Auteur |
Bericht |
Inferius
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 21, 2006 20:26 |
|
Waarom is er geen begrafenis geweest van Sirius? |
_________________ 'I see you are -'
'Dumbledore's man through and through,' said Harry. 'That's right.' |
|
|
|
~*leslien*~
6e jaars
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 21, 2006 20:29 |
|
volgens mij is dit nogal logisch er is geen lichaam van sirius over. hij is gewoon in het niets verdwenen achter het gordijn . das alles ^^(wel heel erg triestig ) |
_________________ We are all born in the gutter, but some of us are looking at the stars
oscar wilde... |
|
|
|
Shezzy
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 21, 2006 21:20 |
|
En nog steeds omdat niemand wist waar Sirius was en hij in andere mensen hun ogen nog steeds schuldig was denk ik? Ik weet het ook niet, ook zonder een lichaam kan men een begrafenis houden...
Er wordt ook nog een deel uitgelegd over Sirius zijn dood in de volgende boek dacht ik, het kan niet dat Sirius zomaar door een gordijn wordt opgeslokt ^-^ |
|
|
|
|
cha0xz
2e jaars
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 21, 2006 21:25 |
|
Ja ik hoop dat ook maar ik vrees ervoor.
Ten eerste is hij God weet niet waar.
En hij werd getroffen door een vloek.
Weet niet juist welke..
Een paar regels ervoor waren het rode lichtstralen dus ik ga er vanuit dat het een lamstraal was |
|
|
|
|
LuCos
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 22, 2006 10:34 |
|
Eigenlijk zou het ook wel weer jammer zijn dat ie weer gaat leven, ik bedoel natuurlijk is dat nietluek dat hij weg is, maar ik vind wel, als je dood bent, dan ben je gwoon dood, je kunt niet meer leven. Als JKR hem blijft laten leven vind ik het jammer van hetverhaal... |
|
|
|
|
Tifa
6e jaars
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 22, 2006 10:41 |
|
Ik hoop dat Sirius nog leeft, maar betwijfel het...
Ik ben het eens met jullie. Er was geen lichaam van Sirius. Dus geen begrafenis. Alleen ze hadden misschien een herdenkingsdienst kunnen houden of zo ^^
@LuCos; misschien zou Rowling kunnen zeggen dat hij nooit dood is geweest. Dat hij bijvoorbeeld ergens gevonden is of zo...
Anyway; Rowling heeft al vaker gezegd, dode kunnen niet tot leven worden gewekt. Maar als Sirius terug zou komen (wat ik hoop, maar niet verwacht), zou ik dat wel leuk vinden ^^ |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!" |
|
|
|
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 22, 2006 11:16 |
|
dit verteld harry in het boek. Hij beschrijft zijn gevoel dat hij eigenlijk niet weet wat hij bij een begravenis kan verwachten, bij sirius was er namenlijk geen lichaam gevonden. |
|
|
|
|
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 22, 2006 12:54 |
|
maar zoals er al eerder is gezegd, je kan ook iemand begraven als er geen lichaam is...
je hebt dan een lege kist ofzoo onder een grafsteen..
zodat je een plak hebt om aan die persoon te denken ofzoo |
_________________ Today I don't feel pretty,
and I'm tired of trying to fit right in.
Don't think that your so great, cause being great must suck!
|
|
|
|
SarahLord
5e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 22, 2006 15:16 |
|
in 'Fabeldieren en Waar ze te vinden' staat een fabeldier: Stik-de-Moord oftewel de Sluier des Doods....heel raar, maar dat is precies dezelfde beschrijving als die van de Sluier waar Sirius doorviel....dus hij is wss dood, wat ik al dacht... |
|
|
|
|
Ginny____Weasley
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 22, 2006 17:01 |
|
er was idd geen lichaam en ik vond het allemaal zo vaag dus ik denk dat rowling het wel (hoop ik) gaat uitleggen in boek 7!
en ja. ik hoop ook zo dat ie niet dood is het was mijn favo personage! |
|
|
|
|
killers
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 22, 2006 17:05 |
|
ik denk eigelijk wel dattie dood is... ik betreur het ook, want hij was een van de leukere personages in de Harry Potter boeken.
en inderdaad, zonder een lichaam is een begravenis eigelijk best overbodig, ook al gebeurt het tegenwoordig wel gewoon; een begrafenis zonder lijk |
|
|
|
|
Nirvana
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 22, 2006 21:11 |
|
Ja,het lichaam is er gewoon niet meer.
Ze konden idd wel een herdenking houden maar niet op Zweinstein in ieder geval.
Iedereen denkt dat Sirius een moordenaar is,dus waarom zal Perkamentus een herdenking houden. |
_________________ True friends accept you, on the way you are. |
|
|
|
Alfirin
Dreuzel
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 23, 2006 9:00 |
|
Nadat ik er nog eens overna gedacht heb kwam ik op het volgende...
Wanneer ze een dienst voor Sirius zouden houden,zou iedereen erachter komen dat er mensen zijn/waren die in zijn onschuld geloofden, en dat zou een groot deel van de OotP verraden...Plus Perkamentus zijn toenmalige positie in gevaar brengen,doordat hij steun aan Sirius betuigd,zonder dat er bewezen is dat hij onschuldig was.
Doordat dat niet bewezen is,zou het een beetje vreemd zijn om een moordenaar een laatse eer te bewijzen... |
|
|
|
|
Jalf
The Musical Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 23, 2006 11:48 |
|
Ik begin steeds meer te twijfelen over de dood van Sirius... Ik heb een kleine theorie die bewijs dat hij waarschijnlijk niet zo door is als hij lijkt.
Zoals jullie waarschijnlijk allemaal weten, is de naam Sirius afgeleid van de ster Sirius. Dit is de helderste ster aan de hemel, en de belangrijkste ster in het sterrenbeeld Hond.
Echter, daar dachten de Oude Egyptenaren anders over. Voor hun symboliseerde de ster Sirius de Phoenix. Pyramides werden recht onder deze ster gebouwd, zodat de Geest van de Pharaoh samen met de Phoenix naar de hemel kon stijgen en dan wedergeboren kon worden. Inderdaad, Sirius zou misschien wel helemaal niet zo heel erg dood kunnen zijn als het lijkt. Ook het feit dat JKR vaak Egypte terug laat komen in haar boeken, vind ik ook opvallend.
Echter, d'r is 1 ding dat deze theorie tegenwerkt. Het testament van Sirius en het feit dat Kreacher naar Harry luistert. Maar ook hier heb ik mijn bedenkingen over. Zowel de lezer als Harry krijgen het Testament nooit te zien. Ik vraag me af of er wel een testament was. Zou Sirius niet gewoon een bevel aan Kreacher gegeven hebben, en hem daarmee gedwongen hebben naar Harry te luisteren? Gewoon voor het geval dat hij niet terug zou kregen, om welke reden dan ook?
Let wel... Ik zeg niet dat Sirius z'n dood in scène is gezet, maar dat Sirius voorzorgsmaatregelen heeft genomen voor het geval dat hij niet terug zou keren, om welke reden dan ook.
Ik weet niet of deze theorie waar is, maar ik zie het als een mogelijkheid. Het enige wat me wel bothert is dat Sirius dan het derde personage zou zijn dat Dood is, maar toch niet echt. (Peter Pettigrew en Barty Crouch Jr gingen hem voor)
Maar goed, dat zou een reden kunnen zijn waarom er dus geen lichaam is gevonden. Het was er gewoon weg niet.
Waarom dan geen Seremonie of Hogwarts?
1. Sirius had niet direct meer iets met Hogwarts te maken. (Cedric waa leerling en Dumbledore schoolhoofd)
2. Het zou te gevaarlijk zijn. |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
|
|
Tigerlily
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 23, 2006 12:03 |
|
De mensen van de Orde wisten dat Sirius onschuldig was ! Waarom hebben zij dan geen prive-herdenkingsdienst gehouden ? Dat was misschien ook beter geweest voor Harry zelf ! En trouwens, Jalf Lupin, Sirius heeft zelf toch ook op Zweinstein gezeten ? Voor Lily en James is er wel een dienst gehouden, volgens mij...
Ik hoop gewoon zo dat Sirius niet dood is... |
_________________ Griffoendor Is My House !!
...I want to heal...
...I want to feel...
...What I thought was never real...
...I want to let go of the pain I've felt so long... |
|
|
|
|