Auteur |
Bericht |
MeLoveSnape
Hotemetoot
Verdiend:
1077 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 17, 2006 15:27 |
|
Oude topic was alweer meer dan 30 pagina's lang en dan wordt het dus tijd voor een nieuw topic!
You know the rules:
> Alleen LOTR gerelateerde dingen
> Geen gespam.
Nog even wat willekeurige (en nuttige links uit het oude topic):
*Merenwen* schreef: | Ik wil niet spammen. Want dat doe ik al via msn met PG. Maar steeds als ik Billy nu zie word ik zo blij. Hij is pappa, heeft een Jack William Boyd en dat samen met Allison. Ik kan gewoon 843655 op en neer springen van blijdschap. En ik heb ook pictures van boyd en meer.
Oh. ik ga janken. Hahaha, en Jack tweede naam komt waarschijnlijk van Billy vader, want dat is een William ^^
En jullie moeten echt hier eens kijken. Zoveel mooie foto's en je ziet Ali ook. De taal is niet zo'n probleem |
*Merenwen* schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=ce5B0THVJCE&search=dominic%20monaghan
Gewoon geweldig. Dom die danst XD |
Pottergirl schreef: | SQUEEEEEEE!!!!!! Dat zijn echt té lieve picspams! BILLEH! ELIJAH! Squeeeeheeee ^__________^
Thank you SO much voor die link ^^ Dat is echt gewoon... Well... SQUEE! ^^'
Waah!
*dies*
Sorry voor deze nogal fangirlirige post, maar ik moest het even kwijt... [A] |
*oogt bepaalde personen die het hele topic herhaaldelijk onderspammen* Ga weer gerust uw gang^^ |
|
|
|
|
Hummol
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 20, 2006 18:26 |
|
Oeh Nice, een heel nieuw Lord Of The Rings topic.
Ik zal ook wel wat over mijn 'fan-heid' vertellen.
Volgens mij werd ik fan toen ik in groep acht zat. Een vriendin van me had, op aanraden van haar vader, het boek gelezen en was helemaal overtuigd dat dat het beste boek ooit was. Thuis gingen mijn vader, broer, zus en oom samen naar de bioscoop om de films te zien en zo langzamerhand ben ik in contact gekomen met onze lieve Tolkien en natuurlijk de Films.
Nu, zo'n twee jaar later, moet ik elke week wel weer een stukje lezen in de boeken of een stukje film bekijken. Ze zijn gewoon zo geweldig gemaakt die films. We hebben hier thuis de uitgebreide (stuk duurdere) versies en elke keer als ik ze bekijk zie of hoor ik weer nieuwe dingen. Geweldig.
Ik ben er een poosje hopeloos verslaafd aan geraakt (ik ging zelfs zover om het Elfs te leren van internet en met een veer te schrijven ^^), maar nu is het (gelukkig) wat minder. Natuurlijk zijn ze goed, maar ik vind het leuk om er een beetje afstand van te nemen zodat de films en boeken leuk blijven.
Ik zal ooit de boeken in het Engels gaan lezen, maar ben nu al blij dat ik ze in het Nederlands gelezen heb. Ik heb ze later, nadat ik ze gelezen had, ook nog zelf gekocht en ze vullen nu mijn overvolle boekenkast.
Hoelang ik over het lezen deed? Ik dacht een week.. Maar dat weet ik niet meer zeker. Het ging in ieder geval ongelofelijk snel en ik was verbaasd en telleurgesteld dat ik ze (al) uit had.
Mijn favoriete personages zijn toch wel Pippin, Legolas, Aragorn en Eowyn. Maar ik vind de anderen niet minder ofzo, hoor. Deze personages geven me alleen een goed, nee, geweldig gevoel en ik begrijp ze gewoon.
Favoriete stukken heb ik niet echt, al vind ik de grote veldslagen en de stukken van de Rohirrim wel erg mooi. Ook is het leuk/gaaf om te zien hoe een klein 'leger' op een groot leger in loopt. En natuurlijk Sam en Frodo, geweldig, hoe de films eindigen. Ik moet elke keer weer huilen.
Making Of. Aaah!! Net zo goed als de film zelf. Vooral bij de uitgebreide versie! Het is echt heel mooi opgezet en de films worden er alleen nog maar beter van als je weet hoeveel werk het gekost heeft. Ook is het leuk om te zien hoe de acteurs tegen elkaar zijn, hoe hun contacten zijn en hoe een dag in het leven van een acteur eruit ziet. Als ik dat dan zo bekijk heb ik echt zin om het eerste en beste vliegtuig naar Nieuw-Zeeland, Australie of Amerika te nemen en (ook) actrice te worden.
Verfilming van de Hobbit. Mm, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Het Hobbit stukje in de eerste film is mooi gedaan, vind ik. Maar om de Hobbit (ik heb hem gelezen) te verfilmen, weet ik niet. Ik denk dat het dan moeilijk is om geboeid te blijven. En ook is het moeilijk om na deze drie geweldige films (waar natuurlijk ook wel eens wat aan op te merken valt) een even goede of zelfs beter film neer te zetten. Ik denk dat ze dat beter niet kunnen doen.! Maar misschien zijn ze dat wel helemaal niet van plan en is het alleen maar één van de zoveelste geruchten die ik heb gehoord.
Tegenvallers. Tja, ik vond het jammer dat Tom Bombadil er niet in voor kwam. Maar dat zal wel aan mij liggen. Verder heb ik niet veel tegenvallers. Er zitten een paar fouten in zoals the Argonath, die niet klopt, maar ja. Als je daar even niet op let is het toch gewoon een gave film of niet?
|
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
|
|
LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
398 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 20, 2006 20:21 |
|
Owa, nieuw LotR topic ^^ Oke, ik had het al gezien, maar geen zin/tijd om te posten xP
HPWurm, ik moet ook íedere keer huilen bij het einde!
Mijn fan-worden was héél, heel anders.
In december kreeg mijn broer de LotR Special Extended DVD Box bij kerst, en uit pure verveling ging ik meekijken. Ik zat altijd in de volle overtuiging dat het een debiel verhaal was en dat niks HP kon overtreffen. How afwully stupid.
Maar na de eerste film was ik HELEMAAL enthousiast, en ik zat tegen mijn broer 'Aahh Gandalf gaat toch niet écht dood he? Gandalf is almachtig! Ik ga dood als hij doodgaat!' En toen vertelde mijn broer maar dat hij niet echt doodging, zodat ik ook normaal ging slapen xP
En de volgende dag hebben we samen deel 2 & 3 gekeken en ik vond het helemaal niet erg dat ze zo lang duurden. Het einde van deel 3... Ik heb heel even gehuild, maar ik vind het nooit leuk om te huilen bij mijn broer, dus heb ik die tranen ook weer weggeveegd. Ik heb in mijn ééntje alle extra's gekeken en ik vond het helemaal geweldig. Die Tolkien-stukjes, daar heb ik pas echt bij geleerd dat hij echt een nieuwe wereld had ontworpen. En hoe een genie hij eigenlijk was. Toen heb ik de films nog een keer alleen gekeken en toen raakten ze me nog erger, het is gewoon ontzettend mooi. En bij het einde van deel 3 heb ik heerlijk zitten huilen. Ik heb de films nu echt héél vaak gekeken en ik moet gewoon nog altijd huilen. Moet je nagaan. En ik krijg bij de magische momenten kippenvel. Bijvoorbeeld als Éowyn & Faramir het hele handvasthoudenhoofdopschouder dingetje doen, als Sam Frodo's hand vastpakt in deel 1 bij het einde, in het water, als Frodo op het schip bij de Grey Havens staat en die onvoorstelbare alles-komt-goed glimlach geeft... Love it. Nu ben ik een Dom-obsessed persoon (ook door Charlie, natuurlijk) & ook van Billy. Ik ga nu ook de boeken lezen, dat heb ik nl. nog niet gedaan. In de films vond ik trouwens ook the Battle for Helms Deep & de huge Battle bij Minas Tirith heel mooi. En ik vind Theoden, Éowyn, Aragorn, Faramir, Denethor & Merry+Pippin de beste personages. Oké, Sam & Frodo zijn natuurlijk een verhaal apart. De side characters die toch belangrijke rollen spelen, zeg maar. Damn, ik wens nu echt zó dat ik in Nieuw Zeeland kan zijn xP
<3 Fleur [huge verhaal over mijn pas ontworpen fandom... ach.] |
_________________ hey love
awful happens all the time
don't let it kill you. |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 20, 2006 20:49 |
|
Mijn tante had jaren geleden "De Hobbit" gelezen en ze vond het prachtig, iemand uit m'n klas vond LOTR super, de films kreeg heel veel succes. En ik kon het niet langer aanzien, ik moést me er ook eens in mengen. Ik vond het wel eens tijd om van het LOTR-wereldje te proeven. Ik las eerst "De Hobbit", toen de LOTR-boeken en uiteindelijk ook de sprookjes van Tolkien. Toen ik de eerste film zag, wist ik dat ik de film moést hebben. Toen heb ik uiteindelijk de 12-DVD Motion Picture Triologie gekocht. En ik ben er super-tevreden over...
De boeken vind ik soms wat langdradig, maar toch blijft het boeien. Ik vind de boeken ook enorm gedetailleerd, wat mij enorm aanspreekt. Het eerste boek heb ik ondertussen al tweemaal gelezen, de andere twee slecht één maal. Maar daar komt binnenkort verandering in...
De films vind ik ook prachtig. Peter Jackson heeft het pareltje verfilmd tot een pareltje. De prachtige blik van Frodo bij de Grijze Havens, de Hobbit-tuintjes, enz maken de film een super-prachtig film. En de 12 DVD's waar alles uitgebreid uitgelegd staat zijn ook super. Met echt alles. Van het begin tot na de laatste premieres...
Ik ben helemaal in de ban van "In de ban van de Ring"... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
Lord_Kiwi
2e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 21, 2006 12:56 |
|
het is echt een schande ik had eerst nog nooit van lotr gehoord tot me vader een keer zei laten we een huuren en dan daar 2 in de bios gaan... en toen was ik meteen verslaafd en sinds kort spaar ik er alles van ik heb alle dvd's extended version en ook de boeken in het engels en nederlands. ik heb een paar andere spullen maar ik cvind het heel hjammer dat je ( bij mij teminste ) geen lotr spullen in de winkels kan vinden. heel soms vind ik iets maar dan is het bijna altijd frodo of sam.... de 2 leukste uit lotr zijn aragorn en legolas |
_________________ if I got a flower, every time I think of you,
I could walk forever in my garden.
monkeys rule the galaxy!! Kiwi!!! |
|
|
|
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 21, 2006 17:52 |
|
Nieuw topic = nieuwe post met mijn LOTR-fandomheid ^^
Mijn fandom begon toen mijn vader de DVD van The Fellowship of the Ring een keer had gekocht. Ik kende LOTR toen nog helemaaaal niet, en ik ging maar eens meekijken want het leek me wel leuk. En ik vond het geweldig!
In twee week tijd heb ik deel 1 en deel 2 wel 4 of 5 keer gezien ^^'
En toen ik deel 3 in handen kreeg heb ik die ook meteen 4 keer gekeken.
Toen moesten we voor school een boekverslag maken. Ik ging De Hobbit lezen en was meteen helemaal verkocht. Ik wilde ook de LOTR boeken gaan lezen, maar die vond ik toen nog best ingewikkeld en ik kon de verhaallijn niet helemaal volgen (ik snapte alleen een beetje wat er allemaal gebeurde omdat ik de films had gezien). Het drong niet echt tot me door.
Maar nu lees ik de boeken weer, en ik vind ze echt geweldig! Ze zijn zoooo gaaf, alles is zo geweldig beschreven! Tolkien is mijn favoriete schrijver geworden ^^
Na het zien van de LOTR films ben ik trouwens ook helemaal fan geworden van zo ongeveer alle acteurs uit LOTR [A] Maar dat kwam niet alleen om hun geweldige, fantastische acteerprestaties, maar ook om hun achter-de-schermen-stukjes. Die zijn zoooo priceless ^^ Serieus, ik HOU van de humor van Billy en Dominic <33333333 En Viggo en Orlando en Ian en.. en.. en... Awwww <333333
LOTR is echt mijn grootste verslaving/obsessie EVER.
Andy in z'n pak
Mouth Of Sauron ^^' |
|
*Merenwen*
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 21, 2006 19:02 |
|
Oh yay, nieuw topic word weer herontdekt. Ik heb trouwens ook nog nooit de bron van mijn fandom gepost, dus bij deze.
Het begon toen mijn moeder mij ooit eens de boeken liet zijn. Ik heb een bladzijde gelezen, maar door mijn leeftijd kwam ik er niet doorheen en lag het boek vergeten op mijn kamer. Maar toen kwam de film. En ik weet nog dat ik de 'Preview' had gekregen met de Fellowship poster voorop. En Frodo/Elijah boeide me gewoon zo erg. Ik kon mijn ogen er niet van afhouden. Zo mooi vond ik het. Ik was helaas nog iets te jong om de film in de bioscoop te bezoeken, maar toen mijn moeder de DVD had gekocht greep ik mijn kans. Verbazend genoeg moest ik huilen op het einde, maar toen werd ik dus erin mee gesleept. De jaren erna stond alles bij mij in het teken van LOTR (Behalve dan wanneer er iets met HP was.)
Ik heb de films te vaak gezien en mensen die me niet zo goed kennen weten wel een ding, en dat is Lord of the Rings.
Wat nogal goed uitpakte, want ik heb ook meteen de Hobbit geleent uit de bieb en vond het geweldig. Doordat iedereen wist dat LoTR mijn fandom was, kreeg ik met mijn verjaardga het boek.
Toen kreeg ik te horen dat er een EE was van LotR. Ik heb mijn spaaorpot omgekiept, maanden niet meer gekocht. En steeds opnieuw als ik geld genoeg had een EE gekocht. Tot ik op een dag (14e? of 7e?) ROTK EE kocht.
Sinds ik die DVD's heb ben ik alleen maar nog meer fan. De cast is geweldig, gewoon om te aanbidden. Iedereen is gewoon leuk, zelfs de mensen van schmink (Om ze zoo maar even te noemen.) Gewoon iedereen. Alle acteurs zijn nou ook mijn favoriete, daar valt niet over te praten (a)
Daarna begon ik te sparen voor nieuwe edities van de boeken. Ik heb ze nu allemaal en ik ben gewoon nog meer verliefd. Tolkien is briljant, de manier waarop hij dingen beschrijft, personages maakt. Iedereen is gewoon zo lief en leuk in de boeken. Onbetaalbaar.
Ik ben nog niet uitgespaard, want mijn oog is gevallen op een de engelse drie-in-een versie van de trilogie die ik erg graag wil.
Maar ik denk natuurlijk niet all the time aan LotR. Vroeger was dat anders, maar ik heb nieuwe fandoms. Alleen is het moeilijk om LotR los te laten, aangezien mijn kamer vol is van LotR (a)
En ohmygod PG! The Mouth of Sauron is gewoon zo'n geweldige scene. I heart Aragorn. Hahaha, en the Mouth of Sauron is ook zo gaar. Aawh, echt leuk ^__~ |
_________________ LET THEM EAT CAKE
qu'ils mangent de la brioche. |
|
|
|
Dieuwie
1e jaars
Verdiend:
51 Sikkels
Woonplaats: Een klein dorpje, gelegen in Noord-Brabant, Nederland.
|
Geplaatst:
Vr Mei 26, 2006 18:50 |
|
Ik ben de laatste tijd weer een beetje into Lotr...
Ik zat in groep 8 toen mijn moeder, samen met een paar mensen van 't vrijwilligerswerk wat ze doet, naar The Fellowship of the Ring ging. Ik had er wel wat over gehoord, 'n vriendin van mij had hem ook al gezien en zei dat ie nog vetter en beter was als HP 1!
M'n moeder vertelde de volgende dag hoe mooi en vet die film wel niet was. Ze had het over die hobbits, dat ze in holletjes in de grond woonden. Toen ik dat hoorde, leek het me niet zo leuk omdat k niet zoveel met ruimtes onder de grond heb... (beetje claustrofobisch, maar goed). De volgende dag ging ik samen met m'n vader en m'n zus naar FotR, omdat de film ons toch erg vet leek.
Tijdens de film had ik af en toe wl zoiets van; he, hoe heet die man met die lange baard ook al weer en issie nou dood of niet? Maar ik vond het een hele gave film. Toen we eenmaal naar huis gingen, zeiden m'n zus en ik; dit is echt de gaafste/mooiste/leukste film die ik ooit heb gezien!
En zo is t dus gegaan. Ik heb alle films thuis (Extended Editions) en m'n kamer hant vol Lotr-posters. Het is echt jammer dat het allemaal voorbij is... Maar van de andere kant is het ook wel goed, want het kan niet eeuwig doorgaan, dan zou het ook niet meer leuk zijn. Met HP is dat ook wel zo, denk ik... |
_________________ "Lip my stockings". |
|
|
|
LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
398 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 26, 2006 20:12 |
|
@ Dieuwie; LotR gaat net zo lang door tot iedereen het vergeten is ^^
We zijn allemaal nog fan en je kunt de boeken net zo veel lezen als je wilt, de films net zo vaak kijken als je wilt, je blijft toch fan en de films maken me elke keer weer rillen & huilen =)
@ Merenwen; Er valt wel over die acteurs te praten hoor [a] Ze zijn bloody brilliant.
Trouwens, is Billy niet een beetje op een late leeftijd voor een kind?
Ik bedoel, hij is 41 (las ik laatst ergens), toch?
Ik ben nog steeds superblij voor hem dat hij zijn (om Merenwen even te kopiëren, 'een' Jack xD) Jack heeft gekregen xD Maar hij is dan al wel oud als Jack bijv. 10 is o.0 Maar ja, iedereen wil Billy Boyd als vader. Adore him en ik adoreer jouw ava van hem ^^
Ahh ik zit nu compleet in mijn Dom(inic Monaghan) obsessie. Iemand die nog veel en veel filmpjes/foto's EN NIEUWS OVER ZIJN 'AANZOEK' VOOR EVI heeft, please! xD Ik wil echt weten of ze gaan trouwen of niet, maar ja, de paparazzi zit er ook heel vaak naast...
<3 Fleur *trouwe Dom-lover*
EDIT: Nog steeds een heel leuk filmpje ^^' Sean moet uitleggen waarom mensen LotR móeten lezen/zien... En je ziet wat er gebeurt.
Poor Sean |
_________________ hey love
awful happens all the time
don't let it kill you. |
|
|
|
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 03, 2006 13:10 |
|
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 11:15 |
|
Hoe bekijk je Lord of the rings het best?
(Het is wel in het Engels)
1. Stand up halfway through the movie and yell loudly, "Wait... where the hell is Harry Potter?"
2. Block the entrance to the theater while screaming: "YOU SHALL NOT PASS!" - After the movie, say "Lucas could have done it better."
3. At some point during the movie, stand up and shout: "I must go! Middle Earth needs me!" and run and try to jump into the screen. After bouncing off, return quietly to your seat.
4. Play a drinking game where you have to take a sip every time someone says: "The Ring."
5. Point and laugh whenever someone dies.
6. Ask the nearest ring-nut if he thinks Gandalf went to Hogwarts
7. Finish off every one of Elrond''s lines with "Mr. Anderson."
8. When Aragorn is crowned king, stand up and at the top of your lungs sing, "And I did it.... MY way...!"
9. At the end, complain that Gollum was offensive to Ethiopians
10. Talk like Gollum all through the movie. At the end, bite off someone''s finger and fall down the stairs.
11. When Shelob appears, pinch the guy in front of you on the back of the neck.
12. Dress up as old ladies and reenact "The Battle of Helms Deep" Monty Python style.
13. When Denethor lights the fire, shout "Barbecue!"
14. Ask people around you who they think is the next "Terminator" sent from the Middle Earth of the future to assassinate Frodo Baggins
15. In TTT when the Ents decide to march to war, stand up and shout "RUN FOREST, RUN!"
16. Every time someone kills an Orc, yell: "That''s what I''m Tolkien about!" See how long it takes before you get kicked out of the theatre.
17. During a wide shot of a battle, inquire, "Where''s Waldo?"
18. Talk loudly about how you heard that there is a single frame of a nude Elf hidden somewhere in the movie.
19. Start an Orc sing-a-long.
20. Come to the premiere dressed as Frankenfurter and wander around looking terribly confused.
21. When you see Sauron''s eye, stand up and yell, "It looks like a flaming vagina. I hear penecillin is good for that". |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 26, 2006 6:14 |
|
|
|
|
malasorte
1e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 26, 2006 7:10 |
|
ik vind die fils super vooral gollem(schijf denk fout)
en elijan wood super |
_________________ You Can Fall From A Mountain,
You Can Fall From A Tree,
But The Best Way To Fall,
Is In Love.....
With me! |
|
|
|
Richard
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 26, 2006 8:27 |
|
Ik had wel verwacht dat dit hier al behandeld zou zijn, maar niet dus:
The Lord of the Rings - Limited Editions
Binnenkort komen er weer (ja, weer!) nieuwe DVD boxen uit van The Lord of the Rings trilogie. Dit keer bevat iedere filmbox 2 dvd's, met een zogeheten seamless optie. Je kunt namelijk kiezen om de bioscoopversie te bekijken, maar ook om de extended versie te zien. De extended scene's worden dan weergegeven op de punten waarop dat zou moeten. Geen 2 films op 2 dvd's dus, maar de film verdeelt over 2 dvd's, met als extra op dvd 2: Een nooit eerder vertoonde documentaire (1½ uur).
Wanneer de sets in Nederland uitkomen is nog niet bekend. |
|
|
|
|
miss marlies radcliffe
6e jaars
Verdiend:
163 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 09, 2006 9:23 |
|
zal ik jullie eens wat vertellen, ik weet niet eens of LOTR leuk is, het lijkt me wel leuk maar ik weet het niet zeker. Mijn vader en moeder hebben alleen LOTR gezien met die twee torens ofzo.
Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik het wel leuk vind. Dus zou iemand me van dit forum me een gunst willen doen en wat informatie over LOTR willen pb,en
Greetz Miss MR |
|
|
|
|
|
|