Auteur |
Bericht |
Shezzy
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 14, 2006 0:14 |
 |
Ukkepulk schreef: | Ik zou het niet weten, eerlijk gezegd, maar ik ga proberen een redelijk antwoord te geven.
Kun je iemand zonder ziel doden? Want ik heb geleerd dat een lichaam eigenlijk alleen maar een omhulsel is, en dat je ziel voortleeft als je sterft.
Eigenlijk zijn ze van binnen al dood, en ik heb zo het vage idee in mijn achterhoofd dat als je ze 'doodt' met een vloek, dat ze dan gewoon weer opstaan. Je kunt ze niet doden, want ze zijn al dood. Volg je mijn vage verhaal nog? Ik volg mezelf namelijk niet meer. |
Laten we allemaal denken aan andere 'wezens' die geen zien hebben en toch 'dood' zijn --> Vampiertjes *nod*
Vampieren kan je ook vermoorden door het zonlicht, onthoofding en een object door hun hart...
Ik denk dat een AK Dementors niet dood krijgt, maar zoiets zoals onthoofding wel, er zullen niet veel manieren zijn om ze dood te krijgen, maar ik denk wel dat er een manier is, alleen 1. weten niet veel mensen dit en 2. degene die het weten vallen binnen de 5sec flauw (zoals Harry) of zijn zo van de kaart dat ze er niet aan denken, ook 3. voordat Voldemort ze gebruikten was er niet echt een reden om de Dementors weg te krijgen... Ze werkten voor het ministery for magic dus mss is er daarom nog niet veel over gezegd? |
_________________ I like to wave *wave*
X-TASTIC - Angel can take me away anytime! *thud* |
|
  |
 |
Deatheaterstan
4e jaars

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 14, 2006 6:24 |
 |
Ukkepulk schreef: | Ik zou het niet weten, eerlijk gezegd, maar ik ga proberen een redelijk antwoord te geven.
Kun je iemand zonder ziel doden? Want ik heb geleerd dat een lichaam eigenlijk alleen maar een omhulsel is, en dat je ziel voortleeft als je sterft.
Eigenlijk zijn ze van binnen al dood, en ik heb zo het vage idee in mijn achterhoofd dat als je ze 'doodt' met een vloek, dat ze dan gewoon weer opstaan. Je kunt ze niet doden, want ze zijn al dood. Volg je mijn vage verhaal nog? Ik volg mezelf namelijk niet meer. |
Inderdaad dementors zijn dood dus je zou ze niet kunnen doden door AVADA KADAVRA maar misschien zou je ze laten verdwijnen door te veel goeds te voelen, dat ze dus wegkwijnen van je goedheid.
Maar ik hoop dat JK rowling het gaat uitleggen in deel 7! |
_________________ GA 1 MEI NAAR HET HARRY POTTER KASTEEL IN NEWCASTLE !
Dan Radcliffe
Rupert Grint
Emma Watson
They're great |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 14, 2006 7:34 |
 |
Deatheaterstan schreef: | Ukkepulk schreef: | Ik zou het niet weten, eerlijk gezegd, maar ik ga proberen een redelijk antwoord te geven.
Inderdaad dementors zijn dood dus je zou ze niet kunnen doden door AVADA KADAVRA maar misschien zou je ze laten verdwijnen door te veel goeds te voelen, dat ze dus wegkwijnen van je goedheid.
Maar ik hoop dat JK rowling het gaat uitleggen in deel 7! |
als ze belangrijk zijn in de strijd, zal JK dat zeker doen. Maar mocht harry ze niet veel tegen komen, dan is dat niet nodig. |
|
|
  |
 |
cha0xz
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 14, 2006 10:28 |
 |
In boek 3 zei Lupos wel er zijn bepaalde verdedigingsmiddelen dus mss zijn er wel nog andere manieren.
We zullen dat zien in boek 7. |
|
|
  |
 |
desideriusD+
1e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 14, 2006 10:38 |
 |
Dementors hebben wel degelijk zielen, anders zou iets levends niet kunnen leven, en ik geloof dat Dementors toch echt wel leven. Ze zijn bij de "geboorte" nog niet actief, want ze hebben geen ziel, maar in plaats van het eerste eten dat ze zouden krijgen, kregen ze een ziel zodat ze konden voortbewegen en dagelijkse dingen doen (mensenzielen opzuigen bijvoorbeeld hehe)
Ik denk daarom dat je ze simpelweg niet kunt doden, maar wel ze van hun zielen ontdoen zodat ze weer non-actief zijn en voor niemand meer een gevaar kunnen vormen.
En wat betreft die koude aura die ze uitstralen, dat is waarschijnlijk genetisch bepaald, wat al de Dementors hebben die invloed op mensen, het lijkt me niet dat ze dat allemaal leren, veel hebben ze in het DNA zitten, wat het logischer maakt dat ze levende organismen zijn die geboren worden zonder ziel en pas kunnen bewegen en doen als ze een ziel van iemand anders hebben, die ze waarschijnlijk van hun mede-dementors krijgen.
Greetz DD+ |
|
|
  |
 |
Seraphim
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 14, 2006 11:02 |
 |
logisch nadenken, als ze kunnen voortplanten kan je ze toch ook doden.
