Auteur |
Bericht |
Nelsinho
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 30, 2005 18:47 |
 |
Ik las vroeger eigenlijk meerdere dingen. Waaronder astrix & oblix, suske en wiske, luky luke en Smurfen. Maar het meeste heb ik togh wel Donald Duck gelezen. Hier ben ik een hele tijd lid van geweest, en nog steeds lees ik die oude ducks ook hardstikke graag  |
|
|
  |
 |
Wizardjuh
7e jaars

Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 04, 2005 20:02 |
 |
Sage schreef: |
Ik ben nog helemaal vergeten aan jullie te vragen of jullie Heinz kennen! Heinz is de (grappigere, IMHO) Nederlandse evenknie van Garfield. Waar het bij Garfield draait om lasagne, Odi pesten en slapen, trekt Heinz er op uit de wereld in. Hij is o.a. babysitter, tv-presentator, boer, truffelzoeker en zeeschuimer geweest. De grappen in Heinz zijn droog, soms heel melig, letterlijk en vaak uiterst absurdistisch. |
Ja, Heinz, daar hep ik eens een strip van gelezen
Kabouter: Ik ben Piet
Heinz: Ik ben Heinz
............
Kabouter: *droog*Ik vind Piet een mooiere naam.
Ik lees zelf meer Suske en Wiske, die verhalen sluiten allemaal op elkaar aan en er zit altijd wel een kern van waarheid in, of het nu een sage is of een stadslegende(ofzowiets).
Ik lees ook wel Donald Duck, maar daar zit eigenlijk niet echt een verhaallijn in. |
Laatst aangepast door Wizardjuh op Di Feb 21, 2006 18:10; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Taniatje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 08, 2006 0:19 |
 |
K heb altijd al Suske en Wiske gelezen en ben er trots op dat ik zelfs nu nog alle albums heb
De afgelopen jaren heb ik Elfquest leren kennen en ben er nu ook aan verslaafd geraakt! Alleen spijig dat de reeks minder bekend is in België dan in Nederland |
|
|
  |
 |
Candida
6e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 09, 2006 19:12 |
 |
Mijn favoriete stripreeks is Kiekeboe! Ik heb op ze (op 2 of 3 na) allemaal! Ook Jommeke, Suske en Wiske en zelfs (al dan heel af en toe) Uranus lees ik graag! |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 11, 2006 23:17 |
 |
Ik heb zowat van alle stripreeksen enkele strips gelezen.
Ik heb een vijftigtal Jommekes-strips, maar die vind ik nu kinderachtig.
Nu vind ik de beste strips die van Kiekeboe / Fanny en co ( voor Nederland ). |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 18, 2006 18:39 |
 |
Ik heb vroeger, nu inmiddels al een jaar of drie geleden, een abonnoment op Donald duck gehad, maar die lees ik laatste tijd veel minder. Ik lees nog wel af en toe de Donald duck pockets, die meestal betere verhalen hebben dan de Donald duck zelf.
Wel lees ik nog steeds de Suske en Wiske. Het is altijd al mijn favoriete strip geweest en ik heb er zelf een stuk of 120. Vooral de verhalen van een een tijdje geleden vindt ik goed. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Wo Jan 18, 2006 18:56 |
 |
Overlaatst was ik bij m'n papa, en daar lagen enkele "Heinz" strips.
Die gaan over een kat die Heinz heet. Ze zijn heel simpel getekend, maar de uitdrukkingen zijn erg droog.
De strip is humoristisch en ook écht grappig. De situaties zijn niet erg complex, net als de karakters;
er is een schildpad die heel traag praat [m-e-t t-u-s-s-e-n e-l-k-e l-e-t-t-e-r e-e-n s-t-r-e-e-p-j-e ^-^-"] En een indiaan die alle woorden op de verkeerde plaatsen zet [manier op deze ]
En toch is het is bedoelt voor volwassenen.
Ik houd erg van de humor in deze strip. Het is gewoon ontzettend droog.
En ik heb hier thuis nog een erg mooi getekende strip liggen. "Blacksad".
Dat is ook niet echt voor kinderen. Ik heb de strip wel nog niet gelezen, maar hier heb ik het vooral over de tekenstijl.
Alle personages hebben een dierenhoofd. De hoofdpersoon zelf is een kat.
Het is zo getekent dat het net lijkt of het zo hoort, mensenlichamen met diernhoofden, en dat vind ik erg geslaagd.
Nu nog het verhaal lezen, maar ik denk dat het verhaal zelf me niet zo interesseert. |
  |
 |
the corpse bride
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 18, 2006 19:00 |
 |
bij mij is het:
-Natasja:luchtstewardesse
-Urbanus
-Suske en wiske
-kiekeboe
-Sarah Spits
-De geverniste vernepelingeskes
-G.Raf Zerk
-Over lijken enzo...
-... |
_________________ Tell me what you cherish most. Give me the pleasure of taking it away. |
|
  |
 |
Jassy
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 19, 2006 17:13 |
 |
Ik lees zelf niet echt graag strips. Ik lees liever een goed, lekker doorlezend boek. Strips vind ik zelf niet echt veel inhoud hebben. Als ik een strip lees dan is het Donald Duck, die valt hier volgens mij iedere week op de deurmat voor mijn broertje en daar kijk ik wel eens wat in.
Jassy |
_________________ Ik ben van 1 juli tot en met 17 augustus zo goed als afwezig! |
|
  |
 |
sirius swarts
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 19, 2006 20:40 |
 |
vroeger was ik verzot van 'Jommeke' en ik heb daar ook zo'n 80-90 strips van. Nu lees ik veel liever 'Kiekeboe', 'Suske en Wiske', 'Thorgal', 'Graf Zerk' (nu wel wat minder...), 'De blauwe bloezen',... |
|
|
  |
 |
Hermione
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
298 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 21, 2006 16:16 |
 |
Ik lees heel graag:
Kiekeboe
Suske en Wiske
Robbedoes en Kwabbernoot
Bakelandt (kent iemand dit? )
En nog vele anderen...^^
Ik vind Kiekeboe heel leuk omdat er droge humor inzit die te maken heeft met de maatschappij, vooruitgang…maar dat maakt het juist zo pittig en droog. Ook de namen zijn geweldig. Het zijn namen die met voor-en achternaam een woord vormen. Bijvoorbeeld Frans Brood. Geweldig allemaal^^ |
_________________ When the rain starts to pour <3 |
|
  |
 |
marissa
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 28, 2006 17:03 |
 |
Ik vind stripboeken lezen zo leuk
*Ik vind Suske en Wiske heel leuk, humor hahaa
*Kuifje vind ik mooi en vooral die verhalen die ergens (ver) weg afspelen zoals Kuifje in Tibet en op de maan...en nog meer verhalen.
* Donald Duck ben ik lid van en vind dat nog steeds erg leuk misschien kinderachtig maar ja
* en ik spaar ook de Pockets van DD enzo
* en de grappen van Lambik vind ik leuk
* en natuurlijk ook Jan, Jans en de Kinderen echt leuk ook:
 |
|
|
  |
 |
rsca800
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 04, 2006 10:31 |
 |
Zonder twijfel kiekeboe .
Al moet je ze soms wel een paar keer lezen voor dat je de humor snapt . Ook fantastische titels zoals spell-deprik snap je hem. |
|
|
  |
 |
Ernst Marsman
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 07, 2006 19:34 |
 |
Mijn favo stripboek is Donald Duck. Of is het een Strip tijdschrift, maar het is een strip. Asterix is ook wel leuk maar Donald Duck blijft voor mij de nummer een. |
_________________ Frodo: I can't do it Sam.
Sam: Yeah, you can it mister Frodo.
Frodo: No Sam don't follow me.(bang)
Sam: I shall carry you to destroy the ring.
Frodo: Simply relaxing. |
|
  |
 |
~*leslien*~
6e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 07, 2006 19:42 |
 |
vroeger las ik echt graag jommeke en suske en wiske van jommeke had ik alle strips maar nu ben ik ze kinderachtig gaan vinden en nu staan ze dus maar gewoon in een kast
de suske en wiske's lees ik wel nog omdat die modernizeren(kweetnie of het juist geschreven is)
kheb ook nog een pak
kiekeboe
vrouwen in't wit
urbanus
stam en pilou
enz |
_________________ We are all born in the gutter, but some of us are looking at the stars
oscar wilde... |
|
  |
 |
|