Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Gordijn in het ministerie van Mysteries Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Bietje
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 128 Sikkels

Bietje is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2004 19:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

op een quote van Sirius:
Sirius schreef:

Ik hoop dat Sirius niet echt dood is, hij is tenslotte gewoon gevallen achter dat Gordijn dus ik denk niet dat hij 'zomaar' dood is. Ik geloof dat dat een soort van hemel is waar de zielen van gestorven mensen verblijven... Aangezien Sirius niet dood was toen hij daar terecht kwam denk ik dat hij nu ergens op de grens van dood-levend verblijft... Niet een geest ofzo maar iets anders... We zullen wel zien! Wink

Wat denken jullie dat er nu eigenlijk achter het gordijn zit. We weten dat alleen mensen die mensen hebben (zien?) verliezen, daar stemmen achter kunnen horen. Zijn het geesten, of gewoon ronddolende zielen die geen rust kunnen vinden, of iets anders?

Profiel bekijkenStuur privébericht
Bella
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Bella is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2004 19:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb er heel lang over na zitten denken, en ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik denk dat het een behekste ruimte is, waar geen levende mensen kunnen komen... (?)

Lumina
3e jaars
3e jaars

Woonplaats: In het verboden bos tenminste dat was zo voor die reus daar kwam wonen hij heeft mijn boom gesloopt

Lumina is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2004 19:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Confused Daar zit ik ook over na te denken, Ik denk dat er achter dat gordijn het oneidige zit of zo. Dat hele ministerie was nog al vaag, het lijkt net of ze daar alle dingen regelen die in de wereld gebeuren.

Vivica
Oude Forumnaam: vivica Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Vivica is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2004 19:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb dat stukje niet echt begrepen, ik weet niet echt wat het is.
ik denk ook dat het een of ander hiernamaals moet zijn, of het prettig of niet is weet ik niet. maar dat men daaruit niet kan terugkeren.

StarNoStar
1e jaars
1e jaars

StarNoStar is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2004 19:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het nog steeds erg vaag..
Een vriendin van mij denkt dat zijn dood in scene is gezet.
Maar..dat is ook weer zo...
Ach ik weet het niet.
Ik wil meer weten over dat gordijn >.<

Queen
1e jaars
1e jaars

Woonplaats: Op een wolkje, naast Neville, die een arm om mij heen slaat. ^^

Queen is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2004 19:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

StarNoStar schreef:
Ach ik weet het niet.

Ik ook!
Die dood van Sirius is niet zo gedetailleerd beschreven...
Vandaar dat ik ook denk dat hij wel terugkomt.
Maar ik weet echt niet wat er achter dat gordijn zat.
Het hele Departement van Mystificatie is vaag, maar dat is waarschijnlijk ook de bedoeling...
Misschien komen we ook meer te weten over die Verbloemisten?

scorpion knight
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

scorpion knight is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2004 21:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat hele departement is natuurlijk nogal vaag. Juist doordat we zo weinig weten van wat er daar gebeurt is het zo fascinerend.
Ik ben er zelf van overtuigd dat de boog met het gordijn een soort poort naar het hiernamaals is.
(Hierover is ook een goed column op deze site eschreven.)

Fleur Delacour
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Fleur Delacour is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2004 7:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Queen schreef:
StarNoStar schreef:
Ach ik weet het niet.

Ik ook!
Het hele Departement van Mystificatie is vaag, maar dat is waarschijnlijk ook de bedoeling...

Maar in een ander topic staat dat JKR zefl heeft gezegt dat Sirius echt dood is.

Ik denk dat er achter het gordijn een soort plaats is voor de doden. Een soort begraafplaats maar dan voor Tovenaars. Als levend mens moet je wel uitkijken dat je er niet invalt, want dan ga je dus ook dood. (Net zoals bij Sirius). Alleen vraag ik me wel af wat die fluisterende stemmen achter het gordijn zijn. Stemmen van doden? Of stemmen van mensen (of beter: wezens) die je de dood in willen lokken? Mss dat iedereen die die stemmen kan horen extra gevoellig is voor die stemmen, omdat ze iemand hebben zien sterven of bezeten waren door iemand.

Queen
1e jaars
1e jaars

Woonplaats: Op een wolkje, naast Neville, die een arm om mij heen slaat. ^^

Queen is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2004 7:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Fleur Delacour schreef:
Maar in een ander topic staat dat JKR zefl heeft gezegt dat Sirius echt dood is.

Ik denk dat er achter het gordijn een soort plaats is voor de doden. Een soort begraafplaats maar dan voor Tovenaars. Als levend mens moet je wel uitkijken dat je er niet invalt, want dan ga je dus ook dood. (Net zoals bij Sirius). Alleen vraag ik me wel af wat die fluisterende stemmen achter het gordijn zijn. Stemmen van doden? Of stemmen van mensen (of beter: wezens) die je de dood in willen lokken? Mss dat iedereen die die stemmen kan horen extra gevoellig is voor die stemmen, omdat ze iemand hebben zien sterven of bezeten waren door iemand.

Ik wist niet dat JKR had gezegd dat Sirius niet meer terugkwam.
Maar er was in het Departement van Mystificatie toch ook een kamer van de Dood?
Ik vind het trouwens wel een heel goed punt, dat het misschien een begraafplaats voor Tovenaars zou zijn... Nou ja, niet echt een begraafplaats, maar waar ze heen gaan als ze doodgaan, misschien?

emma
1e jaars
1e jaars

emma is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2004 8:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Fleur Delacour schreef:
Queen schreef:
StarNoStar schreef:
Ach ik weet het niet.

Ik ook!

ik heb er zelf ook lang over na lopen denken en allerlei manieren bedacht waarom sirius terug zou kunnen komen. maar waarom zou jk dan gehuild hebben toen ze hem dode? anders had ze niet gehuilt als ze wist dat ze hem terug zou kunnen brengen

eew
1e jaars
1e jaars

eew is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2004 10:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vogens mij is dat gordijn een rechtstreekse poort naar de dood. Onontkoombaar. Gewoon een poort naar een andere dimentie.

Maar dan kom je bij de vraag waarom het er is. En daar zou ik echt geen andwoord op hebben. Ik denk dat we er in de volgende boeken nog wel meer van gaan horen.

Fleur Delacour
5e jaars
5e jaars

Fleur Delacour is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2004 12:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Queen schreef:
Fleur Delacour schreef:

Ik wist niet dat JKR had gezegd dat Sirius niet meer terugkwam. Maar er was in het Departement van Mystificatie toch ook een kamer van de Dood?
Ik vind het trouwens wel een heel goed punt, dat het misschien een begraafplaats voor Tovenaars zou zijn... Nou ja, niet echt een begraafplaats, maar waar ze heen gaan als ze doodgaan, misschien?[/color]

en:

emma schreef:
ik heb er zelf ook lang over na lopen denken en allerlei manieren bedacht waarom sirius terug zou kunnen komen. maar waarom zou jk dan gehuild hebben toen ze hem dode? anders had ze niet gehuilt als ze wist dat ze hem terug zou kunnen brengen

Heee! Ho! Stop! Wacht! Wink

Jullie (Queen en emma) hebt me verkeerd begrepen! Ik heb niet gezegd dat JKR heeft gezegd dat Sirius nooit meer terugkwam, ik heb gezegd dat JKR heeft gezegd dat Sirius dood is! (ehm, is dat te begrijopen Rolling Eyes ) Dat is heel wat anders, want hij kan wel terugkeren! Dat is niet uitgesloten!

colinda
1e jaars
1e jaars

colinda is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2004 12:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Fleur Delacour schreef:
Queen schreef:
Fleur Delacour schreef:

Ik wist niet dat JKR had gezegd dat Sirius niet meer terugkwam. Maar er was in het Departement van Mystificatie toch ook een kamer van de Dood?
Ik vind het trouwens wel een heel goed punt, dat het misschien een begraafplaats voor Tovenaars zou zijn... Nou ja, niet echt een begraafplaats, maar waar ze heen gaan als ze doodgaan, misschien?[/color]

en:

emma schreef:

Heee! Ho! Stop! Wacht! Wink

Jullie (Queen en emma) hebt me verkeerd begrepen! Ik heb niet gezegd dat JKR heeft gezegd dat Sirius nooit meer terugkwam, ik heb gezegd dat JKR heeft gezegd dat Sirius dood is! (ehm, is dat te begrijopen Rolling Eyes ) Dat is heel wat anders, want hij kan wel terugkeren! Dat is niet uitgesloten!

Ik denk dat we daar misschien wel in de volgende boeken achter komen..
Dat hoop ik dan tenminste..

Rudolf
Dreuzel
Dreuzel

Rudolf is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2004 13:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

JK heeft idd gezegd dat Sirius dood is, en ze heeft ook gezegd dat er geen kracht in de toverwereld is die de doden levend kan maken.. Dus ik denk niet dat Sirius nog terugkomt.

Betreffende het Gordijn, ik denk dat dit de poort is naar de onderwereld. Vergelijkbaar met de poort die in de griekse mytholgie wordt genoemd. In de griekse mythologie is het aan één man (ben z'n naam vergeten) toegestaan om af te dalen in deze poort, om zijn vrouw terug te gaan halen. Dit lukt hem echter niet omdat hij omkijkt voordat hij de onderwereld weer uit is. Dit hebben de goden hem verboden, waardoor zijn vrouw weer terug wordt gezogen naar de onderwereld...

Remus
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

Remus is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2004 13:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat het een soort begraafplaats is, een betoverde begraafplaats waar je alleen kan komen als je dood bent........
Ik weet het verder niet maar mayb komt Sirius toch trug......(hoop)
We moeten maar de komst van de volgende boeken afwachten Crying or Very sad

Nevermore
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp