Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Professor Galatea Mijmerzoet ... Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Heeft Marten Vilijn iets met Mijmerzoet gedaan ?

Ja
42%
 42%  [ 35 ]
Nee
28%
 28%  [ 23 ]
Kweetnie ...
29%
 29%  [ 24 ]
Totaal aantal stemmen : 82

Auteur Bericht
erikjah
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

erikjah is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 18:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb er nog helemaal niet over nagedacht.. ik weet het niet.. aan de ene kant zou het heel goed kunnen omdat Voldemort de baan wilde, maar 50 jaar is echt wel lang hoor! Hagrid werd in zn 5de jaar op Zweinstein al jachtopziener.. De meesten beginnen denk ik rond hun 25-30ste dus dan zou ze 75-80 moeten zijn.. dat is best oud hoor Wink

fanfic: http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=7144
Profiel bekijkenStuur privébericht
Jalf
Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 20:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Maar hoe zou Marten er dan voor gezorgd hebben dat Mijmerzoet zou stoppen?

lady yuna schreef:
het zou dus best zijn voor hem om haar uit de weg te ruimen.

Is Mijmerzoet een haar? Oeps, ik dacht dat hij ( het moet dus zij zijn^^ ) mannelijk was...

Galatea is een vrouwennaam, dus ik ga d'r van uit dat dit personage een vrouw is. Wink

Maar of Tom iets met Galatea Merrythought heeft gedaan? Ik weet niet... Het kan. Maar hij wilde wel gelijk toen hij van school ging DADA geven. Echter, iets van 10 jaar laten raakte die baan pas vervloekt, toen Voldemort voor de TWEEDE keer vroeg of hij DADA mocht geven. (Hmmm, nu klinkt het net alsof Voldie een slechterik is als in Totally Spies. "Oeh, ik mag geen DADA geven, dus vervloek ik de baan maar!!")
Dit maakt de kans iets kleiner dat hij direct Galatea Merrythought heeft aangevallen, misschien heeft hij het wel iemand laten doen, of is het gewoon door zijn vervloeking gekomen. We weten het niet en het zal me verbazen als we daar ooit achter komen.

...I'll miss ya...
Wizardjuh
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 108 Sikkels

Wizardjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 20:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Misschien is het wel gewoon omdat Tom al graag DADA-leraar wilde worden toen hij nog op school zat, net zoals Harry erover denkt om Schouwer te worden. Daarom dacht hij dat hij Merrythought maar beter alvast uit de weg kon ruimen. Het zou dan toch nog wel even duren voor ze haar ontslag zou indienen. Ik weet alleen niet of Tom toen nou in het 7e of het 6e jaar zat.

Grtz,
Wizardjuh

Strider
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 657 Sikkels

Strider is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2006 2:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het een leuke theorie maar dan ga je je afvragen hoe voldemort het gedaan zou hebben, waarschijnlijk niet als een spreuk of een toverdrank want als hij betrokt geweest zou zijn(vooral in de buurt van Perkamentus) dat zou die nooit gewild hebben. Waarschijnlijk heeft hij hem in zijn pensioen gepraat en hoopte hij zo het baantje over te kunnen nemen.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 96 Sikkels

lovely luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2006 17:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat t bedoelt was dat Vilijn Slakhoorn kon imponeren met zijn ongebruikelijke talent om dingen te weten. Slakhoorn is duidelijk meer geinteresseerd in leerlingen die meer kunnen (slimheid of connecties ed) en hij is ook bereidwilliger ze te helpen. t is volgens mij dus om hem toeschietelijker te maken.

Wat ik me afvroeg is dat volgens mij het vak dada pas vervloekt was nadat Vilijn afgewezen werd door Dumbledore en niet gelijk de eerste keer, toch?

Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Verdiend: 0 Sikkels

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 9:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

lovely luna schreef:
Ik denk dat t bedoelt was dat Vilijn Slakhoorn kon imponeren met zijn ongebruikelijke talent om dingen te weten. Slakhoorn is duidelijk meer geinteresseerd in leerlingen die meer kunnen (slimheid of connecties ed) en hij is ook bereidwilliger ze te helpen. t is volgens mij dus om hem toeschietelijker te maken.

Wat ik me afvroeg is dat volgens mij het vak dada pas vervloekt was nadat Vilijn afgewezen werd door Dumbledore en niet gelijk de eerste keer, toch?

De post van DADA werd inderdaad pas vervloekt nadat Voldemort was afgewezen, al had Voldemort een veel grotere en belangrijkere doel voor ogen om naar Zweinstein te gaan.

Ik kan me zo herinneren dat er in de boeken is gezegd dat Voldemort Mijmerzoet heeft behekst, maar als ik mijn mening daarboven stelt dan zeg ik dat Mijmerzoet gewoon geheel uit zichzelf is opgestapt.

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
YouKnowWho
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

YouKnowWho is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 18:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Marten Villijn had groots respect voor de docenten op Zweinstein, ik denk niet dat hij Mijmerzoet iets heeft aangedaan.
Hij kwam alleen terug om het Diadeem van R. Ravenklauw in Zweinstein te verbergen, dat staat ook ergens beschreven in HP DH.

Regulus
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Regulus is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 14:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voldemort heeft naar mijn idee niks gedaan met haar.
Hij was wel heel erg nieuwsgierig, en vooral in de dingen die op hem betrekking hadden. zo wilde hij graag gelijk na afstuderen vtzk geven. en je wil natuurlijjk wel dat die baan vrij is dan. dus ik denk dat hij alleen gewoon zich verdiept had in die dingen (dus dat mijmerzoet met pensioen zou gaan)
verder heeft hij haar niks misdaan. toen doodde hij nog niet zo heel erg snel. hij had het als hij ouder was denk ik wel gedaan. maar toen hij nog zo jong was, dacht hij meer na over doden. hij deed het alleen als het echt nodig was (bijv. om het medalion van zwaderich te krijgen, of de ring)

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp