Auteur |
Bericht |
sirius_is_te_gek
2e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 11, 2004 13:04 |
 |
Mijn zus wist eerst niet goed wie ze meer haatte: Voldemort of Omber.
Maar toen stelden we samen een lijst op van de positieve eigenschappen van Voldemort, en geen van deze eigenschappen bezit Omber naar mijn idee. Ikzelf vind ook dat deze eigenschappen kloppen.
hij kan goed overbrengen wat hij voelt/denkt, welbespraakt, zeer bekwaam en intelligent, charismatisch, energiek, beinvloedend (maar ook manipulatief),
bereid om van fouten te leren en ze toe te geven, moedig, dynamisch, heeft voor veel of alle dingen een reden,
sterk, doorzettend, niet verachtelijk, besluitvaardig, aanpassend, grondig, intuitief, berekenend, niet ontkennend, tactisch.
En als jullie het ook als positief zien: sarcastisch, onafhankeijk.
Wat vinden jullie en weten jullie nog meer positieve eigenschappen ? |
|
|
  |
 |
Malou
Unspeakable

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 11, 2004 13:11 |
 |
Nogal logisch dat ie goede eigenschappen heeft. Niemand bestaat uit alleenmaar slechte eigenschappen. (Zelfs Umbridge niet)
Maar ik vind ze iig goed gevonden. En ik vind stiekem dat ie meer goede dan slechte eigenschappen heeft. ^0^ |
|
|
  |
 |
Asha
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In Rajasthan waar 'Asha' een sterke drank is. *hips*
|
Geplaatst:
Zo Jul 11, 2004 13:19 |
 |
Het is jammer dat hij zo verbitterd is want als hij een leuke jeugd had gehad, wie weet wat er dan van hem was geworden.
Wat ikzelf ook wel een goede eigenschappen van hem vind is dat je weet wat je een hem hebt. Hij is erg direct en doet zich niet anders voor dan hij is. Omber doet bijvoorbeeld alsof ze het beste voor heeft met Zweinstein maar ondertussen..
Voldemort doet niet alsof hij goed is. Hij is slecht en gedraagt zich ook zo. Hij is eerlijk.
Dat is ook het verschil tussen Omber en Voldemort. Omber is niet eerlijk en ook echt gemeen. Voldemort is niet gemeen maar gewoon heel slecht. |
|
|
  |
 |
Joy©e
Potionsmaster

Verdiend:
152 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 11, 2004 13:21 |
 |
Ik moet zeggen dat ik het wel een leuke topic vind. De positieve eigenschappen van de grootste slechterik uit het boek, leuk gevonden. En zoals MMR al zegt, niemand bezit alleen maar slechte eigenschappen.
Wel vind ik dat een aantal eigenschappen die je noemt ook onder slechte eigenschappen kunnen vallen. Zoals beinvloedend (manipulatief) en berekenend. Het is dan maar net wat je motivatie is om die eigenschappen te noemen die bepaald of het goede of slechte eigenschappen zijn. En ook de mate waarin ze aanwezig zijn speelt erin mee. Sommige goede eigenschappen slaan om naar slecht als iemand ze in te sterke mate heeft. |
|
|
  |
 |
Queen
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Op een wolkje, naast Neville, die een arm om mij heen slaat. ^^
|
Geplaatst:
Zo Jul 11, 2004 13:22 |
 |
Whiejj ze kloppen wel! Mja zoals MMR al zegt, niemand heeft alleen maar slechte eigenschappen.
Nog meer eigenschappen, er... *denkt*
Nou je hebt de meeste al opgenoemd. =P
Goed gevonden trouwens.. ^^
|
|
|
  |
 |
fleurtje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 11, 2004 13:25 |
 |
Sorry, maar ik vind dat voldermort geen goede eigenschappen heeft
Als je iemand kan vermoorden zonder erbij na te denken gewoon doen, ja dan ben je voor mij door en door slecht  |
|
|
  |
 |
Asha
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In Rajasthan waar 'Asha' een sterke drank is. *hips*
|
Geplaatst:
Zo Jul 11, 2004 13:33 |
 |
fleurtje schreef: |
Sorry, maar ik vind dat voldermort geen goede eigenschappen heeft
Als je iemand kan vermoorden zonder erbij na te denken gewoon doen, ja dan ben je voor mij door en door slecht  |
Ehm..vind je intelligentie geen goede eigenschap dan? En eerlijkheid? en doorzettingskracht?
Natuurlijk heeft hij ook slechte eigenschappen en zijn die erger dan de goede eigenschappen. Maar hij heeft wel een paar goede eigenschappen! |
|
|
  |
 |
colinda
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 11, 2004 13:47 |
 |
Het zijn misschien niet de eigenschappen die hem slecht maken maar zijn keuzes en mentaliteit..
Ik denk namelijk dat Harry ook al die eigenschappen bezit die net zijn opgenoemd maar hij heeft een hele nadere mentaliteit en hij maakt andere keuzes...
Als je me niet begrijpt moet boek 2 nog een keer lezen.. |
|
|
  |
 |
Eef
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 11, 2004 13:49 |
 |
MIsschien heeft Voldemort wel meer goede als slechte eigenschappen, maar dan kan het evengoed nog dat het een slecht mens is doordat zijn slechte eigenschappen erger zijn als zijn goede eigenschappen.. |
|
|
  |
 |
Mrs. J. Potterr
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 12, 2004 16:40 |
 |
Ik zie ook niet bepaald goede eigenschappen in Voldemort.
Ook niet in Umbridge
Die 2 zijn allebei bedorven persoonlijk heden, gemeen en slecht.
Voldemort heeft Dreuzels uitgemoord voor de lol.
Hij marteld mensen.
Over zulk soort uitschot kun je niet zeggen dat ze goede eigenschappen hebben. |
|
|
  |
 |
Fleur Delacour
5e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 12, 2004 16:53 |
 |
Ik vind dat ieder mens goede eigenschappen heeft. De één wat meer dan de ander, maar goed.
Ik ben het vooral wat betreft 'intelligent' met je eens. Ik bedoel: Hoe je het ook bekijkt, Voldemort pakt het slim aan. In deel één weet hij een man te overtuigen (Krinkel) om hem bij Voldemort aan te sluiten, en meteen als lichaam voor Voldie te dienen In deel 2 had hij (heel slim) een dagboek bijgehouden, waar hij nu plezier van had, want nu was hij een herinnering die Harry zou kunnen vermoorden (dacht hij). In deel 4 heeft hij het helemáál slim aangepakt: Hij stuurt zijn trouwste Dooddoener als vermomd leraar naar Zweinstein, behekst de Troffee tot een ViaVia en zorgt dat Harry die aanraakt, zodat hij naar het kerkhof wordt vervoerd. Ook in deel 5 heeft hij het toch maar weer mooi geregeld; met die Dooddoeners op het Ministerie.
Slim maar Slecht... |
|
|
  |
 |
eVoLi
6e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 12, 2004 19:46 |
 |
Voldemort is een fantastische tovenaar.
Beetje raar om te zeggen, maar het is wel zo.
Maar 1 tovenaar is machtiger dan hij ! Dus dat is wel behoorlijk goed
Op Hogwarts was hij klassenoudste, kreeg zo'n trofee, dus hij was echt een briljante leerling
En het minste dat je kan zeggen, is dat hij wel vastberaden is !
Bovendien moet hij veel invloed hebben gehad op mensen, om volgelingen te winnen enzo.
Zoals MMR zei : natuurlijk heeft hij goeie eigenschappen !
Omber, daar vind ik nu eens geen enkele goeie eigenschap van |
_________________ Take a walk on the wild side... |
|
  |
 |
Sylvia
4e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 12, 2004 21:22 |
 |
colinda schreef: | Het zijn misschien niet de eigenschappen die hem slecht maken maar zijn keuzes en mentaliteit..
Ik denk namelijk dat Harry ook al die eigenschappen bezit die net zijn opgenoemd maar hij heeft een hele nadere mentaliteit en hij maakt andere keuzes...
Als je me niet begrijpt moet boek 2 nog een keer lezen.. |
ik ben het helemaal met colinda eens! eigelijk kunnen alle eigenschappen wel goed zijn, het hangt denk ik allemaal af van hoe je ze gebruikt. eigenschappen geven een soort van kleine macht, en de kunst is om ze op de goede manier te gebruiken.
dat is heel moeilijk, kijk maar naar de 'echte' wereld! sinds wanneer is er oorlog? sinds mensen ontdekte dat ze konden vechten. meneer napoleon kreeg de macht om mensen tot een bepaalde rang te verheffen, en hop! daar zat hij als keizer oppeens! en zo kan ik nog 372452365462546235463... dingen opnoemen, maar daar heb ik niet zo'n zin in. als mensen een macht hebben, dan gaan ze die meestal voor zichzelf gebruiken, nou, okee dan, 50% van de mensen zou dat doen..
ik denk dat dat een van de vele dingen is die mensen zullen leren aarmate ze zichzelf ontwikkelen: hun machten, krachten en eigenschappen etc. op de juiste manier gebruiken, zodat we er allemaal baat bij hebben.
trouwens, ik ben het ook met eVoLi eens, Voldemort is een fantastische tovenaar. zo als Olivander in PotS zegt, he did great things. yes, terrible, but great. |
|
|
  |
 |
scorpion knight
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 12, 2004 22:03 |
 |
Ik heb bij Omber in elk geval 1 goede eigenschap gevonden. Voor zover je die goed kan noemen. Ze moest eerst zichzelf ompraten voordat ze de Cruciatusvloek op Harry wilde gebruiken. Maar of dat nou echt goed is??  |
|
|
  |
 |
Malou
Unspeakable

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 12, 2004 22:05 |
 |
scorpion knight schreef: | Ik heb bij Omber in elk geval 1 goede eigenschap gevonden. Voor zover je die goed kan noemen. Ze moest eerst zichzelf ompraten voordat ze de Cruciatusvloek op Harry wilde gebruiken. Maar of dat nou echt goed is??  |
Umbridge is ook heel trouw aan het Ministerie en heeft ze vertrouwen in Fudge. Dat zijn ook goede eigenschappen, alleen geen goede omstandigheden. |
|
|
  |
 |
|