Auteur |
Bericht |
Rene
2e jaars
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 18, 2006 10:18 |
|
IN boek 4 en 5 wordt een paar keer gezegd dat als Harry het niet overleeft had en had kunnen vertellen, Perkamentus er nooit was achter gekomen dat VOldemort was teruggekeerd. Maar Karkarov die vluchtte ook toen hij het litteken op zijn arm voelde branden, dus hij wist dat Voldemort terugkeerde. Is het dan ook niet zo dat Sneep dat voelde?? die heeft dat duistere teken toch ook in zijn arm gegraveerd staan?? hij was vroeger tenslotte een dooddoener. Dan had hij het toch aan Perkamentus kunnen vertellen?? |
_________________ 'Zijn moeder liet de sporen van haar offer op hem achter... dat is oeroude magie. Dat had ik kunnen weten maar ik was zo dom om het over het hoofd te zien...' |
|
|
|
D@@n
5e jaars
Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 18, 2006 12:24 |
|
Harry vertelde het denk ik eerste tegen Perkamentus. Ik denk dat Perkamentus daarna aan Sneep vroeg of hij het duistere teken had gevoeld, om er zeker van te zijn dat harry niet liegde. |
|
|
|
|
Judith
7e jaars
Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 18, 2006 13:08 |
|
Ja, Sneep had het natuurlijk al veel eerder kunnen vertellen.
Maar... Perkamentus had het ook al wel door. Berta Kriel en Frank Braam verdwenen, Sirius voelde het ook aankomen, nadat Harry had verteld over die droom. Hij kwam gelijk halsoverkop naar een plek dicht bij Zweinstein. Perkamentus voelde het ook wel aankomen, alleen hij had geen idee hoe.
Sneep hoefde het hem helemaal niet te vertellen.
Alleen dat stukje dat erna komt, als Harry en Carlo naar het kerkhof getransporteerd zijn, had Sneep het kunnen vertellen.
Maar oké, Sneep is slecht, dat hebben we wel gelezen in HBP.
groetjes,
♥Judith♥ |
|
|
|
|
Rene
2e jaars
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 18, 2006 14:35 |
|
Maar Sneep voelde het toch veel eerder??? Karkarov voelde het ook al zo'n beetje halverwege het schooljaar. dus sneep had het al lang kunnen vertellen. En het is vreemd dat perkamentus niks vermoed heeft toen Harry het vertelde en Sneep nog niks gezegd had terwijl hij het al lang wist... ik geloof in sneeps onschuld (lijk op perkamentus in de serie wat dat betreft ). Maar eigenlijk had Perkie dan tog al kunnen weten dat Sneep nog steeds achter Voldemort stond??? |
_________________ 'Zijn moeder liet de sporen van haar offer op hem achter... dat is oeroude magie. Dat had ik kunnen weten maar ik was zo dom om het over het hoofd te zien...' |
|
|
|
Gwendoline
Dreuzel
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 18, 2006 18:46 |
|
Sneep heeft het ook eerder verteld, namelijk in de Vuurbeker. Als Harry naar Perkamentus toegaat omdat zijn litteken pijn doet, moet hij toch eerst wachten omdat het schoolterrein doorzocht moet worden. Als Perkamentus Harry heeft terug gehaald uit de Hersenpan, doet Perkamentus een nieuwe herinnering erin en walst deze rond. Harry ziet dan duidelijk Sneep daarin, die met een galmende stem tegen het plafond zegt: "het komt terug, dat van Karkarov idem dito. Sterker en duidelijker dan ooit." Perkamentus zucht vervolgens en zegt: "een verband dat ik zonder hulp ook wel had kunnen leggen." Dus Perkamentus wist het wel degelijk. |
|
|
|
|
lady kruml
3e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 07, 2006 18:05 |
|
sneep heeft het ook verteld ....
en anders zou perkamentus het niet geweten hebben, maar op een gegeven moment zou voldemort toch met zijn acties beginnen ((dreuzels) vermoorden, verdwijningen etc) en perkamentus is niet achterlijk hij zou meteen zien dat voldemort er achter zat en het nog snel weten. |
_________________ TOM MARVOLLO RIDDLE
Then he waved the wand once, and the letters of his name rearranged themselves:
I AM LORD VOLDEMORT |
|
|
|
HARRY/RON/HERMELIEN
2e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 26, 2006 17:30 |
|
Ze geloofden Harry niet toen hij vertelde dat Voldemort terugwas, waarom heeft Sneep Harry dan niet geholpen met het vertellen van de waarheid, als Sneep aan Perkamentus' kant stond? |
_________________ Ron: Is het spreukeloos of spreukenloos? |
|
|
|
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn
Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Wo Jul 26, 2006 19:03 |
|
HARRY/RON/HERMELIEN schreef: | Ze geloofden Harry niet toen hij vertelde dat Voldemort terugwas, waarom heeft Sneep Harry dan niet geholpen met het vertellen van de waarheid, als Sneep aan Perkamentus' kant stond? |
Waarom niet??, Omdat Snapé Potter wel kon verdrinken. Ze hebben een bloedhekel aan alkaar. Snape stond echt niet te springen om Potter mee te helpen, en dat zal Potter ook niet voor Snape hebben gedaan. Al zouw hij aan Albus kant staan, deed hij het niet. En volgens mij had Albus het nooit aan heb gevraagt om hem mee te helpen te kunnen overtuigen.
Verder denk ik wel dat Snape het eerder heeft gezegt tegen Albus. En Volgens mij geloofde Albus het meteen toen Potter het tegen hem zei. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
|
|
KarinWeasley
5e jaars
Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 27, 2006 17:17 |
|
HARRY/RON/HERMELIEN schreef: | Ze geloofden Harry niet toen hij vertelde dat Voldemort terugwas, waarom heeft Sneep Harry dan niet geholpen met het vertellen van de waarheid, als Sneep aan Perkamentus' kant stond? |
Dumbledore geloofde hem wel. Fudge niet, maar Snape heeft toen wél zijn duistere teken aan Fudge laten zien. |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
|
|
Evii_*
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 27, 2006 17:47 |
|
Idd ,,
Perkamentus geloofde Harry wel.
Sneep gaf niks meer dan een bevestiging aan Perkie.
Karkarov , die zou zijn mond niet opentrekken tegen andere '(exclusief dooddoeners die er ook uit gestapt zijn. )'
Ik vermoed dat hij daar te laf voor was ? |
_________________ Always saying,"little girl don’t step into the club |
|
|
|
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn
Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Zo Jul 30, 2006 12:31 |
|
Evii_* schreef: | Idd ,,
Perkamentus geloofde Harry wel.
Sneep gaf niks meer dan een bevestiging aan Perkie.
Karkarov , die zou zijn mond niet opentrekken tegen andere '(exclusief dooddoeners die er ook uit gestapt zijn. )'
Ik vermoed dat hij daar te laf voor was ? |
Ik neem dat inderdaad aan, dat hij daar voor de laf was. Anders denk ik wel dat hij het ook had gezegd. En dat deed hij niet. Hij kon dat volgens mij nooit over zijn hart krijgen. Hij was er veel te bang voor geweest. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
|
|
Malfoi
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 09, 2006 18:41 |
|
Ik denk dat Sneep het ook wel vertelde, maar hij wist het te laat denk ik, anders had Perkamentus wel op tijd maatregelen genomen |
_________________ Wie een kuil graaft voor een ander, is in elk geval geen egoïst |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 11, 2006 1:00 |
|
Perkamentus is dood, dus is Sneep gewoon slecht lijkt mij. En anders was hij gewoon te laf om het te vertellen. Volgens mij was Sneep eigenlijk best tevreden toen hij het litteken voelde branden, want hij dacht al die tijd dat De Heer van het Duister dood was. Maar nu, nu leefde hij terug, nu zou hij zijn meester terug kunnen opzoeken, dus waarom alles verprutsen door het aan Perkamentus te vertellen??? |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
AnOniemus
Dreuzel
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 11, 2006 8:14 |
|
Perkamentus had wel geweten dat Voldemort terug zou keren. Waar zouden Harry en Carlo anders blijven. Als ze dood zijn keren ze niet terug naar school. Perkamentus zou dan vermoeden dat Voldemort erachter zat en zou dan aan Sneep vragen of het Duistere teken brandde. En als Karkarof dan ook nog weg gevlucht was zou Perkamentus het echt wel doorhebben. Hij is misschien oud maar niet dom. |
|
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 11, 2006 13:04 |
|
AnOniemus schreef: | Perkamentus had wel geweten dat Voldemort terug zou keren. Waar zouden Harry en Carlo anders blijven. Als ze dood zijn keren ze niet terug naar school. Perkamentus zou dan vermoeden dat Voldemort erachter zat en zou dan aan Sneep vragen of het Duistere teken brandde. |
Ik denk niet dat Sneep dan zou zeggen aan Perkamentus dat het brandde. Ik denk dat dat iets is dat Sneep liever voor zichzelf houd. En Karkarov kon ook gewoon dringend iets moeten doen. Maar Perkamentus is inderdaad niet dom; Harry en Carlo waren weg. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
|