Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Muziek: Panic! At the Disco Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Welke bassist is volgens jou beter?

Brent Wilson
40%
 40%  [ 15 ]
Jon Walker
59%
 59%  [ 22 ]
Totaal aantal stemmen : 37

Auteur Bericht
Hermione Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 48 Sikkels

Hermione Granger is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 19:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Panic! At the Disco

Image
v.l.n.r. Ryan Ross, Brendon Urie, Jon Walker en Spencer Smith.

De aanstekelijke mix van Big Beat, Techno Rock en (Pop)Rock
(nee, het is zeker geen Emo/Dance/Punk band)
en de groeiende populariteit van deze vier jonge gasten verdient zeker
wel een eigen topic.

Na hits als:
I Write Sins, Not Tragedies,
But It's Better If You Do
en Lying Is The Most Fun A Girl Can Have Without Taking Her Clothes Off
van hun debuutalbum "A Fever You Can't Sweat Out" zijn ze wereldwijd bekend.

Links:
Panic! At the Disco official site
Let's Disco
Panic! At the Disco MySpace
Panic! At the Disco PureVolume
Panic! At the Disco @ Buzznet
DecayDance
Fueled By Ramen

Discussieër in dit topic over de muziek, de songteksten,
de jongens zelf, de videoclips, hun optredens, hun kleding enz. enz.

Huishoudelijke mededeling: Iedereen heeft recht op het uiten van
zijn/haar mening, maar houd het wel een beetje volwassen in dit topic.

Laatst aangepast door Hermione Granger op Vr Aug 25, 2006 21:01; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 19:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wow was er echt nog geen topic over P!ATD ? Dat is heel raar als je realiseert dat er zoveel P!ATD fans zijn hier..

Ik vind ze best wel goed. De liedjes die ik van hun ken vind ik helemaal geweldig. Nee ik ben geen geobsedeerde wannabe P!ATD groupie. (Ik zeg ook niet dat jullie het wel zijn, maar ik ben ze pas leuk gaan vinden toen ik ze voor het eerst op TMF ( Confused ) zag, en ik wou er alleen mee zeggen dat ik niet opeens zo'n wannabe meisje ben die met de hype mee gaat.. Razz ) Maar ik vind ze wel leuk.

Ik vind het liedje: Lying is the most fun a girl can have without taking her clothes off.. Echt leuk. Ik draai dat liedje echt heel vaak.

Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 19:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ken ze best al lang. En ik had de cd gedownload (iets dat ik niet meer doe. thans geen hele cd's meer) en ik vond ze heel leuk en blahblah.
Tot ze op TMF begonnen te komen en overgehypet werden door mensen die er niet eens in slagen de titels juist te schrijven.
Anyway, vanaf toen begonnen ze me minder te interesseren.

Hun muziek blijft leuk. Je wordt er vrolijk van. En hun teksten + titels zijn tuurlijk ook briljant.

Nu heb ik ze overlaatst op PP gezien (for the ones who didn't know yet xD) en ik vond ze niet zo heel geweldig. Het hele "wauw" gevoel was sowieso al weg bij mij.

Maarja.
En ik vind Brendon's hoofd vrij irritant. Vooral in I Write Sins Not Tragedies. Damn, die clip is gewoon helemaal fout.
Er wordt te veel op Ryan en Brendon gefocussed. P!atd bestaat uit vier leden - niet uit twee. Ik vind bijvoorbeeld de drums [/Spencer, people] goed. Hun ritmes zijn nice.

Lying blahblah [/Dop=lui] is m'n favoriete nummer, btw. Ook hetgene dat ik het eerste gehoord had, denk ik.

she loves breakcore but she has no legs

Laatst aangepast door PixieFilth op Vr Aug 25, 2006 19:38; in totaal 1 keer bewerkt
Rock Girl
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Rock Girl is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 19:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ze voor het eerst gehoord via myspace, en toen was de cd geloof ik ook nog niet uit, ik was al gelijk verslaafd aan het nummer The Only Difference...
Ik vond het goede beat muziek, en niet alleen maar gitaren die der door heen raggen, maar ook lekker pianotje dertussen enzo..
Even later ging ik meer nummers downloaden en werd ik officeel fan ^^..
Ik had elke cd zaak in NL door gelopen om de cd te kopen, maar nee hoor.. nergens hadden ze die van een onbekende band 'Panic! at the disco'
Ik ging op schoolreis naar Parijs waar ze een VIRGIN hadden zitten, en daar stonden rekken vol met de nieuwe hype P!ATD.. dus heb ik in Parijs mijn cd gekocht ^^''
Nouja, even later kwamen ze opeens hier in NL terwijl de cd geloof ik nog niet eens uit was.. Razz, En daar ben ik natuurlijk heen geweest (H)..
Was erg leuk, leuke mensen om je heen haha ^^..

Nouja, het heeft Nederland ook geraakt, en toch vind ik het erg leuk voor de jongens ^^, zo heb je ook juist meer kans dat ze komen toch? xD
Al vind ik net zoals Vlinder dat ze toch wel meer naar Brendon En Ryan kijken dan naar de rest, en heel dat gedoe met Brent was echt geshit.. =/. De roem stijgt geloof ik nu al naar hun kleine koppies..

Ik moet zeggen dat ik hun muziek wel veel minder luisterd dan 'vroeger', misschien is het het der een beetje af ofzo.. al blijft het natuurlijk lekkere muziek voor als je in een goede mood ben ^^

Nou, ik wacht nu al op hun 2de cd!

Kanawa Noi Koto No Ni
Without wishes, things won't happen...♥

Laatst aangepast door Rock Girl op Vr Aug 25, 2006 19:43; in totaal 2 keer bewerkt
Ry-rahrr
Oude Forumnaam: Little Werewolf Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 112 Sikkels

Ry-rahrr is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 19:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het opzich wel goede muziek, lekkere nummers die heerlijk blijven hangen, goeie teksten.

Alleen de hype. Ik vind het eigenlijk wel onnozel dat iedereen die nu ineens via TMF I Write Sins Not Tragedies heeft gezien en het een leuk nummer noemt zich meteen fan noemt, nee sorry.(Ik ken P!atD nog van MTV2, ergens in januari of februari ofzo was I Write... daar nog Spanking New, maar ze kenden het hier in NL bij cdshops niet) En mensen, jullie weten best dat ik hiermee niet iedereen bedoel, maar er zijn velen en ik ken er een paar. En dat komt allemaal door die hype. Ze scoren een hit in Amerika, de muziekindustrie hier ziet er kans in en gooit er ongeveer een half jaar later nog eens een hype in. Nee dank u. En na een half jaartje is bijna iedereen ze weer vergeten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heerlijke muziek, Ryan Ross is geweldig(zowel in uiterlijk als gitarist), maar omdat het nu zo'n hype is, vind ik het minder worden. En ook dat ze commercieel gebruikt worden door Jamba. Jeez, niet normaal. Maarja.

Nee, ik ga het denk ik fijner vinden als de hype weer een beetje voorbij is, en niet dat elke keer als je de woorden Panic! at the Disco laat vallen er een horde idiote "fangirls" op je af komt stormen.

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

Candida is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 19:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Haha, ik ben fan geworden dankzij vlinder van dit forum! :P
Omdat zij er regelmatig over bezig was (of een avatar, onderschrift, etc. van had) heb ik eens een liedje gedownload. (Dat was Build God, then we'll talk)
Ik vond het dus onmiddellijk geweldige muziek! :D

Ik heb eerst al de liedjes van de cd gedownload en heb daarna pas de cd gekocht, omdat ik er dus echt dol op was! :D
Daarna ben ik nog erger geworden door veel foto's en filmpjes op te zoeken...:D

Ik heb ondertussen ook andere mensen aangestoken met het Panic!-virus, die nu dus ook fan zijn! :)

Ohja : Ik verkies Jon boven Brent! *zwaait met een Jon fanvlag*
Ik vind hem om de een of andere reden leuker en sympathieker.

De clips zijn gewoon geweldig! :D
But It's Better if You Do is mijn favoriet, echt heel leuk en mooi in elkaar gestoken!
I Write Sins not Tragedies is ook geweldig...de costuums zijn heel mooi, dat ie z'n mond afdekt als ie wh*re of g*dd*mn zegt is hilarisch en voor de rest is het ook heel mooi gemaakt. :)
Lying is The Most Fun A Girl Can Have Without Taking Her Clothes Off is ook leuk, met die vissenkommen. Waar het op slaat ben ik eigenlijk nog niet achter, maar het blijft leuk. ^^

Ik heb nog maar een optreden meegemaakt, op Pukkelpop.
Gewoon geweldig! :D Live zijn ze ook super! :)

Hun kleding en make-up is gewoon cool!
Vooral Ryans make-up is altijd supermooi! ^^
Hij staat er dus echt bij! :)

Ik denk dat ik nu ondertussen wel alles van P!ATD besproken heb, ik post nog wel een keer als ik toch iets vergeten ben!

Laatst aangepast door Candida op Za Apr 07, 2007 16:34; in totaal 1 keer bewerkt
Camisado
Oude Forumnaam: CedricDiggory Huffelpuf Aanvoerder
Huffelpuf Aanvoerder

Camisado is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 19:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm.. Ik zat al te zoeken naar dit topic, maar ik kon hem niet vinden ^^''

Ik vind P!ATD echt een goede band. Ryan kan goed zingen & gitaar spelen, Bredon kan goed zingen & keyboard spelen, Spencer kan perfect drummen en Jon kan geweldig bassgitaar spelen... Ik vind Jon leuker als Brent; qua uiterlijk en qua innerlijk...

Ik vind het alleen associal dat ze in de stad hier ongeveer een half uur vandaan [waar ik heen heb moeten fietsen en dat is dus ongeveer twee uur ;/] de CD bijna niet hadden. Ik heb twee duur door de stad gezwerfd op zoek naar de CD [1,5 maand geleden] en toen ik ze bij de Freerecord shop vroeg naar Panic! At The Disco was het van; 'Wie zoek je?'
Ik heb hem uitendelijk wel gevonden, maar ik vond dat wel een beetje associaal [a]

Ik heb niet echt een favoriet nummer, omdat ik ze allemaal wel lekker vind. Ik kan ze alleen hier in huis niet altijd draaien, aangezien ik de enige ben die het hier mooi vind.. ^^"

Well I refuse, I refuse, I refuse!
BeeGee Kenobi
Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 19:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ergens rond Januari/Februari een nummer van ze gedownload omdat ik zovelen hier op HPF erover had horen praten (het kan ook alleen Vlinder zijn geweest die het erg vaak herhaalde, I don't know Razz)..M'n allereerste indruk was: is dit alles?? Ik vind de muziek wel ok, maar meer ook niet...ik ken veel leukere en betere bands..veel liedjes vind ik op elkaar lijken (van wat ik ervan gehoord heb) en de titels vind ik gewoon belachelijk...

Ik kan me voorstellen dat mensen het wel leuk vinden, de teksten zijn op zich wel catchy...ik vind alleen dat de nummers die ik gehoord heb allemaal zoveel op elkaar lijken...

Dat nieuwste nummer vind ik niet leuk, maar de clip vind ik echt geweldig...met die fishtanks..heel mooi!

Editors @ Lowlands 2008..best experience ever!
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 20:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoii,

Eindelijk bestaat het topic dan. Panic! At The Disco! Ik ben momenteel bezig met het downloaden van hun album (die ik nog niet had) en ik luister naar P!ATD - Build God, Then we'll talk. Mooi nummer, lekker rustig (voor zover de nummers van hen rustig zijn) het begin is gewoon geniaal, met dat lalala Razz

Ik ga niet herhalen wat ik van Ryan, Spencer etc. vind omdat ik het eigenlijk gewoon eens ben met CedricDiggory, hea Suus?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er een paar maanden geleden niet laaiend enthausiast van was. De nummer lijken op het eerste gezicht op elkaar. Totdat mijn broer de muziek ging luisteren luisterde ik er nooit naar. Op dat moment werd ik gedwongen en langzamerhand raakte ik er meer en meer van overtuigd dat hun nummers en ook teksten gewoon super zijn.

Je moet gewoon veel nummers downloaden/of een cd kopen en dan zal je zien dat de nummers heel anders zijn dan je op het eerste gezicht denkt.!!

Ryan is zo 'lalalalla'!! *is helemaaaaal niet obsessed* Voel me gewoon super Happy en ik luister ook helemaaaal niet naar I Write Sins Not Tragedies!! <3 [/obsessed]

Candida
6e jaars
6e jaars

Candida is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 20:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

CedricDiggory schreef:

Ik heb niet echt een favoriet nummer, omdat ik ze allemaal wel lekker vind. Ik kan ze alleen hier in huis niet altijd draaien, aangezien ik de enige ben die het hier mooi vind.. ^^"

Ik heb ook niet echt een favo nummer, maar ik moèt gewoon wakker worden met "There's a Good Reason These Tables Are Numbered Honey, You Just Haven't Thought of It Yet"!!
Dan ben ik de hele dag goedgezind! (:

Ik ben hier ook de enige die P!ATD leuk vind... >.<
Maar ik zet het toch lekker op! ^^
(moet dan wel rekening houden met het volume...)

Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 20:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Je hoeft ook geen favoriet nummer te hebben. Ze hebben allemaal zulke leuke effecten etc. dat ze bij mij allemaal wel aanspreken. Vooral de nieuwste leuk! Ik heb nog wat grappig gevonden! Een interview.

Zie Hier!

Camisado
Oude Forumnaam: CedricDiggory Huffelpuf Aanvoerder
Huffelpuf Aanvoerder

Camisado is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 20:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Candida schreef:
Ik heb ook niet echt een favo nummer, maar ik moèt gewoon wakker worden met "There's a Good Reason These Tables Are Numbered Honey, You Just Haven't Thought of It Yet"!!
Dan ben ik de hele dag goedgezind! (:

Well, ik heb dus een radio waarmee je kan wakker worden met een CD. Men, I love that thing ^^ Ik wordt nu dus echt elke morgen wakker met 'The Only Difference Between Martyrdom and Suicide is Press Coverage'. Het is echt een heerlijk nummer om me wakker te worden en het is de reden dat ik dan de hele dag hyperactief ben.. ^^"

Oh, niemand heeft hier nog geclaimt [geloof ik,] dus hierbij claim ik Ryan [a] *claimt*

Well I refuse, I refuse, I refuse!
Lisanne
Oude Forumnaam: Lisz91 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lisanne is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 20:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de nummers niet heel leuk, maar soms draai ik ze wel eens. Vind de teksten niet heel nuttig maar je wordt er inderdaad blij van. Ben geen hype-fan-tmf-dinges iemand. Vind de liedjes leuk om soms te draaien, maar als ik mag kiezen tussen P!ATD en bijvoorbeeld Three Doors Down, kies ik geen P!ATD..

Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 20:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lisz91 schreef:
Ik vind de nummers niet heel leuk, maar soms draai ik ze wel eens. Vind de teksten niet heel nuttig maar je wordt er inderdaad blij van. Ben geen hype-fan-tmf-dinges iemand. Vind de liedjes leuk om soms te draaien, maar als ik mag kiezen tussen P!ATD en bijvoorbeeld Three Doors Down, kies ik geen P!ATD..

Luister dan maar eens tegoei naar de teksten, die soms nogal eens verband houden met Ryans vader.

she loves breakcore but she has no legs

Hermione Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 48 Sikkels

Hermione Granger is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 20:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

vlinder schreef:
Lisz91 schreef:

Luister dan maar eens tegoei naar de teksten, die soms nogal eens verband houden met Ryans vader.

Inderdaad. Muziek moet niet alleen muzikaal goed in elkaar zitten, de teksten zijn ook erg belangrijk. Camisado heeft bijvoorbeeld een grote emotionele waarde. Vooral nu na het overlijden van Ryan's vader. Dat gaat dieper dan alleen gitaar riffs en drums.

through the f**king sky
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp