Auteur |
Bericht |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 15, 2006 19:37 |
|
Inderdaad. Alles draait daar om de HBP, alles draait daar dus om Sneep en het hele misterie eromheen.
Harry was dan wel veel bezig met Perkementus dat eigenlijk geen directe link had met Sneep, maar als je er verder over nadenkt is het toch weer wat indirect met elkaar verbonden. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
|
|
Revan Dumbie
Dreuzel
Verdiend:
259 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 15, 2006 20:52 |
|
Rene schreef: | Ik wou trouwens ff toevoegen, het gaat er in de titel de Halfbloedprins om dat Sneep, die dat dus is, belangrijk wordt in het verhaal omdat hij Perkie dood. voor de rest, het toverdrankenboek heeft er vrij weinig mee te maken, vind ik zelf. maar het gaat r om dat degene die dat is belangrijk wordt in het verhaal. Als sneep dumbie niet had vermoord, dan had alles van de "halfbloedprins" er waarschjnlijk niet ingestaan...
En ik zeg trouwens ook niet dat mijn titels gewoon ideaal zijn, maar meer dat ze beter bij elkaar zouden passen, weet je. De Vuurbeker en de Geheime Kamer hebben natuurlijk allebei een heel andere plaats in hun verhaal. |
Ik denk juist wel dat t belangrijk is want zonder dat boek had harry geen felix felicis gekregen en daarmee kreeg hij de herinnering uit slughorn. |
_________________ Do you remember me telling you we are practising non-verbal spells, Potter?
Yes. Said Harry stiffly. Yes sir.
There's no need to call me 'sir', Professor.
~Griffoendor~
Emma Watson!!!! |
|
|
|
DumbledoreIsNotDead
3e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 11, 2006 19:08 |
|
Haar titels zijn juist heel goed. Vaak gaan ze ook over het begin van een boek. Bijvoorbeeld de Vuurbeker, of de Orde van de Feniks.
Zegt iets over het hele verhaal maar blijft weinig verraden. |
_________________ DUMBLEDORE IS NOT DEAD!
"I will have only truly left Hogwarts when none here are loyal to me!"
Griffoendor! |
|
|
|
Joost
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 11, 2006 20:56 |
|
BIk denk dat er een beetje reclame in zit. Bij de eerste boeken moesten er nog veel meer mensen overgehaald worden om het boek te lezen. als je dan een stukje van het verhaal in de titel zet, spreekt het boek de mensen die in de boekwinkel staat meer aan. |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 12, 2006 8:33 |
|
ik vind de orginele titels echt veel beter...als ik schrijfster was geweest en ik zou de boeken geschreven hebben kwam ik denk ik ook op de titels uit...Ik vind ze goed bedacht...
ik ben het trouwens met Joost eens...Ik denk ook dat dat de reden was.. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Ukkepulk
7e jaars
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 13, 2006 15:56 |
|
Als je het plot in het verhaal zou gaan leggen, zou je meteen allen verraden.
Harry Potter en de Steen der Wijzen, Harry Potter en de Geheime kamer en Harry Potter en Gevangene van Azkaban klinkt tenminste nog mysterieus.
Als je nou 'Harry Potter en Voldemort's Herrijzing' als naam zou kiezen zou dat meteen alles verraden.
Hetzelfde geld voor 'Harry Potter en het Departement van Mystificatie'
Dan weet je gelijk waar die droom op slaat van een zwarte deur die hij maar niet open kan krijgen. |
_________________ Meredith & Derek! |
|
|
|
Abyssal
3e jaars
Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 14, 2006 7:59 |
|
Die titels zijn raar die dat jij verzonnen hebt, ik bedoel ze klinken alleen niet zo raar, maar bv. HP en De Driekoppige Hond, het draait niet op Pluisje maar om die Steen en nog een HP en het Ministerie van Mystificatie, dat is enkel op het einde, wat erom draait is dat de Orde terugkomt om tegen Voldemort te strijden en dat hun eerste gevecht is om het ministerie, dus al die titels zijn er raar. |
_________________ Pro |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 03, 2007 13:08 |
|
Ik weet niet of het veel nut heeft, als iedereen zijn mening geeft over de titels die de persoon die dit topic opende gaf ipv Rowlings titels.
Rowling kiest gewoon elke keer een heel mysterieuze titel die nog niets verklapt van het verhaal. Ja, in de eerste drie boeken, daar draait het idd om, maar daarmee weet je nog niet meer.
En ondertussen is de titel van het zevende boek ook al vrijgegeven... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
chocokikkertje
3e jaars
Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 03, 2007 14:04 |
|
Als je heel goed op de titels let... dan merk je dat het als een rode draad door het boek heen loopt... vaak wordt er in het begin al een aanwijzing gegeven over de betekenis van de titel maar kom je aan het eind van het boek er pas achter wat er nou precies met de titel bedoeld wordt..
Ik denk dus dat JKR wel degelijk goed over de titels heeft nagedacht...
Iets dat dus in heel het boek terug komt...
Greetz |
|
|
|
|
Choco
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 03, 2007 14:14 |
|
Harry Potter en de driekoppige Hond.. Kom op, dat klinkt toch ook niet!
De titels die JK Rowling kiest zijn veel mysterieuzer dan deze.. daarom. Het verklapt nog niet zoveel maar toch ook wel, maar je weet nog niet waar het verhaal om gaat echt. |
|
|
|
|
Wicked Rose
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 03, 2007 15:05 |
|
1. Harry Potter en de Driekoppige hond --- het gaat toch om de steen der wijzen?
2. Harry Potter en het Dagboek van Vilijn ----- In een geheime kamer.. en zou misschien te veel verklappen?
3. Harry Potter en de Zwarte Hond---- zwarte hond zou te veel verklappen want harry dacht eerst het de grim was!
4. Harry Potter en de Vuurbeker ------ is hetzelfde kan ik niet veel over zeggen
5. Harry Potter en de Orde van de Feniks------ is hetzelfde kan ik niet veel over zeggen
6. Harry Potter en de Halfbloedprins ------ is hetzelfde kan ik niet veel over zeggen
en zoals ze nu zijn maken ze je erg nieuwsgierig en denk je wel van hmmm waar zal dit over gaan? het wekt een nieuwsgierigheid op.. ik vind dat de titels goed zijn zoals ze zijn |
_________________ ¤Blessed Be!¤
If you can see into the Future.. You have no Future..
«Huffelpuf» |
|
|
|
Milkymalfoy
2e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 16, 2008 18:12 |
|
Ik vind het wel leuk en heb daarom zelf ook nieuwe titels bedacht (niet omdat ik de origingele slecht vind):
1) Harry Potter en de ruimte onder het luik
2) Harry Potter en het dagboek van Marten
3) Harry Potter en de grim
4) Harry Potter en het Toverschool Toernooi
5) Harry Potter en het ministerie
6) Harry Potter en het toverdrankenboek
7) Harry Potter en de strijd tussen goed en kwaad
Wat vinden jullie ervan? |
_________________ Or yet in wise old Ravenclaw
If you've a ready mind
Where those of wit and learning
Will always find their kind
Wit beyond measure,
is man's greatest treasure. |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 16, 2008 19:58 |
|
Milkymalfoy schreef: | Ik vind het wel leuk en heb daarom zelf ook nieuwe titels bedacht (niet omdat ik de origingele slecht vind):
1) Harry Potter en de ruimte onder het luik
2) Harry Potter en het dagboek van Marten
3) Harry Potter en de grim
4) Harry Potter en het Toverschool Toernooi
5) Harry Potter en het ministerie
6) Harry Potter en het toverdrankenboek
7) Harry Potter en de strijd tussen goed en kwaad
Wat vinden jullie ervan? |
Ik vind het nogal vage titels die niet echt bepaald pakkend zijn. Titels moeten pakkend zijn en wel verhullend maar niet te veel over het verhaal vertellen. Zoals je titel bij nummer 5 vind ik te vaag. Daar gaat het boek niet over. Daarbij zit het ministerie ook wel in andere boeken en kan je beter de nadruk ergens anders leggen. Zoals bijvoorveeld "Harry Potter en de Strijders van Perkamentus". Dat had ook een pakkende titel bijvoorbeeld kunnen zijn. Bij titel 6 noem je het boek, maar het boek heet The Half-Blood Prince dus waarom zou je de titel niet alleen zo noemen? De titel van boek 7 is ook weer vaag want in alle 7 boeken zit er een strijd tussen goed en kwaad. Daarbij vind ik het net zoals boek 5 niet echt omvattend genoeg. Er gebeuren meer dingen dan dat. Daarbij is de titel niet pakkend vind ik. [a] |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
berry6145
3e jaars
Verdiend:
36 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 17, 2008 16:33 |
|
Ik vindt de titels van J.K. Rowling precies goed, ze verklappen niet veel van het verhaal, maar het zet je wel aan t denken zoals wie is de halfbloedprins en wat zijn de relieken van de dood enzo. |
_________________ {»»...Harry Potter...««}
Noem me maar Esther
23 augustus t/m 31 augustus op vakantie |
|
|
|
TopazLover <3
Writer of Dreams
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 17, 2008 17:32 |
|
De titels van Rowling maken me nieuwsgierig, die van de topicopener iets minder. Dat is juist het krachtige van Rowlings titels. |
_________________ Running at Ron, she flung them around his neck and kissed him full on the mouth. Ron threw away the fangs and broomstick he was holding and responded with such enthusiasm that he lifted Hermione off her feet.
HPF, always in my heart. |
|
|
|
|