Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

[AF] Harry Potter en de jacht op de zielen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
benter
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

benter is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2006 18:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Examens

Twee weken na de slag deed professor Anderling bekent dat er wel examens gehouden zouden worden. Er werd echter bij gezegd dat aan de uitslag niet veel waarde gehecht zou worden door de gebeurtenissen rond Voldemort. De examens zouden een week later worden gehouden. Sommige leerlingen maakten zich zorgen om de examens en waren druk aan het leren. Harry en zijn vrienden hielden zich hier echter niet mee bezig en zaten voornamelijk buiten of bij Hagrid. De lessen waren afgelast en de leraren hielden spreekuur in hun lokalen. Roos en Joost oefende af en toe nog wat, maar ze hielden zich voornamelijk bezig met dingen uit het vijfde jaar en hoger.

Op zaterdag zaten Harry en zijn vrienden onder de boom waar Harry in de hersenpan zijn vader Sneep had zien vervloeken. Vlam vloog rond de boom en Hedwig zat op een van de onderste takken. Koe vloog rond Ron en Knikkenbeen, de kat van Hermelien, lag spinnend op de grond. Joost en Roos waren bezig een zeer gewikkelde bezwering te oefenen Padma en Parvati waren bezig met een potje toverschaak, waarbij Padma aan het winnen was. Harry zei tegen Padma: “Dit doet me denken aan mijn eerste jaar. Toen we langs het schaakspel van professor Anderling moesten komen. Misschien wil professor Anderling dat spel nogmaals tevoorschijn toveren. Ik wil wel eens weten of er eerstejaars zijn die het ook lukt.”
Padma: “Wat bedoel je daarmee? Of het de eerstejaars lukt?”
Hermelien: “Ron heeft toen meer dan een half uur bewusteloos op de grond gelegen. Het was een levensgroot spel waarbij wijzelf stukken waren.”
Parvati: “Ik denk niet dat professor Anderling er aan zal meewerken. Ze zal het te gevaarlijk vinden.”
Harry: “Ik kan het in ieder geval vragen.”

Toen de weken van de examens waren aangebroken hing er een vreemde spanning in de school. De meeste vijfde en zevendejaars waren prikkelbaar en gespannen doordat deze examens belangrijk waren voor de toekomst. Harry, Hermelien, Marcel, Padma, Parvati en Ron waren echter niet extreem gespannen. Ze wisten hoe het er aan toeging en hun kennis werd alleen benaderd door dat van Perkamentus. Veel leerlingen die aan de examens meededen waren hele dagen bezig met studeren. Verschillende klassenoudste gaven strafwerk aan leerlingen die de rust verstoorden. Harry hield zich hier niet mee bezig. Hij bracht zijn tijd door met de anderen.

De examens begonnen met verweer tegen de zwarte kunsten, iets waar Harry wist dat hij daar zonder moeite voor zou slagen. ’s Ochtends begon hij met het theorie-examen. De eerste vraag was, wat zijn de vijf kenmerken van de weerwolf, wat is de verdedigingsspreuk tegen weerwolven en welke drank voorkamt dat iemand die is gebeten door een weerwolf dat hij in een weerwolf verandert. Harry moest denken aan de herinnering van professor Sneep waarin zijn vader, Sirius, Wormstaart en Remus over dezelfde vraag praatten. De tweede vraag ging over dementors, gevolgd door een vraag over inferi. De rest van de vragen gingen over de onvergeeflijke vloeken, verschillende andere duistere wezens, giffen en verdedigingsspreuken.

’s Middags volgde de praktische examens waarin Harry een groot aantal spreuken laten zien. Zo moest Harry de patronusbezwering laten zien. Uit zijn ooghoeken zag Harry dat de Zwadderaars die op dat moment examen deden geen van alle een fatsoenlijke patronus konden oproepen. Ook de andere dingen die gevraagd werden kon Harry zonder moeite uitvoeren.

De volgende dag volgde Toverdranken. Hierbij moesten de leerlingen ’s ochtends een opstel schrijven over een zelfgekozen toverdrank. ’s Middags moest deze toverdrank worden gemaakt. ’s Avonds moest er een lijst van vragen worden beantwoord. Hiermee had Harry geen moeite De vragen die over wisseldrank en wolfsworteldrank wist uitstekend te beantwoorden. Ook de examens voor transfiguratie, kruidenkunde, bezweringen en verzorging van fabeldieren maakte Harry zonder moeite. Ook Hermelien, Ron en Marcel wisten zonder moeite door de examens te komen.

Ook Joost en Roos deden mee met de examens voor verweer tegen de zwarte kunsten en bezweringen, omdat doordat ze met Harry en de rest mee waren geweest hierin veel ervaring hadden gekregen. Ze hadden er wel moeite mee maar hadden wel het gevoel dat ook zij waren geslaagd voor deze vakken.

Op de laatste avond na de examens hadden Simon en Daan een feestje georganiseerd om het eind van de examens te vieren. Dit feest duurde de hele avond en een groot deel van de nacht, totdat Hagrid er een eind aan kwam maken omdat het uit de hand begon te lopen omdat het inmiddels al 5 uur was. Harry stuurde daarna iedereen naar bed om vervolgens zelf te gaan slapen.

Profiel bekijkenStuur privébericht
benter
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

benter is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2006 18:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

De terugreis

De laatste dag van het schooljaar werden de uitslagen van het examen bekend gemaakt. Harry had voor al zijn vakken een U. Ook Hermelien, Ron en de andere hadden goede cijfers. Roos en Joost hadden ook een U voor verweer tegen de zwarte kunsten en bezweringen. ’s Avonds was er het eindejaarsfeest met een groot feestmaal.

Professor Anderling begon het feestmaal met de score in het afdelingskampioenschap: “Op de laatste plaats is geëindigd, Zwadderich met 54 punten. Op een gedeelde tweede plaats Ravenklauw en Huffelpuf met 503 punten en op de eerste plaats Griffoendor met 504 punten. Ik denk dat het tijd is om feest te vieren. Eet smakelijk!”
Harry schepte gelijk een grote berg op zijn bord, net als de rest van Griffoendor. Harry zag dat er aan de tafel van Zwadderich niets gevierd werd. Verschillende leerlingen van Zwadderich maakten niet al te vriendelijke gebaren. Leerlingen die niet aan Voldemorts kant stonden waren te bang om niet mee te doen. Harry trok zich hier niets van aan en vierde met de rest feest.

Na het feestmaal werden de tafels in de Grote Zaal aan de kant geschoven. Professor Anderling zorgde voor muziek. En er werd de rest van de avond feest gevierd. Met name omdat er al geruime tijd niets meer was geweest om te vieren. Er werd gedanst en Er waren hapjes en boterbier.

De volgende ochtend was het tijd om terug te gaan. Harry had al zijn spullen al ingepakt en toen hij het kasteel uit liep kwam de minister op hem af. Die zei gelijk: “Harry, ik weet dat je graag schouwer wilt worden. Ik denk dat je nu snapt dat het nu niet mogelijk is. We zitten nu op het ogenblik met een groot overschot aan schouwers.”
Harry: “Dat snap ik ook wel. De meeste dooddoeners zijn dood of gevangen en Voldemort zal niet terugkomen. Ik kijk wel wat ik nu zal gaan doen. Prettige dag verder.”
Minister: “Prettige vakantie.”
Harry liep naar een van de koetsen en ging samen met Ron, Joost, Roos, Ginny en Hermelien in een koets zitten. Toen ze op het perron kwamen nam Harry Ginny even apart. Toen ze alleen stonden vroeg Harry: “Wil je met mij trouwen?”
Ginny: “Ja.”
Harry gaf Ginny vervolgens een mooie ring met de leeuw van Griffoendor, die Harry twee weken eerder had laten maken en die hij een paar dagen eerder had opgehaald. Vervolgens stapte ze ook in. Ze waren net op tijd omdat de trein toen ze waren ingestapt begon de trein te rijden. Ze zochten de rest op en gingen bij elkaar zitten. Ron vroeg: “Wat hebben jullie gedaan?”
Ginny: “Ik en Harry gaan trouwen.”
Ron: “Gefeliciteerd. Wanneer?”
Harry: “Dat weten we nog niet. Dat bekijken we nog wel. Ik denk volgend jaar.”
Hermelien: “Wat ga jij doen?”
Harry: “Ik ga eerst naar Grimboudplein, om mijn spullen op te bergen. Daarna zoek ik mijn oom en tante weer op. Ik wil er zeker van zijn dat ze mijn kleine neefje fatsoenlijk behandelen. Hij kan namelijk ook toveren.”
Ron: “Wat doe je als ze hem slecht behandelen?”
Harry: “Dat zie ik dan wel weer. Misschien waarschuw ik ze alleen. Of ik regel met de minister dat hij bij mij komt wonen.”
Joost: “Ik ga met Roos in ieder geval onze ouders zoeken. Daarvoor moeten we eerst onze pleegouders opzoeken. Die weten vast wel wie het zijn en misschien ook waar we ze kunnen vinden.”
Ginny was samen met Loena een potje toverschaak aan het spelen, terwijl Hermelien de ochtendprofeet las.

Toen de Zweinsteinexpress op het station aankwam nam iedereen afscheid van elkaar. Harry verschijnselde samen met Roos en Joost naar Grimboudplein. Daar brachten ze eerst hun spullen naar de slaapkamers. Intussen had Dobby al eten klaar gemaakt en gingen ze eten.

Na het eten pakte Harry zijn onzichtbaarheidsmantel uit de koffer en trok deze over zich heen. Daarna verdwijnselde hij naar Ligusterlaan 4. Hij toverde de voordeur open en liep stil naar binnen en deed de deur weer dicht. Daarna liep hij naar de slaapkamer van zijn neefje. Daar zag hij dat zijn neefje lag te huilen. Hij lag onder een oud dekentje in een gammel bed. Na meer dan tien minuten was er nog niemand wezen kijken waar het gehuil vandaan kwam. Harry liep naar beneden en trok toen hij in de huiskamer stond zijn onzichtbaarheidsmantel af. Dirk, zijn oom en tante schrokken zich rot. Harry zei: “Ik had jullie gewaarschuwd. Als jullie mijn neefje niet goed zouden behandelen zou je jezelf aan mij moeten verantwoorden. Ik ben al een tijdje hier en hij ligt al die tijd te huilen. Hij ligt onder een oude, versleten deken. Hij heeft zelfs geen knuffels of ander speelgoed. Onthoud, ik hou jullie in de gaten.”
Harry verdwijnselde weer naar Grimboudplein.

Toen Harry de volgende ochtend aan het ontbijt zat, kwam er een uil binnenvliegen. De uil landde naast Harry op de tafel en Harry haalde de brief van de poot af en las hem.

Beste Harry,

Alaster Dolleman heeft gistermiddag aangekondigd dat hij gaat stoppen. Ik wil je vragen of je vanaf nu de baan van leraar verweer tegen de zwarte kunsten op je wilt nemen. Graag zo snel mogelijk antwoord geeft.

Minerva Anderling

Harry schreef gelijk een briefje terug waarin hij schreef dat hij dat wel wilde. Dit briefje gaf hij mee met Hedwig. Daarna ging hij naar Het Nest voor een bezoekje aan de Wemels. Ook Joost en Roos gingen mee. Het was een gezellige dag. Ze speelde ’s middags zwerkbal in de tuin. Toen ze die avond na het eten terug gingen naar het Grimboudplein, gingen ze vroeg slapen.

De volgende dag gingen Joost en Roos naar de pleegouders toe en Harry ging naar Zweinstein, om te overleggen met Anderling. Met name welken boeken Harry wilde gebruiken en wat er in elk jaar gegeven moest worden. Daarna ging hij naar de Wegisweg om de boeken die hij voor verweer tegen de zwarte kunsten wilde gebruiken. Verder kocht hij enkele andere spullen die handig zouden zijn, zoals duisterdetectors. Daarna ging hij terug naar het Grimboudplein, waar een briefje lag van Joost en Roos. Ze hadden hun ouders gevonden en bleven daar de rest van de vakantie.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp