Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

De Hersenpan Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
mira
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 80 Sikkels

mira is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2006 16:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

1: Ik denk inderdaad dat Harry niet weet hoe dat moet, misschien komt hij daar nog wel een keer achter.(?)

2:Ik denk dat het net als bij Slakhoorn's herinering is. Een helehoop mist dus en je weet niet waar je heen moet/kan.

Dan heb ik zelf ook nog een vraagje.
Hoe kan je die herinneringen telkens weer opnieuw zien? Want het flesje waar de herinnering in zit word altijd helemaal leeg gegoten. Kan je dan de herinnering weer terug in het flesje doen ofzo?

3: Het lijkt mij erg handig om mijn herinneringen terug te zien. Je kan zien wat je toen had gedaan en van je fouten leren.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2006 16:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk zie je niet je herinneringen maar je ziet hoe het toen gegaan is.. Het is dus zeg maar geen digitale dagboek maar een "video".. En volgens mij kan je het later wel weer terug zien.. Je haalt namelijk de herinnering uit je hoofd dus dat kan je zelf later wel terug zien...Maar de herinnering van iemand die is overleden weer terug zien volgens mij gaat dat wat moeilijker omdat die persoon niet meer leeft dus je kan het niet meer "aftappen"... maar je eigen "herinneringen" kan je gewoon later wel weer zien lijkt mij ^^

Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2006 16:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

mira schreef:

Dan heb ik zelf ook nog een vraagje.
Hoe kan je die herinneringen telkens weer opnieuw zien? Want het flesje waar de herinnering in zit word altijd helemaal leeg gegoten. Kan je dan de herinnering weer terug in het flesje doen ofzo?

De herinnering wordt volgens mij niet beschadigd door hem te bekijken.
En ze stoppen die erna gewoon weer in het potje waarin die is leeggegoten.
Even makkelijk als de herinnering terug in je eigen hoofd stopen dus, of zelfs makkelijker.

Ravenklauw!
Profiel bekijkenStuur privébericht
erikjah
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

erikjah is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 8:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb me ook afgevraagds hoe Snape en DD dat deden,.. als jullie het weten hoor ik het wel,, Wink

fanfic: http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=7144
lovely luna
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 96 Sikkels

lovely luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 11:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat ik me net bedacht is dat toen Harry de eerste keer de hersenpan gebruikte ging de ene rechtzaak over in de volgende en gezien het feit dat perkamentus (of was t dolleman) op een andere plek zat was dat dus blijkbaar een nieuwe herinnering dus ik denk dat je gewoon door gaat met herinneringen bekijken.

Ik weet trouwens niet of Harry weet hoe hij eruit moet hij is er immers twee keer door Sneep en Perkamentus uitgehaald op t moment dat hij t nog interessant vond (en er dus niet uit wilde) en in boek 6 is t wel Perkamentus die aangeeft dat t rijd is om te gaan maar kan me even niet voor me halen of hij Harry er ook echt uitbegeleid....
Ik denk dat als je zlef vind dat je genoeg hebt gezien je er gewoon uitkomt. ik denk dat t gewoon zo simpel is

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 203 Sikkels

Riesjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2006 21:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat iemand anders je uit de hersenpan moet halen, of dat de herinnering afgelopen moet zijn.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Halfbloed prins is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 0:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Precies die 2 vragen stelde ik mezelf.

1. Je moet gewoon weten hoe, het zal vast niets ingewikkelds zijn.
2. Ik denk dat het niet te voorspellen of verklaren is: daarom is het nou een toverwereld!

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 24 Sikkels
Woonplaats: Op de glooiende heuvels van de Yssel, waar de koeien vredig grazen

Lizzeeh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 19:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat je pas uit de hersenpan kan als het je eigen hersenpan is.
en ik zou zoooooooooo graag een hersenpan willen, gewoon je eigen film maken ofzo Razz

ik vind het wle een beetje gek dat alles zo naukeurig is beschreven, ik bedoel, ik let echt niet op alles..

maargoed, dat zal wel weer die toverkunst zyn Razz

x

Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 1:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. Als Harry in de Hersenpan is, komt hij er nooit zelf weer uit. Altijd moet iemand anders hem eruit halen, Perkamentus of Sneep... Hoe doen ze dat? En zou Harry dat ook kunnen?

Ik denk wel dat je er zelf uitkan, maar dat Harry gewoon niet weet hoe. Het was ook helemaal de bedoeling niet om in een van perkamentus' gedachten te gaan.

2. Als je in een herinnering zit, dan zie je de 'wereld' dus door de ogen van die persoon. Stel dat zo'n persoon gaat lopen, en jij bent in zijn herinnering, maar jij blijft gewoon staan. Dan ben je dus ergens wat die persoon zich niet meer herinnert. Wat zou er dan gebeuren?

Ik denk dat er zich dan een soort glazige muur vormt (die je niet ziet) maar die er wel voor zorgt dat je niet verder kan gaan.

Hebben jullie ook wel eens zo'n gevoel dat je een Hersenpan ook wel handig zou vinden om in je herinneringen te graven? Of om overtollige gedachten af te tappen?

Jha! Soms als ik stress heb of gewoon alles even op een rijtje wil zetten hebbik al meermaals gedacht dat ik een hersenpan zou willen hebben Smile

groetjes

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp