Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Zijn Zwamdrift's waarzeggerij kunsten echt? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Feb 12, 2006 18:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze kan toekomst voorspellen, alleen gebeurt dat enkel op momenten terwijl ze het zelf niet beseft.

Denk ik toch...

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Somewhere in Cyberspace... Watching You... Spying on You

Vivian is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2006 13:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze zegt dingen waarvan het logisch zijn dat ze gebeuren... Heel veel van haar voorspellingen zijn dubbelzinnig en altijd zo uit tel leggen dat ze uitkomen. Dat konijntje was gewoon toeval OF heeft ze echt doorgekregen en die keren dat ze helemaal raar gaat doen als ze iets voorspelt zijn echt. Ze is dus een oplichtster, die af en toe 'per ongeluk' een echte voorspelling doet.

4e jaars
4e jaars

Miss Blacks is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2006 14:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sommige dingen die ze gezegd heeft zijn ook uitgekomen! Zij heeft tenslotte wel de profetie gedaan, dus ik denk dat zij wel Zienersbloed in zich heeft. Maar goed, ze zegt ook vaak iets dat niet zo bijzonder is uit het uitkomt zeg maar (Marcel die een kopje laat vallen terwijl hij heel onhandig is).

Profiel bekijkenStuur privébericht
Tifa
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 81 Sikkels

Tifa is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2006 14:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

OOC : Renald Wombel, daar heb je al antwoord op, in je topic Very Happy
OOC 2: Geeft niet Renald Very Happy

Ik twijfel ernstig aan haar kwaliteiten, maar er zit toch wel waarheid in haar voorspellingen. Ze beseft het inderdaad niet echt Confused Maar goed, ik denk dat ze het aan het rechte eind heeft, juist als ze het NIET weet.

Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!"

Laatst aangepast door Tifa op Zo Feb 19, 2006 14:56; in totaal 1 keer bewerkt
Renald Wombel
Dreuzel
Dreuzel

Renald Wombel is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2006 14:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja sorry maar niemand antwoorde dus had ik rap een topic gemaakt

Ik dacht dat een familielid van Zwamdrift RAZ was,omdat die RAZ de voorspelling kende(jouw gelijke..) maar dat is dus niet zo

desideriusD+
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

desideriusD+ is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2006 20:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zwamdrift is wel begaafd, en 'gezegend' met het talent om voorspellingen te doen, zoals inderdaad het konijn en theekopje, maar dat zegt niet veel. Dat kopje: Marcel stond erbij en speelde zo in op zijn geweten dat hij overal heisa maakt, dat hij dat kopje wel om MOEST stoten, dat had hij toch wel gedaan. Het konijn: dingen die ze inderdaad kan zien, alsof het op dat moment gebeurd, maar toch riskant om te zeggen, want als het niet was uitgekomen dan waren Berlina en Parvati geen fans meer, dus ik denk wel dat het ergens klopt.

Maar ik ben meer geïnteresseerd in die toevallen van Zwamdrift, bij de profetie, in deel 3 en in deel 4. Haar stem veranderde, haar zweverige houding was ineens heel strak, alsof iemand haar overnam.

Is het niet mogelijk dat zij overnomen wordt door iemand die zulke weet of ze beraamd heeft??

Greetz DD+

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 13, 2006 7:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Natuurlijk geeft ze een gave op gebied van helderziendheid, anders had ze nooit de profetie gedaan. Wat ik wel opmerkelijk en grappig vind is dat als ze een echte voorspelling heeft gedaan, dat ze die direct afkeurt, omdat dat bijvoorbeeld niet in goede samenwerking zou lopen met de baan die Jupitor rond Mars zal voeren Razz Ik zeg maar iets.

Eigenlijk is ze een beetje als Perkamentus. Een genie, maar zot. Daarmee bedoel ik dat ze eigenlijk heel grote gave geeft, alleen komt die maar zelden uit...

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)

FireBolt428 is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 13, 2006 15:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja natuurlijk is dat echt, ze was volledig in trance en met een soort stemverandering toen ze zogezegd een voorspelling deed, en het is trouwens allemaal nog uitgekomen ook! dus nee, ik denk niet dat zwamdrift ten eerste de persoon is om dat allemaal te faken, en ten 2e, moest ze toch gefaked hebben, dan zou ze toch altijd wel heel goed gegokt moeten hebben Confused

FB428

Dreuzel
Dreuzel

Phoenix.Rose, is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2006 14:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat ze een betere zieneres probeert te zijn dan ze werkelijk is , en dat ze dezelfde flair als die van haar over-overgroot moeder wil evenaren, maar dat ze dat gewoon niet kan. toch denk ik dat ze wel degelijk waarzeggerij beheerst kijk maar eens naar dit stukje( halfbloedprins blz 149)

Citaat:
''harry liep door de verlaten gangen, al moest hij op een gegeven moment vlug achter een standbeeld springen toen professor zwamdrift de hoek om kwam. ze mompelde in zichzelf terwijl ze een spel beduimelde kaarten schudde en die onder het lezen las.
'schoppen twee, conflict, mompelde ze toen ze het plekje naderde waar harry gehurkt achter het beeld zat. 'schoppen zeven;een slacht voorteken. schoppen tien;geweld. schoppenboer;EEN DONKERHARIGE JONGEMAN , mogelijk met problemen, iemand die een hekel heeft aan de ondervrager-''
Wink

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Caleb is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2006 19:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond dat lopen door de gang met die kaarten wel een bewijs dat ze wel wat zienerskunsten heeft behalve één voorspelling in de 10 jaar. Dat hele gedoe met die kaarten van the lightning struck tower en die zwartharige jongen die een hekel heeft aan de ondervraagster of zoiets vond ik een leuk extratje aan het boek.

Agrippa
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 61 Sikkels

Agrippa is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2006 19:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij is ze wel degelijk een echte ziener (profeties, de door de bliksem getroffen toren), maar beseft ze het zelf niet door al het theatrale gedrag dat ze erom heen bouwt. Als ze wat minder indrukwekkend deed, zouden meer mensen erin geloven, denk ik.

-McGonagalls unexpected Seeing talents-
Caleb
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Caleb is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2006 19:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Agrippa schreef:
Volgens mij is ze wel degelijk een echte ziener (profeties, de door de bliksem getroffen toren), maar beseft ze het zelf niet door al het theatrale gedrag dat ze erom heen bouwt. Als ze wat minder indrukwekkend deed, zouden meer mensen erin geloven, denk ik.

Ik snap wat je bedoelt. Zoals bij de meeste dingen geloven mensen je eerder als je er niet heel overdreven en dramatisch over doet.

HARRY/RON/HERMELIEN
2e jaars
2e jaars

HARRY/RON/HERMELIEN is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2006 19:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze zegt wel steeds dat het gevaar voor Harry dichterbij komt, maar dat kan iedereen weten.
Ik vind dat ze tijdens de lessen enzo niet echt doet, en maar wat verzint.
Het was puur geluk van dat konijntje.
Ik geloof alleen in die 2 ECHTE voorspellingen tegen parkamentus en tegen harry.

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 61 Sikkels

Agrippa is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2006 19:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

HARRY/RON/HERMELIEN schreef:
Ze zegt wel steeds dat het gevaar voor Harry dichterbij komt, maar dat kan iedereen weten.
Ik vind dat ze tijdens de lessen enzo niet echt doet, en maar wat verzint.
Het was puur geluk van dat konijntje.
Ik geloof alleen in die 2 ECHTE voorspellingen tegen parkamentus en tegen harry.

Maar die Grim die ze steeds bleef Zien, was niet helemaal zonder betekenis. Harry kreeg inderdaad te maken met een grote zwarte hond, maar ze interpreteerde het gewoon verkeerd. Ik denk dat dat ook een van haar problemen is. Ze interpreteert altijd zo dramatisch mogelijk, in plaats van gewoon te zeggen wat ze Ziet.

-McGonagalls unexpected Seeing talents-
Sqauner
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 56 Sikkels

Sqauner is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 25, 2006 9:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij is zij een ziener maar aan de dingen die ze ziet geeft ze niet de juist uitleg om dat ze ze verkeerd opvat.
Bv: Zwamdrift zag Sirius in zijn fanaatvorm maar omdat ze niet wist dat Sirius een hond is als faunaat dacht ze onmiddelijk aan de grim.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp