Auteur |
Bericht |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 10, 2006 22:54 |
|
sorry, ik ben vas de zoveelste...
maar ik vind de orginele titels van JKR altijd nog het best..
zoals eerdere posters al zeiden: ze zijn indirecter, verklappen minder, enz..
maar ik vond HP en de Steen der Wijzen wel goed, maar HP en de Geheime Kamer er ook goed bij passen. het was tenslotte ook een verborgen kamer.. maar misschien iets te ver gezocht.. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
|
|
Glamourgana
3e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
Woonplaats: Illegaly stuck in Heaven, unfortunatly it seems more like Hell...
|
Geplaatst:
Di Jan 10, 2006 23:04 |
|
sterretje schreef: | sorry, ik ben vas de zoveelste...
maar ik vind de orginele titels van JKR altijd nog het best..
zoals eerdere posters al zeiden: ze zijn indirecter, verklappen minder, enz..
maar ik vond HP en de Steen der Wijzen wel goed, maar HP en de Geheime Kamer er ook goed bij passen. het was tenslotte ook een verborgen kamer.. maar misschien iets te ver gezocht.. |
Wat is er ver gezocht aan de Geheime Kamer... zo heet het toch gewoon? ook in het boek? zo heeft Zwadderich de kamer gewoon genoemd... |
_________________ 'Jij hebt geen letter op je trui,' zei George. 'Ze denkt zeker dat jij je eigen naam niet vergeet. Maar wij zijn heus niet stom, hoor - we weten best dat we Gred en Forge heten.' |
|
|
|
Elientje!
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 10, 2006 23:24 |
|
Ik vind ze perfect, het is aan JK Rowling om de titels te kiezen... Tot nu toe heb ik me er niet aan geërgerd...
Topic-startster: als je alle elementen uit de titels eens even uit de boeken denkt, hou je dan nog hetzelfde over??
|
_________________ If we can have peace for 16 day's, then we can have it forever...
Olympic Wintergames Torino 2006 |
|
|
|
willey
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 11, 2006 12:50 |
|
Rowling denkt heus wel na over haar titels , je titel mag niet teveel vertellen , maar moet altijd een link zijn tussen de titel en de hoofdgedachte van het boek , dus zeer goede titels..
grtz |
|
|
|
|
FrantiC
Dreuzel
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 11, 2006 12:57 |
|
Caleb schreef: | Ik vind de titels van rowling gewoon goed hoewel ik de vuurbeker niet zo geweldig vond ( harry potter en het toverschool toenooi vond ik leuker) |
in het begin van het verhaal word het voor hary ron en hermelien verzwegen de er een toverschool toernooi kwam. en als dat de titel was wist de lezer gelijk dat er een tover school toernooi kwam . dat zou dus te veel zeggen
en in het begin wist jkr nog niet eens of haar boek werd uitgegeven dus van boek 1 (wat ik het mooiste boek vind) moest het wel een beetje een verlokkende titel zijn lijkt mij ....
dat lijkt mij als ik een schrijfver was.... |
_________________ Harry Potter isn't just Reading Books , It's a Way of Life ,, |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 11, 2006 22:01 |
|
SirRupertGrint schreef: | Ik vind die van Rowling het beste.
Die zeggen allemaal wel iets, maar je weet nog steeds niet hoe het verhaal loopt en wat er precies gebeurt. Dus van mij zijn ze goed zoals ze zijn hoor... |
ben ik mee eens: Ze hebben iets mysterieus in iets en zeggen op het eerste moment niets over het plot maar geven het boek wel goed weer. |
|
|
|
|
Revan Dumbie
Dreuzel
Verdiend:
259 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 11, 2006 22:08 |
|
A.Perkamentus schreef: | SirRupertGrint schreef: | Ik vind die van Rowling het beste.
Die zeggen allemaal wel iets, maar je weet nog steeds niet hoe het verhaal loopt en wat er precies gebeurt. Dus van mij zijn ze goed zoals ze zijn hoor... |
ben ik mee eens: Ze hebben iets mysterieus in iets en zeggen op het eerste moment niets over het plot maar geven het boek wel goed weer. |
Inderdaad ze zeggen wel iets over een belangrijk element uit t verhaal, maar toch weet je niet waar t over gaat. |
_________________ Do you remember me telling you we are practising non-verbal spells, Potter?
Yes. Said Harry stiffly. Yes sir.
There's no need to call me 'sir', Professor.
~Griffoendor~
Emma Watson!!!! |
|
|
|
Weerwolfje
2e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 12, 2006 19:07 |
|
Ik vind die van Joanne Katlheen Rowling veel beter in haar titels zit spanning maar volgens mij zijn het de meesten hieren mee eens |
_________________ I love Daniel Radcliffe
* Gif hem a kiss *
I am In LUV!!! |
|
|
|
erikjah
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 12, 2006 19:10 |
|
ik vind dit een erg vaag topic! In de titels die jij noemt staan allemaal dingen die helemaal niet zo belangrijk zijn! |
_________________ 'That's right', said Malfoy. 'But she said you were just going for a drink, you'd be back.'
'I certainly did have a drink... and I came back... after a fashion'
fanfic: http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=7144 |
|
|
|
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 12, 2006 21:52 |
|
Revan Dumbie schreef: | the corpse bride schreef: | ik vond vooral bij het laatste boek de titel erg onlogisch(van JKR hé niet van jou) |
Ik vond van niet, uiteindelijk komen ze erachter dat sneep toch slecht is (miss) en dat is de halffbloed prins. En dankzij hem kon harry de herinnering van slughorn bemachtigen. |
ik had het snel door dat het Sneep was..jammer genoeg zei een meisje uit mijn klas het een beetje voor (zei had het boek eerder uitgelezen). ze zei namelijk:' het begint met een S'.. en ik zei nog zo 'niks zeggen', maar ze kon het weer eens niet laten.. *zucht*
on-topic:de laatste KJR-titel vond ik een topper: lekker mystirieus(og hoe schreef je het ookalweer?), net als Sneep zelf. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
|
|
caunt dracul
3e jaars
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 13, 2006 21:38 |
|
ik vind dat je hier moeilijk over kan oordelen.. volgens mij hebben de titels onderling geen link en deze titels klinken gewoon beter.. je word niewsgierig naar wat het is.. daarom is het zo denk ik
greetz CD |
_________________ 'Who needs a stupid half-blood-prince if you got ¨°ºO(¯`·._) pure blood royality (_.·'¯)Oº°¨
I'm The Stoned Philosopher.. xD |
|
|
|
Rene
2e jaars
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 15, 2006 16:26 |
|
Ik wou trouwens ff toevoegen, het gaat er in de titel de Halfbloedprins om dat Sneep, die dat dus is, belangrijk wordt in het verhaal omdat hij Perkie dood. voor de rest, het toverdrankenboek heeft er vrij weinig mee te maken, vind ik zelf. maar het gaat r om dat degene die dat is belangrijk wordt in het verhaal. Als sneep dumbie niet had vermoord, dan had alles van de "halfbloedprins" er waarschjnlijk niet ingestaan...
En ik zeg trouwens ook niet dat mijn titels gewoon ideaal zijn, maar meer dat ze beter bij elkaar zouden passen, weet je. De Vuurbeker en de Geheime Kamer hebben natuurlijk allebei een heel andere plaats in hun verhaal. |
_________________ 'Zijn moeder liet de sporen van haar offer op hem achter... dat is oeroude magie. Dat had ik kunnen weten maar ik was zo dom om het over het hoofd te zien...' |
|
|
|
Tifa
6e jaars
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 15, 2006 18:30 |
|
Als je de HBP weg laat, verandert juist heel veel ! Perkamentus is dan niet dood, Snape geeft nog gewoon les, Potter weet niet alles over Voldemort... Er zit een hoop informatie in de HBP. |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!" |
|
|
|
tom vdb
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 15, 2006 19:26 |
|
ik denk dat een hp boek niet verkoopt vanwege zijn titel want zoveel zeggen deze niet over de boeken maar het verspreid zich gewoon als een virus, iemand leest het, verteld aan iemand anders hoe geweldig het is en zo gaat het voort denkik. |
_________________ ey, ben tom vdb en ik heb alle boeken al 6 keer of meer al uitgelezen, myn favoriet is en blyft de orde van de fenix tot het tegendeel bewezen wordt met de 7de boek ntrlyk hé . |
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 15, 2006 19:33 |
|
tom vdb schreef: | ik denk dat een hp boek niet verkoopt vanwege zijn titel want zoveel zeggen deze niet over de boeken maar het verspreid zich gewoon als een virus, iemand leest het, verteld aan iemand anders hoe geweldig het is en zo gaat het voort denkik. |
Er is denk ik geen enkel boek dat verkoopt vanwege de titel alleen.
De boeken van Dan Brown verkopen tegenwoordig ook goed vanwege de schrijver alleen al.
Harry Potter verkoopt zo goed omdat het een reeks is.
DumbledoreIsNotDead schreef: |
Sorry? De HBP weg en dan veranderT (!) er niks in het verhaal... |
Niets?
Komaan door het bioek van de halfbloedprins is Harry enorm goed in toverdranken.
En door dat hij zo goed is komt er nog veel voort in het verhaal.
De halfbloedprins is ZEER belangrijk in het zesde deel. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
|