Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Douchen op basisscholen. Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 0:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sinds ik vorig jaar heb stage gelopen op een bassis school ben ik iets tegengekomen waar ik het al vanaf dat ik op de basisschool zat niet mee eens ben.

Ik liep dus stage in een klas wat gelijk staat aan groep 7 dus met kinderen van 10/11 jaar. Nou was het zo dat ik moest opletten dat ze na het gymen gingen douchen. Terwijl ik het er helemaal niet mee eens ben dat kinderen op scholen MOETEN douchen.

Waarom ben ik het er dan niet mee eens vragen veel mensen mij.
Nou ik vind dat ieder kind het recht heeft om zich uit te kleden waar en wanneer hij/zij dat wil. En niet dat een volwassene zegt en nou kleedt je je uit en stap je onder die douch.
Wat leren wij onze kinderen dan. Je bent niet de baas over je eigen lichaam en als een volwassene het zegt dan moet je het maar doen.
Krijgen kinderen dan wel respect voor zichzelf. Of kleden ze zich dan maaar uit voor elke volwassene die het zegt.

Ik had geluk dat mijn moeder naar school is gegaan en heeft gezegd dat ik niet hoefde te douchen als ik dat niet wilde.
Wat zei de gym leraar " maar ze gaan zweten want ze rennen en daarom moeten ze douchen."
Maar je zet een kind toch ook niet onder de douch na dat ze in de pauze even hebben rondgerend.
En ze hebben toch thuis ook een douch.
Ze kunnen dus ook thuis lekker een douch nemen in een veilige omgeving.

Nee ik vind het respectloos tegen over kinderen om ze te verplichten te moeten douchen op school.
En ik weet uit ervaring hoeveel kinderen daar eigenlijk erg veel moeite mee hebben.
Ik wil tegen iedereen zeggen die nog op de bassisschool zit:
Niemand maar dan ook niemand kan jou dwingen om te douchen als je dat niet wil. Het is jouw lichaam en jij bent daar de baas over en niemand zelfs je eigen ouders of dokter kan zeggen dat jij iets moet doen wat jij niet wil. Heb dus respect voor jezelf en voor je lichaam.
Mocht jij op je school problemen hebben/krijgen omdat je weigert om te douchen stuur dan gerust een pbtje dan ga ik je helpen.

Tegen alle moeders die hier rondsurfen op het internet wil ik dit zeggen:
Pas goed op je kinderen. Leer ze van hun eigen lichaam te houden en respecteren.
En denk niet dat jouw kinderen altijd veilig zullen zijn. Want wat bij anderen gebeurt kan ook bij hen gebeuren.

En zoals Dolleman het zou zeggen: WEES WAAKZAAM!!!!.

IK wil ook graag jullie mening horen.
En wat Jullie er van vonden/vinden dat je op de basisschool douchen.
Of hebben jullie nog een vraag en moet er wat opgeheldert worden dan kan dat natuurlijk ook.

Profiel bekijkenStuur privébericht
SarahLord
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

SarahLord is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 7:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

dat hadden wij nou vroeger ook altijd, en ik en n paar anderen weigerden het dus gewoon domweg, ze zeiden er daarna ook nix meer over dus we deden het nooit meer...inderdaad, je laat je kind toch ook niet douchen als ie net even tikkertje of verstoppertje heeft gespeeld?? dan kan je net zo goed de hele dag door douchen.....

fancy_girl
Dreuzel
Dreuzel

fancy_girl is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 7:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vroeger hoefde wij nooit te douche na het gymen, zowel op de basis als op de middelbare school niet. Daar was ik wel blij mee, want ik wou niet dat iedereeen mee kan 'gluren' snappie??

Mijn broertje moest wel altijd douche op de basisschool. Nu loop ik zelf stage op de basischool van mijn broertje (toeval, haha) en dan moet ik bij de meisjes controleren of ze inderdaad wel aan het douchen zijn.

