Auteur |
Bericht |
Singapore Lady
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 20, 2006 10:03 |
 |
Denk niet dat dumbledore zo'n oog heeft als mad eye moody... denk ook niet dat Dumbledore ze echt ZIET als wel dat hij het gewoon WEET.
Dumbledore is veel machtiger dan een hele hoop (zo niet alle) ander tovenaars/heksen, dus zijn zintuigen zullen ook wel een stuk gevoeliger (of gewoon beter getraind) zijn om dingen optemerken... een goed stel hersens en een opmerkelijke geest kunnen een hoop waarheden achterhalen... ook als die even van het oog ontrokken worden. Bovendien voelt hij wel vaker dingen goed aan.
Denk dat het bovendien een vrij logische gedachte is om te denken dat H,R en H op die momenten bij Hegrid zijn! |
|
|
  |
 |
Neville
Grote Zaal Hoofdmonitor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 23, 2006 20:17 |
 |
Goede argumenten Lockheart...
Ik denk dat Perkamentus helemaal geen oog nodig heeft om die dingen te zien, bij de Spiegel van Neregeb legde harry zijn mantel af en Perkamentus kan weten/raden dat Harry en Ron bij hagrid zullen zijn als hij in de problemen. Logisch! ik denk dat Perkamentus zo zijn eigen manier had om te weten wat er zich op Zweinstein allemaal afspeelt...hij was (of is?) een zeer bekwaam tovenaar. |
|
|
  |
 |
DumbledoreIsNotDead
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 24, 2006 15:34 |
 |
Misschien is het een soort zesde zintuig wat bij hem extreem goed ontwikkeld is. Iedereen kent het gevoel wel dat je aangekeken wordt maar niet weet door wie. |
|
  |
 |
liendoedly
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 24, 2006 17:50 |
 |
het zou natuurlijk kunnen maar perkie wist van scheurbek en dat harry en zoer wouden voor zorgen dat hij niet dod ging en daarom zal hij misien vermoed hebben dat ze dar waren maar het kan |
_________________ "oh no i've kiled harry potter"
"i was just wondring if you maby wanted to go to the ball with me" |
|
  |
 |
willey
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 25, 2006 11:15 |
 |
Er is gewoon iets met die vent , ik hoop dat we hem nog ruim aan bod zien komen in boek 7 en hoop ook dat zn "krachten" ontrafeld zullen worden want tot zover .. is het gewoon gokken
Grtz Pro-Perkie |
|
|
  |
 |
Fandrel
5e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 21:33 |
 |
Hmm, zij Perkie niet eens: ''iedereen laat sporen van magie achter''
Zo'n onzichtbaarheidsmantel moet toch wat magie hebben.
Ik heb eens geprobeerd om alle magie uit de boeken die ik heb gelezen verzameld en bekeken.
Mijn conclusie: magie uit hp voor offensieve en defensieve mogelijkheden zijn minder sterk dan die van de High Elves uit Warhammer, evenals Dalaran en Silvermoon Council. Een passage uit een boek (welja passage toch wat minder, mens, mage en offensieve spell): De lucht zwaar maken om dat te gebruiken als plafond die naar beneden komt. of: een groep pijlen uit de lucht grijpen en dat naar een vijand sturen. Gesproken over effectief spreukgebruik ^^
Magie voor dagelijkse werkzaamheden ed zijn in HP sterk. Enige boek die er ietwat in de buurt komt was well of eterinity. voor alles magie gebruiken.
Wat me ook opvalt dat is dat in hp, magie meer neutraal is. Terwijl in warcraft magie van nature chaos is.
In Warcraft neigt et meer naar complete oorlogen. Eerst demons, dan verwoesting van 2 gebieden voor wat benodigdheden (voor te stellen als Hoxcruxen maar dan 100x sterker) om een ander continent aan te vallen.
(boel loopt goed af^^ .... hoewel...... Zowel Dalaran en Qeul'Thalas verwoest, evenals veel andere gebieden. ''Quel'Thalas has been reborn!'')
hmmm nu weer terug: Perkamentus zou het misschien wel gevoelt hebben of hij heeft iets met zijn bril gedaan. |
_________________ When the Flames settle, we shall see who still stands
Nothing of my homeland remains but ash and sorrow. |
|
  |
 |
Weerwolfje
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 05, 2006 11:50 |
 |
Sambora schreef: | ik denk niet dat hij zo'n oog heeft als dolleman... maar perkamentus is een hele krachtige tovenaar... hij zal dus dingen kunnen die andere tovenaren en heksen niet kan... misschien is het wel een zeldzame eigenschap net als dat ze met slangen kunnen praten |
Miss kon hij ook gewoon in de toekomst kijken zodat hij wist dat ze daar zaten. En miss heeft P. ook wel een soort sluipwegwijzer of had hij hem voordat H. hem kreeg net zoals de mantel |
_________________ I love Daniel Radcliffe
* Gif hem a kiss *
I am In LUV!!! |
|
  |
 |
Wizardjuh
7e jaars

Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 05, 2006 11:55 |
 |
Weerwolfje schreef: | Sambora schreef: | ik denk niet dat hij zo'n oog heeft als dolleman... maar perkamentus is een hele krachtige tovenaar... hij zal dus dingen kunnen die andere tovenaren en heksen niet kan... misschien is het wel een zeldzame eigenschap net als dat ze met slangen kunnen praten |
Miss kon hij ook gewoon in de toekomst kijken zodat hij wist dat ze daar zaten. En miss heeft P. ook wel een soort sluipwegwijzer of had hij hem voordat H. hem kreeg net zoals de mantel |
Offtopic:Nee, dat kan niet, want toen hadden Fred en George hem nog...
Ontopic:Ik denk dat perkie misschien toevallig de deur van die kamer heeft zie opengaan/dichtvallen.
Grtz,
Wizardjuh |
|
|
  |
 |
the half-blood smit
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 05, 2006 20:16 |
 |
ik denk niet dat perkie een oog heeft als dolleman, dolleman kan ook door muren heen kijken, (in film 4 merkt perkie niet dat harry voor de deur staat en meeluisterd, dat merkt dolleman), maar hij kan wl door ontzichtbarheidsmantels heen kijken, en hij kan ontzichtbaar worden zonder mantel,
wat vinden jullie hier van :
perkie heeft een soort kr8 met ze ogen, die hij van Goderic Griffoendor heeft geërfd..!?
zou best kunnen tog? ik bedoel voldermort stamd af van zwadderig en is een groot (maar slecht) tovernaar. Wrom zou perkie dan niet van grifoendor afstammen (hij zat ook bij griffoendor) ?
En dat rijke (lelijke) mens die in boek 6 zegt dat ze van huffelpuf met afstamd... ( met die beker die een hocrux is)
dus mischien is perkie afstammeling van Griffoendor!?
ps. t zou natuurlijk ook de fam. wemel kunnen zijn die van griffoendor afstamd....  |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 05, 2006 20:43 |
 |
the half-blood smit schreef: | ik denk niet dat perkie een oog heeft als dolleman, dolleman kan ook door muren heen kijken, (in film 4 merkt perkie niet dat harry voor de deur staat en meeluisterd, dat merkt dolleman), maar hij kan wl door ontzichtbarheidsmantels heen kijken, en hij kan ontzichtbaar worden zonder mantel,
wat vinden jullie hier van :
perkie heeft een soort kr8 met ze ogen, die hij van Goderic Griffoendor heeft geërfd..!?
zou best kunnen tog? ik bedoel voldermort stamd af van zwadderig en is een groot (maar slecht) tovernaar. Wrom zou perkie dan niet van grifoendor afstammen (hij zat ook bij griffoendor) ?
En dat rijke (lelijke) mens die in boek 6 zegt dat ze van huffelpuf met afstamd... ( met die beker die een hocrux is)
dus mischien is perkie afstammeling van Griffoendor!?
ps. t zou natuurlijk ook de fam. wemel kunnen zijn die van griffoendor afstamd....  |
Waarom MOET er in godsnaam iemand afstammen van Griffoendor???
Het is toch niet omdat Perkamentus wijs, slim en een ex-Griffoendor is dat hij moet afstammen van Goderic Griffoendor... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
FireBolt428
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)
|
Geplaatst:
Do Jul 13, 2006 17:29 |
 |
mss heeft hij zo geen ogen, maar mss is zijn macht zo sterk dat hij de aanwezigheid van andere tovenaars voelts? eventueel met hun identiteit? dat zou kunnen hoor denk ik, alleszins, er was toen idd iets raar's met perkie's "zicht" |
_________________ ... |
|
  |
 |
remuslupin
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 13, 2006 23:14 |
 |
Ik denk zelf aan boek 6 dat hij in de grot is en de wanden aftast op zoek naar sporen van toverkunst en naar herkennig van Marten Vilijn.
Ik denk dat Perkamentus Harry en Ron 'voelde' omdat hij hun kende en hun stijl/manier van toverkunst herkende en voelde. Denk eraan toverkunst zit in je bloed en iedereen heeft zijn eigen stijl van toveren.
Dus ik denk dat Perkamentus het zo door had. |
_________________ We all have to make the choise between what is right and what is easy.
Happines can be found even in the darkest times when you only remember to turn on the light
Let the Dark Lord come out so that justice can be dun upon him
Home is were you hart is. |
|
  |
 |
*Paris*
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 14, 2006 8:54 |
 |
Ja volgens mij kan hij ze ook gewoon VOELEN ofzo... Een 6e zintuig of zoiets... Hij is namelijk een uitzonderlijk krachtige tovenaar, of zeg ik beter "was" Maar ik denk niet dat hij zo'n oog heeft zoals Dolleman...  |
|
|
  |
 |
sirius_is_te_gek
2e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 14, 2006 22:46 |
 |
In deel 6 zei perkamentus ook tegen Harry toen hij met hem de grot in ging dat magie altijd sporen achterlaat. Misschien voelde Perkamentus aan doordat Harry de onzichtbaarheidsmantel om had aan dat er iemand was, want een onzichtbaarheidsmantel is een erg magisch voorwerp. Of het is instinct. Ik denk ook dat het komt doordat Perkamentus vrijwel altijd erg kalm is en als je dat bent, dan overzie je veel. |
|
|
  |
 |
Agrippa
3e jaars

Verdiend:
61 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 15, 2006 9:03 |
 |
sirius_is_te_gek schreef: | In deel 6 zei perkamentus ook tegen Harry toen hij met hem de grot in ging dat magie altijd sporen achterlaat. Misschien voelde Perkamentus aan doordat Harry de onzichtbaarheidsmantel om had aan dat er iemand was, want een onzichtbaarheidsmantel is een erg magisch voorwerp. Of het is instinct. Ik denk ook dat het komt doordat Perkamentus vrijwel altijd erg kalm is en als je dat bent, dan overzie je veel. |
ja, da klinkt best wel logisch. Ik denk ook niet dat Perkamentus Dolleman-ogen heeft, want aan het eind van boek 4 ziet Dolleman wel dat Malfidus niet toast voor Carlo Kannewasser, maar Perkamentus ziet het niet. |
_________________ I trust Snape completely
Airbenders rock!
"There will be books written about Harry- Every child in our world will know his name!"
-McGonagalls unexpected Seeing talents- |
|
  |
 |
|