Auteur |
Bericht |
Nina
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 02, 2006 20:13 |
 |
Als Victor Kruml voor Bulgarije speelt, is hij dan zelf Bulgaars?
Als hij op Zweinstein aankomt, spreken ze toch Engels? ( In het nederlands boek spreken ze gewoon nederlands.. )
Spreken ze in Bulgarije Engels? Ze spreken er toch Bulgaars+Frans?
Aan beauxbatons herken je het taalmankement aan het accent ( Perc-à-mentous,.. )
Thanks! |
_________________ Kuuuus, Nina x
<3Griffoendor!
( Voorspellend Rekenen, Waarzeggerij, Sisselspraak, Magische Musica ! x ) |
|
  |
 |
Jalf
The Musical Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 02, 2006 21:33 |
 |
Ik denk niet dat Durmstrang in Bulgarije ligt. Hermione zegt namelijk ergens in GoF dat Durmstrang ervens in het Noorden ligt. Aangezien Krum een Bulgaar is, ga ik ervan uit dat het ook ergens in het Oosten van Europa ligt.
Ik ga er dus van uit dat het ergens in Noord-Rusland ligt, aangezien dat het grootste en meest invloedrijke land in dat gebied is. |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 02, 2006 22:10 |
 |
weet je...
ik denk dat rowling die mensjes van klammfels gewoon engels heeft laten spreken om ze begrijpbaar te maken...
stel je voor....
al die mensjes van klammfels spreken alleen russisch of bulgaars???
da verstaan ze daar op zweinstein tog niej... ^^' |
_________________ Today I don't feel pretty,
and I'm tired of trying to fit right in.
Don't think that your so great, cause being great must suck!
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 02, 2006 23:03 |
 |
Nina schreef: | Aan beauxbatons herken je het taalmankement aan het accent ( Perc-à-mentous,.. ) |
En die van Klammfels hebben geen accent zeker?
Op pagina 320 van HP 4 staat dit:
'Vaar is Cherm-o-lien?'
Als dat geen accent is, weet ik het ook niet meer... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 03, 2006 11:49 |
 |
Meestal is het gewoon ja maar er is een verklaring voor want in deel 4 laat de minister van Bulgarije Droedel ook de hele tijd Bulgaars praten terwijl hij op het einde bekend dat hij gewoon engels kan. Ik denk dat de leerlingen ook gewoon engels kunnen en soms hebben ze wel een accent hoor. Het is gewoon meestal normaal geschreven omdat het anders irritant en onbegrijpelijk word. Ik dacht dat Kruml in het boek wel vaak met een accent sprak maargoed |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
Nina
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 03, 2006 12:04 |
 |
Lord Goderic schreef: | Nina schreef: | ZE hebben SOMS accent, maar bijna altijd is het gewoon. |
Ja, heel soms praten ze met een accent, maar ik vind toch niet veel! |
Inderdaad, vandaar dat ik eraan twijfeld of hij niet bij Ierland speelde, maar 't is wel degelijk bij Bulgarije.. Naja klein foutje . |
_________________ Kuuuus, Nina x
<3Griffoendor!
( Voorspellend Rekenen, Waarzeggerij, Sisselspraak, Magische Musica ! x ) |
|
  |
 |
liendoedly
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 03, 2006 12:42 |
 |
ik denk dat er gewoon iets niet klop want in gof spreekt fleur ook engels en hbp heeft ze moeite om de taal van de wemels(bill)(engels) te spreken |
_________________ "oh no i've kiled harry potter"
"i was just wondring if you maby wanted to go to the ball with me" |
|
  |
 |
Ernst Marsman
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 03, 2006 13:41 |
 |
Ik vind het wel een beetje onzin dit topic maar ja. Je ziet duidelijk accenten in was de andere spreken. Bijvoorbeeld de fransen:Beauxbatons. Altijd spreken ze met accent. De bulgaren ook in de boeken maar niet echt in de films. Maar Krum in de film heeft wel een accent. |
_________________ Frodo: I can't do it Sam.
Sam: Yeah, you can it mister Frodo.
Frodo: No Sam don't follow me.(bang)
Sam: I shall carry you to destroy the ring.
Frodo: Simply relaxing. |
|
  |
 |
Slytherin
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 03, 2006 13:47 |
 |
In het boek heeft hij ook een accent hij zegt Cho-o-lien (ofso).
En ik denk dat de Klammels in Rusland ligt. |
_________________ Pain: Is a part of the puzzle.
Blood: Is the price of freedom.
Death: Is not that easy.
Suffering: You haven't seen a thing.... not yet |
|
  |
 |
jelle2
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 03, 2006 14:05 |
 |
er is geen plaats van klammfels bekendt maar aangezien kruml voor bulgarije zit denk ik in bulgarije en natuurlijk is kruml bulgaars aan het spreken en de fransen frans alleen omdat het anders niet verstaanbaar is voor iedereen en altijd een accent is ook irritant. |
|
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 03, 2006 14:13 |
 |
ik denk eerlijk gezegd ook dat klammfels in bulgarije ligt...
want op het gegeven moment...
vlak voor de derde opdracht hoort harry krumml met zijn ouders in 'rap bulgaars' praten...
vandaar dus dat ik denk dat die school in bulgarije ligt...
ik denk namelijk niet dat ze weet ik hoe ver gaan rijzen naar school...
want om naar zweinstein te mogen moet je immers tog ook in Groot Brittanië wonen of niet soms?? |
_________________ Today I don't feel pretty,
and I'm tired of trying to fit right in.
Don't think that your so great, cause being great must suck!
|
|
  |
 |
jelle2
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 03, 2006 14:20 |
 |
niet als je verschijnselt naar zweinsveld en dan naar zweinstein loopt en natuurlijk moet ie van bulgaarse afkomst zijn spreken ze nog ergens anders bulgarisch? |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 03, 2006 19:26 |
 |
Ze praten wel nederlands/engels alleen dan met een accent...kijk maar naar Krum die kon de naam Hermione/hermelien niet uitspreken enzo.. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
ChoChang121
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 03, 2006 20:21 |
 |
Misschien is Krum zelf voor zijn eigen school ook wel buitenlands ofzo. Dat het een Russische school is en hij Bulgaars..
Of Krum is buitenlands voor de landelijke Zwerkbalploeg. Maar dat lijkt me een beetje te vergezocht..  |
_________________ 'Wil iemand hulp bij het interpreteren van de schimmige voortekenen in de Bol?' murmelde Zwamdrift.
'Ik heb geen hulp nodig.' fluisterde Ron. 'Het is duidelijk wat dit betekent. We krijgen vannacht dikke mist.' |
|
  |
 |
fawkes_the_phoenix
4e jaars

Verdiend:
237 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 04, 2006 19:11 |
 |
Zo vreemd is het toch niet dat buitenlanders Engels spreken? Dat doe ik ook als ik in Engeland ben hoor. En dat is dan niet altijd foutloos, dus met accent. Bovendien worden de boeken onleesbaar als er in andere talen wordt gesproken.
Ik ga er van uit dat Krum Bulgaars is, aangezien hij voor de nationale ploeg van Bulgarije speelt. Durmstrang hoeft natuurlijk niet in Bulgarije te liggen, het kan ook in een buurland zijn. Misschien zijn er te weinig tovenaars om echt in elk land een school te hebben. Maar het zal wel in Oost-Europa liggen, aangezien Bulgarije genoemd wordt en de leerlingen Oost-europees klinkende namen hebben. |
_________________ "Harry is the best hope we have. Trust him." |
|
  |
 |
|