Ik vind het zelf niet echt nodig dat kinderen van een basischool hoeven te douche na het gymen, want kinderen van 11/12 jaar die zweten nog niet echt. Dat komt vaak op latere leeftijd. Maar ja, het verschilt per basischool. Wink

Angel Dust
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 10:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helemaal mee eens. Ik vond dat net zo egr als de GGD. En wij hadden op school ook nog zwemmen en dan mocht je niet in de apparte pashokjes maar moest je in de algemene. Ik voelde me dan altijd dik en vies als ik naar andere keek. Maar, nu ben ik al blij dat de jonges en meiden gescheiden zijn Wink Ik zit nu in de tweede en ik hoef van mijn ouders ook niet meer naar de GGD, ik kreeg er gewoon nachtmerries van. Zo'n mens (met respect natuurlijk) zegt: "trek dit en dat uit" en dan sta je daar half naakt.. Rolling Eyes

I'm with you so far..

xD
Ronald Weasley
3e jaars
3e jaars

Ronald Weasley is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 10:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Inderdaad, wij MOESTEN ook altijd douchen op de basisschool. Maar gelukkig is er toen legionello in de douches ontdekt en sinds dien moesten we gelukkig niet meer. Het was ook gewoon een hele vieze douche enzo. Bah!

KarinWeasley
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 23 Sikkels

KarinWeasley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 10:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het niet met je eens eerlijk gezegd. Op mijn school moeten de kinderen ook douchen. Of nou ja moeten, als ze zouden aangeven dat ze het niet willen, is het niet verplicht. We kunnen ze ook niet in de gaten houden, want je kan niet in twee kleedkamers tegelijkertijd zijn.
Ik ben het met je eens dat het niet gedwongen moet worden, als een kind het echt niet wil. Een meisje in mijn klas, wil als ze ongesteld is niet douchen en dat vind ik begrijpelijk. Maar voor de rest is het ook goed om kinderen te leren dat douchen na het sporten fris is.
Bij mij in de klas is het zelfs zo, dat wanneer kinderen eerder naar de kleedkamer worden gestuurd, omdat ze niet luisteren, daar wachten omdat ze graat WILLEN douchen. Je moet er geen druk op leggen, maar je moet er ook zeker geen taboe van maken. Want wat leer je kinderen dan? Dat ze zich moeten schamen voor hun lichaam. Als je er zelf gewoon luchtig over doet, niet gaat lopen kijken etc, dan vinden kinderen het ook allemaal wel goed. EN dan willen ze zelfs graag douchen

3e jaars
3e jaars

Ronald Weasley is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 10:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ KarinWeasley:

Bij ons werd er eerst dus druk op gelegd en de douches waren zo vies, dat je eerder vies werd van het douchen dan schoon. En toen dus die Legionella Bacterie was verwijderd, mochten we kiezen, maar sindsdien is er nooit meer gedouched op school, want niemand wou douchen.

KarinWeasley
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 23 Sikkels

KarinWeasley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 10:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ronald Weasley schreef:
@ KarinWeasley:

Bij ons werd er eerst dus druk op gelegd en de douches waren zo vies, dat je eerder vies werd van het douchen dan schoon. En toen dus die Legionella Bacterie was verwijderd, mochten we kiezen, maar sindsdien is er nooit meer gedouched op school, want niemand wou douchen.

Nee, omdat er eerst een negatieve sfeer rond het douchen hing. Maar zoals ik al zei, ik heb tijdens mijn gymles een aantal keer kinderen eerder naar de kleedkamer gestuurd, omdat ze zich niet gedroegen en iedere keer wachtten ze, omdat ze graat wilden douchen. Ik denk ook niet dat je het als verplicht verplicht moet stellen, maar meer als vrijwillig verplicht. Het is fris, we raden het aan, maar als je je er echt niet goed bij voelt, moet je het niet doen.

Oude Forumnaam: Jihy Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 240 Sikkels

Skywalker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 10:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

'Low

Ik zit nu in de 2e klas, ben 14, en op mijn basischool moesten we ook douchen.
Ik had er totaal geen problemen mee hoor, soms alleen geen zin om te douchen omdat we bijv. daarna gelijk naar huis gingen, maar verder vond ik 't wel OK.

Maar misschien hangt dat ook af van wat je van jezelf vindt, en of je jezelf dik vindt ofzo? '.'
Ik heb een slank figuur, en ik denk gewoon positief over mezelf, dus ja... Het boeit me niet echt dat andere meisjes dat zien xD
Maar er was ook een dik meisje in de klas, en die wilde niet douchen omdat ze zich schaamde. Tja, dan hoefde ze ook niet te douchen.

Jihy

I've got a thousand opinions and not the time to explain

SarahLord
5e jaars
5e jaars

SarahLord is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 10:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

HPwurm schreef:
Helemaal mee eens. Ik vond dat net zo egr als de GGD. En wij hadden op school ook nog zwemmen en dan mocht je niet in de apparte pashokjes maar moest je in de algemene. Ik voelde me dan altijd dik en vies als ik naar andere keek. Maar, nu ben ik al blij dat de jonges en meiden gescheiden zijn Wink Ik zit nu in de tweede en ik hoef van mijn ouders ook niet meer naar de GGD, ik kreeg er gewoon nachtmerries van. Zo'n mens (met respect natuurlijk) zegt: "trek dit en dat uit" en dan sta je daar half naakt.. Rolling Eyes

dat deden ze bij ons in andere klassen ook, alleen waren bij ons jongens/meisjes wel gescheiden... majah bij ons in groep 7/8 hadden we een meester die er tog nix van zei...du sjah..Razz maar wa bedoel je met GGD?? ik heb da net gehad...was tog nix ergs aan?? Razz

miss-radcliffe
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

miss-radcliffe is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 10:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

wij maakten altijd gewoon ons haar een beetje nat zodat het leek alsof we gedoucht hadden dan zei de leraar er nix van hij wist later wel dat wij niet douchten maar hij mocht de kleedkamer niet binnenkomen omdat hij een man was Cool

Zijn naam achterstevoren gespeld.'
vick
Dreuzel
Dreuzel

vick is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 11:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Douchen op basisscholen vind ik te ver gaan maar op middelbare scholen vind ik het een goede zaak. Het is wel zo hygienisch (of hoe je dat ook schrijft).

Natuurlijk is het ongemakkelijk gevoel als je de eerste keer je helemaal moet uitkleden en dan onder die douche staat in je nakie maar iedereen is naakt onder die douche en na een paar weken is het niet eens interessant meer dat jantje een grotere piemeltje heeft dan pietje of dat sanne kleinere borsten heeft dan saskia.

Overigens hadden ze op onze school (en heel wat andere neem ik aan) douchehokjes voor diegene die zich schamen of liever niet naakt werden gezien door anderen.

Juud
Oude Forumnaam: MissPotter Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Juud is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 11:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op de basischool hoefden wij nooit te douchen, ik weet eigenlijk niet waaromm, maar ik zou het toch niet echt leuk hebben gevonden,,

Ik zit nu op de middelbare, er zijn wel douches in het gymlokaal, maar die gebruiken ze niet, zal wel te duur zijn ofzoo.. en ik denk dat wij heel erg tijd zouden rekken,, shampoo, bodymilk, haren goed doen..Mr. Green meestal komen we nu ook al te laat. dus ik denk dat we nog later zouden komen als we ons ook nog douchen.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 121 Sikkels

Sterretje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 11:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat raar, ik heb dat nog nooit zo meegemaakt..
Met gym doucheden wij niet, maar de andere kinderen van een andere basisschool wel. Ik hou er totaal niet van!
En met zwemles gingen we wel douchen, maar dan gewoon in de 'open ruimte' waar je gewoon in je badpakje moest blijven staan.
Waarom zouden we toen aan uitklederij moeten doen?

Nu ik op de middelbare zit, mogen we gerust douchen, maar niemand doet het.
Soms even de voeten snel afspoelen onder een kraantje, maar dat is dan ook echt alles. Daar gaan we echt niet verder dan in je ondergoed staan.

Ik vind dat je niet zomaar kunt douchen met kleine kids.
Zoveel zweten ze ook weer niet op die leeftijd, en ze hebben heus geen last van elkaars zogenaamde 'zweetlucht'.

3e jaars
3e jaars

*Daniel*Fan* is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 11:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik dee het vroeger ook nii,,
maar ik moest het ook,,,
en als ik het nii dee belde ze je ouders ofwat,vind ik echt dom Confused
je kan altijd thuis nog douche..!!

ik douch nou nog steeds nii op sgo0l,,

KussJJ *Daniel*Fan*

Ga naar: