Auteur |
Bericht |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 15:26 |
|
'Eey..
Natuurlijk is er in de Harry Potter boeken zoveel mogelijk, wat onmogelijk in de gewone wereld zou kunnen. Zoals door de tijd reizen en andere dingen die volgens onze wetenschap niet kloppen.
En nu dacht ik er eens verder over na.
Voor Wisseldrank heb je een stukje van iemand anders nodig, een ander zijn DNA dus, om in diegene te veranderen.
Maar stel je eens voor dat je wat haartjes van (bijvoorbeeld) Perkamentus pakt, dan kan je in hem veranderen. Toch is het rare ervan dat onze oude vriend dood is..
Kan het dan zo zijn dat je dan toch in hem veranderd bij het innemen van een goedgebrouwde Wisseldrank en wat van zijn haar erin? Dus dat je in een persoon veranderd die eigenlijk niet meer leeft, niet meer ademt?
En dan nog een tweede vraag eraan vast: verander je in een dood iemand (de dode versie van Perkie) of een levend iemand (de levende, lopende, pratende, ademende versie van Perkie)?
Trouwens, een haar is ook dood, net als bijvoorbeeld een nagel.
Maar het DNA moet dan wel hetzelfde blijven, anders kun je niet veranderen in het slachtoffer..
Stel je voor dat ze Perkie cremeren (Perkamentus is nog steeds ons voorbeeld he).. Dan is hij dus as, heeft hij niet meer hetzelfde gestalte dan normaal.
Kun je dan nog wel in diegene (Perkie) veranderen? Of werkt het niet en blijf je jezelf? Of wordt je een hoopje as? Of kun je ook helemaal (tijdelijk) verdwijnen?
Dus de grote vraag is:
-Waar verander je in als je wisseldrank van een overleden persoon inneemt?
En nog een vraag, bedacht door Super Mean Duiveltje:
-Wat gebeurt er nu als je van twee verschillende personen een haar doet in je wisseldrank?
Wat moeilijk om over te discussiƫren, maar ik hoop dat we op een oplossing komen of het anders nog van J.K. Rowling te horen krijgen.
Greetz, Sterretje. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag
Laatst aangepast door Sterretje op Za Jul 08, 2006 16:09; in totaal 8 keer bewerkt |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 15:37 |
|
Ik neem aan dat het DNA niet verandert is als je dood bent dus ik ga ervan uit dat je gewoon de levende persoon bent ook al heb je het haar uit een dood persoon getrokken |
|
Elyn
Hotemetoot
Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 15:40 |
|
goh, daar heb ik eigelijk nog niet over nagedacht...
het zou raar zijn als je in een dood iemand verandert; je zou dan gewoon een uurtje niet leven of zo? klinkt onlogisch...
maar als je verandert in die levende persoon, lijk je maar alleen op hem, maar je innerlijke ik blijft hetzelfde...
-zou voldemort hierbij hebben stilgestaan met zijn hunkering naar onsterfelijkheid? |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
|
|
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 15:44 |
|
Helen schreef: | Ik neem aan dat het DNA niet verandert is als je dood bent dus ik ga ervan uit dat je gewoon de levende persoon bent ook al heb je het haar uit een dood persoon getrokken |
Nee, een haar is ook dood, net als bijvoorbeeld een nagel.
Maar het DNA moet dan wel hetzelfde blijven, anders kun je niet veranderen in het slachtoffer.. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
|
|
thehenk
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 17:07 |
|
In deel 4 heeft Barto Krenck jr een levende Dolleman nodig voor zijn wisseldrank. Dus ik neem aan dat als je een dode nagel of haar hebt je ook in de dode persoon veranderd, je neemt namelijk zijn lichamelijke toestand over die hij op dat moment heeft. |
|
|
|
|
Tifa
6e jaars
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 17:15 |
|
Goh, daar heb ik eigenlijk nooit overnagedacht... Hmm, ik denk dat het niet veel verschil uitmaakt. Het DNA blijft nog hetzelfde ! Maar ik zou het verder niet echt weten...
Ik denk, net als Helen, dat DNA niet veranderd als je dood bent. |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!" |
|
|
|
lieske90
7e jaars
Verdiend:
117 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 17:26 |
|
Dit is inderdaad best een interessante vraag
Ik denk dat als je Wisseldrank inneemt van een dood iemand, dat je dan zelf ook dood bent ... Ik denk namelijk niet dat je zo doden tot leven kunt wekken... |
|
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 17:51 |
|
thehenk schreef: | In deel 4 heeft Barto Krenck jr een levende Dolleman nodig voor zijn wisseldrank. Dus ik neem aan dat als je een dode nagel of haar hebt je ook in de dode persoon veranderd, je neemt namelijk zijn lichamelijke toestand over die hij op dat moment heeft. |
Krenck had hem toch alleen in levende toestand nodig zodat hij zijn gewoontes kon blijven leren en haar kon blijven afdoen.
Maar ja je kan ook nog lang haar afdoen of nagels bij een dood persoon want nagels die blijven zelfs na de dood groeien.
Dus ik denk dat je gewoon de levende persoon blijft omdat je gewoon het uiterlijk anneemt, het blijft je ergen ziel en die leeft.
Wat ik me wel over wisseldrank afvroeg. Wat gebeurt er nu als je van twee verschillende personen een haar doet in je wisseldrank? |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 17:56 |
|
Super Mean Duiveltje schreef: | thehenk schreef: | In deel 4 heeft Barto Krenck jr een levende Dolleman nodig voor zijn wisseldrank. Dus ik neem aan dat als je een dode nagel of haar hebt je ook in de dode persoon veranderd, je neemt namelijk zijn lichamelijke toestand over die hij op dat moment heeft. |
Krenck had hem toch alleen in levende toestand nodig zodat hij zijn gewoontes kon blijven leren en haar kon blijven afdoen.
Maar ja je kan ook nog lang haar afdoen of nagels bij een dood persoon want nagels die blijven zelfs na de dood groeien.
Dus ik denk dat je gewoon de levende persoon blijft omdat je gewoon het uiterlijk anneemt, het blijft je ergen ziel en die leeft.
Wat ik me wel over wisseldrank afvroeg. Wat gebeurt er nu als je van twee verschillende personen een haar doet in je wisseldrank? |
Ha ja dat is een goeie! .
Ik denk dat je een mengsel wordt van die 2 personen. Je hebt dan 2 verschillende DNA'en en ik denk dat die een geheel eigen persoon worden (kijk maar bij 2 ouders en hun kind) maar dit is wel de tovenaarswereld dus ik kan het ook enorm fout hebben |
|
Tifa
6e jaars
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 17:59 |
|
lieske90 schreef: | Dit is inderdaad best een interessante vraag
Ik denk dat als je Wisseldrank inneemt van een dood iemand, dat je dan zelf ook dood bent ... Ik denk namelijk niet dat je zo doden tot leven kunt wekken... |
Je wekt ze ook niet tot leven. Dood is dood, ook in de HP-wereld. Jij wordt diegene, maar je breng diegene die dood is, niet tot leven. Jijzelf verandert alleen van uiterlijk.
Super Mean Duiveltje schreef: | thehenk schreef: | In deel 4 heeft Barto Krenck jr een levende Dolleman nodig voor zijn wisseldrank. Dus ik neem aan dat als je een dode nagel of haar hebt je ook in de dode persoon veranderd, je neemt namelijk zijn lichamelijke toestand over die hij op dat moment heeft. |
Goeie vraag ^^ Ik denk dat je een mix krijgt. Maar misschien gaat het ook helemaal fout, omdat je twee verschillende DNA hebt ! Ik denk eigenlijk toch het laatste. |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!" |
|
|
|
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 18:06 |
|
Nu moet ik even vervelend zijn..
Je nagels groeien misschien wel een heel klein beetje door na je dood, maar proces houdt snel op.
En even over je mix:
Dat is ook een goede! Zal ik hem erboven bijzetten?
Ik denk zelf dat je ook een mix krijgt van die twee.. |
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 18:24 |
|
sterretje schreef: | Nu moet ik even vervelend zijn..
Je nagels groeien misschien wel een heel klein beetje door na je dood, maar proces houdt snel op.
En even over je mix:
Dat is ook een goede! Zal ik hem erboven bijzetten?
Ik denk zelf dat je ook een mix krijgt van die twee.. |
Ja zet die vraag er ook maar bij als je wilt.
En nagels groeien zeer lang na de dood door.
Dat was trouwens het eerste wat ... opviel toen die in het graf van... kwam. (ben beiden namen vergeten )De nagels van tenen en handen waren zo ver gegroeid dat ze uit zijn hadschoenen en schoenen gegroeid waren.
|
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
mrs. Diggory
2e jaars
Verdiend:
236 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 19:36 |
|
als je een wisseldrank van een dode inneemt, dan verander je uiterlijk in diegene.
Ron had toch ook nog zijn eigen stem? en harry dacht toch als zichzelf?
ik denk dat je dan gewoon leeft, en misschien kunnen ze ook wel Perkamentus "tot leven brengen", maar dan is het perkamentus toch niet!
Harry en Ron dachten ook niet als korzel en kwast, maar als zichzelf... |
_________________ Vele wegen leiden naar wijsheid
*Ravenclaw*
|
|
|
|
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 20:04 |
|
mrs. Diggory schreef: | als je een wisseldrank van een dode inneemt, dan verander je uiterlijk in diegene.
Ron had toch ook nog zijn eigen stem? en harry dacht toch als zichzelf?
ik denk dat je dan gewoon leeft, en misschien kunnen ze ook wel Perkamentus "tot leven brengen", maar dan is het perkamentus toch niet!
Harry en Ron dachten ook niet als korzel en kwast, maar als zichzelf... |
Zo is het raadsel nig niet opgelost..
Stel dat je een haar neemt van iemand waarvan alleen het hoofd er nog is (om maar even iets te noemen), ga je dan alleen in het hoofd veranderen?
En hoe kun je aan het DNA van iemand nu opmerken hoe diegene zijn of haar haar heeft? Of dat diegene dus de rest van zijn lichaam mist. |
|
|
|
Maeve
1e jaars
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 30, 2006 20:06 |
|
Ik denk dat je die persoon wordt, maar dan levend, je neemt alleen diens uiterlijk over, je stem etc. blijven die van jezlef. DNA veranderd na de dood niet. Ze zouden best een stukje van de dode Perkamentus kunnen nemen en als hem 'leven', want die persoon die het inneemt leeft. Let op dat, zoals ik al zei: alleen uiterlijk veranderd!
Gedrag etc. blijven hetzelfde.
Denk er net aan: Wat als de Perkamentus die met Harry op zoek ging naar het Gruzielement niet Perkamentus was, maar iemand die in hem veranderd was?
Nog wat, DNA zit door het hele lichaam, al is het hoofd weg, het DNA bevat de bouwstenen voor het hele lichaam! |
_________________ Maeve...Empress of the PEN!!! |
|
|
|
|