Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Theorieën Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
LadyD
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 3 Sikkels

LadyD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 08, 2006 21:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het vreselijk als de boeken zijn afgelopen, maar er moet toch eens een eind aan komen. Het speculeren zal ik zeker gaan missen. Ik zit nu minstens 2 keer per week theorieen te verzinnen, maar dat is dan afgelopen. Ik kijk wel uit naar boek 7 want ik zal het fijn vinden als alles eidenlijk uitkomt. Dat ik eindelijk alles zal snappen. Maar stiekem hoop ik dat Jk er gewoon mee door gaat. Bijvoorbeelde over Harry in zijn loopbaan tot schouwer (tenminste als hij dat echt wordt)

Believe it hold on to me and never let me go
Profiel bekijkenStuur privébericht
Nymphadora Tonks
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

Nymphadora Tonks is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 11, 2006 22:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zal Harry Potter heel hard missen... Want mensen van mijn leeftijd (20) zijn hier eigenlijk zowat mee opgegroeid. Toen het allereerste boek in de rekken verscheen, waren wij 12 of zo. Van beginnend puber, naar (jong)volwassene. Dus gaat Harry Potter gepaard met een hele fase van mijn leven.

Nu is het eigenlijk het leukst. We hebben Harry al veel zien (lezen) meemaken, maar de echte afloop kennen we nog niet. Nu is het gewoon spannend om allerlei tips, kleine hints, theorieën te zoeken in de voorbije zes boeken. Dit is zowat onze favoriete bezigheid tussen de lessen op unief door. Maar wanneer het zevende boek verschijnt, dan is het gedaan... en moeten we echt volwassen worden, want Harry Potter is echt iets waar je nog even kan wegvluchten in de magie.

Daarna wordt het wachten tot ik ooit eigen kinderen heb, die oud genoeg zijn om ze Harry Potter boeken aan voor te lezen en de magie verder te zetten! Very Happy

Gelukkig zijn we nog enkele jaren zoet met de films

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Heksje19 is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mei 12, 2006 7:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat in de boeken van hp altijd dingen zijn om over te speculeren ook als alle 7 boeken er zijn. Ik denk niet dat alles wordt uitgelegt over dingen wat er gebeurt zijn

Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 19, 2006 18:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het liefst van al zo ik nog theorieen kunnen bedenken na boek 7. Ik zou het erg jammer vinden moesten we niet meer kunnen wachten op de boeken en de films Sad Dat zou me heel verdrietig maken Crying or Very sad Ik heb in mezelf gezworen dat ik HP meeneem in mijn graf! wizard Ik lijk misschien gek, maar toch is het zo.

I'll do anything for you.
Mrs. Watson
1e jaars
1e jaars

Mrs. Watson is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 19, 2006 19:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sophie Wemel schreef:
Het liefst van al zo ik nog theorieen kunnen bedenken na boek 7. Ik zou het erg jammer vinden moesten we niet meer kunnen wachten op de boeken en de films Sad Dat zou me heel verdrietig maken Crying or Very sad Ik heb in mezelf gezworen dat ik HP meeneem in mijn graf! wizard Ik lijk misschien gek, maar toch is het zo.

zo denk ik er dus ook over! Ik hoop dat na boek 7 en film 7 dit forum nog doorgaat want je hebt nog altijde de fanfictions die je erop kan bedenken!

nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 19, 2006 22:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja Ik zou het wel ok vinden als hij een open eide heeft alleen niet dat Voldie nog leeft ofzo en dat hij maar terug blijft komen. maar het lijkt me wel heel erg vet om te kunnen fantaseren hoe het verder gaat met de personages.

Viss
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

Viss is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 03, 2006 21:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat als het echt enorm tegenvalt? Als vragen onbeantwoord blijven, of als het een slap einde heeft?

Of wat als het juist een spetterend einde heeft dat smaakt naar meer? Er komen geen boeken meer, dus alles wat overblijft is een groot zwart gat ... Razz

Gabriëlle Dawn
Dreuzel
Dreuzel

Gabriëlle Dawn is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 07, 2006 14:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nymphadora Tonks schreef:
Ik zal Harry Potter heel hard missen... Want mensen van mijn leeftijd (20) zijn hier eigenlijk zowat mee opgegroeid. Toen het allereerste boek in de rekken verscheen, waren wij 12 of zo. Van beginnend puber, naar (jong)volwassene. Dus gaat Harry Potter gepaard met een hele fase van mijn leven.

Zo voelde ik het ook ja Rolling Eyes Ook al ben je zelf wat ouder dan de hoofdpersonen, je kan je er toch goed in inleven in hoe zij zich voelen.
Dit wordt vooral versterkt, doordat er elk jaar een nieuw boek uitkomt waarin de personen ook ouder worden(logisch).

Op zich houd ik trouwens wel van open eindes, maar ik denk dat dit niet zo fijn is bij een serie. Bij een open einde verwachten mensen misschien ook wel dat er nog een deel achteraan komt, zodat ze weten wat er gebeurt (is). Daarom is het handiger dat het een gesloten einde heeft.

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 12:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volbloed Prins schreef:
Ik zou daar niet zo van balen, dan komt er namelijk heel erg waarschijnlijk een vervolg, beter dus!

Waar heb je dat gehoord? Ik dacht dat Rowling juist iets totaal nieuws wilde. ^^'

Ik zou het ook gaan missen, natuurlijk...
Dan weten we gewoon ALLES.
Maarja, af is af. Dat had ik ook bij Darren Shan.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 07, 2007 20:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey,
ik zou het echt wel jammer vinden als de boeken erop zitten. Ik denk wel dat rowling nog altijd dingen vaag gaat laten zodat er nog altijd mogelijkheid tot discussie is. Misschien geeft ze er dan later nog antwoord op ofzo? Maar ik ga het echt wel enorm spijtig vinden als ze stopt!

groetjes
x

Dreuzel
Dreuzel

Fiasco is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2007 16:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is als eerste nog maar de vraag of boek 7 echt zo definitief alles af zal sluiten. Ik denk dat J.K. best nog wel een paar open einden zal laten. En zelfs als er bepaalde personages definitief afgesloten worden kun je altijd doorfantaseren over andere personages die niet zo uitgebreid behandeld zijn...

Elena marvolo riddle
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Elena marvolo riddle is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2007 19:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk het ook . wss gaat JKR toch nog een paar vragen onbeantwoord laten zodat wnr ze graag nog een boek wil schrijven daarop verder kan gaan . ik hoop het in ieder geval Very Happy harry potter is veel te spannend om nu al te eindigen . -xxx-

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 127 Sikkels

pottermania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2007 20:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze zeggen dat er na boek 7 nog een boek uitkomt waar alles in uitgelegd wordt. Waarschijnlijk ga ik het wel kopen. Ik heb nu ook nog een ander boek: De magische wereld van Harry Potter. Maar dat vind ik niet zo geweldig eerlijk gezegd. Ze stellen rare vragen waar dan dieper op ingegaan wordt. Bijvoorbeeld waarom een roodkopje nou rood is enzo.

Maar ik ben ook opgegroeid met Harry Potter. Ookal ben ik dan 15. Bij mij begon het op m'n 9e. Toen begon ik het te lezen. En dat is voor nu nog niet afgelopen...

Ravenclaws, you don't have to be brave to know everything!

Heeft meegedaan aan de laatste zwerkbalwedstrijd, what an honour!
Kat
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 196 Sikkels
Woonplaats: Dat wil ik niet zeggen, het is hier veel te mooi. ^^

Kat is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 22, 2007 15:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Theorieen zijn altijd wel te bedenken, ook als er een einde aan een reeks komt.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 40 Sikkels

Squeaking Dobby is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 24, 2007 16:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

JKR zei het herself: Er blijft nog genoeg om over te discussieren na het zevende boek... dus dan blijft het forum ook wel nodig lijkt me Wink Dus don't worry.....

'There's no need to call me professor, sir.'
- HP&HBP -
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp