Auteur |
Bericht |
MartenVilijn
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 10, 2006 13:43 |
 |
ongetwijfeld veel meer, maar ik denk niet dat alles waar is..zo kan je alle woorden wel verdraaien en is het 7de boek echt METERS dik!!
hmm..idd, meer in het Latijn, zoals Sislon al zegt..daar kan je veel meer vinden
Marcel is inderdaad beter dan we denken..ik denk dat hij omdat hij zo kwaad is over zn ouders nog best wel eens een goede kans kan maken tegenover Bellatrix..hij is heus niet zo klunzig!!
er zijn veel anagrammen, Rowling houd van aanwijzingen..maar ook niet zoveel!! surely niet zo ongeloofelijk veel..al zouden er misschien wel bepaalde redenen voor zijn dat Wiebe Hogwarts vertaald naar Zweinstein of iets dergelijks..misschien?? |
_________________ We all meet Challenges in our live..We ought to be strong and faithfull..but sometimes, darkness strightens your eye..
Then Love is your only Desire and Escape..the only thing that stands in Darkness
Afdeling: Zwadderich |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 10, 2006 18:48 |
 |
MartenVilijn schreef: | ongetwijfeld veel meer, maar ik denk niet dat alles waar is..zo kan je alle woorden wel verdraaien en is het 7de boek echt METERS dik!!
hmm..idd, meer in het Latijn, zoals Sislon al zegt..daar kan je veel meer vinden
Marcel is inderdaad beter dan we denken..ik denk dat hij omdat hij zo kwaad is over zn ouders nog best wel eens een goede kans kan maken tegenover Bellatrix..hij is heus niet zo klunzig!!
er zijn veel anagrammen, Rowling houd van aanwijzingen..maar ook niet zoveel!! surely niet zo ongeloofelijk veel..al zouden er misschien wel bepaalde redenen voor zijn dat Wiebe Hogwarts vertaald naar Zweinstein of iets dergelijks..misschien?? |
zweinstein --> hogwarts
hog is een naam voor een soort zwein en zwein en stein rijmen??? dat laatste weet ik niet zeker, maar de eerste wel |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 11, 2006 18:25 |
 |
jurrien schreef: | Kelly Griffel schreef: |
Ik denk dat er soms wel iets kan uitkomen, maar niet uit alles. Tis zoals met Severus Snape Perseus Evans...
En die zou iets te maken hebben met de moeder van Tonks, weet niet meer precies wat... En kheb het vorige week nog maar net gelezen =.='
Maar ik denk niet dat we er al te veel op moeten vertrouwen... |
evans was dacht ik de achternaam van Lily, of heb ik et mis  |
nee dat klopt ook. maar perseus evans had een relatie in een verhaal met ene Andromeda. en dat is toevallig ook de naam van de moeder van tonks. |
|
|
  |
 |
teule
7e jaars

Verdiend:
323 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 11, 2006 18:58 |
 |
Ik denk niet dat Rowling er meerdere dan die van Riddle in stopt omdat het anders een beetje de spanning van de eerste afhaaald...(als je ebgrijpt wat ik bedoel. |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 12, 2006 11:17 |
 |
teule schreef: | Ik denk niet dat Rowling er meerdere dan die van Riddle in stopt omdat het anders een beetje de spanning van de eerste afhaaald...(als je ebgrijpt wat ik bedoel. |
maar dan zou die van st. holisto wel heel erg toevallig moeten zijn. Die vond ik namenlijk veels te goed gevonden. Dat kan niet anders, dan zo bedoeld. |
|
|
  |
 |
Tarantallegra
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
129 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 10, 2006 20:29 |
 |
Ik denk ook dat 99% van de anagrammen erg ver gezocht is... In vrijwel iedere naam kan je wel iets verzinnen als je een beetje doorzoekt.
Wél is het ontzettend leuk om te doen.
Eentje van vanmiddag:
Regulus Alphard Black
Help us guard a lack - RAB
Goed, hij slaat helemaal nergens op maar ik heb er lol mee gehad (en ben er dus vanuit gegaan dat Reg's middlename die van zijn oom is). Momenteel ben ik aan het proberen iets te vinden in de volle naam van Dumbledore (Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore), maar dat lukt nog niet echt... "A fire-bird bled, was reborn. I am Pcvuculull" en "I am a well-valued fire-bird reborn bluuspc" heb ik nu, haha... Ik denk niet dat daar nog iets uitkomt vanavond..
Mijn conclusie is dat dit allemaal heel ver gezocht is, dat de meeste uitkomsten 3 keer nergens op slaan (die van mij included ), maar dat het wel een leuk tijdverdrijf is als je je verveelt tijdens het avondeten...
Oh, en er was er 1 die ik wel sense vond hebben, die geef ik wel een keer door... Ben hem even kwijt. Staat ook niet in het lijstje op die site.  |
  |
 |
Defkes
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 15, 2006 21:26 |
 |
Agrippa schreef: | Dolores Jane Umbridge Dumbledore goes in jar |
Letterlijk betekent het: Dumbledore gaat in een fles.
Sneep zegt in boek 1 dat je met toverdranken kan leren hoe de dood te bottelen. Gezien de gebeurtenissen in boek 6... Dit lijkt me zeer interessant . |
|
|
  |
 |
lili
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 19, 2006 13:38 |
 |
hej ik heb eigelij geen anagram maar het heeft tog ook iets met namen te maken en ik vind die topic niet mr over namen theorien
het gaat over merope de moeder van voldemort en het is een griekse myte dus jkr kent hem waarschijnlijk wel en heeft er mss ook het een of het ander van afgeleid
DE MYTE:
het gaat er eigelijk over dat er een sisyphus is en die bevind zich vaak in nogal ongure zaakjes
hij heeft een vrouw en zijn vrouw noemt merope zijn vrouw is een rechte afstamelinge vaneen van de eerste mensen en een titaan (zijn broer heeft de mensen gemaakt en is een oeroud schepsel)
maar goed ff verder met de myte
deze sisyphus ziet op een dag de god zeus stoeien met een nimf en verraad zeus bij de andere goden
als straf zegt zeus tege zijn broer hades (god van de onderwereld) dat hij hem moet doden en meenemen naar de onderwereld
maar door een list is sisyphus hades te slim af
maar uiteindelijk kan hermes (bode van de gode)n sisyphus tog gevangennemen en hades bevrijden
mijn theorie is dat merope hier in de plaats van de vrouw van sisyphus de moeder ervan is en dat voldemort sisyphus is en dat hermes harry is (de uitverkozene de bode van het goede)wie hades is weet ik nog niet egt maar volgens mij is het r.a.b ofwel is het omgekeerd en is r.a.b hermes en hades harry (want hij heeft infeite de opdracht gekregen om sisyphus voldemort te vermoorde net zoals hades de opdracht had gekrege om sisyphus te vermoorde) |
_________________ people live in some kind of illusion
they think someone else 's making thing bether
but sommehow whe got to do it together |
|
  |
 |
desideriusD+
1e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 19, 2006 18:33 |
 |
lili schreef: | hej ik heb eigelij geen anagram maar het heeft tog ook iets met namen te maken en ik vind die topic niet mr over namen theorien
het gaat over merope de moeder van voldemort en het is een griekse myte dus jkr kent hem waarschijnlijk wel en heeft er mss ook het een of het ander van afgeleid
DE MYTE:
het gaat er eigelijk over dat er een sisyphus is en die bevind zich vaak in nogal ongure zaakjes
hij heeft een vrouw en zijn vrouw noemt merope zijn vrouw is een rechte afstamelinge vaneen van de eerste mensen en een titaan (zijn broer heeft de mensen gemaakt en is een oeroud schepsel)
maar goed ff verder met de myte
deze sisyphus ziet op een dag de god zeus stoeien met een nimf en verraad zeus bij de andere goden
als straf zegt zeus tege zijn broer hades (god van de onderwereld) dat hij hem moet doden en meenemen naar de onderwereld
maar door een list is sisyphus hades te slim af
maar uiteindelijk kan hermes (bode van de gode)n sisyphus tog gevangennemen en hades bevrijden
mijn theorie is dat merope hier in de plaats van de vrouw van sisyphus de moeder ervan is en dat voldemort sisyphus is en dat hermes harry is (de uitverkozene de bode van het goede)wie hades is weet ik nog niet egt maar volgens mij is het r.a.b ofwel is het omgekeerd en is r.a.b hermes en hades harry (want hij heeft infeite de opdracht gekregen om sisyphus voldemort te vermoorde net zoals hades de opdracht had gekrege om sisyphus te vermoorde) |
Goeie genade, typ wat duidelijker in vervolg alsjeblieft.. Ik was nogal even bezig met het te ontcijferen en te plaatsen.. Maar goed..
Joanne gebruikt vaker mythes zoals we allemaal weten. Misschien heb je inderdaad gelijk! Al denk ik niet Voldemort te vergelijken is met die Sisyphus, hij zal niet hetzelfde doel hebben. Hij was hades te slim af door een list, maar hoe is Voldemort Harry of R.A.B te slim afgeweest? Ik zou eerder zeggen dat een van die twee Voldemort te slim af is geweest, dat is meer waarschijnlijk.
Greetz DD+ |
|
|
  |
 |
Wouterz Wemel
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 19, 2006 19:47 |
 |
desideriusD+ schreef: | Hij was hades te slim af door een list, maar hoe is Voldemort Harry of R.A.B te slim afgeweest? Ik zou eerder zeggen dat een van die twee Voldemort te slim af is geweest, dat is meer waarschijnlijk.
Greetz DD+ |
R.A.B is Voldemort dan te slim af geweest en Harry zal dat zeker ook zijn. Ik denk niet dat er een kern van waarheid in je vergelijking Sysiphos-Voldemort zit  |
_________________ Mr Potter has no choice ...
And he knew, without knowing how he knew it, that the phoenix had gone, had left Hogwarts for good, just as Dumbledore had left the school, had left the world ... had left Harry
I'm not afraid, Harry. I'm with you. |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 20, 2006 8:44 |
 |
RAB zal wel de opdracht gekregen hebben om iemand te vermoorden, maar dat wilde hij niet, en wilde terug trekken. Hierop werd voldemort boos, want je bent of dooddoener of dood.
Harry zal voldemort uiteindelijk vermoorden.
Maar RAB was voldemort wel te slim af met die horcrux. |
|
|
  |
 |
lili
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 20, 2006 9:12 |
 |
voldemort was rab of harry mss niet te slim af maar wel de dood!
en hades vertegenwoordigt de dood
en anders weet ik het niet hoor
het is zo moeilijk om iets te vinden dat echt helemaal klopt  |
_________________ people live in some kind of illusion
they think someone else 's making thing bether
but sommehow whe got to do it together |
|
  |
 |
Hermione_Granger<3
6e jaars

Verdiend:
515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future
|
Geplaatst:
Zo Jul 01, 2007 16:04 |
 |
Ik heb daar ook al lange tijd over nagedacht, en gezocht naar eventuele mogelijkheden, maar heb tot nu toe nog niets gevonden. Volgens mij zijn er geen meer, maar het is altijd mogelijk natuurlijk  |
_________________ When we first touched, I felt the magic run trough my veins, but now it's time for us, fans, to begin grieving
We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle |
|
  |
 |
|