Anders=> hele wereld vol dementors die nooit doodgaan
hoe doden=> een zeer krachtige patronus
In een buurt zetten waar veel geluk is lukt niet denk ik omdat ze bv niet doodgaan als de dementors de Quidditchmatch verstoren (waar er een enorme vreugde heerste). Zo werd in het boek gezegd dat zoiets een waar eetfestijn is voor hen. |
|
|
  |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 14, 2006 21:04 |
 |
Super Mean Duiveltje schreef: | Witch_Eva schreef: | Ik vraag me nu ook af hoe ze zich voorplanten... Als ze dat net zo doen als mensen dan zou ik dat ranzig vinden...  |
Inderdaad dat wil dan ook zeggen dat er zowel vrouwlijke als mannelijke dementors zijn en ook kleine dementortjes.
Dus volgens mij is het iets heel anders ik denk dat er van 1 gewoon 2 worden, dat hij zich opsplitst. Zoals 1 jongen in Smalville ook kon |
Dat laatste denk ik ook er staat in het boek ook niet dat ze zich voortplanten, maar dat ze zich vermenigvuldigen, daarom lijkt me me meer een soort vermeerderen inderdaad. |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 14, 2006 22:05 |
 |
potterfreaky schreef: | Super Mean Duiveltje schreef: | Witch_Eva schreef: | Ik vraag me nu ook af hoe ze zich voorplanten... Als ze dat net zo doen als mensen dan zou ik dat ranzig vinden...  |
Inderdaad dat wil dan ook zeggen dat er zowel vrouwlijke als mannelijke dementors zijn en ook kleine dementortjes.
Dus volgens mij is het iets heel anders ik denk dat er van 1 gewoon 2 worden, dat hij zich opsplitst. Zoals 1 jongen in Smalville ook kon |
Dat laatste denk ik ook er staat in het boek ook niet dat ze zich voortplanten, maar dat ze zich vermenigvuldigen, daarom lijkt me me meer een soort vermeerderen inderdaad. |
maar om te kunnen vermeerderen hebben ze cellen nodig,. die cellen bestaan uit dna, mitochondriën (energie) etc. Cellen zijn levend, daarom kunnen ze zich delen (en dus ook vermeerderen). Als iets zich kan vermeerderen, kan het ook dood. kijk maar naar schimmel, bacteriën etc. er moet dus een manier zijn om ze dood te krijgen. |
|
|
  |
 |
The Girl Who Lived
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 15, 2006 7:37 |
 |
Ik weet niet of je ze kunt doden.
Ik denk het niet want ze kunnen ook tegen andere spreuken behalve dan expecto patronum. Avada kedavra zal dan ook niet veel helpen maar misschien is er wel een andere manier om ze te doden ik weet het niet. |
_________________ ..'The Chosen Captain, The Boy Who Scored! Or whatever they call you these days.' |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 15, 2006 9:16 |
 |
Rhona schreef: |
maar om te kunnen vermeerderen hebben ze cellen nodig,. die cellen bestaan uit dna, mitochondriën (energie) etc. Cellen zijn levend, daarom kunnen ze zich delen (en dus ook vermeerderen). Als iets zich kan vermeerderen, kan het ook dood. kijk maar naar schimmel, bacteriën etc. er moet dus een manier zijn om ze dood te krijgen. |
Ja daarom dat moet wel... Sowieso moeten ze dood als ze kunnen vermeerderen want anders komen er alleen maar dementors bij en ze zouden dan niet dood kunnen.... Dus ze kunnen denk ik wel dood...
Of ze vermeerderen niet en kunnen ze dus ook niet dood... Dan heb je dus steeds dezelfde dementors... Maar dat lijkt me niet.. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 15, 2006 9:20 |
 |
Witch_Eva schreef: | Rhona schreef: |
Ja daarom dat moet wel... Sowieso moeten ze dood als ze kunnen vermeerderen want anders komen er alleen maar dementors bij en ze zouden dan niet dood kunnen.... Dus ze kunnen denk ik wel dood...
Of ze vermeerderen niet en kunnen ze dus ook niet dood... Dan heb je dus steeds dezelfde dementors... Maar dat lijkt me niet.. |
dat laatste klopt al niet. ze vermeerderen wel, dat zegt fudge tegen de dreuzel minister. Daarom hangt die mist er. Ze kunnen beter vermeerderen nu, omdat er genoeg "voedsel" is, om zich mee te voeden. Ze zijn niet meer aan regels gebonden, en mensen hebben genoeg hoop. Want zonder hoop ben je verloren zeggen ze. |
|
|
  |
 |
Sam Griffel
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 15, 2006 20:23 |
 |
ik denk niet dat dementors echt leven, dus ze kunnen misschien ook niet dood, maar als ze dood konden gaan zou het wel met iets wat op een patronus lijk ofzo kunnen gaan... |
|
|
  |
 |
S___
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 22, 2006 16:28 |
 |
Volgens mij kan je ze niet doden, want ze zijn dood.
het zijn zielen. Denk ik |
_________________ Ron: Well I thought we would be oke once you found that out.
Harry: Who could find that out? It's completly mental. |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 22, 2006 18:36 |
 |
S___ schreef: | Volgens mij kan je ze niet doden, want ze zijn dood.
het zijn zielen. Denk ik |
als je dood bent kun je jezelf niet vermenigvuldigen, dat is niet logisch. Ze moeten een soort van levend zijn, op een bepaald niveau dan. Anders zouden ze volgens jouw beschrijving zo zijn als Haast onthoofde Henk, en de bloedige baron |
|
|
  |
 |
Harry Potter fan
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 27, 2006 14:28 |
 |
volgens mij gaan ze dood al ze ergens in een buurt zijn met heel gelukkige mensen (echt heel veel zodat ze het nit meer kil kunnen maken) ik denk dat dan allen maar lukt als er ééntje in de buurt is |
|
|
  |
 |
|