Auteur |
Bericht |
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 28, 2006 8:13 |
|
Sirius is echt wel dood, daar kunnen we niet onderuit.
Maar wat is dat gordijn dan?
Ik dacht altijd dat het de 'poort naar de andere kant' was.
In die kamer komen volgens mij de overleden mensen.
Kiezen ze om geest te blijven dan gaan ze niet door de poort, maar als ze kiezen voor de dood wandelen ze gewoon door het gordijn. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
un4ever
Dreuzel
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 28, 2006 12:57 |
|
sirius is waarschijnlijk dood ergens moest hij dood want anders kon hij harry nog beschermen tegenover voldemort dus rowling zal hem wel doodgemaakt hebben |
_________________ Hermelien sloeg haar armen om Rons hals en begon vreselijk te huilen.
Ron die er doodsbenauwd uit zag,klopte haar onbeholpen op haar hoofd en uiteindelijk liet Hermelien hem weer los. |
|
|
|
LadyD
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
3 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 28, 2006 13:42 |
|
Ik dnek dat Sirius gewoon dood is.. We kunnen wel allemaal excuses gaan verzinnen in de hoop dat hij misscien niet dood is, maar dat is onzin.. Wanneer je achter het gordijn valt ben je weg, dood, verdwenen van deze wereld.. |
_________________ I love you, I loved you all along
And I forgive you for being away for far to long
So keep breathing 'cause I'm not leaving you anymore!
Believe it hold on to me and never let me go |
|
|
|
un4ever
Dreuzel
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 28, 2006 14:24 |
|
LadyD schreef: | Ik dnek dat Sirius gewoon dood is.. We kunnen wel allemaal excuses gaan verzinnen in de hoop dat hij misscien niet dood is, maar dat is onzin.. Wanneer je achter het gordijn valt ben je weg, dood, verdwenen van deze wereld.. |
ze heeft gelijk we moeten maar aannemen dat sirius weg is hij komt niet meer terug anders was hij er niet achter gevallen hij kan zich nu toch moeilijk aan dat gordijn vasthouden he sirius is dood en we moeten dat maar accepteren |
_________________ Hermelien sloeg haar armen om Rons hals en begon vreselijk te huilen.
Ron die er doodsbenauwd uit zag,klopte haar onbeholpen op haar hoofd en uiteindelijk liet Hermelien hem weer los. |
|
|
|
Feel<Free
3e jaars
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 27, 2006 15:10 |
|
Het departement van Mystificatie onderzoekt dingen zoals de dood, liefde, Kennis en veel meer andere dingen. Zou dat gordijn geen poort kunnen zijn voor de verbloemisten om de dood te kunnen onderzoeken ? |
_________________ Remus..You aren't allergic to anything other than silver, are you?"
[size=9]
Some people come into out lives and leave quickly,
others stay and leave footprints in our hearts |
|
|
|
No
6e jaars
Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 27, 2006 18:46 |
|
un4ever schreef: | LadyD schreef: | Ik dnek dat Sirius gewoon dood is.. We kunnen wel allemaal excuses gaan verzinnen in de hoop dat hij misscien niet dood is, maar dat is onzin.. Wanneer je achter het gordijn valt ben je weg, dood, verdwenen van deze wereld.. |
ze heeft gelijk we moeten maar aannemen dat sirius weg is hij komt niet meer terug anders was hij er niet achter gevallen hij kan zich nu toch moeilijk aan dat gordijn vasthouden he sirius is dood en we moeten dat maar accepteren |
Nou ik denk dat sirius wel terugkomt. Er is een gerucht dat er personage die dood was weer leeft en overleeft tegen strijd van Voldie. En gezien dat Perkie nooit meer terugkomt is Sirius een logische keus, toch? |
|
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 27, 2006 19:00 |
|
No schreef: | Nou ik denk dat sirius wel terugkomt. Er is een gerucht dat er personage die dood was weer leeft en overleeft tegen strijd van Voldie. En gezien dat Perkie nooit meer terugkomt is Sirius een logische keus, toch? |
Logisch ja, maar ik denk het niet. Dat doet Rowling gewoon niet, is te logisch...
Siris is gewoon te voorspelbaar.
Ik hoop trouwens dat hij gewoon dood blijft. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
Su Li
Dreuzel
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 04, 2006 19:47 |
|
Citaat: |
Nou ik denk dat sirius wel terugkomt. Er is een gerucht dat er personage die dood was weer leeft en overleeft tegen strijd van Voldie. En gezien dat Perkie nooit meer terugkomt is Sirius een logische keus, toch? |
IK denk eerder dat Sirius gewoon dood is. Je kan de doden toch niet meer tot leven wekken, dat wordt zo vaak in de boeken gezegd. Misschien zal het gordijn nog een belangrijke rol spelen in de strijd tussen Harry en Voldemort, wie weet. |
_________________ Ze zweeg even en zei toen nuchter: 'Ik vind je er kerngezond uitzien, Potter, dus neem me niet kwalijk dat ik je vandaag gewoon huiswerk geef. Mocht je onverwacht doodgaan, dan hoef je het niet in te leveren.' |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 11:07 |
|
*kickt topic zwaar omhoog*
De reeks is nu voorbij en we zijn nog steeds niet helemaal duidelijker geworden wat er nu achter dat gordijn zit. Ik vind het sowieso raar dat zo'n ding daar zomaar staat. Stel voor dat je struikelt of zo dan ben je meteen dood. Ik snap niet wat zo'n functie kan hebben. Dat je een gordijn er neer zet en dat je dan naar een "andere wereld" oftewel dood gaat. Je kan namelijk niet meer terug komen uit dat gordijn. En we hebben in boek 7 gezien dat Sirius gewoon bij Remus,James en Lily is dus hij is wel weer terug bij zijn vrienden in de geestenwereld en dus niet op een andere plek. Ik snap dus eigenlijk ook niet wat dat gordijn er doet. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Tyrael
7e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 11:20 |
|
Rowling heeft het nog niet bekend gemaakt maar ik denk dat het een poort is naar de Hemel / andere wereld of iets dergelijks. Sirius was al dood toen hij door die poort viel en toen Harry dicht bij die poort ging staan hoorde hij stemmen. Volgens Luna waren dat de stemmen van je overlevende dierbaren.
Die poort staat trouwens in het departement van mystificatie, dus alleen verbloemisten mogen daarbij komen. Op het departement bestuderen ze grote krachten, dus waarschijnlijk bestuderen ze in de kamer van het gordijn de dood. |
_________________ "Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon
Laatst aangepast door Tyrael op Do Aug 07, 2008 11:24; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 11:23 |
|
Ja inderdaad het is een poort naar een andere wereld. Dat staat ook zo in de boeken omschreven. Maar dan blijft het nog een vaag feit waarom zo'n ding daar staat en wat voor nut het heeft. Ik geloof overigens niet dat Sirius dood was voordat hij de poort in ging. Hij werd namelijk niet getroffen door een AK curse. Daarbij vraag ik me dus ook af wat het Ministerie met dat gordijn doet. Ik hoop echt dat dit nog een keer uitgelegt word. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Tyrael
7e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 11:29 |
|
Ik heb mijn post even ge-edit en dat is wat ik denk.
Over Sirius Zwarts weten we niks zeker. Er staat dacht ik wel geschreven dat een vloek hij treft midden in zijn borst maar of dit de AK curse is of niet, weten we niet.
Als je door die poort valt kun je er niet meer uit komen. Dat is hetzelfde als je dood bent, dan is het ook onmogelijk, zelfs met toverkracht, om weer levend te worden. |
_________________ "Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 11:34 |
|
Tyrael schreef: | Ik heb mijn post even ge-edit en dat is wat ik denk.
Over Sirius Zwarts weten we niks zeker. Er staat dacht ik wel geschreven dat een vloek hij treft midden in zijn borst maar of dit de AK curse is of niet, weten we niet.
Als je door die poort valt kun je er niet meer uit komen. Dat is hetzelfde als je dood bent, dan is het ook onmogelijk, zelfs met toverkracht, om weer levend te worden. |
De curse was geen AK curse aangezien de vloek die Bellatrix vuurde op Sirius een rood licht had. En een AK curse een groen licht heeft. Dus dan kan je een beetje nagaan dat het geen AK curse was. [a] |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 15:52 |
|
Was een rode straal geen verstijfspreuk? Ik meende zo iets gelezen te hebben op een ander forum.
En klopt het dat Harry en co dat ding eerder zijn tegengekomen?
Ze waren in dat ministerie in een of andere kamer waar Harry stemmen hoorde. Hermione zei dat hij daar weg moest gaan omdat het best wel eens gevaarlijk kon zijn. Een tijdje later viel Serius erin.
Geen idee of dat hetzelfde is maar ik meende ook gelezen te hebben dat toen Harry er was, het in de vloer was. |
|
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 16:15 |
|
^
Klopt, de stupifyspreuk is rood, maar in de film is de vloek die Bellatrix afvuurt wél groen - dus wel de Avada Kedavra toch? *Zo lang geleden dat ik de film heb gezien*
En Harry zag het gordijn toch al eerder, toen ze op zoek waren naar Sirius toch? Ze kwamen in die kamer terecht en Harry werd naar het gordijn toe getrokken. Hermelien zei dat ze beter op zoek konden gaan naar Sirius en láter kwamen ze weer in de kamer terecht. Als ik het goed heb |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
|
|
|