Auteur |
Bericht |
MalfoyFan
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 18, 2004 22:57 |
 |
Rayna schreef: | MalfoyFan schreef: | ik, dacht, ik haal dit topic weer naar boven, want gisteren heb ik DVD's van de serie gekregen (heeft 3 maanden geduurd!). Echt leuk om het weer eens te zien! Kirchhoffs blijft een knappe verschijning. Mijn eerste crush, haha.
Wat me opvalt, nu ik de serie kijk met oudere ogen, is dat je veel meer grapjes herkent dan vroeger. Maar ook, dat er niet altijd even goed geacteerd wordt, of dat de scenes zeer kort zijn. Alles volgt snel op elkaar en er is weinig diepgang. Maar goed, het is een kinderserie. |
Ik.. ben.. jaloers! (Groen uitslaand emo-dingetje)
Dat brengt me trouwens wel gelijk op een idee voor de arme Sinterklaas.
Maar goed, ik dwaal af.
Kirchhoffs is echt een man met een uitstraling! Maar dat vind ik van wel meer acteurs in 'De bokkerijders'. Ik heb er eigenlijk nooit zo goed over nagedacht, maar nu valt het me wel op. Bijna elk personage straalt echt iets uit. Misschien dat ik het daarom als kind ook zo leuk vond. De personages waren echt 'rond' en niet gewoon een plaatje op de tv. |
helaas voor Sinterklaas is de DVD niet in de winkel te koop. Ik weet niet of de Sint al zo modern is dat hij een DVD-brander heeft? (wij niet maar heel misschien kan ik wel wat regelen als je dat graag wilt)
ik zag ietsje terug in dit topic, dat jij Martien vroeger wel leuk vond. Taddaaa:
De karakters vind ik in de serie ook erg leuk. Ze zijn dan wel niet helemaal rond vind ik, maar toch heel leuk en je kunt je erin herkennen (als kind iig).
De kanunnik vind ik nu trouwens wel droge opmerkingen maken, erg grappig af en toe. Terwijl ik hem vroeger maar vervelend vond. Ik was trouwens vergeten dat hij een koektrommel in zijn bijbel verstopt heeft!  |
|
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 19, 2004 11:22 |
 |
Jah, ik heb met mijn lieftallige zusje nu ook al 7 afleveringen gekeken! ^^
De personages zijn nog precies zoals ik ze had voorgesteld, alleen zoals MalfoyFan al zegt, was ik sommige acties vergeten. En ja, de kanunnik maakt soms opmerkingen die je als kind niet zou snappen, maar nu ik wat ouder ben weet je dat wat hij zegt niet klopt. Erg humoristisch!
De beste acteur vind ik nu de schout, want hij speelt het natuurlijkst. En de vader van Martien, Vader Kremer.
Grappig: als nog niemand weet dat Dr. Kirchoffs de Zwarte Kaptein is, dan zegt de dokter op een gegeven moment zoiets van: 'die vervelende van Braa.. euhh... bokkerijders'. Daaruit kan je dus al opmaken dat hij de ZK is, maar dat heb ik als kind niet opgemerkt! Coool. ^^ |
|
|
  |
 |
Rayna
The Psycho Admin

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 22, 2004 15:35 |
 |
MalfoyFan schreef: | helaas voor Sinterklaas is de DVD niet in de winkel te koop. Ik weet niet of de Sint al zo modern is dat hij een DVD-brander heeft? (wij niet maar heel misschien kan ik wel wat regelen als je dat graag wilt)
ik zag ietsje terug in dit topic, dat jij Martien vroeger wel leuk vond. Taddaaa:
De karakters vind ik in de serie ook erg leuk. Ze zijn dan wel niet helemaal rond vind ik, maar toch heel leuk en je kunt je erin herkennen (als kind iig).
De kanunnik vind ik nu trouwens wel droge opmerkingen maken, erg grappig af en toe. Terwijl ik hem vroeger maar vervelend vond. Ik was trouwens vergeten dat hij een koektrommel in zijn bijbel verstopt heeft!  |
Aah! Als je iets zou kunnen regelen dan zou ik dat echt ontzettend leuk vinden!
Och ja, Martien daar krijg ik gelijk verliefde flashbacks van. Ik ben het gevoel nog steeds niet helemaal kwijt. ^^' Die koektrommel was ik trouwens helemaal vergeten, maar nu je het zegt herinner ik me het weer. Phoe, wat vond ik dat vroeger een vreselijke man. |
|
|
  |
 |
MalfoyFan
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 22, 2004 18:35 |
 |
Rayna schreef: | MalfoyFan schreef: | helaas voor Sinterklaas is de DVD niet in de winkel te koop. Ik weet niet of de Sint al zo modern is dat hij een DVD-brander heeft? (wij niet maar heel misschien kan ik wel wat regelen als je dat graag wilt)
Aah! Als je iets zou kunnen regelen dan zou ik dat echt ontzettend leuk vinden!
Och ja, Martien daar krijg ik gelijk verliefde flashbacks van. Ik ben het gevoel nog steeds niet helemaal kwijt. ^^' Die koektrommel was ik trouwens helemaal vergeten, maar nu je het zegt herinner ik me het weer. Phoe, wat vond ik dat vroeger een vreselijke man. |
okee, ik zal eens even met SaS overleggen hoe we dat kunnen doen. zij kent iemand die dvd's kan kopieren.
wist je trouwens dat Martien 15 was tijdens de opnames? ik dacht dat hij jonger was!!
vroeger vond ik de kanunnik ook echt afschuwelijk, maar nu kan ik zijn droge opmerkingen wel waarderen.
wie ik nu echt vervelend vind is Van Brakel (de verrader). Hij doet me namelijk denken aan Geert Wilders, ook zo'n grote mond. Tsja...
leuke quote :
Schout *woedend* tegen Pastoor: "U kan mij niet zeggen wie het goud heeft gestolen, dus óf u was dronken, óf u bent medeplichtig!!"
Pastoor: "ik zeg u toch net dat ik niet drink."
Schout *woedend*: "Dan bent u medeplichtig!" |
|
|
  |
 |
lullabie
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 01, 2005 21:54 |
 |
Het is opgenomen in de voerstreek en in valkenburg. Dat was vooral de streek waar de bokkerijders zaten. Ik was met mijn ouders aan het wandelen en toen kwamen we langs de opnames. echt vet om te zien |
|
|
  |
 |
MalfoyFan
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 02, 2005 11:10 |
 |
lullabie schreef: | Het is opgenomen in de voerstreek en in valkenburg. Dat was vooral de streek waar de bokkerijders zaten. Ik was met mijn ouders aan het wandelen en toen kwamen we langs de opnames. echt vet om te zien |
wow, wat cool zeg! heb jij mazzel!
@ Rayna, ik was die dvd's helemaal vergeten, ben je nog geinteresseerd? |
|
|
  |
 |
Rayna
The Psycho Admin

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 02, 2005 17:31 |
 |
MalfoyFan schreef: | lullabie schreef: | Het is opgenomen in de voerstreek en in valkenburg. Dat was vooral de streek waar de bokkerijders zaten. Ik was met mijn ouders aan het wandelen en toen kwamen we langs de opnames. echt vet om te zien |
wow, wat cool zeg! heb jij mazzel!
@ Rayna, ik was die dvd's helemaal vergeten, ben je nog geinteresseerd? |
Nog steeds, oude liefde vergaat niet.
@lullabie, heel leuk dat je dat hebt gezien. Ben je nog lang blijven kijken of heb je heel misschien met de cast gesproken? |
|
|
  |
 |
soul_of_sorrow
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 04, 2006 9:35 |
 |
de boeken vind ik nog steeds heel erg goed en de tv serie vond ik ook heel erg goed
vind het alen jmmer dat het is opgehouden  |
|
|
  |
 |
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
459 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 03, 2006 20:34 |
 |
Dat ik dit topic nooit opgemerkt heb zeg!
Ik ken de Bokkenrijders enkel van de uitzendingen bij de VPRO tijdens Villa Achterwerk in de jaren pak beet 1996, 1997. Mijn ouders, ik en mijn zus keken toen bij gebrek aan meer zenders elke zondag naar de VPRO, Nederland 3 en daar kwam altijd een aflevering van de Bokkenrijders op. Ik vond het vanaf aflevering 1 enorm fascinerend. (Komt met name door mijn grote interesse in geschiedenis)
We hebben die afleveringen allemaal gezien en ook allemaal op videoband gezet. Maar dat het gebasseerd is op boeken heb ik nooit geweten. Ik vond het bijvoorbeeld geweldig dat Joost Prinsen zo goed Lei de Tinnegieter kon neerzetten, echt, Lei vond ik geweldig
Maar die schout is grandioos in zijn quotes. Krichhoffs heeft echt zo'n charisma en wat een rust straalt die man uit in zijn rol als chirurgijn. Alles wat ie zegt, zegt ie op zo'n rustige manier dat het ook direct wat wijs iets in zich heeft. En dan het kruidenvrouwtje, ik heb alleen totaal geen idee meer hoe ze ook alweer heette in de film zelf. Wat ik nog het mooiste uit de film vind is als de zigeuners aangekomen zijn bij het dorp en dat Wolf en Martien met de dochter van de Zigeuneres meegaan naar de schuilplaats van Lei doormiddel van een of ander amulet wat hen leidt en dat ze zodoende achter het "gouden" (wat lood blijkt te zijn) Want Lei zei nog zo: "Wat goud is kan lood worden en wat lood is kan goud worden" Super dat ie al dat geld heeft omgesmeld tot een beeld. En dat dan die schout er achter komt doordat hij 2 hanglangers van hem Wolf en Martien liet achtervolgen.
Maar dit was in de tijd waarbij ik ook: "Ronja's de roverdochter" bij de VPRO/Villa Achterwerk zag en die hebben we des tijds ook op video opgenomen. Elke keer weer lig ik weer plat door die film. De muziek die ze daarin maken of de taal, echt GE-WEL-DIG!
Tadam, tadam, tam, tralalalala tada, tada, tada, dam. HEU!
|
_________________ Neville Longbottom: Bellatrix Lestrange!
Bellatrix Lestrange: Neville Longbottom is it?... How's Mum and Dad?
Neville Longbottom: Better now they're about to be avenged!
[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we? |
|
  |
 |
griseldalafey
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 26, 2006 15:25 |
 |
*graaft oud topic op*
Eindelijk... eindelijk... ein-de-lijk is het dan zover:
De Legende van de Bokkerijders is verkrijgbaar op dvd.
Jammer genoeg geen extra's, maar wel prachtig beeld en geluid.
Zo ziet 'ie eruit:
Ik heb geen idee of 'ie verkrijgbaar is in de winkel, maar hij is wel te bestellen via bol.com
Fijne Sinterklaas allemaal!  |
|
|
  |
 |
Hilmo
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 05, 2006 22:45 |
 |
Jaa hij is in de winkel te krijgen hoor, bij Mediamarkt was hij in de aanbieding, 14 euro dacht ik. Ik heb hem meteen gekocht, ben zoooo blij dat hij eindelijk op dvd is! Echt een fantastische serie. Ook mijn man ,die de serie niet kende van vroeger, die vond hem hartstikke gaaf! Ik ben zoo benieuwd, verder, naar waar het allemaal is opgenomen. (Als iemand dat niet hier wilt neerzetten, pm me dan) Die plek waar de bokkerijders samenkwamen, waar die grotten waren, het dorp (ik las valkenburg, maar waar ongeveer?). Daar zou iemand (net als bij de Zevensprong) toch wel eens een site van moeten maken. Lijkt me leuk om te doen, maar ja, moet je eerst alle info verzamelen. Wie zou al die info hebben? De regiseur, regiseert niet meer, toch? Dus die zal wel niet verder helpen. Lijkt me gaaf om die plekken eens te bezoeken
En jaaaa, die Kirchoffs is écht lekker!!! Ik kan geen mooie foto's van hem vinden van hoe hij er daar uit ziet. Het personage zelf had ook gewoon zo'n mooi karakter, echt een held Ook een mooi stel trouwens met die 'heks', mogen ze wat mij betreft wel een vervolg op maken
Ik kwam er trouwens ook achter dat een bekende Friese acteur, die Franse opstandman in de mijnen speelt! Zoo gaaf, ik heb hem geprobeerd te mailen om te vragen hoe dat was, om in die serie mee te spelen. Hoe zouden ze die scenes van de mijn hebben opgenomen denken jullie?
Ik heb al 1 ding gevonden. Het dorp Voeren zou gebruikt zijn, volgens de VVV. Nu nog uitzoeken waar die geheime kerk was, waar de pastoor zat, en het kasteel van de schout. |
|
|
  |
 |
Cocokadavra
4e jaars

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 06, 2006 18:29 |
 |
Hmmz, het klinkt wel heel leuk allemaal!! Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar ik ben wel heel benieuwd. Eens kijken als ik hem ergens tegenkom in de winkel!! Dit soort dingen vind ik altijd wel leuk, ookal is het voor kinderen bedoeld.. En de Zevensprong.. dat komt me wel bekend voor. Is dat eigenlijk net zoiets? |
_________________ The few details that I found in Sergeant Doakes's file left me grasping for breath: Doakes had a first name! It was Albert - had anyone ever really called him that? Unthinkable. I had assumed his name was Sergeant. |
|
  |
 |
Hilmo
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 06, 2006 19:07 |
 |
Nee eigenlijk niet, dat is wel heel wat anders. Ook een spannend verhaal, maar persoonlijk vind ik het minder goed in elkaar zitten dan de Bokkerijders. bokkerijders is ook meer historisch, en de zevensprong is gewoon een oude serie hahaha. Tis wel van de zelfde regiseur.
Tis echt een aanrader ja, sowieso vind ik het geen kinderfilm, het is zeker weten voor volwassenen geschikt  |
|
|
  |
 |
griseldalafey
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 20:36 |
 |
'De Zevensprong' is ook geregiseerd door Karst Vermeulen en is een hele nauwkeurige verfilming van het boek van Tonke Dragt. Wat dat betreft zijn de Bokkerijders meer gebasseerd op de boeken van Van Reen. (Maar eigelijk vind ik dat veel leuker ~ nu heb je twee goeie verhalen) De Zevensprong vind ik ook een superserie, bijna iedere schoolvakantie pik ik wel iets van de herhaling mee, maar de Bokkerijders is magischer.
@ Hilmo, een site van de Bokkerijders lijkt me super. Van de Zevensprong zijn verschillende sites, maar de Bokkerijders schieten er altijd een beetje bij in. (zo wordt de Zevensprong iedere vakantie herhaald en de Bokkerijders niet ) Maar waar je al die informatie vandaan zou moeten halen... ik heb geen idee :s Misschien is het een idee om eerst een forum op te starten om informatie te verzamelen en waar mensen kunnen napraten over de serie en screenshots kunnen posten etc. Misschien dat dat kan uitgroeien tot een volwaardige website... ?
Just an idea... |
|
|
  |
 |
Hilmo
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 09, 2006 11:14 |
 |
Goed idee! Een paar screenshots heb ik al en ik ben nu vooral met het kasteel bezig, ik ben eruit dat dat niet in Nederland ligt haha, dat is in elk geval iets. Verder konden de VVV's me niets vertellen dus ik heb nu al mijn hoop gevestigd op de KRO en hoop dat zij voor mij in de archieven willen duiken. Maar ja, een forum opzetten kan (al weet ik niet precies hoe dat moet, maar dat zal wel niet zo heel erg moeilijk zijn) maar hoe krijg je de mensen er dan naartoe? Je moet precies die mensen treffen die uit die omstreken komen en het daar goed kennen en zelf ken ik zulke mensen niet
Ik heb ondertussen een forum opgezet, het is nog lang niet zoals het moet zijn, maar zolang ik daar alleen zit, werkt het sowieso niet haha.
Joyce zegt: Link verwijderd, reclame voor andere sites is niet toegestaan |
|
|
  |
 |
|
|