Auteur |
Bericht |
Arissa
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 25, 2004 16:26 |
|
Ik vond laatst ergens bij mijn vader thuis het boekje fabeldieren en waar ze te vinden, ook emt harrypotter als achtergrond zeg maar ik vond het harstikke leuk! wie heeft eht nog meer gelezen en wat vonden jullie ervan?
Arissa* |
|
|
|
|
Eldarion'
6e jaars
Verdiend:
26 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 25, 2004 18:02 |
|
Ja! Ik heb ze ook gelezen.. (nouja.. driekwart dan..)
Het zijn wel leuke boekjes, der staat veel info in.
Die krabbeltjes van Harry en Ron en Hermelien in Fabeldieren en waar ze te vinden zijn ook wel leuk...
Hopelijk komt er nog eens zo'n boekje! |
|
|
|
|
Joyİe
Potionsmaster
Verdiend:
152 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 25, 2004 19:23 |
|
Sambora schreef: | ik heb geeneen van die boeken... maar ik zou ze graag hebben...! ik zal ze wel ergens ooit een keer tegenkomen op een markt ofzo... maar als ik ze tegenkom koop ik ze gelijk.,.. ze lijken reuze interesant |
Ik weet niet of je ze perse in het nederlands wilt hebben, want ik weet dat ze recentelijk weer opnieuw in het engels zijn uitgegeven, als set van beide boekjes bij elkaar. Ik heb ze al, maar voor mensen die ze nog niet hebben zijn ze dus weer in het engels verkrijgbaar.
Ik heb ze dus in nederland en engels, en ze zijn GE-WEL-DIG!! |
|
|
|
|
Bella
4e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 25, 2004 19:27 |
|
Ik heb ze ook in het Engels, als een setje. Vooral Fantastic Beasts and Where to Find Them is geweldig, met al die verbeteringen en krabbeltjes van Harry, Ron en Hermione d'r bij... Geweldig!
Quidditch Through the Ages is ook super... Ik verbaas me er echt over hoe JK zo'n hele geschiedenis van een bezem kan verzinnen... GEWELDIG gewoon!! |
|
|
|
|
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 25, 2004 20:18 |
|
Ja die boekjes, die zijn echt lol!
Bij Fabeldieren En Waar Ze Te Vinden staan die coowle kanttekeningetjes van Harry, Ron en Hermelien... Dat stukje in het begin ken ik uit me kop:
*Dit boek is van: Harry Potter
-En ook van Ron Wemel, omdat het mijne aan gort ligt
~Waarom koop je dan geen nieuw?
-Schrijf in je eigen boek Hermelien
~Je hebt afgelopen keer in Zweinsveld een zak Mestbommen gekocht, terwijl je beter een nieuw boek had kunnen kopen
-Mestbommen aan de macht!
Zoiets
Egt zoooo lollig om dat te lezen, ik lig elke keer weer in een deuk!
En die geschiedenis van Zwerkbal, hoe verzint ze het!
Echt ge-wel-dig!
HOpelijk komen er nog meer van dat soort boekies uit...
Misschien wel dat geschiedenisboek over Zweinstein waar Hermelien het altijd over heeft (kan zo ff nie op de naam kome) |
|
|
|
|
Rayna
The Psycho Admin
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 25, 2004 22:57 |
|
Mmm, ik heb ze nog niet gelezen. In de bieb hebben ze de boekjes wel. Maar steeds als ik ze wilde meenemen waren ze uitgeleend of ik zag een ander boek wat ik liever wilde lezen. Maar als ik ze dan uiteindelijk gelezen heb en ze bevallen me dan ga ik zeker proberen om ze aan te schaffen. |
|
|
|
|
Roi
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 25, 2004 23:45 |
|
Ik heb het Zwerbal boekje, erg vet.
Ik zou graag het Nederlandse boekje hebben van Verzorging voor Fabeldieren maar die is echt nergens meer te krijgen !
De engels versies wil ik trouwens ook nog graag :)
-edit-
ik zie net op de nederlandse uitgever site dat hij ook niet meer leverbaar is :(. |
|
|
|
|
Rudy
True Dumbledore
Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 26, 2004 13:15 |
|
Tja de nederlandse boekjes, daar moet je toevallig tegenaan lopen.
De engelse boekjes zijn nog volop te bestellen. Als je ze liever niet via internet koopt, dan moet je daar ook toevallig tegenaan lopen.
Ik ben toevallig tegen de engelse aangelopen en ben erg blij dat ik ze nu heb. Ze zijn leuk om te lezen en ik haal mijn engels zo nog eens op. |
|
|
|
|
Bright Moon
4e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 26, 2004 17:46 |
|
Het Zwerkbalboekje heb ik helemaal gelezen, wel interessant, en leuk.
Fabeldieren heb ik een beetje door gebladerd, de aantekeningen zijn echt wel leuk!
Ik las gewoon over de dieren die ik tof vond, of waarover ik wou lezen.
Ik heb ze gewoon eens geleend in de bib, want ze hebben ze niet in de standaard. |
_________________ "Knowing is independent of being. I did not know you existed before you bumbled in here and ruined my nap. Yet that doesn't mean you weren't real before you woke me."
(Solembum, uit 'Eragon') |
|
|
|
HPlover
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 27, 2004 13:46 |
|
eem vriend van mij had dat boekje over zwerkbal.. Ik vond het echt heel leuk om in te lezen......wij hebben die boekjes ook ene keer op school gehad van de bieb..egt iedereen wou ze lezen...ik ging ze oook lezenmaar later ging ik alleen die dingen die hary ron en hermelien haden geschreven lezen..
maar de boekjes zijn leuk mischien kan je op marktplaats kijken of mensen in de buurt ze heben kan je ze kopen... |
|
|
|
|
Malou
Unspeakable
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 28, 2004 0:24 |
|
Ik heb zowel Fantastic Beasts And Where To Find Them als Quidditch Through The Ages.
Ik ben in allebei begonnen, maar kheb ze nog niet uit. Bij FBAWTF was ik pas in begonnen, en QTTA heb ik bijna uit, maar ik heb het geduld niet om ze te lezen ^^" Vooral QTTA is wat aan de saaie kant, behalve als je info over Quidditch nodig hebt... handig opzoeken enzo. |
|
|
|
|
Fleur Delacour
5e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 28, 2004 9:16 |
|
Ik heb de Nederlandse versies van de boekjes. Ga proberen of ik de Engelse ook nog te pakken kan krijgen. Iig heb ik net als MMR ze niet uitgelezen, omdat ze een beetje saai zijn. Het is idd wel handig als je wat moet opzoeken voor een theorie van iemand, of iets wil weten over Zwerkbal ofzo. ^^ Maar verder doe ik dr eigenlijk niets mee. ^^ |
|
|
|
|
Vivica
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 28, 2004 13:09 |
|
Ik heb de nederlandse en ik ga ook kijken naar de engelse.
Ik vind ze grappig en leuk, vooral Fabeldieren en waar ze te vinden zijn.
deze is leuk om te lezen en het comentaar is ook grappig.
Zwerkbal door de eeuwen heen vind ik wat minder, maar ook dat is leuk om eens te lezen en om dingen in op te zoeken. |
|
|
|
|
eVoLi
6e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 30, 2004 14:06 |
|
Bij ons tot 18 gratis...en dan 2.5 euro lidgeld denk ik, maar wel apart betalen voor kopies, cd's, video's enzo
Ze hebben het niet in de bieb hier denk ik, maar m'n neef heeft de boekjes wel denk ik...ofwel had hijze geleend van de bieb of van iemand anders |
_________________ Take a walk on the wild side... |
|
|
|
Dreaming Angel
4e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 30, 2004 18:22 |
|
Tsja inderdaad erg duur... Bij ons is het ook tot 16 jaar gratis, en daarna iets van 12 euro per jaar. Vind ik echt helemaal niks, als je kijkt hoeveel boeken ik per jaar leen!
Maar uhm hoe duur zijn die boekjes dan, van Fabeldieren en Zwerkbal? Want ik heb ze beide van de bib geleend... Maar ze zijn echt leuk om te hebben! En het geld gaat naar een goed doel, iemand die dit weet?
Ohw en nog een vraagje, op de site van JK Rowling staat dan in Fabeldieren staat wat Knikkebeen in het echt is, maar ik heb het nog nergens kunnen vinden... Iemand anders wel?
Knuff, Angel |
_________________ i don't know which way to go. |
|
|
|
|