Auteur |
Bericht |
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 27, 2006 16:28 |
|
Hallo TV verslaafden,
Na maanden wachten is het ein-de-lijk zover...een Nederlandse zender heeft House aangekocht..en tot mijn verrassing is dat SBS6!
Het eerste seizoen van deze medische serie zal beginnen op donderdag 17 augustus om half 10 (aarch dilemma voor de Prison Break verslaafden!!)
Hier wat info van de site van SBS zelf:
Citaat: | SBS 6 komt in augustus met hitserie House
De Amerikaanse topserie House is vanaf donderdag 17 augustus te zien bij SBS 6. De serie is in alle landen waar het wordt uitgezonden een absolute kijkcijferhit en is in Amerika al aan het derde seizoen toe. De Engelse acteur Hugh Laurie speelt de hoofdrol in de met een Emmy en Golden Globe onderscheiden serie. Hij is de cynische dokter Gregory House, die vaak de laatste hoop is voor ‘onbehandelbare’ patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes. House is vanaf donderdag 17 augustus wekelijks om 21.30 uur te zien.
In House draait het allemaal om de cynische arts Gregory House (Hugh Laurie), die erg op zichzelf is en het liefst alle contact met zijn patiënten zou vermijden. Desondanks staat hij in hoog aanzien vanwege zijn feilloze instinct. Dit en zijn voorliefde voor medische puzzels maken van hem de laatste hoop voor ‘onbehandelbare’ patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes.
House heeft een eliteteam van jonge medische experts om zich heen verzameld. Dr. Eric Foreman (Omar Epps) is een neuroloog met een enigszins verdacht verleden, dr. Allison Cameron (Jennifer Morrison) een gepassioneerde immunoloog en dr. Robert Chase (Jesse Spencer) is een slimme, maar verwaande IC-arts. Samen met hen probeert House op onconventionele wijze het leven van patiënten te redden. Zo laat hij bijvoorbeeld gerust een teamlid inbreken in het huis van een patiënt voor aanwijzingen.
In de eerste aflevering krijgen House en zijn team te maken met Rebecca Adler, een jonge kleuterjuf. Zij is voor haar klas in elkaar gestort, nadat ze wartaal uitsloeg. Vervolgens kreeg ze stuiptrekkingen. In het ziekenhuis wordt besloten dat dokter Gregory House de juiste persoon is om deze patiënt te behandelen omdat haar toestand snel achteruit gaat. House en zijn team hebben veel moeite om de juiste diagnose te stellen, maar uiteindelijk vallen alle puzzelstukjes op hun plaats…
House is in alle landen waar het wordt uitgezonden, zoals de Verenigde Staten, Engeland, Australië en Italië, een absolute kijkcijferhit. In de Verenigde Staten is vanaf september al het derde seizoen te zien. De serie ontving bovendien diverse prijzen, waaronder een Emmy Award en een Golden Globe voor hoofdrolspeler Hugh Laurie (bekend van o.a. Blackadder en Sense and Sensibility).
House
Vanaf 17 augustus om 21.30 uur bij SBS 6 |
Voor degenen die het al kennen: wat vinden jullie ervan?
Voor de rest: lijkt dit je wat? Ga je het kijken?
En voor iedereen: discusieer ze over deze brilliantje aankoop van SBS ^^
Oh en voor MLS: eindelijk meer fangirls |
Editors @ Lowlands 2008..best experience ever! |
|
|
|
Changetje
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 27, 2006 16:42 |
|
Jaaaaaaaa, eindelijk! House, daar wacht ik al zó lang op Jammer dat ik op vakantie ben als de eerste ep wordt uitgezonden...Dan maar eventjes m'n zus dwingen het op te nemen ^^
Wel leuk dat het precies na CSI:NY komt ^^ Kan ik lekker doorkijken.
Anyway, het lijkt me heel leuk en ik ga het dus zeker kijken ^_____^ Er wordt veel over gepraat op LJ, wat me nu wel erg nieuwsgierig heeft gemaakt. Dr. House schijnt een geweldigde sarcastische humor te hebben ^^''
En ondertussen vind ik door Grey's Anatomy ziekenhuisseries best leuk, dus dat komt mooi uit xD
*zwaait met vlaggetjes voor SBS6* |
_________________ there’s no way to stop what comes falling |
|
|
|
Jalf
The Musical Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 27, 2006 17:03 |
|
Zo zo... intressant. Ik moet zeggen dat ik Hugh "Prince George" Laurie een goed acteur vind, al ken ik heb eigenlijk alleen maar van zijn rollen in Blackadder.
Ik hoorde van veel mensen dat House een goeie serie is, dus ik ben benieuwd. Ik verwacht geen "haha"-grappen zoals in Blackadder, dus ik ben benieuwd hoe Hugh dat gaat doen.
Helaas vertrek ik op de eerste uitzendingsdag naar Kreta, dus dan als ik de eerste aflevering helaas moeten missen. |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
|
|
Richard
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 27, 2006 17:11 |
|
Eindelijk!!! Ik heb seizoen 1 al helemaal gezien nu, ben begonnen met seizoen 2! Het is echt gewoon te briljant. De sarcastische, maar altijd gelijk-hebbende dokter House, m.d.
Het is allemaal steeds wel weer hetzelfde liedje, maar ergens zit er toch een soort van 'afwisseling' in de afleveringen waardoor het niet saai wordt. De casting is echt briljant gedaan wat betreft Dr. House. Deze man is net als Henry Gale uit LOST een 'perfect' acteur, om het zo te noemen.
Niet veel mensen kunnen zich op die manier benoemen, maar die 2 wel.
Mensen: ALS je geen serie volgt, probeer dan House, m.d. écht eens aan te zien voor 2 afleveringen op z'n minst. Het is te hilarisch voor woorden! |
|
|
|
|
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 27, 2006 19:51 |
|
Ik heb hier inderdaad al een heleboel positieve reacties over gehoord... En aangezien LOST nu van de buis is moet ik toch iets hebben om naar te kijken [A]
Ik denk dat ik de eerste aflevering wel ga kijken, en als ik het dan leuk vind, kijk ik de rest ook ^^ Ik ben wel benieuwd, omdat iedereen er zo positief over is. Dan word ik er ook een beetje bang voor dat het gaat tegenvallen ^^" Maar we merken het wel. Ik kijk sowieso eigenlijk nooit ziekenhuisseries, maar het klinkt altijd wel interessant. |
|
MeLoveSnape
Hotemetoot
Verdiend:
1077 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 27, 2006 21:35 |
|
Hèhè. En om iedereen maar even voor te zijn: ik claim de House/Wilson ship.
Dus.
Maar goed, eindelijk ook een Nederlandse zender die overstag gaat. Ik hoopte er al op nadat Duitsland de serie ook aangekocht had en de serie in Engeland en Amerika hele goede kijkcijfers had.
Nog een tip voor mensen die verder geen idee hebben wat ze ervan moeten verwachten: kijk eerst een paar (stuk of 3) afleveringen. Want ik snapte na de pilot nog niet helemaal waarom al die Amerikanen op LJ er zo enthousiast over waren. Intussen heb ik mijn halve kennissenkring aan deze serie verslaafd gemaakt maar het heeft wat geduld nodig.
Leukste aan de serie: de sarcastische hoofdpersoon, de klinische patiënten en het naar bewijzen zoeken voor de House/Wilson ship (dat laatste is alleen voor hysterische fangirls^^).
Voor de rest is het concept van elke aflevering wel heel erg op elkaar lijkend en kun je in principe wel 1 aflevering missen. Alleen halverwege seizoen 1 komt er een nieuwe verhaallijn die je echt moet gaan volgen en vanaf daar kun je geen afleveringen meer missen omdat er dan ook telkens veel achtergrondinformatie over de hoofdpersonen vrijgegeven wordt. |
|
|
|
|
Snow White Queen
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 27, 2006 22:12 |
|
Moeha, wat toevallig dat hier nu net een topic over gemaakt wordt Ik heb gisteren eigenlijk héél toevallig een aflevering meegepikt zonder echt te weten waar het over ging. Ik verveelde me wat, er was niemand thuis en de televisie stond toch op de juiste zender afgestemd. En omdat ook enkele mensen over MSN zeiden dat het blijkbaar wel een goede serie was, besloot ik te kijken.
Ik heb eigenlijk wel een voorliefde voor ziekenhuisseries, en da's eigenlijk de reden dat ik ben blijven doorkijken ^^ (ik kijk niet veel televisie). Ik moet zeggen dat die episode me wel beviel en ik raakte wel geïnteresseerd in verdere episodes. Moeha, vooral die ene nogal sarcastische dokter vond ik wel lollig (jah, zoals ik al zei: ik had er nog nooit van gehoord, ik keek uit verveling en ik kwam er dus nog niet meteen achter dat die ene dokter House degene is waar het om gaat, om het even groot uit te drukken xD)
*Kijkt even in programmaboekje* Het was episode 3 van seizoen 1... Dan heb ik in principe nog niet echt veel gemist ^^ Ik ga in ieder geval proberen om de serie te volgen, aangezien de vakantie toch altijd zo superdruk en gezellig is |
I don't know who I am. |
|
|
|
Tienerd
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
239 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 28, 2006 10:01 |
|
Yaaaay, nieuwe serie
Ik heb hier al veel over gehoord op LJ enz. dus ik ben zeer benieuwd en een nieuwe verslaving kan er altijd wel bij! xD
Aargh, ik heb er verder niks over te zeggen, maar als ik lees dat er sarcastische hoofdpersonen zijn moet het bijna wel en goede serie zijn. ^^" *wacht [u]geduldig[/i] tot de 17^*
|
Dan zegt mien vrouw: "Wat krieg-ie weer die rare weeen"
|
|
|
|
Hermione
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
298 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 28, 2006 10:15 |
|
Ik heb er op tv eens een paar trailers van gezien en het lijkt me een coole soap^^
Ziekenhuisserie's zijn altijd wel speciaal, ik ben benieuwd wat er allemaal zal gebeuren. Hij met z'n opmerkingen is gewoon grappig, hoewel de sfeer van ziekte en dood etc. er ook wel inzit.
Niet echt een leuke serie, voor al die ellende maar dat zal ook wel niet alles in beslag nemen. |
_________________ When the rain starts to pour <3 |
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 28, 2006 20:26 |
|
Ik heb zonet aflevering 4 gezien en wil bij deze de schattige Australier claimen ^^ Normaal vind ik het accent erg irritant, maar bij hem klinkt het erg lief ^^...
Ik krijg die DVD's nooit af binnen drie weken ...
De humor van Dr. House als hij Clinic Duty heeft is echt brilliant! Erg gepast voor onderschriften en MSN namen
Ben benieuwd wat NL hiervan gaat vinden
De volledige foto ^^
De DVD ^^ |
|
|
|
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 28, 2006 20:32 |
|
Nu weet ik waar ik Hugh Laurie van ken '.'
Ik dacht al, die kop komt me zo bekend voor, toen ik die foto zag ^^ Maar hij speelt de pa van George en Stuart in Stuart Little xD
Wat grappig zeg (:
Op zich begin ik wel benieuwd te worden naar Dr. House... Iedereen is heel lovend over zijn humor en over Laurie's acteerprestaties... Laat ik eens een paar trailers gaan kijken ^^ |
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 30, 2006 11:39 |
|
Net ep 5 gezien en ik snap finally waarom Margreet House/Wilson shipt ^^ *rofl* Ik zag het eerst niet maar bij ep 5 wordt het echt een stuuuk duidelijker
Nog een paar filmpjes om alvast wat in de stemming te komen ^^
http://www.youtube.com/watch?v=A78L-QocJTY&search=House%20MD
Intro (muziekje wordt ook gebruikt in 'The Key' episode van 'Prison Break')
http://www.youtube.com/watch?v.....House%20MD
Advertentie voor Amerikaanse Drama's ook een stukje met House, hierin kun je al een beetje het synisme merken
http://www.youtube.com/watch?v.....House%20MD
Nog een advertentie, alleen nu met twee andere House personages (en Mickey pooh van Prison Break ) |
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 16, 2006 21:38 |
|
MORGEN HOUSE NIET VERGETEN [/schreeuwt]
Ik kijk uit naar jullie reacties op de serie ^^ |
|
|
|
Snow White Queen
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 16, 2006 22:32 |
|
Sirius Black's Girl! schreef: | MORGEN HOUSE NIET VERGETEN [/schreeuwt]
Ik kijk uit naar jullie reacties op de serie ^^ |
Moehahaha! xD
Ik heb nét ep. 6 gezien op TV! [/erg pesterig toontje ]
Schrijf het op! Leg het ergens vast! België heeft eerder een serie dan Nederland Da's een mijlpaal in de geschiedenis ^^ [/spam]
Hmmm, ik wil altijd zeggen wat ik ervan vond en zo, zoals nu dus :'). Maar ik durf niet meer te zeggen dan dat House (de serie en de vent ) geweldig is, want ik heb ook geen zin om SpoilerBiatch te zijn Dus hop met die geit! Laat die eerste episode zien! Dan kan ik mee fangirlen ^^ |
I don't know who I am. |
|
|
|
Skywalker
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
240 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 16, 2006 22:33 |
|
House lijkt mij ook erg intressant, en ik denk dat ik de Pilot ga kijken. *Houdt van ziekenhuisserie's en misdaadserie's.*
Maar... Als het op Donderdag om half tien na CSI:NY komt... '.' Well, dan blijft het bij de Pilot die ik ga kijken xD Prison Break ja, komt op dezelfde tijd.
Well, ciao!
Jihy |
|
|
|