Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Beta-readers [Nu al schrijvers gezocht!!] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Glamourgana
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: Illegaly stuck in Heaven, unfortunatly it seems more like Hell...

Glamourgana is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 14:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hi:)

Ik bedacht me opeens, waarom is er nog geen topic waar Beta-readers zich kunnen aanmelden en waar fanfictionschrijvers kunnen vragen of iemand zijn of haar fanfic even overleest om de fouten eruit te halen. Bij deze, ik start er een op. Ik vind het erg leuk om te Beta-readen, maar het is makkelijker om het op deze manier te doen dan iedereen via een pb te vragen of je zijn of haar stuk mag betaen. Ik heb namelijk gemerkt dat er hier en daar heel wat mensen zonder leestekens schrijven, en veel spelfouten maken. Hierdoor raken mensen snel de zin om het stuk te lezen kwijt en dat is jammer, want er zitten echt leuke verhalen tussen.
Dus, als je een beta-reader zoekt of bent, vul dan even onderstaande lijstje in.

----------------------------
Beta-reader/Fanfic-schrijver:
Leeftijd: (Om ervoor te zorgen dat we geen 19 jarige schrijver aan een 10 jarige reader koppelen, dit is namelijk niet te doen ivm woordenschat en schrijfstijl/ervaring)
Aantal uren per week op forum: (handig om dit op elkaar aan te passen, anders zit een schrijver weken op zijn reader te wachten)
Eventuele al geschreven fanfics: (voor readers en schrijvers, dit is om ervoor te zorgen dat readers er niet alsnog veel fouten in laten zitten, omdat ze zelf niet goed weten hoe ze moeten schrijven met leestekens ed!)
----------------------------

Ik denk dat het handig is als ik de mensen aan elkaar koppel, om ervoor te zorgen dat het geen zooitje word. Als je heel graag iemand die je tegenkomt als reader of schrijver wil, stuur dan even een pbtje, en dan houd ik daar natuurlijk rekening mee.

En nu maar hopen dat het ook echt gaat lukken(A).

Overige Tipjes...

- Kijk even op het topic Tips en Truuks voor netjes Nederlands bij het tweede bericht (van Jalf Lupin) daar word heel goed uitgelegd hoe je leestekens gebruikt

Voorlopige lijst:

Reader --- Schrijver (Overige opmerkingen)

Sirius_fan --- *Lily*Evers*(Let op met Dyslectie, oh en nog iets, je mag maar 1 fanfic tegelijk hebben op een forum.. je zal dus met Sirius_fan even overleggen welke, ik zou persoonlijk Petunia's problemen nemen, gezien je met Lily's jaren op een block zit zoals je zelf al zei..)

Metje --- -~Hermelien~-(Let ook even op. Metje schrijft opzich heel goed, dus ik denk dat je alleen spelfouten en grammaticale fouten eruit kan halen. Verder raad ik jou ook aan een Betareader te zoeken, ivm het proloog van je nieuwe verhaal. Je gebruikt zelf de leestekens verkeerd (op de computer maak je gebruik van ' aan het begin van de zin. de , is alleen in schrijfstijl met brieven endergelijke.) en je gebruikt geen alinea's)

Elienemien --- Mrs. Diggory (Ik heb geen idee hoe je schrijft elienemien, en kan jullie zo dus ook niet combineren. Als het niet goed gaat, stuur ff een pbtje dan probeer ik het op te lossen... Oh en voor Mrs. Diggory, aangezien er nog niet zo veel fanficschrijvers aanmelden, heb ik er nog geen voor je gevonden.. blijf gewoon af en toe hier kijken en je ziet het vanzelf;))

Kaartje --- 5|\|0T!3 (Ik denk dat jullie opzich best een goede combi kunnen vormen, hoewel ik niet goed kon zien of jullie schrijfstijlen op elkaar leken ivm het kleine stukje van Kaartje.)

Mrs. Diggory --- Mrs. Charlie Wemel (Ik weet niet of het hetzelfde niveau is maar ik denk dat jullie samen een heel eind komen. Mrs. Diggory schrijft opzich best hetzelfde en heeft volgens mij een vrij grote woordenschat:) Ik denk dat wel een goede match word;))

EDIT: Het is de bedoeling dat je in het lijstje zet wat je zelf wil doen! Dus niet wat je zoekt! Als je zelf een fanfic hebt, die je gebetaad wil hebben, schrijf je dus 'fanfic-schrijver'! Dit om het even duidelijk te houden

Laatst aangepast door Glamourgana op Za Apr 08, 2006 20:03; in totaal 5 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
-~Hermelien~-
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

-~Hermelien~- is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 14:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oké! Let me try!

Beta-reader/Fanfic-schrijver: Beta-reader
Leeftijd: (Om ervoor te zorgen dat we geen 19 jarige schrijver aan een 10 jarige reader koppelen, dit is namelijk niet te doen ivm woordenschat en schrijfstijl/ervaring) 12, maar ik heb het fanfic verstand van een 14 jarige. (Zeggen ze op een site waar je fanfics leert schrijven)
Aantal uren per week op forum: (handig om dit op elkaar aan te passen, anders zit een schrijver weken op zijn reader te wachten) Ach ja, ik heb twee lievelings site daar is er eentje deze van! Dus zo´n vier/vijf uur per dag. I think.
Eventuele al geschreven fanfics: 2 Lily en James verhaaltjes. En ben bezig met Verdwaald op de verkeerde weg.

P.s: Koppel me niet aan OOC verhaaltjes. Die haat ik!

Glamourgana
3e jaars
3e jaars

Glamourgana is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 14:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

-~Hermelien~- schreef:
Oké! Let me try!

Leeftijd: (Om ervoor te zorgen dat we geen 19 jarige schrijver aan een 10 jarige reader koppelen, dit is namelijk niet te doen ivm woordenschat en schrijfstijl/ervaring) 12, maar ik heb het fanfic verstand van een 14 jarige. (Zeggen ze op een site waar je fanfics leert schrijven)
Aantal uren per week op forum: (handig om dit op elkaar aan te passen, anders zit een schrijver weken op zijn reader te wachten) Ach ja, ik heb twee lievelings site daar is er eentje deze van! Dus zo´n vier/vijf uur per dag. I think.
Eventuele al geschreven fanfics: 2 Lily en James verhaaltjes. En ben bezig met Verdwaald op de verkeerde weg.

Jeaj! Je bent de eerste;) Ik zal mijn best doen... Alleen een ding.. dat ps, bedoel je daarmee dat je liever geen dingen nakijkt waarin zelfverzonnen karakters inzitten of waarin bijvoorbeeld Harry Sneep knuffelt? Want bij dat laatste, het is juist de bedoeling dat je diegene daarmee helpt;) Dat is een van de taken van beta-readen.. toch?Angel

Laatst aangepast door Glamourgana op Za Apr 08, 2006 14:55; in totaal 1 keer bewerkt
-~Hermelien~-
1e jaars
1e jaars

-~Hermelien~- is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 14:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
-~Hermelien~- schreef:
Oké! Let me try!

Jeaj! Je bent de eerste;) Ik zal mijn best doen... Alleen een ding.. dat ps, bedoel je daarmee dat je liever geen dingen nakijkt waarin zelfverzonnen karakters inzitten of waarin bijvoorbeeld Harry Sneep knuffelt? Want bij dat laatste, het is juist de bedoeling dat je diegene daarmee helpt;) Dat is een dan de taken van beta-readen.. toch?Angel

Jup, je hebt gelijk. Laat dat laatste dan maar weg. Wink Veel succes!

Sirius_fan
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 89 Sikkels

Sirius_fan is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 15:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Beta-reader/Fanfic-schrijver: Beta-reader.
Leeftijd: 15 jaar!
Aantal uren per week op forum:4/5 uur zoiets!
Eventuele al geschreven fanfics: Ik heb een Lily en James verhaatje geschreven en ben nu bezig met een verhaaltje over Sirius en die heet: Sirius leven op Zweinstein.

elienemien
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 81 Sikkels

elienemien is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 15:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

beta-reader/fanfic-schrijver: beta-reader
leeftijd : 14 jaar.
eventueel al geschreven fanfics: vroeger op school moesten we soms opstelletjes schrijven. dat vond ik altijd leuk! ik kreeg ook meestal de beste punten ^^ maar lange verhalen in trant van harry potter enzo heb ik nog niet uitgeprobeerd. maar zal zeker eens doen

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 236 Sikkels

mrs. Diggory is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 15:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Beta-reader/Fanfic-schrijver: beide, maar ik heb al een beta-reader, dus ik bied me aan om iemands verhaal te beta'en.

Leeftijd:
14 jaar
Aantal uren per week op forum: zo'n één á anderhalf uur per dag.

Eventuele al geschreven fanfics: mijn fanfic heet verloren...maar dat hoeven jullie niet te weten!

ik heb heel veel zin om te gaan beta'en!

EDIT:

aangezien je nog geen schrijvers hebt, misschien kan ik wel twee beta'ers gebruiken! dus, schrijf me ook maar in als schrijfster!

*Ravenclaw*

Laatst aangepast door mrs. Diggory op Za Apr 08, 2006 17:13; in totaal 2 keer bewerkt
Glamourgana
3e jaars
3e jaars

Glamourgana is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 15:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oh dat gaat al goed.. ik heb *telt* 4 beta-readers en nog geen schrijvers:P Dus.. als iemand een fanfic schrijft... ?

Oude Forumnaam: Metje Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 72 Sikkels

Merel is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 16:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoi,

Beta-reader/Fanfic-schrijver: Fanficschrijveres Very Happy
Leeftijd: 12, maar ik denk dat ik een iets grotere woordenschat heb dan leeftijdsgenootjes
Aantal uren per week op forum: 3,5/4.5 uur per week
Eventuele al geschreven fanfics: Ik ben bezig met m'n eerste verhaal.

Metje

*Lilly*Evers*
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 50 Sikkels

*Lilly*Evers* is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 16:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Beta-reader/Fanfic-schrijver: fanfic-schrijver
Leeftijd: 13 (maar ik heb een vrij grote woordschat)
Aantal uren per week op forum:toch zeker 4 tot 5 uur per dag in het weekeind en door de weeks 2 tot 3 uur per dag
Eventuele al geschreven fanfics: Lilly's jaren op Zweinstein en Petunia's grote probleem met magie.

OPMERING: ik ben dyslexisch dus waarscheinlijk zitten er in mijn verhaal veel fouten, ook al lees ik ze meestal meer dan 2 keer voor ik 'm post.

"Dank u wel professor Omber, ik had dat rotje zelf natuurlijk ook wel kunnen doven maar ik wist niet of ik daar wel het nodige gezag voor had.."zei een glimlachende professor Banning die de deur voor Ombers neus dicht deed.
Glamourgana
3e jaars
3e jaars

Glamourgana is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 17:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ok.. Ik heb al een aardig lijstje.. Het leek me makkelijker om het hier te zetten dan het allemaal te pben.. als het toch niet werkt, dan zeg dat even, dan ga ik toch pben:) Oh ja nog een ding... Houd allemaal rekening met elkaars werk. Overleg over niet helemaal duidelijke fouten en ga niet roekeloos dingen zitten te veranderen. Het is slim om email uit te wisselen zodat mesnen niet gekwetst raken.. Niet iedereen heeft hetzelfde niveau of begrijpt dingen even snel. Als er problemen zijn onderling, stuur even een pb, dan koppel ik je aan iemand anders..

Voorlopige lijst: (ik ga hem uiteindelijk editten bij het 1e bericht, maar voorlopig even zo)

Reader --- Schrijver (Overige opmerkingen)

Sirius_fan --- *Lily*Evers*(Let op met Dyslectie, oh en nog iets, je mag maar 1 fanfic tegelijk hebben op een forum.. je zal dus met Sirius_fan even overleggen welke, ik zou persoonlijk Petunia's problemen nemen, gezien je met Lily's jaren op een block zit zoals je zelf al zei..)

Metje --- -~Hermelien~-(Let ook even op. Metje schrijft opzich heel goed, dus ik denk dat je alleen spelfouten en grammaticale fouten eruit kan halen. Verder raad ik jou ook aan een Betareader te zoeken, ivm het proloog van je nieuwe verhaal. Je gebruikt zelf de leestekens verkeerd (op de computer maak je gebruik van ' aan het begin van de zin. de , is alleen in schrijfstijl met brieven endergelijke.) en je gebruikt geen alinea's)

Elienemien --- Mrs. Diggory (Ik heb geen idee hoe je schrijft elienemien, en kan jullie zo dus ook niet combineren. Als het niet goed gaat, stuur ff een pbtje dan probeer ik het op te lossen... Oh en voor Mrs. Diggory, aangezien er nog niet zo veel fanficschrijvers aanmelden, heb ik er nog geen voor je gevonden.. blijf gewoon af en toe hier kijken en je ziet het vanzelf;))

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 50 Sikkels

*Lilly*Evers* is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 17:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

oke, dank je wel en in Petunia's grote probleem met magie zitten de meeste spel fouten volgens mij, tenminste dat zeggen ze steeds.
En sorry, ik wist niet dat je maar 1 verhaal op het forum mag hebben....

*Lilly*Evers*

"Dank u wel professor Omber, ik had dat rotje zelf natuurlijk ook wel kunnen doven maar ik wist niet of ik daar wel het nodige gezag voor had.."zei een glimlachende professor Banning die de deur voor Ombers neus dicht deed.
Sabine
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...

Sabine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 17:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Leeftijd: 14
Aantal uren per week op forum: verschilt, 6/7 uur gemiddeld
Eventuele al geschreven fanfics: Ik ben bezig met een James Potter verhaal, hij staat niet op dit forum voor de duidelijkheid.

PS: Ik wil niet zeggen dat ik echt álle foutjes eruit kan halen, ik ben niet perfect. Maar ik ben altijd wel goed in Nederlands geweest en ik denk dat dit een goede oefening is voor mij, omdat ik heel erg van schrijven hou. Smile

Vraagje? Is het dan de bedoeling dat je alleen spellings/grammatica/leestekens fouten verbeterd, of ook niet-lekker-lopende-zinnen?

We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
Glamourgana
3e jaars
3e jaars

Glamourgana is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 18:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sabine schreef:
Leeftijd: 14
Aantal uren per week op forum: verschilt, 6/7 uur gemiddeld
Eventuele al geschreven fanfics: Ik ben bezig met een James Potter verhaal, hij staat niet op dit forum voor de duidelijkheid.

PS: Ik wil niet zeggen dat ik echt álle foutjes eruit kan halen, ik ben niet perfect. Maar ik ben altijd wel goed in Nederlands geweest en ik denk dat dit een goede oefening is voor mij, omdat ik heel erg van schrijven hou. Smile

Vraagje? Is het dan de bedoeling dat je alleen spellings/grammatica/leestekens fouten verbeterd, of ook niet-lekker-lopende-zinnen?

In feite ook de niet lekker lopende zinnen. Maar dit kan je het beste doen in overleg met de schrijver, zodat die ook nog iets heeft in te brengen. Als je geen msn hebt, is het slim om dingen die je in een tekst verandert even aan te strepen en erachter te zetten waarom het zo is (natuurlijk alleen met ingewikkelde dingen, geen dingen als spelfouten ofzo).
Verder kan je je schrijver natuurlijk ook helpen als diegene een block heeft.. maar dat staat in prinicpe los van betaen.. *zei zij, alsof ze er alle verstand van had Laughing*

Edit: Ik heb trouwens nog geen partner voorje, omdat er meer schrijvers zijn dan betaers... als je je eigen fic hierop zet, die van james, kan ik daarvoor ook wel een betaer zoeken;), Als je hem liever niet hierop zet, zou je me dan de site willen geven of het verhaal willen sturen? Op die manier kan ik schrijfstijlen een beetje combineren.

Laatst aangepast door Glamourgana op Za Apr 08, 2006 18:06; in totaal 1 keer bewerkt
5|\|0T!3
1e jaars
1e jaars

5|\|0T!3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 18:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Beta-reader/Fanfic-schrijver: FanFic-schrijver
Leeftijd: 12
Aantal uren per week op forum: verschilt, 3/4 uur gemiddeld
Eventuele al geschreven fanfics: Ik ben bezig met een (vaag)Harry Potter verhaal, hij staat op dit forum als Nothing is what you think it is.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp