Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Leraren VTZK Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 25, 2006 18:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Rhona schreef:
Lupos-freak schreef:
Rhona schreef:
Draco had van oorsprong ook een andere achternaam, namenlijk "Spungen" dat kun je ook op rowlings site vinden.
ik denk dat die laatste in het lijstje misschien wel al een personage is dat we ergens van kennen, maar een andere naam heeft gekregen, en een andere baan.
Waarschijnlijk was dit een van de eerste opstellingen die rowling gemaakt heeft, en later met schrijven de namen en personages veranderd. waarschijnlijk kwam ze erachter dat sommige dingen niet goed konden/liepen en heeft ze personages geschrapt en vervangen.
Het zal iig niet de eerste keer zijn.

Dus bedoel je dat dat die Dokden Hobdey, een soort van mannelijk Omber zou zijn???

dat zou best een mogelijk kunnen zijn. Ik verwacht iig niet dat deze persoon in boek 7 voor komt.

Oftewel is hij al voorgekomen, maar dan in de Engelse versies...
Want de vertaling van Dokden Hobdey weten we niet...

Ja, dat zou toch kunnen. Je wilt bv. een aardig persoon die die en die rol gaat spelen, maar later kies je toch voor een vrouw i.p.v een man. Ik denk dat Rowling zo gedacht heeft en dat lijkt me ook wel logisch. Peter Pippeling als leraar, waarschijnlijk (mijn vermoeden) had Rowling dan laten doorschemeren dat Peter Pippeling weer een Dooddoener was (aan het begin van het boek) zodta Harry niet zo raar opkijkt als hij op het graveyard ligt en Pippeling daar verschijnt. Een andere theorie heb ik niet Wink

I'm with you so far..

xD
Profiel bekijkenStuur privébericht
liendoedly
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

liendoedly is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 25, 2006 19:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

bwa ik zou me daar geen vragen over stellen
peter pippeling zou zoiso niet kunne want ze wisten dat ze hem hadden aangesloten met voldemort en een wisseldrank zou wel gekunt hebben maar ja

ParelMel
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

ParelMel is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 25, 2006 19:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

[quote="Revan Dumbie"][color=darkred][/color]Ik denk dat ze dan bedoeld dat ze Wormstaart de wisseldrank wilde laten innemen en laten veranderen in dolleman. Dus dat Wormstaart alles deed en dat barty jr niet in het verhaal voorkwam.[color=darkred][/color][/quote]

Ja, dat denk ik eerlijk gezegd ook. Het kan zijn dat het verhaal gewoon anders geschreven was, op deze manier maar dan met Peter Pippeling Smile Of ze heeft een andere verklaring daarvoor, maar die zullen we waarschijnlijk niet weten.

ChoChang121
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

ChoChang121 is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 27, 2006 15:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het zou best kunnen dat Pettingrew zich met Wisseldrank voordeed als Dolleman, het zou niet veel veranderd hebbenv voor het verhaal volgens mij, behalve dat heel Barto Krenk Jr. weg was gelaten. Niemand zou gemerkt kunnen hebben dat het Pippeling was, want Ron had zn rat toch al niet meer.

Singapore Lady
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Singapore Lady is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2006 3:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vind het best ergens op slaan om Pettingrew de wisseldrank te laten nemen ipv Barto Krenk Jr. Tot die tijd wisten we alleen nog maar dat Pettingrew Voldemort weer had vergezeld, dus waarom niet... ben echter blij dat ze voor Barto Krenk Jr heeft gekozen ipv Pettingrew.

Ten eerste heeft het het verhaal weer een heel andere wending gegeven, bovendien vind ik dat hele proces verhaal en wisseling van stervende moeder en gevangen zoon (wat daar natuurlijk bij hoort) wel spannend/ interesant.

Ten tweede denk ik niet dat Pettingrew de juiste persoon was geweest om Moody te imiteren. Pettingrew is gewoon veel te bangerig, onzeker en kruiperig.

Vind dat Rowling een goede keus heeft gemaakt!

D@@n
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 31 Sikkels

D@@n is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2006 12:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Singapore Lady schreef:
Vind het best ergens op slaan om Pettingrew de wisseldrank te laten nemen ipv Barto Krenk Jr. Tot die tijd wisten we alleen nog maar dat Pettingrew Voldemort weer had vergezeld, dus waarom niet... ben echter blij dat ze voor Barto Krenk Jr heeft gekozen ipv Pettingrew.

Ten eerste heeft het het verhaal weer een heel andere wending gegeven, bovendien vind ik dat hele proces verhaal en wisseling van stervende moeder en gevangen zoon (wat daar natuurlijk bij hoort) wel spannend/ interesant.

Ten tweede denk ik niet dat Pettingrew de juiste persoon was geweest om Moody te imiteren. Pettingrew is gewoon veel te bangerig, onzeker en kruiperig.

Vind dat Rowling een goede keus heeft gemaakt!

Daar heb je gelijk in, maar ik denk niet dat het verhaal in een keer andere wending zou hebben. Pippeling komt toch niet zoveel in het boek voor. Alleen was Pippeling dood en Krenk Jr. leefde nog. Ik denk dat Krenk Jr. dan het hulpje van Sneep zou worden.

Hermione
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 298 Sikkels

Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2006 14:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat hij dan inplaats van Barto Krenk Jr. Krenck nagedaan zou hebben:D
En dat de leraar Verweer tegen de Zwarte Kunsten nr. 5 de de eerste van Omber was^^

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2006 7:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Revan Dumbie schreef:
Ik denk dat ze dan bedoeld dat ze Wormstaart de wisseldrank wilde laten innemen en laten veranderen in dolleman. Dus dat Wormstaart alles deed en dat barty jr niet in het verhaal voorkwam.

Waarschijnlijk heeft ze Krenck jr. eraan toegevoegd om wat meer informatie te kunnen geven over Krenck sr. en over Winkie...

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 12:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pippeling?!

De enige reden die ik daarvoor kan bedenken, is dat hij een spion zou zijn voor Voldemort,
net als Dwaaloog en Krinkel.
Ik denk dat ze later besloot dat Pippeling daar niet slim genoeg voor zou zijn.

Oude Forumnaam: Metje Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 72 Sikkels

Merel is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 12:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Waarschijnlijk zou Pippeling de plaats van Krenck jr. innemen. Dus wisseldrank enzo. Waarschijnlijk heeft ze het veranderd omdat anders de hoorzitting en de dood van Kreck onnodig zou zijn of vooral moeilijk uit te leggen.
Misschien is ie inderdaad er te dom voor..

Merel

Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 12:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius Zwarts schreef:
Super Mean Duiveltje schreef:

Pippeling zou zich net als Krenck voorgedaan hebben als Dolleman.
Maar dan zou Pippeling wel in het 4de boek dood moeten gegaan zijn.

Dokden Hobdey zal ook wel 1 of andere spast van het ministerie geweest zijn.

Waarom zou hij dood moeten gaan????
Het is niet normaal dat een leraar VTDZK dood gaat hoor, alleen Krinkel is tijdens zijn leerlaarschap gestorven, dus Peter had dan bijvoorbeeld kunnen ontsnappen.

Maar dan zou het onlogisch worden mijns inzien, dus met Barto Krenck Jr. is het goed opgelost.

Misschien is de naam van de 5e jaar wel de leraar voor het laastse jaar op Zweinstein, als we daar nog terug komen met Harry Potter.

Waarom Pippeling dan dood moet omdat ik verwacht dat van het verhaal niet veel afgeweken zou moeten zijn.
En dan zou Pippeling de kus van de dementor hebben gekregen.
Oke dat is niet hetzelfde als dood maar dat bedoelde ik er dus mee.
En Peter moet zijn schuld nog aflossen.

Ravenklauw!
No
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

No is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 13:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat Viktor Kruml de nieuwe leraar wordt. Want hij heeft veel kennis opgedaan bij zijn school. Daar werd veel zwarte kunsten gegeven.

FireBolt428
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)

FireBolt428 is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 13:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

No schreef:
Ik denk dat Viktor Kruml de nieuwe leraar wordt. Want hij heeft veel kennis opgedaan bij zijn school. Daar werd veel zwarte kunsten gegeven.

He ja! Surprised dit is een interessante theorie! Want er is toch altijd bij de feiten of gerucht gezegd dat Kruml zou terugkomen en dat er ook een nieuwe leerkracht Verweer zou komen? Dit zou hij wel heel goed kunnen zijn! Dit vind ik goed bedacht!

Maar aan de andere kant wel: Kruml heeft ook wel zijn job in het Bulgaars Zwerkbalteam, dus mss heeft hij het daar te druk mee?
Maar ja, eigenlijk, dan nog, Omber had ook nog haar baan in het ministerie he: dus, ja! Zeer goed bedacht! (Ik wou dat ik er op gekomen was..)

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 13:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

FireBolt428 schreef:
No schreef:

He ja! Surprised dit is een interessante theorie! Want er is toch altijd bij de feiten of gerucht gezegd dat Kruml zou terugkomen en dat er ook een nieuwe leerkracht Verweer zou komen? Dit zou hij wel heel goed kunnen zijn! Dit vind ik goed bedacht!

Maar aan de andere kant wel: Kruml heeft ook wel zijn job in het Bulgaars Zwerkbalteam, dus mss heeft hij het daar te druk mee?
Maar ja, eigenlijk, dan nog, Omber had ook nog haar baan in het ministerie he: dus, ja! Zeer goed bedacht! (Ik wou dat ik er op gekomen was..)

Kruml zal wel geen nieuwe leraar worden. Zwerkbalspeler betaalt volgens mij veel veel beter dan leraar. En er zijn zoveel mensen bang van die job, omdat er een vloek op rust. En Kruml heeft ook helemaal nog niet genoeg ervaring opgedaan op vlak van Verweer. Hij heeft enkel meegedaan met het Toverschool Toernooi. Dat is wel iets, maar niets als je het vergelijkt met Dollemans avonturen, Remus griezelige leven, Krinkels verre reizen, ...

Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 16:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

oke dit viel me een beetje op

krinkel: aanhanger voldemort (beetje dan he)
smalhart: oplichter, schijterd, en misbruikt anderen
lupos: goede leraar, met duister geheim (weerwolf), tijd van marauders
dwaaloog/krenk: aanhanger voldemort
omber: misbruikt haar positie voor het ministerie
sneep: opzich goede leraar, duister geheim (spion, dooddoener, verleden) tijd van de marauders

Zowel krinkel als dwaaloog hadden er niet echt voor gekozen, voldermort te dienen (krenk wel, maar de echte dolleman niet). Voldemort had over krinkel te veel macht. Krijgen we in boek 7 dan een aanhanger van voldemort, maar die er niet persee voor gekozen heeft?

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp