Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Moe? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Ben jij vaak moe?

Ja
54%
 54%  [ 70 ]
Nee
11%
 11%  [ 15 ]
Soms
34%
 34%  [ 44 ]
Totaal aantal stemmen : 129

Auteur Bericht
Tienerd
Oude Forumnaam: Tinusz_01 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 239 Sikkels

Tienerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 15:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Topic: moe?

Steeds vaker valt het me op dat veel mensen, vooral jongeren/studenten erg vaak en snel moe zijn. [including me.. ^^] Nou vraag ik me af hoe dat komt.. Hebben ze teveel bij baantjes, gaan ze te laat naar bed enzovoort.

Ikzelf ga te laat naar bed. Zoals deze vakantie. Het vroegst dat ik in bed lag was rond 00:45. Waarom? Omdat ik slapen tijd verspilling vindt. I mean, je kan zoveel doen in die tijd. Maar is het tijd om op te staan ben ik m'n bed niet uit te krijgen!

Plus ik ben er aan gaan wennen dat ik laat naar bed ga. Overdag gaap ik de hele dag door en vanaf een uur of 9 ('s avonds) knap ik op.

Hoe zit het met anderen?

Dan zegt mien vrouw: "Wat krieg-ie weer die rare weeen"

Profiel bekijkenStuur privébericht
Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 15:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja ik ben ook best wel vaak moe..
Vooral vorig jaar, toen ging ik best laat naar bed.
Nu nog wel maar soms ook ietsjes vroeger.
Ik zit ook wel eens op school te gapen en in de vakantie ga ik veel te laat slapen, altijd na twaalven.. Maar ja. Daarvoor kan ik denk ik niet eens slapen in de vakantie xD
Maar mijn moeder zegt wel altijd dat ik vroeger naar bed moet. Zucht

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 15:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denkt dat het door een combinatie komt.
Naar mijn idee zijn de lessen tegenwoordig een stuk ingewikkelder en de boeken zijn zwaarder.
Je moet erbij horen en dan wring je je in allerlei bochten om er ook daadwerkelijk bij te horen. Je moet merkkleding dragen en dat is duur dus zoek je een te zwaar baantje voor te weinig geld om die ene broek te kunnen kopen. Je gaat 1 of meerdere avonden uit en dus ga je te laat op bed.

Ikzelf ben op de 1e werkdag altijd vrij moe omdat ik het weekend te lang heb geslapen en daardoor ´s nachts niet goed in slaap kom.
Ik slaap in het weekeind uit omdat ik aan het einde van de week vrij moe ben van het werken want het wordt nu steeds drukker in de winkel en ik heb er een taak bij gekregen.

@Metje, je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Ik heb het ook over het merendeel. Het deel dat een jaar of 15, 16 is. Niet iedereen gaat uit.

Woei, Gryff van het jaar 2008!

Laatst aangepast door Helen op Zo Okt 29, 2006 15:39; in totaal 1 keer bewerkt
Merel
Oude Forumnaam: Metje Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 72 Sikkels

Merel is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 15:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lig tijdens een schoolweek rond negen uur in mijn bed, maar ik kan nooit slapen voor tien uur. Dit is eigenlijk te laat, want voor school moet ik er vroeg uit en ik heb veel slaap nodig.
Meestal ben ik op het einde van een schooldag vermoeider dan in het begin, maar niet zodanig dat ik in slaap val ofzo.
Nee, het is niet erg eigenlijk.
Ik ben vaak moe na lang dansen of sporten, maar niet alleen omdat dat iets lastiger is dan gewoon luisteren naar een leerkracht, maar ook omdat ik een hartprobleempje heb waardoor ik rapper moe word.

Tijdends een vakantie is elf uur meestal mijn slaapuur, tenzij ik echt moe ben.
Ik probeer ook zo lang mogelijk uit te slapen. (Meestal tot negen uur, want ik heb nogal last van lawaai van kleine broertjes en zusjes die veel lawaai maken^^).
Ten laatste is het twaal uur.
Ik ben meestal niet echt moe, maar ik zie er soms wel uit!

Ik ga nog niet uit of hoef mijn kleren niet zelf te kopen, dus ik ben niet moe om die redenen, Helen!

Merel

Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 15:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben s'morgens altijd moe. Ookal ga ik op tijd slapen als ik naar school moet. Als ik heel laat naar bed ga en ik moet morgen naar school, ja dan kun je het maar vergeten dat ik ooit uit mijn bed stap. Vroeg opstaan is iets wat ik echt haat Evil or Very Mad dus daarom ga ik rond 10.45 gaan slapen, anders heb ik gegarandeert een ochtendhumeur.

Ik heb ooit eens geprobeert heel de nacht op te blijven. Geloof me, zoiets is zeer vermoeiend en je moet er altijd voor zorgen dat je met iets bezig bent, want anders val je in slaap. En die volgende morgen ging ik nog eens naar LOTR kijken. En ja, tijdens die film werd ik moe en dacht ik:"Ik ga efkes mijn ogen dichtdoen..." Na een uur werd ik wakker en had ik de hele film gemist.
Ik ga het vanavond nog eens proberen, maar ik denk dat ik het niet ga volhouden.

I'll do anything for you.
Tarantallegra
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 129 Sikkels

Tarantallegra is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 15:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben ook wel eens moe (dóh). Soms komt het helemaal uit het niets en ben ik langere periode gewoon vet moe for no obvious reason =.= Dat is best irritant. Moe is daarbij misschien wel een fout woord... Ik voel me dan gewoon een tijdlang heel slap.

Maar vaak zit er ook wel een reden achter als ik moe ben; zoals jij al noemt, laat gaan slapen. Of teveel gedoe in je omgeving waardoor je zelf ook al die stress daarvan mee krijgt.
Ik ben ook meer een avondmens dan een ochtendmens... Tot ongeveer 5 uur kan ik nog lopen gapen :') De mensen op m'n avondcolleges worden ook echt bijna standaard gegroet met 'goedemorgen'. Embarassed

Oh, en Dinsdag ben ik altijd vet moe. Maar da's een stomme planning van de uni, want ik heb maandag van 7 tot 10 's avonds college... wat betekent dat ik de trein van half 11 moet pakken en dan met een half uurtje wel op mijn kamer ben. Maar dan ben ik best bekaf van het opnemen van alle stof enzo, en kan ik de volgende dag fijn weer om 9 uur aanwezig zijn. =.= Bij die collegeuren op dinsdag krijg ik ook standaard niks mee.

Van routine kan ik trouwens ook heel moe worden :') Da's ook irritant.

"Heaven isn't a place. Heaven is perfection. Wouldn't you think? And we don't go there, as much as we express it. Does that sound true to you?"
PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 15:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou het eerder vermoeid noemen, maar ja, ik heb het meestal.
En de simpele reden is: school. Ik ga nooit echt vroeg slapen, en als het weekend is ga ik nog later slapen, en als het dan weer maandag 7 'o clock is en ik moet opstaan dan is m'n "biologisch ritme" voor de rest van de week weer helemaal in de war.

Plus, wij hebben (behalve 's maandags en 's woensdags) 8 uur les. Tot 20 na vier. En dan ben ik thuis rond half zes en dan moet ik meestal wéér schoolerk maken. En soms neemt dat een hele avond in beslag, en heel veel nachtwerk.

Dus yay! Vakantie!

she loves breakcore but she has no legs

Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 16:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik heb het ook.
Misschien komt het ook door mijn lage bloeddruk, ik hoorde dat het daarmee ook verband heeft.
Verder slaap ik soms nogal onrustig...
En ik slaap optimaal als ik tien uur slaap, maar met schooldagen probeer ik negen uur te doen. Anders moet ik al om negen uur naar bed.
Ik ben wel dol op (uit)slapen.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 16:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben sowieso een lui mens... Het liefst wil ik de hele dag gewoon lekker in mijn bed liggen en slapen..

Ik heb een tijd gehad dat ik heel moe was om het feit dat ik last van mijn ademhaling had.. Dat heb ik mijn hele leven al. Dus daar hoorde ook duizeligheid/hoofdpijn bij en het feit dat ik heel snel moe werd.

Nu heb ik mijn ademhaling wat beter, dus ik ben ook wel een beetje minder moe.. Maar nog steeds wel een luie donder..

Ik moet ook sowieso 8 uur slapen anders hou ik het de volgende dag niet vol.. Als ik bijvoorbeeld 5/6 uur slaap dan hou ik echt bijna mijn ogen niet open tijdens de les..

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 16:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als je te lang slaapt kan je ook heel moe worden hoor.
Ik ging op een gegeven moment steeds vroeger naar bed. Om 19:00 was ik al aan het gapen en doodmoe en wilde naar bed. Ik kon toen ook ´s ochtends niet uit bed komen alleen maar omdat ik steeds meer slaap nodig had.
Ik ben daarom iedere keer een half uur later naar bed gegaan en dat hielp wel.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 16:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja ik weet het, dan word je moe van het "moe zijn".. Hetzelfde heb je dat in het weekend/vakantie.. Als je de hele tijd niks doet. Daar word je ook heel duf van.. Een mens moet soms ook actief zijn.. ^^

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 81 Sikkels

Tifa is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 16:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben de laatste tijd ook vaak moe. Ook al slaap ik acht of negen uur, ik blijf doodop. Tenminste, als ik opsta. Wanneer het rond acht uur 's avonds is, knap ik helemaal op en ben ik klaarwakker. Wat dus weer zorgt, dat ik niet kan slapen 's avonds en heel laat naar bed ga. En dan de volgende ochtend ben ik weer laat wakker, maar toch moe. Zo is de cirkel rond. Ik heb geen bloedarmoede en ook geen ziekte van Pfeiffer, maar ik vind het wel heel raar.

Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!"
Ailey
Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 577 Sikkels

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 17:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb heel vaak last van moeheid. Echt elke dag, ik heb Pfeiffer gehad, maar ik ben er nog steeds moe van. Met LO bv. mag ik rustiger aan doen, ik word vaak opgehaald door mijn vader van school zodat ik niet hoef te fietsen en ik ga vrij vroeg naar bed maar ik blijf moe. Daarbij heb ik ook vaak last van duizeligheid, verkoudheid en keelpijn.
Komende dinsdag ga ik voor het eerst naar Osteopathie, het schijnt dat je daar ook fitter van kan worden en dat ga ik proberen.
Verder eet ik heel veel vitaminen extra en producten waarvan het schijnt dat je er ook energie van krijgt (zoals tomaat ^^).

17.04.05 ~ 31.12.08
Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 18:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben best wel vaak moe. Dat komt omdat ik nooit in slaap wil/kan komen. Ik ga hele andere dingen doen, lezen, muziek luisteren, tekenen...Meestal val ik heel laat in slaap en wordt ik weer heel laat wakker. Dat wordt nog wat, morgen moet ik weer naar school en ik ben net aan het uitslapen gewent O_o. Ik heb het dus totaal niet met vroeg opstaan, ik blijf zo lang mogelijk liggen en doe alles op het laatste moment en ik kom ik maar net op tijd op school aan. Ik heb een hekel aan slapen, maar als ik eenmaal slaap ben ik moeilijk wakker te krijgen!

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 18:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op maandag ben ik ook altijd ontzettend moe.
Dan kan ik maar niet wakker worden enzo.
Ik ga vanavond vroeg slapen! Dat heb ik net een seconde geleden besloten want ik heb zin om morgen een beetje goed uitgeslapen op school te komen voor de veranderen > nee hoor grapje.
Ik ben nu al best moe, nou ja eerder lui, onactief of "passief".
*gaap*

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp