Auteur |
Bericht |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Za Nov 11, 2006 0:30 |
 |
Hermion Granger schreef: | Ik ben wel vrij gevoelig. Bij een romantische scène ofzo in een film ga ik nu niet meteen janken (soms wel), maar eerder bij dingen waarvan je kan zeggen dat ze je raken ofzo.
Qua zon en toestanden ben ik niet zo gevoelig:-)
dada
|
Zal ik eens zeggen..nee dat meen ik..Vroeger keek ik wel eens dombo..of dumbo tenminsten het gaat over een olifantje..dat in een circus tent werkt ofzo..maargoed wat ik wil zeggen als ik een stukje zie..( komt ook wel door de muziek ) Als hij zijn moeder even kan voelen met zijn slurf...( hèhè wat kan ik dat goed uit leggen... )..maargoed dat stukje..moet ik altijd al van huilen, vanaf toen ik 4 jaar was..uhum en twee jaar gelden had ik het nog eens mee gekeken van me zusje die 3 jaar was..en moest ik er nog steens om huilen... :oops: |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Remie_Lestrange
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 11, 2006 1:04 |
 |
ik ben ... volgens vrienden ... een Emo :/
Ik vin zelf van niet maja het zal wel, ik jank wel eens ja gewoon door al die rottigheid in me leve enzo.
jank film : LOTR the return of the king , ik moet altijd janke van al die drame in die film.
Jank nr: wake me up when september ends van greenday ... met die clip ik zweer de eerst ekeer dat ik hem zag ik kreeg trane in me ogen, nu nog soms omdat hij me aan een goede vriend doet denken.
Verder voel ik het wel snel waneer er mensen iets dwars zit, vaak ben ik dan ook nog eens zo dat ik me er mee ga bemoeien en alles op wil lossen, zo kom ik zelf ook nog wel eens in de problemen maja.
Ik weet dus niet echt of ik dat hoogsencitief ofzo dinges heb.
xxxjes,
Remie. |
_________________ Jerry Conlaine: Well I was a boyscout, you were a boyscout too right Tom?
Tom Marshall: No but I ate a brownie once. |
|
  |
 |
JustxMe
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 11, 2006 11:55 |
 |
Ojee, ik jank eigenlijk best snel met een film. Maar niet om het romantische ofzo maar als er iemand dood gaat.
Zoals bij: Hp4 en LOTR1 toen Boromir overleed :'(
En bij 3 liejdes jank ik nu :
Afscheid nemen bestaat niet - marco B.
The circle of Life - Lion King
Never ending story - Whitin temptation
Maar dat komt omdat ze het draaide op de begrafenis van mijn nichtjes :'(
Maar ik heb dus denk ik wel een hoogsencitief-geval :S
-x- Yara ^.^ |
 |
Merel
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 11, 2006 12:15 |
 |
Ik denk het niet, maar toch.
Ik herinner me nog, ik zat in het vijfde leerjaar ofzo en op de sportdag deden we de 'OS' in verschillende groepen.
Mijn groep was gewonnen: iedereen kreeg een medaille en was superblij...
Maar mijn broertje en zusje waren laatste geworden en kregen niets. (De voorlaatste enzo kregen nog een diploma) en die waren beginnen wenen omdat ze het nog niet goed begrepen waarom zij niets kregen en ik vond dat zo zielig en ik was zo boos op de school dat ik ook aan het huilen ben gegaan. Geld dat?
Merel |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Zo Nov 12, 2006 1:05 |
 |
Remie_Lestrange schreef: | ik ben ... volgens vrienden ... een Emo :/
Ik vin zelf van niet maja het zal wel, ik jank wel eens ja gewoon door al die rottigheid in me leve enzo.
jank film : LOTR the return of the king , ik moet altijd janke van al die drame in die film.
Jank nr: wake me up when september ends van greenday ... met die clip ik zweer de eerst ekeer dat ik hem zag ik kreeg trane in me ogen, nu nog soms omdat hij me aan een goede vriend doet denken.
Verder voel ik het wel snel waneer er mensen iets dwars zit, vaak ben ik dan ook nog eens zo dat ik me er mee ga bemoeien en alles op wil lossen, zo kom ik zelf ook nog wel eens in de problemen maja.
xxxjes,
Remie. |
Ja nu voel ik me dom..maar wat is een Emo? |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Amtjah
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
249 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 12, 2006 1:59 |
 |
#Narcissa ; Ik denk dat hij/zij bedoelt dat ze een emotionele persoon is.
Ik denk dat ik hier al eerder heb gereageerd, maar ik weet het niet meer zeker. Volgens die test ben ik hoog sensitief. Eigenlijk had ik daar nooit eerder iets van gehoord. Toch niet voor ik dit topic las.
In de lagere school keken we eens een keer naar Roodkapje. Toen de wolf de grootmoeder en Roodkapje had opgegeten, begon ik spontaan tranen in mijn ogen te krijgen o.o Als dat niet erg is.. *fluit* |
_________________ Nothing will be the same
after november the 26 |
|
  |
 |
Remie_Lestrange
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 12, 2006 2:53 |
 |
Narcissa schreef: | Remie_Lestrange schreef: | ik ben ... volgens vrienden ... een Emo :/
xxxjes,
Remie. |
Ja nu voel ik me dom..maar wat is een Emo? |
Ok ten eerste je ben niet echt dom er zijn zat mensen die nog geen bal begrijpen van wat Emo nu is, veel mensen hebben ook verschillende meningen er over net als Goth's en punks etc.
ik wou het wel in mijn woorden uit leggen maar het werd een beetje heel erg verwarrend >.<
Maja nu heb ik een sweet filmpje gevonden waar ze in uitleggen wat Emo nou is ^.^ hij is wel engels en soms gaat hij best snel maar ik moest er wel van lache
http://www.somethingdirectory.com/main_emo.htm
hij duurt wel 21 minuuten >.<
maja er wordt wel op een (best) goede manier uitgelegt wat het nou is of ho eje het kan worden.
xxxjes,
Remie
ps: OMG dat van die Nintendo/ x-box roeld zo erg xD.
sings; "Screw X-box i play oldskool Nintendo, i must me emo" |
_________________ Jerry Conlaine: Well I was a boyscout, you were a boyscout too right Tom?
Tom Marshall: No but I ate a brownie once. |
|
  |
 |
Sofie
Music Addict

Verdiend:
123 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 11, 2007 20:21 |
 |
Hier ben ik weer, oud topic, maar ik herinnerde het mij nog. Ik weet nog dat ik toen samen met T O N K S wat testjes heb gedaan en ze heeft me uitleg gegeven enzo, en ik ben óverduidelijk hoog sensitief. Ik heb niet 'enkele' van de eigenschappen, maar serieus bijna allemaal.
Één ding irriteerde me terwijl ik dit topic las -- het is niet omdat je snel huilt bij films, dat je hoog sensitief bent =.= Er zijn zoooooveel 'symptomen', dat is maar een klein voorbeeld denk ik. Voor de geïnteresseerden zet ik hieronder een heleboel kenmerken (van T O N K S en een site die eerder vermeld is) & of het bij mij zo is of niet:
- Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows. - Uhu, uhu. (kuchprisonbreakkuch) - niet dus.
- Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt. - Idd
- Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur. - Ja!
- Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk. - Ja. echt.
- Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan. - Niet echt.
- Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit. - Ja.
- Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken,
word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk. - Jup.
- Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden. - Lol geen idee (":
- Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving. - Ja
- Ik word beïnvloed door de stemmingen van anderen. - Ja
- Ik ben nogal gevoelig voor pijn. - Ja
- Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn). Ja
- Ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van caffeïne. - Geen idee (":
- Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht,
sterke geuren, grove weefsels of harde sirenes. - Soms.
- Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld. - Ja.
- Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden. - Muah. Valt wel mee.
- Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek. - Volmondig ja!
- Ik schrik gemakkelijk. - Ja
- Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd. - Ja
- Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen. - Ja
- Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet. - Ja
- Groepsgevoel - Ja
- Nadenken - Ja
- Intuïtie - Ja/Nee, niet zeker van
- Fantasie - Ja
- Gevoelig voor stemmingen en emoties van anderen - Ja
- Communicatief - Ja
- Intens - Ja
- Nieuwsgierig - Ja
- Opmerkzaam - Ja
Dat zijn heel veel ja's, lijkt me. En een paar twijfelgevallen, en volgens mij maar één of twee nee's.. Even tellen. Het zijn 24 volmondige ja's, en maar een paar nee's, of misschien's. Lijkt me toch wel doorslaggevend, eigenlijk. Ik denk toch dat ik kan besluiten dat ik hoog sensitief ben.. Of niet? :p |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 11, 2007 21:53 |
 |
ja ik ben zeker een van die mensen die dit erg heeft.
Af en toe word ik daar wel eens gek van, mijn wisselende stemmingen duwen iedereen soms over het randje. Ik voel me niet op mijn gemak als er teveel dingen/mensen om me heen zijn, ik kan niet goed tegen veranderingen, ik merk altijd subtiele dingen op aan mensen. Uit hun ogen kan ik veel informatie halen over compleet vreemden van me. Ik heb een vreselijk grote fantasie wereld. Ik heb een hele sterke intuitie waar ik ook blindelings op vertrouw. Mijn sterrenbeeld is ook kreeft en die mensen zijn sowieso al erg gevoelig voor veranderingen, dus dat speelt natuurlijk ook wel mee. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
Darkness
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
41 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 18, 2007 22:28 |
 |
1. Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows. - Yeah right (LOTR en nog meer van dat soort films)
2. Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt. - yep
3. Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur. - ja je wilt me niet hongerig hebben.
4. Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk. - Voor een deel wel. Maar dan heb ik het over grote veranderingen
5. Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan. - ja dat zeker.
6. Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit. - ja.
7. Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken,
word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk. - ik kan niet tegen pottenkijkers daar krijg ik de zenuwen van, dus ja.
8. Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden. - ja, maar gelukkig is dat niet meer zo.
9. Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving. - ja
10. Ik word beïnvloed door de stemmingen van anderen. - ja
11. Ik ben nogal gevoelig voor pijn. - nee dat juist weer niet.
12. Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn). soms wel soms niet.
13. Ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van caffeïne. - coffee anyone, i'm getting my 5th one. Ja behoorlijk dus.
14. Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht,
sterke geuren, grove weefsels of harde sirene. - yup.
15. Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld. - ja.
16. Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden. - metal concerten zijn niet hard toch?.
17. Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek. - duh ja dus.
18. Ik schrik gemakkelijk. - yup
19. Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd. - nee
20. Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen. - yup
21. Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet. - ja
22. Groepsgevoel - nee
23. Nadenken - ja
24. Intuïtie - ja
25. Fantasie - duh ik ben een larper.
26. Gevoelig voor stemmingen en emoties van anderen - yup
27. Communicatief - licht eraan met wie ik moet praten.
28. Intens - ja
29. Nieuwsgierig - heel erg
30. Opmerkzaam - zie 29
Veel met ja beantwoordt dus wel HSP. |
_________________ *Adrenaline gotta love it*
My other broom is a car.
#OMG een lopende muur#
Non tora ta familia |
|
  |
 |
Rylane
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
420 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 19, 2007 10:39 |
 |
Toevallig heb ik hierover gelezen in een column van Daphne Dekkers. En volgens mij ben ik wel High Sensitive.
Ik schrik echt overal van. Als er ineens een motor voorbij rijd. Als iemand onverwacht de kamer binnen komen. Ik kan me niet concentreren als er veel geluiden om mij heen zijn. Eigenlijk kan ik op bijna alle vragen in de test hierboven, ja antwoorden...
Dus je snapt hem al.. Maar of dat inderdaad Hoog Gevoelig is of dat het gewoon een vrouwen-ding is weet ik niet. |
_________________ Johnny: 'Nobody puts Baby in a corner.' |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 19, 2007 18:44 |
 |
Nou ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord voordat ik dit topic zag moet ik eerlijk bekennen. Maar ik denk niet dat ik echt hoog sensitief ben. Alhoewel er wel dingen zijn op het lijstje hierboven van Sofie die me bekend voorkomen.
Ik kan dus absoluut niet tegen plotselinge harde geluiden, heel vreemd. En ik heb het ook niet zo met drukte, als we eigenlijk al maar twee mensen visite in huis hebben blijf ik het liefste op mijn kamer.
Verder kan ik ook vreselijk snel in de stress zitten als ik teveel dingen tegelijk moet doen, daar kan ik echt geflipt van raken. Dat van die veranderingen herken ik ook wel, daar kan ik dus ook niet zo goed tegen, zelfs als zijn het soms redelijk kleine dingen.
Maarja iedereen zal hier natuurlijk wel dingen van herkennen, om nu meteen te zeggen dat ik hoogsensitief ben. xD |
  |
 |
princess__
3e jaars

Verdiend:
174 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 21, 2007 18:04 |
 |
Ik ben overgevoelig, ik kan huilen & lachen & boos worden als de stemming veranderd ... |
|
|
  |
 |
valckie
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 23, 2007 15:27 |
 |
mja ik ben ook gevoelig zoals anar een film kijken B.V. Titanic
Ik ga niet beginnen wenen maar zo een films grijpen me wel sterk aan  |
|
|
  |
 |
Nelsinho
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 10, 2007 0:29 |
 |
Grappig... ik las hier laatst een stukje over, maar wist al dat ik er last van had. Hoewel ik meer last heb van 'hoog sensitief' wanneer het kleren betreft. Vroeger liep ik altijd in trainingsbroeken, omdat spijkerbroeken gewoon te strak zaten en teveel schuurde. Knip(te) alle labels uit m'n kleren, en als shirts teveel naar rechts of teveel naar links zitten voel ik dat direct. Draag ook nog altijd geen polo's of kleding met een V-hals.
Verder heb ik het niet zo op herrie, want vang altijd heel veel geluiden op, waar ik nogal wat problemen mee heb. Iets met adhd ofzo... |
|
|
  |
 |
|