voorbeeld: "The Matrix Reloaded": Neo vecht tegen honderden Smith's. Enorm mooi uitgebeeld, maar velen snappen niet waarom, en vinden het al snel 'belachelijk' of 'onmogelijk'...
Allemaal van die kleine dingetjes waar je rekening mee moet houden als je van plan bent deze trilogie te gaan bekijken. Je moet een goed stel hersenen hebben wil je de precieze gedachte achter de films begrijpen.
Moet je persé van science-fiction houden, wil je van "The Matrix" kunnen houden? Nee! Het gaat veel verder als alleen maar science-fiction  |
Ik ben het helemaal eens met het Alfpha mannetje (sorry Richard pest je maar ^^) Het is een fantastische triologie. Ik hebhet eerste deel zo'n 25 keer gezien, en ik blijf nieuwe dingen ontdekken. De eerste drie keer snapte ik het niet, maar nu wel.
De laatste twee films zijn ook goed, vooral de tweede film. Ik vind persoonlijk het allereeste deel het leukst. Die scene met al die Smith's is echt super gedaan....echt heel goed
En wat te denken van al die fantaschtische quotes? Ik vind de quote: 'Love is a word, like karma. What matters is the connection the word implies to...' geweldig toch?
Echt superfilms!! Mag absoluut niet in de collectie van een filmgek (like me ^^) ontbreken!! |
_________________ I never pretend to be something I'm not |
|
  |
 |
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
459 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 19:10 |
 |
Ik hou niet van science fiction.
Toch ben ik weg van The Matrix trilogie. En waarom? Het pakt je of niet de film trilogie.
Mijn ouders plus zus vinden het te veel high tech, geweld/actie doordrenkt en meer waardoor ze bij voorbaat afknappen.
Wat mij aan de films zo trekt is het verhaal erachter, de revolutionaire toepassingen die ze voor het eerst introduceerden (zoals bullet time, in slow motion om je heen bewegen en toch de concentratie behouden waardoor je tegenstanders binnen luttele tijd een nekslag kan geven)
Later, in veel games is dit principe ook toegepast, denk aan Max Paine, waarin je ook opzij kunt duiken in bullet time. Als je op de dvd dan ook de special achter de films ziet, dat meer dan 200 camera's in een rond opgesteld staan waardoor ze bullet time op het scherm zetten. Of hoe je ziet dat Neo en Smith naar elkaar toespringen, weliswaar in tuigjes en met touwen stevig om hun heen maar ze hebben dat gigantisch mooi op het doek gebracht. Die techniek omzetten naar mooie actie op het scherm, dat noem ik nu mooi.
Daarbij, snap ik ook echt niet waarom mensen Reloaded en Revolutions zo'n afknapper vonden. Ikzelf ben in the Matrix gerold, ergens in 2003, dus miste The Matrix, maar volgde wel Reloaded en Revolutions en speelde de game waarin je Niobe en Ghost was. De nieuwe game heb ik overigens nog niet gespeeld. Ok, het mag erg bizar overkomen, het mag in eerste opslag erg high tech en science fiction overkomen maar als je daar je even over heen zet en dan richt op de daadwerkelijke verhaal erachter, dan snap je waarom die actie er zo in zit, en waar die science fiction voor dient.
Ik vond zo bijvoorbeeld de flashback in Reloaded mooi, waarin de openingsscene draaide om Trinity die ontsnapte aan Mr. Smith en door een ruit heen sprong. In bullet time draaide ze zich om en terwijl ze naar beneden stortte schoten de kogels haar om de oren terwijl ze in gevecht was met Mr. Smith. Tig scenes later snap je pas als kijker echt hoe die scene in elkaar steekt. En weet je waarom Neo in Reloaded die visioen heeft van een sterfende Trinity maar wanneer puntje bij paaltje komt en die scene zich daadwerkelijk afspeelt red Neo doormiddel van zijn liefde voor trinity haar van de dood door (nu zeggen jullie direct NEP!!!) zijn hand in Trinity haar lichaam te steken en de kogel eruit te halen. Dat doet hij terwijl Neo in zijn Matrix blik zit, althans dan ziet hij hoe de Matrix daadwerkelijk is opgebouwd, uit nullen en enen. Zo zie je af en toe ook personen en gebouwen opgebouwd.
Ik vind de verhaallijn gewoon erg goed, de actie erin speelt prima mee. Voor de buitenstaander valt het niet direct te bevatten maar als je eenmaal het verhaal achter de trilogy weet kan je beter de actie/geweld/science fiction erachter waarderen.
Mijn favoriete scene is waarin Neo en Trinity zij aan zij die ene bank beroven
Favoriete quote:
"Neo, I can not go with you I'm affraid"
Neo snikkend over Trinity haar lichaam
"Why not?"
Camera zoomt uit, laat Trinity zien met haar lichaam wier doorboord is door kabels/tentakels
"NOOO!"
"Neo, please, you can't save me twice. You have to go alone and finish your job, you're the one"
En dat terwijl Neo niet the One is blijkt later. Wat ook nog toegegeven word door The Oracle. Op dat punt kan je denken: "Dat komt in de buurt van Harry Potter! Harry is the chosen one!" Ja, daar heb je gelijk in... maar the Matrix was er eerder mee en het houd absoluut geen verband met elkaar, enige overeenkomst is dat zowel Harry als Neo degene waren die voor een einde van lange oorlogen en conflicten moeten zorgen.
Prima trilogy, prima games en boven al: prachtige verhaallijn!
|
_________________ Neville Longbottom: Bellatrix Lestrange!
Bellatrix Lestrange: Neville Longbottom is it?... How's Mum and Dad?
Neville Longbottom: Better now they're about to be avenged!
[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we? |
|
  |
 |
Hermione Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 19:41 |
 |
Alleen 1 vond ik echt leuk. Reloaded ging wel, maar Revolutions... daar ben ik bij weggelopen uit de bioscoopzaal. Van zulke films moeten ze geen trilogieën maken.  |
|
|
  |
 |
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
459 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 19:43 |
 |
Hermione Granger schreef: | Alleen 1 vond ik echt leuk. Reloaded ging wel, maar Revolutions... daar ben ik bij weggelopen uit de bioscoopzaal. Van zulke films moeten ze geen trilogieën maken.  |
Mag ik dan vragen WAAROM je wegliep uit de bioscoopzaal?
|
_________________ Neville Longbottom: Bellatrix Lestrange!
Bellatrix Lestrange: Neville Longbottom is it?... How's Mum and Dad?
Neville Longbottom: Better now they're about to be avenged!
[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we? |
|
  |
 |
Pottergirl
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 20:21 |
 |
Toen ik de Matrix-trilogie nog nooit had gezien, zat ik van te voren altijd: Ew, dat lijken me dus echt geen leuke films. Mensen om me heen vonden het stomme films, behalve mijn vader, die alle drie de DVD's in zijn bezit heeft.
Uiteindelijk, toen ik alle DVD's bij ons uit de kast had gezien behalve de Matrix, ben ik toch maar gewoon met deel 1 begonnen.
En deel 1 was echt fantastisch.
Het verhaal is superorigineel en heerlijk ingewikkeld. Je moet er goed bijblijven en dat is ook wel eens lekker. Verder was het script ook goed en zat alles gewoon mooi in elkaar. Keanu Reeves deed het heel goed als Neo. Het begin was verrassend als je een high-tec wereld verwacht ^^ Hugo Weaving is een briljante Agent Smith.
Deel 2 vond ik ook goed. Helaas is op dat moment het idee bekend, maar toch vond ik dat ze het goed hadden gedaan.
Deel 3 vond ik een klein beetje tegenvallen. Het gedeelte waarin Neo in z'n uppie alles moet oplossen vond ik best heel erg gaaf eigenlijk, maar dat je dan op het einde een zonsopgang ziet en Seraph tegen The Oracle zegt: 'Did you always know?' En dan zegt The Oracle: 'Oh, no. No, I didn't. But I believed... I believed.' Dat vond ik wel een beetje slap, en dat vond ik jammer. Ik had eigenlijk een denderend einde verwacht, dit einde paste niet echt bij de trilogie. Maar ja, zo was wel alles mooi afgerond en duidelijk dat het afgelopen was.
Over het algemeen vind ik de Matrix-trilogie echt heel goed ^^
Nog eventjes wat quotes [A]
Morpheus: 'What are you waiting for? You're faster than this. Don't think you are, know you are. Come on. Stop trying to hit me and hit me.'
Spoon boy: 'Do not try and bend the spoon. That's impossible. Instead... only try to realize the truth.'
Neo: 'What truth?'
Spoon boy: 'There is no spoon.'
En natuurlijk nog even dé quote uit The Matrix:
Morpheus: 'Welcome to the real world.'
^^ |
 |
superjasmien
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 21:30 |
 |
The Matrix vind ik super!!! Ik heb eerst de tweede film gezien, daarna de eerste en dan de derde. De Matrix kwam me eerst over als iets totaal computerbestuurd, niet echt menselijk, maar toen ik de beruchte slaapkamer-scène van Trinity en Neo zag, dacht ik: Tuurlijk is dit menselijk. Superfilms, kheb ze op DVD!!!! |
  |
 |
Slytherin
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 21:41 |
 |
Jeps... The Matrix is echt super mooie effecten.
Maar je moet wel van de eerste film kijken en niet eerts de 2de want dan snap je er de ballen nniej van. |
_________________ Pain: Is a part of the puzzle.
Blood: Is the price of freedom.
Death: Is not that easy.
Suffering: You haven't seen a thing.... not yet |
|
  |
 |
draco_malfoy
4e jaars

Verdiend:
106 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 22:59 |
 |
Ik vond de Matrix echt een super mooie film echt goed gedaan met al die effecten enz |
_________________ Sono abbiamo preso tra buono e cattivo, è tutta la serie giusta e fatto |
|
  |
 |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 0:06 |
 |
Je moet het trouwens ook niet zien als 3 losse films.. maar als 1 geheel. Toen ik de eerste film in de bioscoop zag, was op dat moment al het hele plan voor deel 2 en 3 in de maak...
Velen zien (zoals ik ook 1 reactie hierboven lees) de trilogie als 3 losse delen, en ze hadden dus ook nooit een trilogie moeten maken (volgens anderen), maar gewoon 1 deel...
Dit verhaal had nooit in 1 film verteld kunnen worden. Onmogelijk. Heel veel mensen die ik ken die de films gezien hebben, komen tot de conclusie, dat Neo 'The One' is, die het 'Smith-systeem' heeft doen vernietigen door zichzelf op te offeren, en daarmee noemen deze mensen zich echte 'Matrix-kenners'... Helaas...
Neo is juist degene die idd balans bracht, door 'The One' (smith) te doen laten restarten, zodat er een nieuwe 'Matrix' (versie 6.0) kon ontstaan... (deze restart vind plaats aan het einde van film 3).
In het spel 'Path of Neo' zit trouwens een scene verwerkt, die de film niet heeft gehaald, omdat de makers dit té vonden... Een reuzen Smith, gebouwd uit auto's en andere wrakstukken uit 'The Matrix' (The Matrix is simpelweg een softwarematige wereld).
- Het officiele script had trouwens een heel ander einde. Morpheus en Trinity zouden door de straten van 'The Matrix' lopen, en op zoek zijn naar ene 'Thomas Anderson' (everything that has a beginning has an end)
- Het eerste idee van de makers, was dat Neo aan het einde van film 3 wakker zou worden achter zijn computer in zijn kamer. Op de computer zou de tekst 'Wake up, Neo...' staan |
|
|
  |
 |
|
|